16 fall av sexuellt ofredande = 2 månaders fängelse.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

DNA

Kan lika bra vara någon från din närmaste familj, då dom har samma DNA som dig.

Skrivet av Ariath:

filmövervakning

Filmövervakning har löst otroligt få brott då bilderna är suddiga och man ofta inte ens kan identifiera personen på bilden. Och förresten så måste man fånga både brottet och en perfekt bild av brottslingens ansikte samtidigt för att det över huvud taget ska vara giltigt.

Skrivet av Ariath:

ögonvittnen

Är tyvärr ofta opålitliga och anses av domstol inte som bevis utan snarare som en förstärkning av redan existerande bevis.

Vad är tillräckliga bevis för en domstol? Jag är ärlig när jag säger att jag inte är påläst på domstolsområdet. Men tala om det för mig är du snäll.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

DNA

Kan lika bra vara någon från din närmaste familj, då dom har samma DNA som dig.

Skrivet av Ariath:

filmövervakning

Filmövervakning har löst otroligt få brott då bilderna är suddiga och man ofta inte ens kan identifiera personen på bilden. Och förresten så måste man fånga både brottet och en perfekt bild av brottslingens ansikte samtidigt för att det över huvud taget ska vara giltigt.

Skrivet av Ariath:

ögonvittnen

Är tyvärr ofta opålitliga och anses av domstol inte som bevis utan snarare som en förstärkning av redan existerande bevis.

Vad är tillräckliga bevis för en domstol? Jag är ärlig när jag säger att jag inte är påläst på domstolsområdet. Men tala om det för mig är du snäll.

Jag tycker de bevisen du postade innan är tillräckligt för att döma någon - dock inte till ett straff där individen skadas då som jag förklarar ovan att det alltid finns en risk att de dömts utan att vara skyldiga.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Jag tycker de bevisen du postade innan är tillräckligt för att döma någon - dock inte till ett straff där individen skadas då som jag förklarar ovan att det alltid finns en risk att de dömts utan att vara skyldiga.

Ok. Då ger jag mig ut från diskussionen med åsikten i behåll. Tack för pratstunden iaf:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Han borde få 15 månader tortyr.
Är så less på sveriges mesiga rättssystem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Även om sex brott är hemskt (mitt ex blev våldtagen så tänk inte ens på det) så kan det inte placeras som ett brott med högst straff.

Straffet måste vara rimligt med brottet, att utvisa för något sånt är ju idiotiskt.

Exakt. Därför bör vi om vi inte utvisar sexbrottslingar, dömma dessa till döden.
Allt annat vore ju idiotiskt.

Ja du skulle ha jätte kul om en tjej anklaga dig falskt för våldtäkt och sedan bli dömt till döden, så kom det fram senare att hon ljög, ojsan...

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Snacka om att generalisera, största andelen brott sker av svenskar mot svenskar, invandrare som begår brott är bara en klick av dom som invandrar till Sverige, stick tillbaka till SD med dina jävla idéer.

Generalisera? Kanske dags att kolla hur anstalterna ser ut och vilka som sitter där inne?
Eller läsa den senaste rapporten om vilka som begår brott..?

Hahaha! Jag tillhör inte SD, kommer aldrig göra det, och VILL inte göra det. Skulle aldrig få för mig att stödja dem heller.

Jaså så du har besökt varenda en och kollat?

Om det inte har hänt en radikal skillnad på det senaste året så är den mest vanliga typen av brott då en Svensk begår brott mot en annan Svensk.

Ja era åsikter är inte långt ifrån varandra...

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Samma där, fan helt orimligt, om man bor i Sverige och har fått svenskt medborgarskap så kan man fan inte utvisa någon, dom e ju förfan svenska medborgare då!

Man ger inte dessa svenskt medborgarskap bara. Även om man gör det så ska de fortfarande skickas hem. De är inte svenskar och är därför inte vårat problem.

Med svenskt medborgarskap så ÄR dom Svenskar!

