Använder du Tobak??

Inaktiv

Började när jag var 13 år och är nu 20 men vet inte varför ja började. I dagens läge så "lungnar" jag ner mig av ett par bloss om jag e stressad och dylikt så det ser jag som en positiv sak. Och nog är det dyrt alltid men dom som varken röker lr snusar lägger ju ungefär samma summa om dagen på annat skit i stället såsom te x godis, chip, läsk, skitmat(kebab mm ), alcohol mm, så det är inte så jäkla dyrt i jämförerse slutar man så lägger man ju fan inte 40kr i sparbössan varje dag i tankarna "nu skulle jag gått iväg och köpt mig ett paket" man sparar alltså inte myckt.Men däremot håller jag med om att det är ohälsosamt utav bara fan.

Medlem
Skrivet av Hemi:

Började när jag var 13 år och är nu 20 men vet inte varför ja började. I dagens läge så "lungnar" jag ner mig av ett par bloss om jag e stressad och dylikt så det ser jag som en positiv sak. Och nog är det dyrt alltid men dom som varken röker lr snusar lägger ju ungefär samma summa om dagen på annat skit i stället såsom te x godis, chip, läsk, skitmat(kebab mm ), alcohol mm, så det är inte så jäkla dyrt i jämförerse slutar man så lägger man ju fan inte 40kr i sparbössan varje dag i tankarna "nu skulle jag gått iväg och köpt mig ett paket" man sparar alltså inte myckt.Men däremot håller jag med om att det är ohälsosamt utav bara fan.

Om du röker, och började när du var 13 så är nog kostnaden ett av de mindre problemen du har...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

40*356 (dagar) = 14.600kr (på ett år!)
146600*7 (år) = 102.200 kr totalt på bajs.

Nu är väl cigaretter något billigare men om vi räknar på dina 40 kr.

Så jo, visst spararna man. på en vecka kan man som "1 dose snusare/dag" spara ihop till en film eller ett budgetspel.
Eller så sparar man hela året och köper en grym dator.

Inaktiv

Hahah.. Ja Phobo, de är ju klart man är man ifall man snusar..
NOT


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Inaktiv

Det är ingen id'e att tro man spar slantarna. De ryker på andra laster om än mer hälsosamma. Men likt förbannat laster. Jag beundrar sparare men de är få och snåla. Spar pengarna! Ha ha ha det sa farmor oxå.

Medlem

Beroende av allt inom tobaks världen gör återigen ett försök att sluta. Fyfan va jobbigt det är ! Men det borde ju gå om man verkligen vill.

Medlem

hejar på dig AcuRa!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inget snus, inga cigg....har aldrig testat....så jävla onödigt!
Jag hatar folk som försöker få en å testa...!

Medlem

Misery loves company, eller va ere man säger? Hur som helst så är det inte så jävla ofta man stöter på någon som insisterar på att man ska röka.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

tjej kompisar till min tjej har varit så snälla och bjudit henne på snus när hon varit packad... jävla idioter.
har hackat som tusen på henne när jag får reda på det.
hoppas hon börjar tänka när hon dricker.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

äh
när man är liten börjar man snusa/röka för att få stå med dom coola killarna
när man är lite mer vuxen börjar man snusa/röka för att kunna gå runt och säga hela tiden "fan, jag måste sluta asså.." och låta jävligt världsvan

rök nåt som ger nåt, om ni ändå ska tjära ner er


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

äh
när man är liten börjar man snusa/röka för att få stå med dom coola killarna
när man är lite mer vuxen börjar man snusa/röka för att kunna gå runt och säga hela tiden "fan, jag måste sluta asså.." och låta jävligt världsvan

rök nåt som ger nåt, om ni ändå ska tjära ner er

Är det tjära i all ..eum...röka?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hehe, jodå (och gott om det också)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Snusar och Rökar, har hållt på i 10 år ca.
ciggen klarar jag mig utan , men Snus e så %&%! Gött

Inaktiv

För dom som röker cigg bör ni prova "nya" Camel, "den utan tillsatser". Godaste ciggen imho. Andra cigg smakar parfym efteråt.


signatur

supernoodle strikes again

Inaktiv
Skrivet av prikk:

äh
när man är liten börjar man snusa/röka för att få stå med dom coola killarna
när man är lite mer vuxen börjar man snusa/röka för att kunna gå runt och säga hela tiden "fan, jag måste sluta asså.." och låta jävligt världsvan

rök nåt som ger nåt, om ni ändå ska tjära ner er

Inte alltid man har nåt som ger nåt, och då kan man stå där med en cigg som patetiskt substitut. 8)


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Röker tyvärr. Men det är ju så gott efter en god bit mat med en kopp kaffe! lr efter ett gig när man är helt slut. mmm fy vad gott det är.

