2012- Jordens undergång

Medlem
Skrivet av MFC:

De som gjort sin hemläxa vet att 2012 inte är slutet på mänsklighetens existens utan snarare en förändring och början på en ny tid i mänsklighetens historia. Vi går in i vattumannens tidsålder och med den är det sagt att människan går in i en ny era och allt vad det betyder.

Tur att man är en vattenman då, född 30 januari, så då lär man vara eftertrakad av snygga tjejer och få skyhögt betalt jobb med minimal arbetstid.

Medlem

Om man är så vidskeplig att man tror på troll och häxor så kommer det hända något, en _kalender_ slutar och mig veterligen så händer knappast något stort varje årsbyte.

Senaste gången mayakalendern tog slut så kom det en gigantisk leopard från himmelen och åt upp varenda människa, så visst om man är dum nog att tro på sånt så kanske det är dags att ta livet av sig, slipper man ännu en dåre iallafall.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Skynet kommer att ta över världen


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

MFC
Medlem
Skrivet av MacNille:

Skynet kommer att ta över världen

hahahaha


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av scodriem:

http://www.youtube.com/watch?v=lKbEI8pDz0A
En film ska också komma angående detta.

De släpper filmen såklart 2009, 2012 skulle allt gå till spillo, helt enkelt

Ny trailer ute!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Helt omöjligt är det ju inte, kan hända redan före 2012 med den snabba spridningen av kärnvapen i diverse ostabila länder.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Helt omöjligt är det ju inte, kan hända redan före 2012 med den snabba spridningen av kärnvapen i diverse ostabila länder.

Exempel. Jag vill ha exempel.


signatur

Min avatar är en protest mot de alldeles sinnesförvirrade reglerna för avatarstorlek.

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:

Helt omöjligt är det ju inte, kan hända redan före 2012 med den snabba spridningen av kärnvapen i diverse ostabila länder.

5 vätebomber borde räcka att förinta allt levande på jorden. Hända kan det.

Medlem
Skrivet av Avenger:
Skrivet av Hizzi:

Helt omöjligt är det ju inte, kan hända redan före 2012 med den snabba spridningen av kärnvapen i diverse ostabila länder.

Exempel. Jag vill ha exempel.

Man kan tro att du är Sverker i plus så som du hugger, lol.

Jag har inga direkta exempel, men vilken idiot som helst fattar väl att kan isolerade länder som typ nordkorea snickra ihop atombomber så finns det säkert fler som man kanske inte känner till,
för så svårt kan det väl inte vara om man har kärnkraftverk,
såg ett ganska kul program för flera år sen om nån svensk tror det var bearbetningscentral för uran där amerikaner inspekterade med jämna mellanrum ifall sverige tillverkade atombomber.

Medlem
Skrivet av scodriem:
Skrivet av Hizzi:

Helt omöjligt är det ju inte, kan hända redan före 2012 med den snabba spridningen av kärnvapen i diverse ostabila länder.

5 vätebomber borde räcka att förinta allt levande på jorden. Hända kan det.

Lessen att berätta detta...men endast 5 vätebomber räcker inte på långa vägar om du skall förinta allt liv på jorden:( men 50-100st kraftiga och välplacerade per världsdel fixxar biffen:up:

Medlem

Vätebomber är ganska sjukt.. allt som är tillverkat, hus bilar och så förblir oförstörda och enbart allt organiskt liv förintas ?

Eller är det Neutronbomber som gör sånt, för det finns väl också ?

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Vätebomber är ganska sjukt.. allt som är tillverkat, hus bilar och så förblir oförstörda och enbart allt organiskt liv förintas ?

Eller är det Neutronbomber som gör sånt, för det finns väl också ?

Det du tänker på är biologisk krigsföring, att använda bomber kommer förstöra saker, vätebomber är dom riktigt explosiva bomberna, alltså kommer allt att förintas.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Vätebomber är ganska sjukt.. allt som är tillverkat, hus bilar och så förblir oförstörda och enbart allt organiskt liv förintas ?

Eller är det Neutronbomber som gör sånt, för det finns väl också ?

vätebomber är som två bomber, först en atombomb sen själva vätebomben.

den här bilden förklarar bättre vad jag menar. Först smäller man av atombomben, sen tack vare värmen och trycket kommer vätet att starta en fusions reaktion.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jo men finns det ingen bomb som inte påverkar byggnader och sånt och dödar bara allt levande ?
Är det inte neutronbomb eller nåt sånt, och som naturligtvis blivitt totalförbjuden att tillverka.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Jo men finns det ingen bomb som inte påverkar byggnader och sånt och dödar bara allt levande ?
Är det inte neutronbomb eller nåt sånt, och som naturligtvis blivitt totalförbjuden att tillverka.

jag är inte så insatt i just bomber

men jag citerar från svenska wikipedia

Citat:

Den vanliga bilden av en neutronbomb som något som "dödar allt liv men lämnar kvar byggnader" är överdriven

Medlem

edit: ^- du kom precis före mig!:evil::P


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Ryssarna ska man i alla fall vara försiktiga med, de har nämligen vätebomber. Och det var dem som tillverkade den.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Nagasaki_1945_-_Before_and_a...
Njaa, vad ska man säga?

