[quote="mordsint"][quote="manso"][quote="mordsint"][quote="manso"]Jag köpte min iphone förra året och tänkte "yes nu kan jag spela schyssta spel när jag är hemmifrån" men efter att jag insåg att alla spel är webb/flash spel la jag ner verksamheten, förutom infitiy blade och nåt annat random.
För övrigt så kommer inte apple ta över spelmarknaden överhuvudtaget, apple är en jack of all trades men master of none och jag tycker heller inte att man kan jämföra angrybirds, wordfeud eller ens det senaste hypade spelet infitity blade 2 mot tex diablo 3, starcraft 2, battle field3 eller ens diablo 1 för den delen som är riktiga spel.[/quote]
Självklart kan man inte jämföra ovanstående spel med spel för iOS.
Det kommande Baldur's Gate: Enhanced Edition är tydligen inget riktigt spel.[/quote]
Det kommande baldurs gate är baldurs gate 2 har jag för mig vilket är gammalt, vi snackar om spel som är aktuella och inte nåt omgjort gammalt spel some man lyckats få in i en mobil telefon.[/quote]
Det är baldur's gate 1 med mer innehåll och upphottad grafik.
Så det är fortfarande inget riktigt spel alltså?[/quote]
ok så det är ännu äldre än 2an, visst om man vill spela 90 tals spel i 2012 så kör på men de som vill spela aktuella spel som är relevanta spelar inte på sin mobil telefon

Så den kommande kickstartersuccén Shadowrun Returns, är det ett relevant spel? Släpps till både PC och Mac, men även till iPad och Android tablets.