Det är medborgarskapet som bestämmer nationalitet, och går inte att jämföra med etnicitet, så om en person har fått medborgarskap i ett annat land så är den personen Svensk!

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Om jag ska tänka som du så borde man istället utvisa alla personer som har icke humanitära åsikter, så slipper man dom på en gång med!

Hahaha! Så nu handlar det om hur man tänker? Menar du att jag är kriminell nu?

Vi kanske borde skicka ut alla liberaler som drar Sverige i botten istället?

Har jag sagt att du är kriminell?

Snarare att du dömer folk till straff som är orimliga med tanke på brottet, inte konstigt att det finns krig med människor som dig i värden som faktiskt inte har något humanistiskt tankar alls.

Vänster-liberal

Ja lätt att döma någon för att faktiskt bry sig om sina medmänniskor, något som du tydligen har svårt att förstå, straff ska vara möjliga att återkalla, straff ska vara i samma grad som brottet och sen om du tycker det rättfärdigar kastrering och utvisning är bara sorgligt.

Fruktansvärt att det finns såna egoistiska och främlingsfientliga tankar i huvud taget...

Skrivet av Ariath:

Våldtäktsförsöken minskar nog när kulorna är borta:)

Nej det gör det inte, dom kan inte våldta längre, men deras frustration finns kvar, och vad gör dom då istället?

Dom misshandlar och kanske har ihjäl någon istället!

Vården är inte bra som den är nu, det håller jag med om, men det behövs då det är ett psyk problem, inte ett fysiskt problem.

Medlem

Haha, dödsstraff. Välkomna till medeltiden.
Tur att vissa andra har kommit längre än så...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är bra att du håller dig till ämnet och inte alls låter som en tölp...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Ja du skulle ha jätte kul om en tjej anklaga dig falskt för våldtäkt och sedan bli dömt till döden, så kom det fram senare att hon ljög, ojsan...

Självklart dömmer man väl inte någon om det verkligen inte finns bevis för det brottet.
Uppenbart tycker jag?

Skrivet av ThreeZool:

Jaså så du har besökt varenda en och kollat?

Varför skulle jag ha gjort det? Statistiken talar nog för sig själv tycker jag?

Skrivet av ThreeZool:

Om det inte har hänt en radikal skillnad på det senaste året så är den mest vanliga typen av brott då en Svensk begår brott mot en annan Svensk.

Hur kommer det sig då att de gäng som härjar runt, alltid består av invadrare i majoritet?

Även att rapporten från "BRÅ"(?!) talade om hur mycket invandrare det var som begår brott.

Skrivet av ThreeZool:

Ja era åsikter är inte långt ifrån varandra...

HAHAHA! Jag är absolut ingen älskare av sionism som SD. SD är ett par fegisar som inte vågar säga som det är. Så nej, jag står ganska långt ifrån dem.

Skrivet av ThreeZool:

Med svenskt medborgarskap så ÄR dom Svenskar!

Det är medborgarskapet som bestämmer nationalitet, och går inte att jämföra med etnicitet, så om en person har fått medborgarskap i ett annat land så är den personen Svensk!

Fel fel fel. Ett papper gör dig inte Svensk. Oavsett om han har medborgarskap eller inte ska han kunna ifråntas det ifall han begår en kriminell handling.

Skrivet av ThreeZool:

Har jag sagt att du är kriminell?

Vem syftade du på då att man skulle utvisa?

Skrivet av ThreeZool:

Snarare att du dömer folk till straff som är orimliga med tanke på brottet, inte konstigt att det finns krig med människor som dig i värden som faktiskt inte har något humanistiskt tankar alls.

Du tycker det är orimligt, det tycker inte jag. Undra hur många av dessa stackars tjejer som har fått men pga detta. Denna person har skapat psykiskt lidande för FLERA andra personer. Varför ska han då inte straffas för det?

