ostmjuk hamster skrev:
Döbringer skrev:
ostmjuk hamster skrev:
skrev:
Den övriga skiten, d.v.s bögtennis, fotboll etc påverkar inte din yttrandefrihet
Det gör inte religion heller, i Sverige.
Har du redan glömt bort muhammedkarikatyerna och rondellhunden??
Prova att ställa dej utanför en AIK-match med ett plakat som det står "AIK suger på" på.
Räkna hur länge det tar innan ett gäng AIK-supportrar sparkar ihjäl dej.
Saken är att ju större en grupp människor man kritiserar ju större är risken att det finns idioter bland dom. Det är inte ett skäl att förbjuda.
ostmjuk hamster skrev:
Döbringer skrev:
ostmjuk hamster skrev:
...dina barn spottas inte ner av andra barn som inte gillar att du äter griskött, du blir inte kallad rasist av fotbollspselare.
Om nån spottar på någon annan så är det ett lagbrott och därmed redan reglerat, precis som folk som slår ner andra för att dom har en annan hudfärg. Rasism och religion är inte förbjudet, misshandel är det.
Men se det där stämmer inte. Lagen står i Sverige på religionens sida. Barnet som blev nerspottat fick inte ens en ursäkt.
Utan att känna till omständigheterna så kan jag konstatera att spotta på någon klassas som ofredande enligt lag. Det finns ingen anledning att förbjuda religion bara för en spottloska.
Nyligen så blev ett gäng fotbollssupportrar frikända för mordet på en annan fotbollsupporter.
Det är likväl inte skäl att förbjuda fotboll.
ostmjuk hamster skrev:
Döbringer skrev:
ostmjuk hamster skrev:
Religion påverkar nästan alla i någon mån och den söker ibland till att konvertera alla.
Det finns massor med folk som vill få dej att byta åsikt om det ena och det andra, irriterande, visst, men inte skäl att förbjuda.
En dag kanske du blir anmäld för diskriminering för en åsikt eller fakta du lägger fram och i.o.m. detta förlorar ditt jobb p.g.a. att chefen är rädd att ta konflikter med muslimer.
En dag kanske en tennisspelare våldför sej på dej med ett tennisracket, så kanske du inser att det är tennis du skulle ha varit emot

. Skämt åsido men ditt scenario är helt irrelevant för diskussionen eftersom det är just ett scenario.
ostmjuk hamster skrev:
Fast du kanske själv är muslim så då har du ju intet att oroa dig för i Sverige är det nämligen så att islam har någon slags immunitet. Nästan vilket skit som helt blir diskriminering och du skall straffas för det.
Religion är grundlagsskyddat, inte bara islam. Jag tycker inte att jag ser det som att islam har någon särställning, muslimer har ju t ex en lägre snittinkomst en genomsnittet, vilket om något tyder på motsatsen till din åsikt.
F ö så är jag ateist, det har konstaterats både i den här tråden och många gånger tidigare.
ostmjuk hamster skrev:
Döbringer skrev:
ostmjuk hamster skrev:
Ge mig ett exempel på en fotbollspelare som sprängt sig själv i en folkmassa?
Ge mej ett exempel på någon i Sverige som sprängt sej själv i en folkmassa p g a religion - eller överhuvudtaget för den delen...
För det är väl ändå Sverige vi pratar om?
Folk runt om i världen bråkar om allt möjligt, men det kan väl ändå inte vara Sveriges problem?
Skämtar du med mig? Menar du på fullaste allvar att Sverige inte är som andra länder och att det som sker i andra länder inte skulle kunna ske här? Hur naiv får man lov och vara?
Fakta: Det har inte skett här.
Du kanske går och tror att det ska hända, men din
tro är knappast en anledning att förbjuda religion. När du tänker efter lite kanske du inser ironin i att ett förbud skulle kunna locka fram en sådan händelse istället. Men, huvudsaken är att folk ska få tycka vadfan dom vill.
ostmjuk hamster skrev:
Du borde skämmas för att du bara ser om din egen rygg på det där viset!
OK. //Döbringer skäms lite i ett hörn och passar på att skämmas lite för alla oskyldiga barn som dött av amerikanska och israeliska raketer och allt annat elände i världen för övrigt som sker när Döbringer pillar navelludd och dricker öl.
ostmjuk hamster skrev:
Jag hoppas då verkligen att du tar ditt ansvar när skiten hits the fan. Jag fattar inte att man alltid måste lära sig genom egna misstag. Varför inte bara se på andra och undvika den brutala läxan?
Jag tror Sverige sköter sej rätt så bra, man lägger inte näsan i blöt så jävla mycket. Men, utveckla gärna ditt resonenmang och vad du exakt menar.
Citat:
Citat:
Hur har religion skadat dej?
Ja. Varje dag brottas jag med illusionerna jag fått växa upp med.
Det var ju tråkigt för dej. Själv insåg nån gång i tonåren att religion är skit och har sen dess inte brytt mej mer om det. Men självklart ska alla andra ha rätt att leva i en illusion.
ostmjuk hamster skrev:
Förlåt om jag låter otrevlig men jag blir så arg när man gullar med fundametalismen och ger den speciella rättigheter. Den verkar inte tas på allvar här i landet.
Religion är en sak, fundamentalism något annat.
Dessutom får man vara hur fundamentalistisk man vill, det är bara ens handlingar som man kan dömmas för. Jag oroar mej mer för nazister än för islamister - dom har varit för tysta, för länge.