Medlem

Higurashi kan man ha väldigt delade meningar om. Min polare har den som Favorit anime medans jag inte orkade kolla på småflickorna. Eller orka gjorde jag, tittade ju igenom hela men tyckte den var tråkig.

Death Note är snyggare och tätare spänning. Därav vinner den


signatur

Rawr

Medlem

Tittar på Death Note atm (har redan läst mangan men whatever).
Kan nog vara sant som du säger - pallar man inte småtjejerna är det ganska jobbigt.

Dock tycker jag Rena med köttkniv och Mions garv väger upp det mesta

Medlem

Jo det är ganska trevligt. Men att se animen upprepa sig är jobbigt.


signatur

Rawr

Medlem

Jag tyckte också Higurashi var tråkig att kolla på, klämde mig igenom 2 avsnitt iallafall för att ge den en chans men icke.

FLCL är en anime jag kan rekommendera.
Knäpp farsa, lat katt, och massor av galna saker, 6 avsnitt lång.
Vet inte om det är meningen att man inte ska fatta något men rolig är den.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=117

Medlem

Meh... efter två avsnitt har ju inget hänt än

Och ja, FLCL är helt underbar - garva hela tiden

Medlem

Kan ge Higurashi en chans till då.

kommer inte ihåg var jag tanka ner fan subben dock

Medlem

Jag tyckte FLCL var riktigt lam. Humorn var inte något för mig


signatur

Rawr

Medlem

Den är rätt galen och är svår att hänga med i.

Medlem

Naruto:D


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Jag tyckte FLCL var riktigt lam. Humorn var inte något för mig

Håller med. FLCL var OK år 2002 någon gång. Jag har tittat på den igen pga hypen de senaste åren, den är verkligen inget speciellt idag!

Om ni älskar 10 år gamla serier så titta på GTO istället, bra mycket bättre humor.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

FLCL är riktigt bra. Och den är faktiskt väldigt genomtänkt, då det mesta är referencer till saker. Framförallt sex.

För övrigt så förblir One Piece kungen över manga och anime för mig. Och jag har läst/sett många serier i mina dagar.

Medlem

åå GTO, fruktansvärt bra serie

Medlem
Medlem
Skrivet av Kamp:

Kenshin hoppas jag någon har nämnt?

Riktigt bra serie!

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=90

94 avsnitt. Tar så lång tid att se Men slår vad om att jag hade gillat den om jag börjat. lite upptagen med Fullmetal Panic och Fumoffu atm.


signatur

Rawr

Medlem

om någon gillar sport relaterade serier, så rekomenderar jag VARMT haijme no ippo, jag är kräsen när jag väljer ut mina serier, eftersom jag sett så många , så jag garanterar mycket glädje för den som vill se den;).

Citat:

Den handlar om en Kille som heter Ippo och dom varken har tid för vänner eller egna sysslor då han ständigt tvingas ställa upp för familjeföretaget, vilket leder till utfrysning och mobbning i skolan. Detta klyver Ippo och gör honom allt svagare ju längre tiden fortskrider, stoltheten som en gång fanns där tonar bort och Ippo krymper i ovisshetens väsen...

Tills han, en solig eftermiddag räddas av en man i sportoverall vid ett överfall. En man som senare visar sig vara Takamura-san - den omtalade boxaren. Denna man känner sympati för Ippo och tar med honom till gymmet där en talang upptäcks - och på den vägen är det, vägen som skall vinna tillbaka självförtroendet, glädjen, hoppet och kärleken.

Ippo skall bli en boxare, men inte vilken som helst, han vill bli bäst.


signatur

// FeeAC

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Kamp:

Kenshin hoppas jag någon har nämnt?

Riktigt bra serie!

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=90

94 avsnitt. Tar så lång tid att se Men slår vad om att jag hade gillat den om jag börjat.

De första 10 avsnitten är sådär. De håller på att introducera karaktärer 1 för var avsnitt, serien känns bara barnslig.

Serien tar fart vid del 20-26 och framåt. Där den kommer upp kvalitén som får många att skriva in Rurouni Kenshin som en av de "top 10 bästa animeserierna" någonsin.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Kom just att tänka på en ganska ny anime som ni animeälskare bara måste se!

One outs

Otroligt spännande. Gjord av MADHOUSE vilket förklarar varför det känns som Death Note, Kaiji och akagi. Alla som gillar någon av de animeserierna måste kolla in denna


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av jedi007:

om någon gillar sport relaterade serier, så rekomenderar jag VARMT haijme no ippo, jag är kräsen när jag väljer ut mina serier, eftersom jag sett så många , så jag garanterar mycket glädje för den som vill se den;).