När ska du börja tänka på Offret istället för gärningsmannen? Straffet är absolut rimligt med brottet han har begått. För det handlar inte "enbart" om "bara" kyssar och tafs. Det handlar också om psykisk misshandel. Hur tror du dessa tjejer känner sig när de inte ens kan gå säkra längre? Är det fel då att dömma denna person för det lidande han har skapat? Det anser inte jag.

Jag är inte humanist, alla har inte ett lika värde.
Så enkelt är det.

Skrivet av ThreeZool:

Vänster-liberal

Tyvär så märks det.

Skrivet av ThreeZool:

Ja lätt att döma någon för att faktiskt bry sig om sina medmänniskor, något som du tydligen har svårt att förstå, straff ska vara möjliga att återkalla, straff ska vara i samma grad som brottet och sen om du tycker det rättfärdigar kastrering och utvisning är bara sorgligt.

En person som våldtar är INTE min medmänniska.
En person som begår sexullt ofredande är inte heller min medmänniska. En person som säljer knark är inte heller min medmänniska.

Att kalla kriminellt folk för medmänniskor tycker jag mest är sorligt.. Men visst, vill man förknippas med sådana. För all del, gör det.

Om det inte finns något tvivel på att en person har begått en våldtäkt, varför skulle man då återkalla domen ifråga?

Skrivet av ThreeZool:

Fruktansvärt att det finns såna egoistiska och främlingsfientliga tankar i huvud taget...

Jag är absolut inte egoist. Jag bryr mig om mitt folk, och i detta fall bryr jag mig om denne persons offer. Inte gärningsmannen.

Hur kan du sedan kalla det främlingsfientligt att vilja utvisa folk som begår brott?

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jaså så du har besökt varenda en och kollat?

Varför skulle jag ha gjort det? Statistiken talar nog för sig själv tycker jag?

Se under.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Om det inte har hänt en radikal skillnad på det senaste året så är den mest vanliga typen av brott då en Svensk begår brott mot en annan Svensk.

Hur kommer det sig då att de gäng som härjar runt, alltid består av invadrare i majoritet?

Även att rapporten från "BRÅ"(?!) talade om hur mycket invandrare det var som begår brott.

Kan vara att det har ökat men det är absolut inte i majoritet, chansen att bli utsatt för brott är fortfarande störst att det blir av en Svensk.

Svenskar är inte heller så snälla ska du veta, det är snarare medierna som har blossat upp att det är bara invrandrare som begår brott.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Ja era åsikter är inte långt ifrån varandra...

HAHAHA! Jag är absolut ingen älskare av sionism som SD. SD är ett par fegisar som inte vågar säga som det är. Så nej, jag står ganska långt ifrån dem.

Ahh ok

Så du är värre än dom då, bra då vet vi det.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Med svenskt medborgarskap så ÄR dom Svenskar!

Det är medborgarskapet som bestämmer nationalitet, och går inte att jämföra med etnicitet, så om en person har fått medborgarskap i ett annat land så är den personen Svensk!

Fel fel fel. Ett papper gör dig inte Svensk. Oavsett om han har medborgarskap eller inte ska han kunna ifråntas det ifall han begår en kriminell handling.

Dock bara vid grova brott, och detta är fortfarande inte ett grovt brott!

Då snackar vi mord och brott mot rikets säkerhet osv...

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Har jag sagt att du är kriminell?

Vem syftade du på då att man skulle utvisa?

Jag sa aldrig att ett brott var till grund till det, läs igen.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Snarare att du dömer folk till straff som är orimliga med tanke på brottet, inte konstigt att det finns krig med människor som dig i värden som faktiskt inte har något humanistiskt tankar alls.

Du tycker det är orimligt, det tycker inte jag. Undra hur många av dessa stackars tjejer som har fått men pga detta. Denna person har skapat psykiskt lidande för FLERA andra personer. Varför ska han då inte straffas för det?