Medlem
Skrivet av urken:

Varken röker eller snusar, har aldrig testat heller, ser ingen mening med att lukta lilla, ha mindre pengar och bli beroende av något som gör en illa.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av urken:

Varken röker eller snusar, har aldrig testat heller, ser ingen mening med att lukta lilla, ha mindre pengar och bli beroende av något som gör en illa.

lol, led av exakt samma effekter när jag rökte WoW

Medlem

snusar, också helst general eller grov, men fan tyckeri nte det ger så mycket längre, var dock i england en vecka, och glömmde stocken hos några bekanta dag 2 sne åkte vi vidare, och jag vet itne, jag kände ingen sån där abstinens som många snackar om att dom mår skit, men det var något som inte stämde.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Snus för mig. Började dock med att röka, sen både snusa och röka. Sen bara röka igen och sen bara snusa. Många faser jag har hunnit med sen jag började med tobak vid 14 - 15 års åldern. Nu är jag 22.

Höll mig hårt till General portion original och vit, men har nu, av rent ekonomiska skäl gått över till Kronan. Det gör inte så mycket då båda är Swedish Match. Man vill ju stödja de inhemska företagen först.

Inaktiv

röker inte och snusar inte!
bara kanske nångång när man är på fest och det är inget fel i att feströka!

Medlem
Skrivet av IceMan:

tjej kompisar till min tjej har varit så snälla och bjudit henne på snus när hon varit packad... jävla idioter.
har hackat som tusen på henne när jag får reda på det.
hoppas hon börjar tänka när hon dricker.

Det är ju inte så att hon drog en sil horse rakt in i venen. Du kanske överreagerar.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SorbP:

snusar, också helst general eller grov, men fan tyckeri nte det ger så mycket längre, var dock i england en vecka, och glömmde stocken hos några bekanta dag 2 sne åkte vi vidare, och jag vet itne, jag kände ingen sån där abstinens som många snackar om att dom mår skit, men det var något som inte stämde.

Är ju ett varningstecken på att snart så blir det ett beroende!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

tjej kompisar till min tjej har varit så snälla och bjudit henne på snus när hon varit packad... jävla idioter.
har hackat som tusen på henne när jag får reda på det.
hoppas hon börjar tänka när hon dricker.

fan vad vidrigt, skulle dumpa henne direkt fyfan

Medlem

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=676149

En annan fara med rökning.

Är det verkligen så jäkla viktigt att ta en cigg att man måste riskera livet? Och blir man så lat att man inte orkar gå ut en stund om man absoulut måste?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Röker, Snusar och Super! Man måste leva!!

Medlem
Skrivet av IceMan:

tjej kompisar till min tjej har varit så snälla och bjudit henne på snus när hon varit packad... jävla idioter.
har hackat som tusen på henne när jag får reda på det.
hoppas hon börjar tänka när hon dricker.

Du får allt ta och smiska henne lite. Det är ju såå jäkla avtändande med tjejer som snusar.

Medlem

mm det är något äkligt, klart det blir smisk! sköter hon sig inte så, paff paff paff!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Snusar till och från, mestadels General Portion.

Det började för 2,5år sen på en fest. Hade kompisar som bara festsnusade för att få nikotinkicken, så de fick mig att testa en med. Gillade känslan, man blev som aningens onykter men på ett skönare sätt.

Har aldrig kännt ett direkt behov av det efter det, bara tagit när man varit sugen på det för att det är gott. Nu har jag dock kört mer ofta, skadat eller ej, det är gott.

När det gäller rökning har man ju feströkt förr med, mest för att få Nikokicken och testa hur det är. Inget jag fastnat för dock, gör det inte nuförtiden, det av något är äckligt pga att det påverkar omgivningen. Snuset kan jag ha för mig själv utan att det skadar någon annan.

Den som säger att snusare, rökare, folk som dricker (ej alkoholister), skulle vara svaga människor saknar bara en stor del kunskap om hur människan fungerar. För vad det handlar om nästan alltid vare sig det gäller tobak eller alkohol, är att man får en känsla, ett rus, en kick, och man tycker om hur det känns. Den/Det känns behaglig/t.

Då kan vi ju dra paralleller till Sex och upphetsning, för de flesta vanliga människor gillar ju den känslan. Är man då en svag människa om man gillar sex?

Cut the crap, det är ingen som tycker du är häftig för att du tycker uttrycker dig som du gör.

Nu har jag sagt mitt.

Skriv svar