Citat:

Den handlar om en Kille som heter Ippo och dom varken har tid för vänner eller egna sysslor då han ständigt tvingas ställa upp för familjeföretaget, vilket leder till utfrysning och mobbning i skolan. Detta klyver Ippo och gör honom allt svagare ju längre tiden fortskrider, stoltheten som en gång fanns där tonar bort och Ippo krymper i ovisshetens väsen...

Tills han, en solig eftermiddag räddas av en man i sportoverall vid ett överfall. En man som senare visar sig vara Takamura-san - den omtalade boxaren. Denna man känner sympati för Ippo och tar med honom till gymmet där en talang upptäcks - och på den vägen är det, vägen som skall vinna tillbaka självförtroendet, glädjen, hoppet och kärleken.

Ippo skall bli en boxare, men inte vilken som helst, han vill bli bäst.

IPPO !!!!!! haha klart den bästa mangan o animen jag läst förutom Berserk

Har ni inte sett den så se animen och läs mangan. Så jävla rolig och grymma fighter.

Medlem

Hajime no ippo säger ni... Ska kolla in första avsnittet nu.


signatur

Rawr

Medlem

Trevlig tråd! Kul å se att det finns fler som gillar anime på fz.

Älskar anime. Särskilt komedi, fantasy och animer med djup story.

Berzerk: Riktigt djup och underbar i all sin hemskhet. Intressanta karaktärer. Minns att jag hade mardrömmar första gången sen jag såg den

Elfen lied: Det var en riktigt mörk serie. Men ack så bra den var.

Death note: Den mest intelligenta animen jag någonsin sett.

Grym handling och riktigt bra karaktärer. En av de bästa animer jag sett.

Full metall panic: Helt ok. Några intressanta karaktärer och handlingen var spännande. Lite humor också som grädde på moset.

Bravo girls: Tja.. vad ska man säga? Ecchi all the waay. Rolig serie med riktigt bizarr humor

Rosario + vampire: Gullig, mysig och lite småspännande serie.
Roliga karaktärer och skön humor!

Onegai twins: En av de bästa drama, romantiskserier inom anime som jag sett. Djup och rörande handling. En del humor också samt ecchi.

Prince of tennis: Sport är inte riktigt en av mina intressen. Men denna serie var mycket bättre än jag trodde. Riktigt sköna karaktärer och den bästa musik jag hört i en anime.

Claymore: Intressant handling, även om den är en smula linjär på sina ställen. Men jag gillade karaktärerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fullmetal Alchemist gick på Z tv när dom körde Anime på kvällarna,
och den serien var riktigt bra och kul.

Medlem

Nu när tråden är uppe igen så kan jag passa på att säga: Hajime No Ippo var AWESOME!
Otroligt bra i min mening. 9.5/10 skulle jag ge den.


signatur

Rawr

Medlem

Någon annan som sett Valkyria Chronicles?
(inte spelet då alltså)

Medlem

Full Metal Alchemist 2 går för fullt nu.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6107

Rekommenderar den starkt för de som gillade första serien.

Hur är det med reglerna? Får man länka till fansub sidor som man kan tanka anime ifrån? Anime är inte copyrightskyddat material så det borde man få?

Medlem

Fullmetal Alchemist: Brotherhood heter den. Är inte en tvåa utan mer av en remake av ettan.

Tror inte du får länka till sidor där man kan ladda ner anime.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Fick en ide här, trotts att detta är en spel forum så måste man fan ha en Anime tråd, skriv av er!
tipsa om bra anime eller manga här. xD

Och för de som inte har sett på anime gör det,
det är lätt värt det och är absolut inte barnsligt.
och skit kul och spännande.

Om ni inte så insatta i animet och inte vet vad man ska börja med SNÄLLA börja inte kolla på Naruto,Bleach eller One Piece, de är kanske störst men absolut inte bäst. min tips skulle vara Gundum Seed, det är en mecha serien som utspelar sig i framtidin. om ni vill ha mer info fråga xD

WARNING: SE INTE DUBBAD ANIME!!

I alla fall så är den bästa anime serien jag har sett är
Gundam Seed. Det är skit svårt att nämna den bästa anime serien för att det finns så många bra men Gundam Seed är nog den bästa, har allt. lite där efter kommer Death Note.

Skriv av er :'D

TV 4 Science fiction kör ju en del anime, tror dom kör Death note där,

Z tv körde ju en hel del anime för ett tag sen, men nu är det enbart repriser när dom kör ibland,
Tv 4 sci fi och Z tv är dom enda svenska tvkanalerna som kör anime ?

Medlem

Elfen Lied, Gundam Wing, Digimon, Ergo Proxy och Baccano! är rätt softa animes. Och Fist Of The North Star förståss. Riktig klassiker.
Bästa mangan jag läst är nog Hellsing:)

Ska läggas till att jag inte har sett klart några av ovanstående animes förutom Digimon(inget stort anime/manga-freak jag:p)


signatur

Where are we runnin'?

123
Skriv svar