När ska du börja tänka på Offret istället för gärningsmannen? Straffet är absolut rimligt med brottet han har begått. För det handlar inte "enbart" om "bara" kyssar och tafs. Det handlar också om psykisk misshandel. Hur tror du dessa tjejer känner sig när de inte ens kan gå säkra längre? Är det fel då att dömma denna person för det lidande han har skapat? Det anser inte jag.

Jag är inte humanist, alla har inte ett lika värde.
Så enkelt är det.

Där har vi skillnaden, jag tänker på BÅDA istället för din smala syn på bara en part.

Jag är neutral till det och kan se problemen som uppstår från båda medans du tar den enkla vägen och drar alla över en kam och tror att där är lösningen, det finns inga enkla lösningar och att utvisa är inte en lösning.

Prova istället att lös detta problemet till fördel föär båda, då ska du se hur knepigt det är.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Ja lätt att döma någon för att faktiskt bry sig om sina medmänniskor, något som du tydligen har svårt att förstå, straff ska vara möjliga att återkalla, straff ska vara i samma grad som brottet och sen om du tycker det rättfärdigar kastrering och utvisning är bara sorgligt.

En person som våldtar är INTE min medmänniska.
En person som begår sexullt ofredande är inte heller min medmänniska. En person som säljer knark är inte heller min medmänniska.

Att kalla kriminellt folk för medmänniskor tycker jag mest är sorligt.. Men visst, vill man förknippas med sådana. För all del, gör det.

Om det inte finns något tvivel på att en person har begått en våldtäkt, varför skulle man då återkalla domen ifråga?

Jo alla är vi medmänniskor, oavsett brott eller handling, du sänker dig till deras nivå om du tror att hot och högre straff löser problemen, sen när har hot om våld löst problem?

Våld föder våld, kolla bara på USA, det är så lätt att hata, men det är så mycket svårare att älska andra oavsett skillnader, det är skillnaden mellan oss.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Fruktansvärt att det finns såna egoistiska och främlingsfientliga tankar i huvud taget...

Jag är absolut inte egoist. Jag bryr mig om mitt folk, och i detta fall bryr jag mig om denne persons offer. Inte gärningsmannen.

Hur kan du sedan kalla det främlingsfientligt att vilja utvisa folk som begår brott?

"mitt folk", ja du e verkligen inte främlingsfientlig...

Vilka skulle man annars kunna utvisa? kan ju inte utvisa "vanliga" svenskar dom du säger, så vilka andra?

Det är ingen tvekan om att du är främlingsfientlig.

Medlem

Jag svarar på hela din post imorgon, för nu ska jag sova.

Jag är bara nyfiken på hur du får mig till främlingsfientlig?

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Fast det är ju just det domstolar i Sverige gör när de dömer brottslingarna till låtsasstraff.
De flesta kommer ut ganska snart igen och fortsätter begå brott.

Skrivet av Kamp:

Generalisera? Kanske dags att kolla hur anstalterna ser ut och vilka som sitter där inne?
Eller läsa den senaste rapporten om vilka som begår brott..?

Hahaha! Jag tillhör inte SD, kommer aldrig göra det, och VILL inte göra det. Skulle aldrig få för mig att stödja dem heller.

Det finns tyvärr ingen officiell statistik på hur mycket invandrare som sitter i svenska fängelser, riksdagen röstade år 2001 igenom en lag som förbjuder Kriminalvården att registrera etnicitet på internerna. Man kan ju fråga sig varför de tyckte det var viktigt med en sån lag...
Den siffra som dock finns tillgänglig är att 28% av internerna saknar svenskt medborgarskap.
Se själva på Kriminalvarden.se

Ett inlägg som tar upp hur BRÅ förvanskar verkligheten
https://www.flashback.info/showpost.php?p=8662803&postcount=2...
I Norges huvudstad stod invandrare för 73% av våldtäkterna år 2007. På drygt 10 år har antalet våldtäkter fördubblats i Oslo.
http://frianyheter.wordpress.com/statistik/kriminalstatistik/

Läs gärna hela tråden på Flashback ni som är intresserade av massinvandringens konsekvenser.
Ni som vill ha in ännu mer utlänningar bör nog hålla er borta från den och istället börja fundera över om ni inte ska ta och flytta till Mellanöstern eller Afrika eftersom ni så gärna vill leva tillsammans med de människorna. Det är enklare att ni flyttar dit än tar hit dem.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Svenskar är inte heller så snälla ska du veta, det är snarare medierna som har blossat upp att det är bara invrandrare som begår brott.

