Inaktiv

och slänga alla utvecklingsstörda ut för stup


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

och slänga alla utvecklingsstörda ut för stup

just den biten är jag helt med på


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sparta

Wow säger jag! helt otroligt.

Grym grymt bra film.!
blev glatt överaskad.
Förstår inte varför folk gnäller på effekterna? riktigt bra gjort, och det är bra kännsla i filmen, det är så att man själv vill ställa sig upp med rak rygg och låss för kungen och landet.

Haha! Äntligen en själsfrände :heart: Kan inte alla tycka som du iceman?

Youtube-proffs
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av IceMan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sparta

Wow säger jag! helt otroligt.

Grym grymt bra film.!
blev glatt överaskad.
Förstår inte varför folk gnäller på effekterna? riktigt bra gjort, och det är bra kännsla i filmen, det är så att man själv vill ställa sig upp med rak rygg och låss för kungen och landet.

Haha! Äntligen en själsfrände :heart: Kan inte alla tycka som du iceman?

I feel the same. Great.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Haha! Äntligen en själsfrände :heart: Kan inte alla tycka som du iceman?

längtar du till domedagen eller?

j/k

den här versionen av 300 gillar jag bäst http://www.youtube.com/watch?v=ASMl36PFUA4

Medlem

tyckte den var riktigt överskattad. Jag störde mig otroligt mycket på alla slow motions i tid och otid. Vissa stridsscener gjorde att man såg vidare dock.

Medlem

this is sparta är det ända i filmen som var bra, resten sög

Medlem

Tycker filmen va katastrofalt kass, ytlig och ja jag vet inte


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Inaktiv

en riktig skit film var det

Medlem

dosman: kan inte du redigera ditt första inlägg och lägga till en omröstning så vi kan reda ut den här frågan en gång för alla?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Medlem

hehe, låter som om du är lite rädd för resultatet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=231

måste bara lägga in denna serie strippen här. skitkul =D

Medlem

känns som att vissa förväntade sig nått i sin city stuk när dom såg filmen och det blir svårt när det inte är ens samma bakgrund till filmen/script

Och sen tycker man nått är dåligt kan man säga vad istället för nollat svar som att det var skit film det säger inte mycket.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

En typisk amerikansk film där det är några få starka som dödar 10 fiender i sekunden. De tål hur mycket som helst och när de väl dör så blir det hur sorgligt som helst. En grej jag reagerade på när jag såg filmen är det där typiska "ÅH NEJ! Min kompis/son/far dog! AAAH!" och så blir personen galen och slaktar fienderna ännu mer än innan.
Har inte perserna några känslor? Tror inte att killen bakom den här skitfilmen att de skulle reagera när deras kompisar dör?

Sedan förstår jag inte varför alla spartaner och Xerxes är halvnakna.

Filmen är äcklig och det är samma sak hela tiden. Efter filmens slut var jag lite smått less på "CHIINNG... skvätt"-ljudet.

Filmen innehåller mycket naket - något som många av dagens filmtillverkare verkar tycka vara nödvändigt.

Lena Headeys, drottningens, repliker känns mycket mycket stela - ungefär som i en Shakespeare pjäs.

Dessutom så är filmen oerhört inkorrekt. Det känns som att filmen är gjord av en femåring, men vad kan man vänta sig av en film baserad på en dålig serietidning?

Nåväl, det som rädda filmen från en etta är de snygga effekterna och det där.

Medlem

baserad på tidning?
det har ju hänt på riktigt

å filmen är skit bra! både jag å tjejen tycker det.


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Ja, slaget har ägt rum, men Frank Miller, som ligger bakom bl.a. Batman, gjorde en serietidning om slaget och la till bl.a. orcher och tog bort spartanernas rustningar. Sedan så ändrade han förstår en hel del annat.

Filmen är inte grundad på den verkliga händelsen utan på serietidningen.

Medlem

var inte mycket naket i filmen imo om du inte räknar barbröstade män som en norm för mycket naket

Sen är som sagt filmen baserad på en serietidning och är inte tänkt att var korrekt tycker vissa borde ha tryckt in det i pannan vid det här laget.

Sen tycker jag inte filmen är speciellt äcklig imo diggar gore som fan

Och återigen det är baserat på en blodig serietidning så blodet och filmstilen bidror till det det väldigt speciella i filmen.