Däremot så slår atombomberna ut all ström inom ett par kvadratkilometer om jag minns rätt....Crazy shit.

Medlem

Ok, har människan då nåt att sätta emot om det skulle komma en stor asteorid mot jorden, funkar ens atombomber i yttre rymden, och skulle en sprängd asteroid orsaka mer skada iochmed det blir en mängd delar som sprids ut och träffar lite överallt på jorden.

Sånt har ju diskuterats i flertalat dokumentärer, och att välja mellan att spränga den i smådelar eller låta hela klumpen kraschea är som att välja mellan pest och kolera.

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:

Ok, har människan då nåt att sätta emot om det skulle komma en stor asteorid mot jorden, funkar ens atombomber i yttre rymden, och skulle en sprängd asteroid orsaka mer skada iochmed det blir en mängd delar som sprids ut och träffar lite överallt på jorden.

Klart dem har. De gör som i filmen ''Armagedon'' lol...Nä, kommer aldrig funka.

Medlem

Folk på NASA håller på och lurar på ideér hela tiden. Nu senast läste jag något om en rymdtraktor som med sin tyngd eventuellt kunde få en stor asteroid ur kollisionskurs.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Folk på NASA håller på och lurar på ideér hela tiden. Nu senast läste jag något om en rymdtraktor som med sin tyngd eventuellt kunde få en stor asteroid ur kollisionskurs.

När du nämner traktor så tänker man på tractorbeam i Star Trek, hehe, Sci Fi blir ju ibland verklighet, Laservapen håller väl på för fullt att utvecklas, och en tractorbeam kanske heller inte är omöjligt.

Medlem

Kärnvapen fungerar utmärkt i vaccum.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av scodriem:

Ryssarna ska man i alla fall vara försiktiga med, de har nämligen vätebomber. Och det var dem som tillverkade den.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Nagasaki_1945_-_Before_and_a...
Njaa, vad ska man säga?

Däremot så slår atombomberna ut all ström inom ett par kvadratkilometer om jag minns rätt....Crazy shit.

Japp, gatubelysning på Hawaii blev ju totalt utslagen när dom hade provsprängning i sydvästra Stilla Havet under andra världskriget.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skrivet av Hizzi:

Jag skulle vilja bli ensam kille på jorden och massvis av snygga unga blondiner har bara överlevt,
så jag är den enda som kan föra människosläktet vidare..

Ja för det är ju helt klart dom snygga blondinerna som kommer överleva en katastrof.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv

Tror inte vi behöver oroa oss om "Jordens undergång".. snarare Människans undergång...

Kikar man bakom allt tjafs om... maya folkets kalender och allt annat påhittat BS som folk lyckas dra ihop inne i den gråa hjärnsubstansen.. Så finns det faktiskt lite saker som kan inträffa 2012.


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Ok, har människan då nåt att sätta emot om det skulle komma en stor asteorid mot jorden, funkar ens atombomber i yttre rymden, och skulle en sprängd asteroid orsaka mer skada iochmed det blir en mängd delar som sprids ut och träffar lite överallt på jorden.

Sånt har ju diskuterats i flertalat dokumentärer, och att välja mellan att spränga den i smådelar eller låta hela klumpen kraschea är som att välja mellan pest och kolera.

Riktade explosioner skulle kunna krossa asteroider i småbitar, eller ja, "småbitar".
Om vi vet om att den är på våran väg så kan vi beräkna dess bana, och sen försöka krossa asteroiden i så många små bitar som möjligt, men vi får nog räkna med civila förluster.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger har delvis rätt.
Man detonerar bomben i närheten av rymdsnöbollen, varvid värmen kommer att smälta och förånga materialet på ett visst område på rymdsnöbollen.

Och alla som hängt med på fysiken vet känner till vad reaktionskraft är kan nog snabbt räkna ut syftet...


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Varför bubblar ni om Asteroider/Kometer, lite offtopic?

Finns ingen komet som hotar Jorden, förutom "Apophis" ... fast det är typ 2029, och chansen är 1 på 6000...


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av Rob:

Varför bubblar ni om Asteroider/Kometer, lite offtopic?

Tycker hela tråden bubblar struntprat, liksom denna myt om år 2012. En kalender tar slut, so what? Tycker att filmen någon länkade tidigare förklarade en hel del.

Y2K någon?

Medlem

Maya kulturen trodde att när 2012 inträffar så kommer jorden att passera "the dark rift". De trodde att detta var där ondska fanns.
24 dec 2012 så kommer jorden att arrangera en rak linje mellan ekvatorn och ett område på stjärnhimlen.

Dock så sker detta varje 13000 år. Så varför har inte domedagen redan inträffat? Det finns ingen logiskt baktanke till detta. Allt är baserat på vad folk tror.

Skriv svar