Haha, är du for real?
Medierna gör, för det mesta, allt de kan för att mörka hur enorm överrepresentationen är för invandrargrupper. Man benämner brottslingarna som göteborgare, örebroare osv när de flesta skulle tycka det var mer intressant att få veta att de var utlänningar.
Och inte vilka utlänningar som helst, utan för det mesta folk från forna jugoslavien, mellanöstern och afrika. Det är inte direkt östasiaterna (de få vi har) som springer omkring och rånar och bildar våldtäktsligor och fan vet allt.

Du har inte hört talas om fenomenet vitpixling märker jag.
Här hittar vi flera exempel, ska se om jag kan gräva fram några till
http://ungsvensk.se/showthread.php?s=7573c2907bb2971c06efa179...

Medlem

Det där med vitpixling är ju inte lite sjukt, skulle vara intressant om du lyckas dra fram några andra exempel från några andra tidningar än expressen för att se om det endast var enskilda fall.

Men kan det inte vara så att det automatiskt ser vitare ut då man sätter pixlar framför, för att inte skrika konspiration så att säga.

Medlem

hur bar du dig åt när du byggde din tidsmaskin kamp? med tanke på vissa saker du slänger ur dig låter det som att du kommer ifrån 1600-talet eller nått.

hänga folk i lyktstolpar och döma folk till döden för att de slänger en cola burk på marken. aj aj aj.

Medlem

Ja nog fasen är straffskalan och ja... hela rättssystemet helt åt helvete.

Och hur fan tänker ni som tycker det är rätt att likställa olika allvarliga brott egentligen? Eller ännu värre... döma ut hårdare straff för mindre allvarliga brott.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Ja nog fasen är straffskalan och ja... hela rättssystemet helt åt helvete.

Och hur fan tänker ni som tycker det är rätt att likställa olika allvarliga brott egentligen? Eller ännu värre... döma ut hårdare straff för mindre allvarliga brott.

Det är det som är problemet, dom tänkte inte

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Kan vara att det har ökat men det är absolut inte i majoritet, chansen att bli utsatt för brott är fortfarande störst att det blir av en Svensk.

Svenskar är inte heller så snälla ska du veta, det är snarare medierna som har blossat upp att det är bara invrandrare som begår brott.

Då Nix svarat på detta så känns det meningslöst att jag ska behöva skriva samma sak som honom.

Skrivet av ThreeZool:

Ahh ok

Så du är värre än dom då, bra då vet vi det.

Värre? Vad menar du med "värre"?

Skrivet av ThreeZool:

Dock bara vid grova brott, och detta är fortfarande inte ett grovt brott!

Då snackar vi mord och brott mot rikets säkerhet osv...

Nej, jag står fast vid det jag skrev.

Skrivet av ThreeZool:

Jag sa aldrig att ett brott var till grund till det, läs igen.

Nej, du vill ju istället utvisa folk som inte är lika PK som du med andra ord. Ska vi inte alla börja klä oss likadant och prata likadant? De som inte gör det bör ju utvisas..?

Skrivet av ThreeZool:

Där har vi skillnaden, jag tänker på BÅDA istället för din smala syn på bara en part.

Har jag en smal syn för att jag vägrar dalta med en människa som tex bragd en annan människa om livet eller skapat psykiska men för resten av en person's liv tex?

Varför ska vi tänka på gärningsmannens bästa?

Skrivet av ThreeZool:

Jag är neutral till det och kan se problemen som uppstår från båda medans du tar den enkla vägen och drar alla över en kam och tror att där är lösningen, det finns inga enkla lösningar och att utvisa är inte en lösning.

Drar alla över en kam?
Jo, utvisa ÄR en lösning. Vi blir av med ett problem som skulle kosta oss massa pengar.

Hur kan det inte vara en lösning?

Skrivet av ThreeZool:

Prova istället att lös detta problemet till fördel föär båda, då ska du se hur knepigt det är.

VARFÖR(igen) ska det vara till den kriminells fördel?
Han har begått en olaglig och vidrig handling, varför ska ha ens få nånting bra av det?

Jag förstår mig inte på er liberaler..
Ni vill skjuta precis vartenda land i sank med eran livssyn. Man kan inte dalta med människor. Då slutar det bara illa.

Skrivet av ThreeZool:

Jo alla är vi medmänniskor, oavsett brott eller handling, du sänker dig till deras nivå om du tror att hot och högre straff löser problemen, sen när har hot om våld löst problem?

Det är vi absolut INTE.
En pedofil är ingen människa tex, det är en person som görs bäst i att ligga under jord.

Varför skulle jag vara medmänniska med personer som utför vidrigia handlingar bara för att DU säger det?

Sänker jag mig till deras nivå genom att kräva rättvisa och upprättelse för offret?

Skrivet av ThreeZool:

Våld föder våld, kolla bara på USA, det är så lätt att hata, men det är så mycket svårare att älska andra oavsett skillnader, det är skillnaden mellan oss.

Nej, våld föder inte våld. Liberalism föder våld.
När folk får för sig att de kan göra exakt vad de vill så föds våld. Att ta USA som exempel är ju lite pinsamt, tycker du inte? Mer misslyckat land får man ju leta efter...

Jag hatar ingen förutom kriminella as som denna tråd handlar om. Jag älskar mångt & mycket. Spec mitt folk & mitt land. Men bara för det hatar jag inte alla andra folk och alla andra länder.

Skilladen mellan oss är att jag är beredd på att ta tag i saker och ting medans du vill dalta med allt och alla.

Skrivet av ThreeZool:

"mitt folk", ja du e verkligen inte främlingsfientlig...

Hur kan du få det till främlingsfientlighet?
Så när en syrian tex pratar om sitt folk är han främlingsfientlig menar du?

Skrivet av ThreeZool:

Vilka skulle man annars kunna utvisa? kan ju inte utvisa "vanliga" svenskar dom du säger, så vilka andra?

Man utvisar de som inte är svenskar. Precis som jag sagt innan.

Skrivet av ThreeZool:

Det är ingen tvekan om att du är främlingsfientlig.

Läs ovan och svara på detta tack.

Medlem
Skrivet av s3ng:

hur bar du dig åt när du byggde din tidsmaskin kamp? med tanke på vissa saker du slänger ur dig låter det som att du kommer ifrån 1600-talet eller nått.

hänga folk i lyktstolpar och döma folk till döden för att de slänger en cola burk på marken. aj aj aj.

Jag byggde den av glasspinnar.
Fast det måste vara glasspinnar från rasist glasserna 88'an & Nogger Black.
Annars funkar det inte.

Vart har jag skrivit att man ska dömma folk till döden för att de har släng en cola burk på marken?

Visa mig det tack. Eller är det nånting du har hittat på själv?

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av s3ng:

hur bar du dig åt när du byggde din tidsmaskin kamp? med tanke på vissa saker du slänger ur dig låter det som att du kommer ifrån 1600-talet eller nått.

hänga folk i lyktstolpar och döma folk till döden för att de slänger en cola burk på marken. aj aj aj.

Jag byggde den av glasspinnar.
Fast det måste vara glasspinnar från rasist glasserna 88'an & Nogger Black.
Annars funkar det inte.

Vart har jag skrivit att man ska dömma folk till döden för att de har släng en cola burk på marken?

Visa mig det tack. Eller är det nånting du har hittat på själv?

