Medlem

Att filmen ska kosta så jäkla mycket om man vill se den i 3D. Hur mycket kostar det att se den normala versionen?

Medlem
Skrivet av SexySandra:

Att filmen ska kosta så jäkla mycket om man vill se den i 3D. Hur mycket kostar det att se den normala versionen?

Runt hundralappen är väl standard skulle jag tro.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

120kr för vanliga och 150kr för 3D

Medlem

Det här är inte en film, det är en upplevelse.

Jag gjorde felet att gå på en "vanlig" föreställning för jag är ett pucko och fattade inte att bara 3 salonger är 3d typ samt jag gick in på "min bio" som dock inte var en av de 3

Filmen är inte mindre än ett mästerverk.
Blir man inte berörd av uppbyggnaden av naturen så har man förmodligen en mindre störning. Jag visste att filmen skulle vara bra redan innan men han har satt ribban på film till en helt ny nivå som kommer ta ett tag att slå.

ps.
Jag har inte ens sett 3d versionen än och är ändå lyrisk över vad jag sett!! Jag kan bara förställa mig att den är helt sjuk. Ska boka rigoletto i mellandagarna om jag kan

Medlem
Skrivet av Spiff:

Det här är inte en film, det är en upplevelse.

Jag gjorde felet att gå på en "vanlig" föreställning för jag är ett pucko och fattade inte att bara 3 salonger är 3d typ samt jag gick in på "min bio" som dock inte var en av de 3

Filmen är inte mindre än ett mästerverk.
Blir man inte berörd av uppbyggnaden av naturen så har man förmodligen en mindre störning. Jag visste att filmen skulle vara bra redan innan men han har satt ribban på film till en helt ny nivå som kommer ta ett tag att slå.

ps.
Jag har inte ens sett 3d versionen än och är ändå lyrisk över vad jag sett!! Jag kan bara förställa mig att den är helt sjuk. Ska boka rigoletto i mellandagarna om jag kan

Bara Sergelbion och Heron city som har 3D i Stockholm afaik.
Finns bara 7 biografer i sverige som använder Real3D tekniken enligt deras hemsida.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Aha, då erom bara sega på o uppdatera sin sida då (www.reald.com)

Tänkte bara ge heads up

Edit: hehe inlägg 1234


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Såg den här i Ulricehamn (Liten håla mellan Borås och Jönköping) i 3D, kan bara säg att den var fantastiskt bra!
Lite skumt att de har 3D här men inte i t.ex. Jönköping. Men ändå, om ni kan borde ni se den i 3D väldigt stor effekt på det hela.

Geek som jag är ska jag antagligen se den igen.

Edit: 95:- för den också

Medlem

Fan helt sjukt ju, över 100 kr för att se en sketen film på bio,
snart är det ju dyrare att gå på bio än att köpa samma film.

Och bio är ju så kul, dom sista gångerna man vart på bio så har det antingen varit en tönt som absolut ska käka nån medhavd middag och inte kan äta med stängd mun,
eller nån fjortisfitta med damp som älskar sin mobil mer än filmen som sitter bredvid en.

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

eller nån fjortisfitta med damp som älskar sin mobil mer än filmen som sitter bredvid en.

Som Orvar Säfström uttryckte det: Den som talar i mobiltelefon på bio, förtjänar en läsk i knät.

Medlem

Fantastiskt bra film, årtiondets bästa vad jag tycker. Förra årtiondets bästa var Femte Elementet. :>

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Och bio är ju så kul, dom sista gångerna man vart på bio så har det antingen varit en tönt som absolut ska käka nån medhavd middag och inte kan äta med stängd mun,
eller nån fjortisfitta med damp som älskar sin mobil mer än filmen som sitter bredvid en.

Går du ofta på bio med personerna ovan? Jag brukar ha kompisar med mig...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Serious Sam:

Och bio är ju så kul, dom sista gångerna man vart på bio så har det antingen varit en tönt som absolut ska käka nån medhavd middag och inte kan äta med stängd mun,
eller nån fjortisfitta med damp som älskar sin mobil mer än filmen som sitter bredvid en.

Går du ofta på bio med personerna ovan? Jag brukar ha kompisar med mig...

