Bästa sidekicken någonsin?

Medlem

Ken Rosenberg (GTA Vice City)

OML
Medlem

Pei'j i Beyond good and evil.

Tali, Garrus, Mordin, Liara- Mass effect serien

The grinning Cheshire Cat i American Mcgee's alice - För sättet han pratar.

Medlem

Wrex för att han är okänslig och rättfram men också oerhört stolt.

Medlem

Glottis ifrån Grim Fandango någon?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ishi från Bulletstorm om man måste ta nån som inte redan är skriven

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Glottis såklart (Grim Fandango). En demon från de sju helvetena som i spelet går igenom samtliga känsloregister och bygger egna hotrods.

Håller med där, Glottis är bäst

Planescape: Torment har flera bra personer också. Och Issun, Pey'j och Scree är trevliga dom med.

Medlem

Kompanjonerna i Dead Space för att de inte tvingar ut Isaac på livsfarliga uppdrag medans de fixar något elektroniskt i säkerhet. Eller vänta...

Vad sägs om den gamla klassikern Kazooie från Banjo-Kazooie? En elak fågel som bor i en björns ryggsäck, och dessutom flyger med honom ibland?

Eller varför inte Kompiskaninen från the Sims 2? Jag menar, vem ställer upp när du som mest behöver det? Vem låter dig spöa skiten ur honom helt utan anledning, och kommer ändå tillbaka? Vem är en kanin i mansstorlek? Det är såklart Kompiskaninen

Medlem

Hk-47 är ju överlägsen. Men Nico i Broken Sword är också en intressant karaktär

Medlem

Luigi är ju rätt skön också
Sedan diggar jag Captain Price (om det är så han heter) från Modern Warfare spelen!

Medlem

Mordin Solus från Mass Effect 2!

Annars tycker jag även att Joe ifrån Mafia II var en rätt skön snubbe. Han får mig dock att tänka på Roman från GTA IV av någon anledning ... räknas han som sidekick? Nae... ? Kick in the balls möjligtvis...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Garrus utan tvekan.

Medlem

Alyx (hl2) elr typ Clank i ratchet n' clank


signatur

"eyuup"

Medlem

Hunden i Fable 2!

Jozo: Det finns nästan för många sköna karaktärer i GTA IV för att kunna välja en, men i så fall säger jag Patrick McReary. Little Jacob är också en favorit.

Medlem

Dog i Dragon Age måste ju helt klart nomineras.

Medlem

Alla dessa Mass Effect-karaktärer! Det finns andra spel med bra sidekicks ni vet? Det räcker med att en person nominerar

@Höglund, precis, det finns alldeles för många. Men Brucie och LJ är enligt mig de roligaste

Medlem
Medlem

Många bra förslag.

Själv tycker jag Deekin Scalesinger var väldigt underhållande.

Quake-konnässsör

Portal Companion Cube

Medlem

Glottis.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

Helt klart Haggard från Bad company serien. Om det ska vara lite äldre så Navi från Ocarina of time, eller Cortana från Halo: Combat Evolved.

Medlem

EVA från CC offcourse=)

Medlem

Kazooie helt klart!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Isabela från Dragon Age 2 Såklart! Stört skön karaktär med sjukt sköna kommentarer! ^^

Medlem

Sam, från Evil Dead-Regeneration

Medlem

Companion Cube!
<3
Eller stix i Bubba´n´Stix till Amiga

Medlem

Clippit, aka Office-assistenten, aka det där gemet som hela tiden dök upp i äldre Office-versioner.

Eller vänta, bästa sidekick var det ja... Isåfall är en given kandidat Max från Sam & Max.

Medlem

Max i Sam&Max

Medlem

Måste nog tyvärr också föreslå en dynamisk duo, Sulik och Grampy Bone.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv

minsc (boo torde väl bli en side-sidekick)

Medlem

Tails i sonic 2


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skriv svar