3:16, eller hur vi tillsammans utrotade universum [Rollspel]

Medlem

Seriöst, jag är så kass på att skjuta!
(Rollspelar i morgon eller nåt.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jake flinar brett när han börjar få till siktet med det nya vapnet. Han ställer upp energireglaget till max och klämmer till avtryckaren. Urladdningen som slungas mot fienderna är så kraftig att han trycks bakåt och bländas av det skarpa ljuset.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Fairfax tar skydd för att återigen ladda om. Han har blivit träffad i armen men ignorerar såret. Adrenalinet rusar i kroppen och allt han kan tänka på är att fortsätta striden. Han tycker på en knapp på sidan av geväret och det tomma magasinet hoppar ut. Ur fickan får han upp ett nytt som han trycker i. Ett snabbt slag på undersidan låser det i läge och Fairfax är redo att ta itu med fienden igen.

(Fortsätter skjuta.)

Medlem

Baker reser sig upp från marken som färgats rött av allt blod och ser sig om för att försöka förstå vad som händer. Hans blick fastnar vid en av de fallna soldaternas kroppar som verkar ha slitits sönder av något ännu värre än de vapen som fienden använt tidigare.

Då slår det honom. Fordonet eller vad tusan det var som flög över dem förut kanske fått för sig att komma tillbaka. Baker slänger upp geväret mot axeln och spanar upp mot himmelen efter det.

(Skjuter)

Medlem

Baker ser sig omkring, tankarna på det skepp som flög omkring jagar upp honom, det kan ju vara mycket möjligt att den kommer tillbaka, och gud vet vad den kan ha för bestyckning, eller om det ens skulle göra något att beskjuta den.
Bjosarn ser hur Baker kollar omkring sig,
"Ta det lugnt Baker, jaga inte upp dig och håll ditt lugn, sikta väl och skjut så fort du har deras fula trynen i sikte."

Bjosarn vänder sig sedan om och följer hans egna råd, han ser en liten grupp och låter sedan geväret tala sin egna talan. 3 fiender ramlar ihop, stendöda.
Jake flinar brett, energikanonen visade sig ha ett redigt tryck, men det går alltid att öka kraften mer. Han fipplar snabbt med batteriet, den är på 98% hitills, och han hoppas kunna trimma hur mycket energi den använder.
BZZZHAHHHHHRT låter det, rekylen slår till som en hammare och vapnets sikte flyger rakt upp i luften.
"Jävlar." Jake kollar snabbt och ser att han lyckades trimma den nästan lite för mycket, batterimätaren står nu på 90%.

Fairfax kollar sig omkring, han har blivit träffad men det verkar inte vara särskilt djupt, men stenarna han har hitills gömt sig bakom har visat sig inte ge han det skydd han behöver. Han sprintar till en lite större sten, och laddar om utav bara farten. Hans nya skydd visar sig ge han ännu bättre överblick. Han ser en klunga som gömmer sig bakom stenar, helt omedvetet om hans nya position. Skotten flyger och träffar 5 fiender, som ramlar ihop och slutar röra på sig.

Det är då Baker ser det skepp som han var rädd för, den flyger på låg höjd och verkar sikta in sig på hans vänner.

"Helvete, den där måste förstöras, om inte så är vi döda!" tänker Baker för sig själv, och försöker sikta på vad som verkar vara förarhytten. Ingen tid till att ta hand om dom få fotsoldater som fortfarande finns kvar, hans vänner verkar kunna ta ut dom själv, men dom verkar inte vara medvetna om det hot som uppenbarat sig.

Baker tar sikte, det här kan vara slutet på hans grupp, om han missar så dör allihopa. Han andas in, siktar och ber en stilla bön. Skottet träffar en motor, det börjar gnistra och låta något förbannat innan en explosion sliter loss motorn. Skeppet faller ner mot marken, och krossar dom 8 fiender som ännu är i livet.

Var, i livet.

Bjosarn lyckades med sitt kast, dödade 3 fiender.
Klfh misslyckades med sitt kast.
Fairfax lyckades med sitt kast, dödade 5 fiender.
Turtle_droid lyckades med sitt kast, dödade 8 fiender och avslutade därmed encoutern och även detta uppdrag!

Grattis, ni har klarat av detta uppdrag, en sammanställning av hur många ni har dödat och så kommer i helgen någon gång, håll koll på detta inlägg så kommer nästa uppdatering på måndag!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Lista över mest kills detta uppdrag
Klfh 57 fiender dödade
Fairfax 42 fiender dödade
Bjosarn 27 fiender dödade
Turtle_droid 24 fiender dödade
EliasN 10 fiender dödade

Dom personer som går upp i nivå
Klfh(dödade mest fiender)
Bjosarn (slumpvist vald)

Grattis, ni får båda ännu en flashback : strength, så ni har nu båda två flashback strengths att använda under ett uppdrag!
Ni får även lägga till ännu ett poäng på FA eller NFA (max 10), skriv i tråden vad ni väljer så fixar jag uppdaterade character rosters.

Följande personer har en chans att gå upp i rank

Bjosarn
bjosarn slår 9 (NFA :7)
Ledsen bjosarn, du lyckades inte denna gången.

Klfh
klfh slår 2 (NFA:6)
Grattis Klfh, du har nu tillgång till en sergeants tillbehör, dvs du har nu bytt ut dina granater mot en sidearm och du kan (om du vill) byta vapen ännu en gång.

Alla får tillgång till en vapenuppgradering!
Kopierar från förra gången:
Ett vapen kan förbättra sin skada på valfri distans (Close, Near och Far), upp till två steg.
Följande bild förklarar det bättre ;

länk

Jag kommer även slå Development-roll för att se om ni kan byta vapen om ni vill (som är berättigad eran rank eller lägre) eller om ni kan uppgradera ett vapen ännu en gång.

Personer som klarade Development Roll
Bjosarn
Fairfax
EliasN

Eran TOTALA kill-score är följande :

Fairfax 72 fiender dödade
Klfh 62 fiender dödade
EliasN 56 fiender dödade
Bjosarn 51 fiender dödade
Turtle_droid 47 fiender dödade

ni kan läsa detta inlägg för lite mer ingående om allt detta


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Skjuter på nästa uppdatering tills på onsdag då.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hoppsan hejsan, här går det undan i rankerna. Snabbaste karriären jag nånsin gjort tror jag... Sorry för sen respons, lämnade in min c-uppsats igår, så det var mycket att göra i helgen och så.

Jag lägger mitt poäng på FA, behåller min nya kanon och uppgraderar mitt sidearms skada på close till d10.

Nått jag missförstått eller glömt?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Nope, helt rätt.
Hoppas din uppsats går bra!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Huga. Jag har för mycket att göra helt enkelt.

Okej, nu ska vi se. Uppgraderar Gloria på Near till 2d10.

Alltså, jag tror nästan att jag måste ta en paus ett tag, eller typ hoppa ur spelet.
Jag känner mig inte riktigt motiverad längre och det känns mer som något jag "måste" göra.

Om det går bra tar jag en paus så länge.

Medlem

Det går självklart bra, jag sätter din spelare på autopilot nu så länge och försöker rollspela den efter hur du har hitills, så är det bara att komma tillbaka när det finns mer tid/ork.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Okej, härligt.

Medlem

Det känns skönt att få kliva ombord på skytteln och lämna den här planeten. Fairfax längtar till sin britts ombord moderskeppet. Han är trött och vill slippa sova med ett öga öppet för rädslan att bli överfallen.

På vägen tillbaka hålls en kort och enkel ceremoni där Jake får sin befodran. Han har stigit snabbt i rankerna under detta uppdrag och ryktet går att det enbart beror på att de förlorat så många officerare. Det är dock inget Fairfax tror på och förmodligen gör ingen annan i gruppen det heller. De gratulerar den nyblivne sergeanten när han återvänder till sin plats och småpratet fortsätter hela vägen till moderskeppet.

När skytteln slutligen dockar och de kliver av möts de av en soldat som meddelar att nya rustningar finns att hämta i förrådet för de som behöver det. Det finns också möjlighet till vapenuppgraderingar. Fairfax vänder sig till de andra med en blanding av förvåning och oro i blicken.

- Inte ska de väl skicka ut oss igen så här snart? Jag hade hoppats på att få vila ut innan nästa uppdrag.

Ingen vet förstås mer än någon annan så det finns intet annat att göra än att bege sig till förrådet. Efter att ha lämnat in sin förstörda rustning och kvitterat ut en ny går Fairfax fram till en hylla där en mängd olika vapentillbehör ligger uppradade. Han plockar till sig några delar med vilka han kan modifiera energigevärets skadeverkan på längre avstånd och sätter sig vid ett ledigt bord för att montera dessa.

(Uppgraderar mitt vapen på far.)

Medlem

+1 FA
Och på mitt slug-rifle vill jag ha 1d10 på far.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Greger kan man uppgradera sin Close combat?

Medlem

Inte som jag har förstått det, nej tyvärr.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Lite synd. Men hursomhelst om inte det går så får det bli till att uppgradera geväret på far till en d6.

Medlem

Stämningen på moderskeppet är lite tyngre än vanligt, väldigt många rekryter och veteraner har dött och ännu mer nya ansikten syns överallt.
Erat förra uppdrag var lyckat, och era officerare pratar stolt om hur väl ni har gjort erat arbete när ni möts vid landningsplatsen ännu en gång.

"Överlevande från Bosch, grattis till eran vinst och ännu en fiende krossad, mänskligheten tackar er för eran hårda strid som har givit oss ännu en seger över hat och terror!" sprakar det till i rymdskeppets inbyggda kommunikation.
"Vila väl och glöm inte bort att kolla till era vapen, möt upp i konferansrummet 23:00 lokal tid!" brusar det till innan det blir lika dött igen från talet, och musik börjar sakta spelas upp ännu en gång.

Det är klassisk musik, det är lite uppviglande och framfusigt, troligen för att peppa er.
Ni traskar vidare till diverse lokaler för att förbättra era vapen, få lite vila och kanske äta något. Klockan vandrar vidare och snart blir klockan 23:00, ni möts upp utanför konferansrummet. Samwell står redan där, vässandes sitt kortsvärd.

"På tiden att ni kom hit, finns inte mycket av värde att göra på det här skeppet när det finns saker där ute" Han pekar mot ett närliggande fönster som stirrar ut i tomheten "att döda och förinta."
"Nåväl, nu när ni alla är här så kan vi se vad som händer, förhoppningsvis så är det information om ett nytt uppdrag och nya monster att döda."

Konferansrummet är fullt utav veteraner från Bosch och Dürer, inga nya ansikten alls faktiskt. Överste Clinton står redan och pratar med några sjukvådrare, och ni kan se en glimt av lycka när han ser er komma in.

"Ah, perfekt, ni är nu här. Ta och sätt er, det finns mycket vi måste prata om." Säger Clinton och gestikulerar med sin hand att ni ska sätta er.
Han börjar snabbt att prata om vilket bra jobb ni alla har gjort, han poängterar att innovation är nyckeln till vinst och kollar över snabbt på Jake när han nämner detta. Han fortsätter sedan med att vandra in på eran hälsa.

"Ni har nu alla varit med och slagits på minst två planeter fyllda till bredden av saker som vill döda er, krossa er och förinta mänskligheten. Många av er har varit på gränsen till döden, men era kroppar har gång på gång visat sig vara av starkare virke än vad man kan tro av vissa.

Det är dock inte dessa sår som är dom värsta. Fältsjukvårdare Ericsson här har märkt att flera av er har visat upp psykologiska svagheter, och det är just dessa skador som dödar er."
Överste Clinton skiftar sin vikt från vänstra till högra benet och kliar sin haka.

"Om någon av er ser en kamrat som är nära på att falla ihop psykiskt, se till då för bövelen att kasta ner honom på marken och kalla in sjukvårdare, folk som är i chock är inkapabla till att göra något av nytta och är ett lika stort hot mot oss som den grövsta kanonen."

Han vänder sig sedan till fältsjukvårdaren vid sin sida och plockar upp flertalet papper, och börjar sedan dela ut det till dom soldater som sitter längst fram.
"För dessa vidare, dom kommer troligen rädda era liv någon dag.
Det var allt, vila upp er och ta det lugnt, vi planerar att skicka ner er så snart som möjligt."

Han kliar sig ännu en gång på hakan, och höjer rösten lite.

"Förutom du löjtnant bjosarn, vi behöver din expertis i en fråga."

Jag ska nu implementera ännu en regel som jag har inte använt än, det är att folk av lägre rank kan tvinga folk av högre rank (trooper kan tvinga korporaler och högre, korporaler kan tvinga sergeanter och högre, osv osv) att använda Flashback weakness, detta kan vara till eran hjälp om ni vill ha chansen att komma ikapp folk som har dödat mer genom att kasta ut dom från striden bland annat.
Bjosarn, eftersom du är av sån hög rank så tänker jag låta dig vara med och välja nästa uppdrag. Detta kommer ske för alla som är av ranken löjtnant eller högre.
Om det är några frågor kring detta så är det bara att skriva.

Uppdaterade Character-Sheets ;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hördu, Greger. Har inte jag 5 i FA nu då, fick jag höja den?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Uppgraderingen på mitt vapen verkar inte ha kommit med. Borde vara 1d6 på far.

Medlem

Oj, ja det ändrat nu och så blir en sen update ikväll tyvärr, mycket som ska göras och så!
(Det är bara en briefing så det är lugnt ändå så )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ja det var då alltså meningen att jag skulle skriva briefing, men jag har haft för mycket att göra för att kunna uppdatera i denna tråd. :/

Jag måste tyvärr säga att jag måste sätta denna tråd på 'on hold' tills vidare, så kör jag igång den och medelar alla inblandade så fort jag får mer tid till att hålla på med denna tråd.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Nu får ni köra igång denna tråd igen! :).. Var ju kul att följa!

Skriv svar