Gjorde han faktiskt inte:

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jag tycker också att utvisning ska användas bid _grova_ brott och inget annat, som sagt, ska man börja skicka tillbaka dom med om dom råka skräpa ner?

Utvisning ska användas direkt någon som kommer hit begår en kriminell handling. OAVSETT vad.
De ska vara glad att de ens får komma hit från första början.

Dock inte till döden men att skicka invandrare tillbaka är oftast en dödsdom i sig själv, bara en annan person som blodar ner handen...

Medlem

Dåså, då är det väl nånting han hittat på själv.
Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om.

Men svara på inlägget ovan nu tack.

Medlem

"Våra egna problem" är snarare att samhället inte sysslar med inkluderande, utan integrering.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Våra egna problem" är snarare att samhället inte sysslar med inkluderande, utan integrering.

Alla problem kan lösas med solidaritet!

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Jag trodde att demokrati betydde att det är folket som bestämmer, därav namnet (Demos = folket och kratos = styre). Så om folket vill hugga kulorna av en viss individ, så får de göra det.

Inaktiv
Skrivet av B-strm:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Jag trodde att demokrati betydde att det är folket som bestämmer, därav namnet (Demos = folket och kratos = styre). Så om folket vill hugga kulorna av en viss individ, så får de göra det.

Så om en folkmassa ville "hugga" av kulorna på dig så skulle du inte ha något emot det?

Medlem

ThreeZool. Kan du svara på mitt inlägg nu.
Spec den punkten ang att jag skulle vara främlingsfientlig.

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Ahh ok

Så du är värre än dom då, bra då vet vi det.

Värre? Vad menar du med "värre"?

Dom står iaf för att dom är främlingsfientliga till en viss del, du däremot lever i din bubbla och förstår det inte ens själv, har du provat att läsa det du själv skriver och inse att det kan tolkas som det.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Dock bara vid grova brott, och detta är fortfarande inte ett grovt brott!

Då snackar vi mord och brott mot rikets säkerhet osv...

Nej, jag står fast vid det jag skrev.

Ja och som tur är gäller inte det du skrev.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jag sa aldrig att ett brott var till grund till det, läs igen.

Nej, du vill ju istället utvisa folk som inte är lika PK som du med andra ord. Ska vi inte alla börja klä oss likadant och prata likadant? De som inte gör det bör ju utvisas..?

Det är en jävla skillnad på att alla ska gå runt och klä sig samma och så vidare, mot att faktiskt inte köra "one strike out" som du förespråkar.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Där har vi skillnaden, jag tänker på BÅDA istället för din smala syn på bara en part.

Har jag en smal syn för att jag vägrar dalta med en människa som tex bragd en annan människa om livet eller skapat psykiska men för resten av en person's liv tex?

Varför ska vi tänka på gärningsmannens bästa?

Du missar påängen, man ska tänka på BÅDAS bästa, är det inte bättre att han tar sitt straff och tilrättavisas för att istället betala en jävla massa för att låsa in han eller skicka iväg han.

Det är långt ifrån alla som inte går att förändra, dom flesta under rätt förhållanden går att ändra, må det vara pga psykologiska, ekonomiska eller sociala grunder.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jag är neutral till det och kan se problemen som uppstår från båda medans du tar den enkla vägen och drar alla över en kam och tror att där är lösningen, det finns inga enkla lösningar och att utvisa är inte en lösning.

Drar alla över en kam?
Jo, utvisa ÄR en lösning. Vi blir av med ett problem som skulle kosta oss massa pengar.

Hur kan det inte vara en lösning?

Om alla länder gör på samma sätt? ska man i huvud taget våga resa någonstans?

Eller ska vi göra som i en film och göra UK till ett stort fängelseläger som Australien var innan?

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Prova istället att lös detta problemet till fördel föär båda, då ska du se hur knepigt det är.

VARFÖR(igen) ska det vara till den kriminells fördel?
Han har begått en olaglig och vidrig handling, varför ska ha ens få nånting bra av det?

