- FZ Community Halloween Challenge! -

Medlem
- FZ Community Halloween Challenge! -

Här kommer den helt originella ideén med att klara ut spel under en hel månad på FZ!... Nej vänta nu...
Inspirerad av Summer Challenge ville jag hitta en ursäkt att få spela lite spel för att komma in i hallowenstämningen, så här kommer:

- FZ Community Halloween Challenge! -

Oktober månad skall tillägnas spelen med spöken, gastar och andra hemskheter! Poängen är ungefär densamma som Summer Challenge, klara ut så många spel som möjligt under
den här månaden, men med en självklar twist såklart, här kommer regelverket:

1. Spelet måste vara tematiskt rätt för halloween, typ skräckspel, zombiespel, gotiska spel och allt med monster/spöken etc.
2. Läskiga spel i all ära, men det är fullständigt godkänt att spela "Oläskiga" spel också med övergripande gotiskt eller halloweenigt tema, typ Castlevania eller Costume Quest.
3. Spelet måste följa temat genom hela spelet, inte bara en bana.
4. Spelet skall börjas från början, 1/3 regeln gäller icket!
5. Om ni är fundersamma om ett spel duger för Halloween challenge så finns det bara en regel: Mitt ord gäller! *Ondskefullt skratt* Skriv ett PM till mig om ni
funderar, jag är någorlunda generös.

Här kommer ett parti om postning som jag ABSOLUT HAR SKRIVIT SJÄLV *blink* *blink*:

För att vi ska kunna veta att ni klarat av ett spel så kräver vi någon sorts bevis. Detta kan vara en Screenshot eller foto (fram med telefonerna!) på eftertexterna eller slutscenen av ett spel eller en länk till din Xbox live, PSN eller steamprofil som via achievments visar att du klarat spelet. Detta görs för att minska riskerna för fusk och dylikt (något som var ett problem första gången vi körde detta).

Om ni önskar rapportera att ni påbörjat eller avslutat ett spel, vänligen använd följande format:

Påbörjade spel:
Final Fantasy V (SNES)

Avslutade spel:
Final Fantasy IV (SNES) *länk eller dylikt till bevis på avklarad titel*

Tänk på att INTE embedda era bilder i forumposten. Avslutningar på spel är känsliga saker, så spoila inte för folk som inte vill veta. En enkel länk fungerar fint.

När ni klarat av ett spel, gör gärna en ny post istället för att redigera en gammal. Det är lätt att jag missar avklarade titlar annars nämligen. Har du klarat av ett spel, rapporterat och du finns inte på listan ändå, säg till. Då har jag säkert bara missat det.

Summer Challenge 2015 fick 114 unika avklarade spel, tycker vi försöker sikta på att våga oss igenom åtminstone 40 unika spel! We can do it!

Sluttid är 31:a oktober kl 23.59 .

Lycka till!!

Avklarade Spel:

Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned (invader)
Borderlands 2 (Traveller in time)
Borderlands 2: Captain Scarlett and Her Pirate's Booty (Traveller in time)
Borderlands 2: Headhunter 1: Bloody Harvest (Luftman)
Luigis Mansion 2 (3ds) (Traveller in time)
Dragon Age: Inquisition (73mpl4R)
Resident Evil (Gamecube) (Luftman)
The Walking Dead: Episode 1 (Mr Hatisk)
Wolfenstein: The New Order (Bennii)

(Tjock text = Godkänt spel , Kursiv = Ej godkänd)

Medlem

Jag börjar då väl med påbörjade spel då:

Resident Evil (Gamecube)
Maximo (PS2)

Medlem

Räknas mods? typ The forgotten ones?

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Räknas mods? typ The forgotten ones?

Ja sure, om det liksom är något slags början och slut på det

Medlem

Tillägg: Alla spel behöver inte gå genom mig, jag kommer räkna "godkända" spel i slutet av månaden när allt är klart, så kör vad ni vill!

KUL!

Ska tjöta på redaktörerna.

Påbörjade spel:
Luigis Mansion 2 (3DS)
Sherlock Holmes: The Awakened (PC)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Påbörjade spel:
Dragon Age: Inquisition (kommer aldrig hinna klart det)

Medlem

Kom igen nu, kan ju inte bara vara 4 pers som ska klara ut massa spel

Påbörjat:
Sir, you are being hunted

Medlem

Avklarat: Borderlands 2: Headhunter 1: Bloody Harvest [http://oi62.tinypic.com/143npr7.jpg]

Medlem
Medlem

Copyrightbrott! Invänta stämning!

HALLOWEENSTÄMNING! WOOOO!

Påbörjade: Castlevania: Symphony of the night


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

Hur går det för alla förresten? Någon som kämpar fortfarande eller blev jag ensam ?

Medlem
Skrivet av Luftman:

Hur går det för alla förresten? Någon som kämpar fortfarande eller blev jag ensam ?

Jag är på sista fjärdedelen i min, så det är nog väldigt lugnt för min del. Klar om någon dag (spelar till och från jobbet.)


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Luftman:

Hur går det för alla förresten? Någon som kämpar fortfarande eller blev jag ensam ?

Jag är på sista fjärdedelen i min, så det är nog väldigt lugnt för min del. Klar om någon dag (spelar till och från jobbet.)

Kör du till "slutet" eller det riktiga slutet?

Medlem

Avklarat: Dragon Age: Inquisition

Tog bara 80 timmar.

Medlem

Påbörjat spel: Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned

Medlem

Avklarat:
Wolfenstein The new order Bild

Kanske inte direkt ett Halloweenspel, men jag tycker genmanipulerade tyska nazi-supersoldater och en alternativ tidslinje med en tysk seger i WW2 är skrämmande.

Medlem

Avklarat: Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned Bevis:)

Avklarat:
Luigis Mansion 2 (3ds)
Men jag har bildstrul, bevis måste vänta.

Borderlands 2.
Borderlands 2: Scarletts pirate booty DLC
som sagt, bildstrul.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tror inte jag hinner få in fler spel till detta innan ikväll, så jag är officiellt klar, ni kan ju posta om ni hinner med något mer innan imorgon så sammanställer jag sen!
Tack till alla som var med!

Medlem

Jag klarade av SOTN fram tills inverted Castle Sen fick jag ge upp.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar