Keza skrev:
Eller så var det den enda källan jag kunde ge som referens igår. Och för att informera lilla dig, så har denna "grej" tagits upp i videos etc. redan förra året.
Keza skrev:
Haha, helt otroligt hur en människa kan gnälla som en liten flicka, då syftet med denna post är att åtminstonne försöka diskutera något viktigt.
Du sade att det inte togs upp i media, jag visade att det gör de visst. Jag diskuterar gärna, men jag ser ingen poäng i att diskutera om lösa rykten om en "människorättskämpe" som fått dokument som är i princip helt censurerade. Om man inte kan styra ett sådant påstående är det ingen idé att slänga ut det.
Sen att du inte kan hålla en högre nivå än "lilla du" och insinuerar att jag är en "flicka" bevisar ju bara hur intresserad du egentligen är av att diskutera...
r3lev4nt skrev:
Du tycks ju iaf vara en supporter av ACTA, med tanke på hur du endast kommenterar på de som går emot det.
Jag vet vart jag står, du behöver inte försöka placera mig, jag gillar inte ACTA, hur avtalet har tagits fram, eller hur beslutsfattande inom EU fungerar. Men det är viktigare att fokusera på faktiska problem, inte på ryktesspridning.
Det avtal som skrivits under, bland annat av Sverige, finns att läsa på Europaparlamentets hemsida. Sen att diskunioner och att utskottsgrupper m.m., har sekretess på mycket av deras arbete är problematiskt - men knappast något nytt.
Skall man diskutera saker som ACTA, och protestera mot det, är det viktigt att sätta sig in i ämnet. Inte sprida rykten, komma med grundlösa anklagelser eller liknande. Då riskerar man att aldrig tas på allvar. Att exempelvis referera till feber.se och säga att svensk media inte bryr sig när bland annat SVT många gånger rapporterat om just ACTA (exempelvis 2009 i Kulturnyheterna) bidrar knappast till ett seriöst debattklimat.
http://www.techdirt.com/articles/20120126/1101431
7553/european-parliament-official-charge-acta-qui
ts-denounces-masquerade-behind-acta.shtml
Där kan ni läsa en väldigt läsvärd artikel just om EU-medborgares insyn i utformandet av ACTA.