Jag förstår mig inte på er liberaler..
Ni vill skjuta precis vartenda land i sank med eran livssyn. Man kan inte dalta med människor. Då slutar det bara illa.

Det handlar inte om att dalta med dom utan att försöka om det går att tillrättavisa dom och få tillbaka dom till samhället igen på ett fungerande sätt, det tjänar alla på.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Jo alla är vi medmänniskor, oavsett brott eller handling, du sänker dig till deras nivå om du tror att hot och högre straff löser problemen, sen när har hot om våld löst problem?

Det är vi absolut INTE.
En pedofil är ingen människa tex, det är en person som görs bäst i att ligga under jord.

Varför skulle jag vara medmänniska med personer som utför vidrigia handlingar bara för att DU säger det?

Sänker jag mig till deras nivå genom att kräva rättvisa och upprättelse för offret?

Du sänker dig till samma nivå för att du kräver lika vidriga handlingar som dom själva har gjort.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Våld föder våld, kolla bara på USA, det är så lätt att hata, men det är så mycket svårare att älska andra oavsett skillnader, det är skillnaden mellan oss.

Nej, våld föder inte våld. Liberalism föder våld.
När folk får för sig att de kan göra exakt vad de vill så föds våld. Att ta USA som exempel är ju lite pinsamt, tycker du inte? Mer misslyckat land får man ju leta efter...

Jag hatar ingen förutom kriminella as som denna tråd handlar om. Jag älskar mångt & mycket. Spec mitt folk & mitt land. Men bara för det hatar jag inte alla andra folk och alla andra länder.

Skilladen mellan oss är att jag är beredd på att ta tag i saker och ting medans du vill dalta med allt och alla.

Ja och vad beror det på att USA är så misslyckat? alla tänker bara på sig själva och skiter i dom som har det dåligt, och deras "three strikes out" system är ju vidrigt, inte konstigt att det är så grov brottslighet när man behandlar dom som djur i fängelserna, hur fan ska dom kunna komma tillbaka in i samhället då?

Kostar som du säger själv en massa av att ha folk i fängelse, så det är ingen lösning, bästa är att försöka återanpassa dom in i samhället.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

"mitt folk", ja du e verkligen inte främlingsfientlig...

Hur kan du få det till främlingsfientlighet?
Så när en syrian tex pratar om sitt folk är han främlingsfientlig menar du?

Beror såklart hur man använder det, det vet du mycket väl.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av ThreeZool:

Det är ingen tvekan om att du är främlingsfientlig.

Läs ovan och svara på detta tack.

Med att kasta ut varenda invandrare oavsett brottets svårighetsgrad och oavsätt hur länge dom har bott här så ja, du är främlingsfientlig.

Men det verkar som sagt inte gå att snacka med dig då du lever i din bubbla och jag är jävligt glad över att det inte är verklighet.

Medlem
Skrivet av B-strm:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Jag trodde att demokrati betydde att det är folket som bestämmer, därav namnet (Demos = folket och kratos = styre). Så om folket vill hugga kulorna av en viss individ, så får de göra det.

Och jag trodde att demokrati även betyder att invånare har rättigheter och skyldigheter. En rättighet är att staten, eller majoriteten, inte får skada individer i samhället.

Medlem

Men då borde vi väl frånta alla kriminella individer deras "nationspapper" och utvisa dem som begår en brottslig handling...

Varenda en, oavsett nationalitet. Oj, va lite folk vi skulle ha...

Jag vet att sarkasm inte bör användas, men i detta fallet...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av B-strm:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Jag trodde att demokrati betydde att det är folket som bestämmer, därav namnet (Demos = folket och kratos = styre). Så om folket vill hugga kulorna av en viss individ, så får de göra det.

Det låter mer som anarki.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Kamp:

Dåså, då är det väl nånting han hittat på själv.
Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om.

Men svara på inlägget ovan nu tack.

Det var faktiskt det jag menade, att det kan vara lika med döden för vissa att åka hem. Dom flesta flyr av en orsak.

Skriv svar