Hehe jo, oftast är vi 3 som går på bio,
men det var några år sen sist, pågrund av att man har ofta en ruskig otur att råka ut för skräckexempel i en biopublik..

hur är det nuförtiden, är det fortfarande folk som leker med sina mobiler på dom biografer ni varit på ?

Man blir väl polisanmäld om man rycker en mobil ifrån nån unge och dödar moblilen,

sist var det en unge med mobil, då höll hon bara på med att tända displayen hela tiden när den slocknade.

Då var det jäkligt nära att det blev 1 invånare mindre i sverige.

Medlem

Är det nån mer än jag som hört talas om nån eventuell tjänst där man ska kunna hyra film via nätet samma dag som den får biopremiär ?

Kanske har drömt om att man läst det,
men tror man sett nåt om det nånstans,

nån eventuell framtida tjänst.

Medlem

HDMT.net är ganska snabba Serious Sam. Visserligen inte vid biorelease, men ändå.

Avatar var överskattad. Den var bra. Och överskattad.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Serious Sam:

Och bio är ju så kul, dom sista gångerna man vart på bio så har det antingen varit en tönt som absolut ska käka nån medhavd middag och inte kan äta med stängd mun,
eller nån fjortisfitta med damp som älskar sin mobil mer än filmen som sitter bredvid en.

Går du ofta på bio med personerna ovan? Jag brukar ha kompisar med mig...

Hehe jo, oftast är vi 3 som går på bio,
men det var några år sen sist, pågrund av att man har ofta en ruskig otur att råka ut för skräckexempel i en biopublik..

hur är det nuförtiden, är det fortfarande folk som leker med sina mobiler på dom biografer ni varit på ?

Man blir väl polisanmäld om man rycker en mobil ifrån nån unge och dödar moblilen,

sist var det en unge med mobil, då höll hon bara på med att tända displayen hela tiden när den slocknade.

Då var det jäkligt nära att det blev 1 invånare mindre i sverige.

Heh, minns mitt biobesök av "Sagan om konungens återkomst"...

Efter halva filmen gått så stampar en familj in i salongen som var halvfylld av folk. De pratade och skrattade med varandra utan att tänka på att folk faktiskt kollade på film. De satte sig några rader fram och fortsatte prata, lite nedtonat, men ändå så de hördes ganska väl. Sen tar en av barnen, tonåring, fram mobilen och bläddrar bland sina ringsignaler (!!!!) utan någon tillsägelse av föräldrarna som bara fortsatte mumla till varandra. 30 minuter senare gick de igen.

Skulle behövas licens i etik och uppförande för biobesök, nästan.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Eller så ber man helt enkelt pappskallarna att hålla käften.
Funkar skitbra!


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Hade det skett idag hade jag sagt till, men det såg ut att vara en sån typ av människor att jag rent av skulle bli förvånad om det hade gått in.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTomten:

Hade det skett idag hade jag sagt till, men det såg ut att vara en sån typ av människor att jag rent av skulle bli förvånad om det hade gått in.

Då får man vara EXTRA tydlig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Eller så ber man helt enkelt pappskallarna att hålla käften.
Funkar skitbra!

mjo.. fast som många vet idag så räcker inte alltid en tillsägelse,
för ungarna vet ju att det enda dom kan få är just en tillsägelse,
vissa bortskämnda ungar blir i vissa fall mer provokativa efter en tillsägelse, såna skulle behöva få sig en omgång.

Sen får Bris säga vad dom vill.

Medlem

Jag brukar leka rövare på bio-graferna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

varfør inte gøra en filmtråd dær alla filmer kan diskuteras?

Medlem
Skrivet av Timpetot:

varfør inte gøra en filmtråd dær alla filmer kan diskuteras?

