Bärbar konsol. Men vilken?

Medlem
Bärbar konsol. Men vilken?

Hallå!

Har en fråga angående bärbara konsoler. Jag är inbiten PC spelare och har därför dålig koll. Sonen fyller snart 6 år och lirar legospelen (Star Wars, Batman etc ) och en del bilspel på sitt X-box360. Han lirar även Quake3Arena med sin "old man" på nätverket.
Tänkte köpa en bärbar konsol till honom i födelsedagspresent. Vilken ska jag välja?
Saker att tänka på:
- Han är 6 år.
- Inget 3d helst
- stryktåligt
- spelutbud

Tack på förhand

Det enligt mig självklara valet är en Nintendo Dsi XL. Stort spelutbud med Större skärm än den vanliga Dsi.
Många sköna spel och en solid känsla som inte kommer gå i bitar, om inte riktigt hårt våld brukas. Ingen 3d men har möjligheten att ladda ner spel via en service med många gamla som nya titlar, kan naturligtvis köpa spel i butik som du redan sett.
Inga outvecklade gimiks som 3d eller andra sälj argument än att den har större skärm som underlättar för ögonen. Köp Golden Sun Dark Dawn till grabben samtidigt och han får en riktigt trevlig födelsedag.
Lyssna gärna till fler tips och lycka till.
Om Golden Sun har för mycket engelskt text som kanske är svårt för en 6 årig grabb, så finns det en mängd andra titlar, även Lego-spelen kommer till DS.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Bästa vore ifall man kunde ge honom en GameBoy Color...¨

Nej men jag håller med om vad "resaren" säger, DSi XL.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tack för det snabba och utförliga svaret. Hmm ok... Dsi XL verkar ju vara ett bra alternativ. Får nog lugna mig med Golden Sun hur som helst...annars blir det för mycket "vad står det nu pappa?" .

Skrivet av anomali:

Tack för det snabba och utförliga svaret. Hmm ok... Dsi XL verkar ju vara ett bra alternativ. Får nog lugna mig med Golden Sun hur som helst...annars blir det för mycket "vad står det nu pappa?" .

Det är nog sant;)
men det finns som sagt ett stort utbud för alla åldrar, trots att de flesta är tyvärr på engelska, men de svenska versionerna finns där, absolut.
Önska grabben en trevlig födelsedag från FZ.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Instämmer, DS är hetaste tipset. Om du inte vill ha japanskt rollspelande är ju New Super Mario Bros ett säkert kort.


signatur
Medlem
Citat:

Önska grabben en trevlig födelsedag från FZ.

Haha det ska jag hälsa honom! Tack tack

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Instämmer, DS är hetaste tipset. Om du inte vill ha japanskt rollspelande är ju New Super Mario Bros ett säkert kort.

Ja han hade visst provat det hos en kompis och det var väldigt uppskattat.
Det var därför han önskade sig ett DS. Men jag ville kolla med expertisen här först så jag inte kastar ut stålar i onödan om det finns ett bättre alternativ.

Skägg.
10 Chambers

Nintendo = kärlek till kids.


signatur
1
Skriv svar