Men nej filmen är ingen oskars kandidat.

och nog visar filmen lite nyanser av känslor hos perserna givetvis inte lika mycket som i en drama film men det funkar av i denna typ av film..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

eliasn: faktum är att såväl män som kvinnor var nakna i sparta, så de har faktiskt lagt till kläder i filmen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd
Citat:

Sen är som sagt filmen baserad på en serietidning och är inte tänkt att var korrekt tycker vissa borde ha tryckt in det i pannan vid det här laget.

Ja, jag tänkte på det, men även om den är baserad på en serietidning, en skröna eller vad som helst så blir jag ändå väldigt störd på inkorrektheten.

Citat:

eliasn: faktum är att såväl män som kvinnor var nakna i sparta, så de har faktiskt lagt till kläder i filmen

Källa? Vad jag vet så var männen endast nakna när de sportade.

Medlem

Enligt Wiki så hade iaf kvinnorna korta kjolar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd

Men det är ändå stor skillnad på att kvinnorna hade korta kjolar och att alla var nakna.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Enligt Wiki så hade iaf kvinnorna korta kjolar.

Korta klänningar i jämförelse med atenskornas - antagligen för att det är förbaskat opraktiskt med långa.

Inaktiv

vem fan bryr sig om dom var nakna eller hade kläder på sig -_-
är väl inget farligt med nakna människor..

men visst, jag håller med om att den var totalt hjärndöd. dock tillräckligt maffig för jag skulle hålla uppe intresset genom hela.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

har ingen källa just nu tyvärr, men jag är ganska säker på att jag har läst någonstans (i en bok, inte på teh internetz) att de både sportade, jagade och krigade nakna. enligt samma källa var vad wiki kallar "short dresses" i själva verket höftskynken som gick över halva låret och inte alls täckte överkroppen. skit samma egentligen, detta var iaf den sämsta film jag sett sedan king arthur


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd

Nä inte är det farligt med nakna människor, men när jag såg det 300 och de nakenscenerna kände jag bara "Varför?". Totalt onödigt.

Nä, jag tycker inte ens att 300 var tillräckligt maffig för att jag skulle hålla intresset uppe genom filmen, men jag såg klart den ändå. Även om jag hatar en film så hatar jag ännu mer att inte se klart den (men det finns förstås vissa undantag ).

Inaktiv

ptja, nu har du ju svaret varför: dom var i princip nakna.
skum grej å hänga upp sig på haha..

det intressanta med 300 coh hypen och alla som tycker spartanerna vart dom coolare i världen.. var filmens klumpiga balansgång mellan att visa fascismen i deras kultur och att måla upp dom som patriotiska hjältar.. dom slängde lite småhastigt med i filmen det där med att dom slängde utvecklingsstörda ut för stup å grejer, bara för att.. ptja.. jag vet inte varför faktiskt.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Avstängd

Det är stor skillnad på i princip och helt. Sedan så kanske Hwergelmer blandar ihop det. Dessutom så hade spartanerna bättre rustning och utrustning än perserna, vilket betyder att de hade någon form av rustning (kolla Wiki).
Dessutom så var de inte ensamma med några arkadier, utan de hade hjälp av flera hundra andra människor från andra städer (kolla Wiki).

Medlem

jag har fortfarande ingen källa, men jag vill minnas att det finns två olika skolor. dels de som baserar spartanernas liv och leverne på hur atenare och andra hade det (äldre), och dels de som tolkar krukmålningar och annat bokstavligt (yngre). det finns ju knappt en krukskärva från sparta där inte en naken man med svärd finns avbildad

red: [http://www.heroichomosex.org/hero/combat.html] här finns det lite bilder på krukskärvor och plick-plock, har inte läst texten dock. som sagt kan man ju med lite fantasi avfärda detta som bildligt snarare än dokumentärt...

red2: såg nu att det typ är en bögporrsida, men krukskärvorna är nog ändå autentiska :$


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd
Citat:

såg nu att det typ är en bögporrsida

Såg du det nu? Jag såg det direkt på länken.

Det är ganska svårt att veta hur det verkligen låg till, men krukskärvor behöver nödvändigtvis inte spegla sanningen.

Skriv svar