Finns en "Vilken film såg du senast?".
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=68543


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ja men då finns den ju redan! varfør gøra en ny tråd? lås denna och fortsætt i "Vilken film såg du senast?".
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=68543
jag antar att reglerna ær lite "løsare" hær en på pcgamer

Medlem
Skrivet av Timpetot:

ja men då finns den ju redan! varfør gøra en ny tråd? lås denna och fortsætt i "Vilken film såg du senast?".
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=68543
jag antar att reglerna ær lite "løsare" hær en på pcgamer

Kulturer är så olika. FZ-forumet har sin och PCGamer har sin. Ser vi på FZ en tråd som inte passar av en eller annan anledning så hör trådskaparen det oftast på en gång alternativt så ignoreras den totalt. Låses dom har dom oftast gått överstyr. Vissa ämnen kanske behöver en separat tråd.

På PCGamer låses trådar right smack på en gång med hänvisning till befintlig ämnestråd. Även om trådskaparen hade för avsikt att fokusera på en del av ett ämne så får det ske i det bredare facket.

Gillar du inte FZ:s upplägg är du fri att samtala på annat forum. Så nej, denna tråden behöver inte låsas. Den dör ut av sig själv sinom tid.

God Jul på dig:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ok god jul på dig sjælv:) før er som har sett avatar, ær filmen bra?

Medlem
Skrivet av Timpetot:

Ok god jul på dig sjælv. før er som har sett avatar, ær filmen bra?

Beror på vad man tycker om med filmer. Letar man efter hjärndött ögongodis är den perfekt. Letar man efter en film med djup så är den riktigt, riktigt dålig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Timpetot:

Ok god jul på dig sjælv. før er som har sett avatar, ær filmen bra?

Beror på vad man tycker om med filmer. Letar man efter hjärndött ögongodis är den perfekt. Letar man efter en film med djup så är den riktigt, riktigt dålig.

Å andra sidan är man inte speciellt smart om man går på en Sci-Fi av James Cameron och förväntar sig att den ska innehålla en djup story.

Avatar levererar precis det man kan förvänta sig av den. Välregisserad action, detaljrika miljöer, finfina effekter och minnesvärda karaktärer.

Avstängd
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Timpetot:

Ok god jul på dig sjælv. før er som har sett avatar, ær filmen bra?

Beror på vad man tycker om med filmer. Letar man efter hjärndött ögongodis är den perfekt. Letar man efter en film med djup så är den riktigt, riktigt dålig.

Förstår fortfarande inte hur den är hjärndöd. :/

Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Nestor:

Eller så ber man helt enkelt pappskallarna att hålla käften.
Funkar skitbra!

mjo.. fast som många vet idag så räcker inte alltid en tillsägelse,
för ungarna vet ju att det enda dom kan få är just en tillsägelse,
vissa bortskämnda ungar blir i vissa fall mer provokativa efter en tillsägelse, såna skulle behöva få sig en omgång.

Sen får Bris säga vad dom vill.

En av följderna av ett råare och mer hänsynslöst samhälle.

Är det bara jag, eller borde det vara tillåtet att örfila uppkäftiga ungdomar? Helt seriöst: om en ung människa är uppkäftig mot en äldre borde den äldre ha rätt att örfila den yngre.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Är det bara jag, eller borde det vara tillåtet att örfila uppkäftiga ungdomar? Helt seriöst: om en ung människa är uppkäftig mot en äldre borde den äldre ha rätt att örfila den yngre.

att äldre alltid skulle ha rätt finns det inte några som helst belägg för. att örfila någon man tycker har fel ger dessutom helt fel budskap, störst vinner.

att vissa snorungar beter sig som idioter beror inte på att de inte fått tillräckligt många örfilar av random folk ute på gatan i sina dagar, utan på bristande föräldraskap.

jag har inte barn, men såhär skulle jag reagera i två olika situationer om jag hade det:

1. jag får höra att lille Åke har varit oförskämd mot någon vuxen. jag frågar ut Åke och eventuella "vittnen" för att skapa mig en bild av vad som hände, hade Åke fel blir det ett ordentligt samtal om hur man ska bete sig mot folk.

2. (nedanstående gäller inte när lille Åke blivit stor nog att försvara sig själv)
jag får höra att lille Åke fått en smäll av en vuxen person. jag letar upp personen i fråga och knäcker hans näsa och käke. omständigheter har ingen som helst betydelse.

och bara för att förtydliga så slåss jag ALDRIG NÅGONSIN, men även jag har undantag.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skriv svar