Bästa sidekicken någonsin?

Medlem

Pikachu i pokemon yellow. Nominerad på grund av viljan att ta livet av det lila fula fickmonstret efter tre timmars rostiga läten från gameboyet (pika pika chuuuuuu).

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:

Ishi från Bulletstorm om man måste ta nån som inte redan är skriven

Du måste skämta. Ishi förstörde hela Bulletstorm med sitt grinande genom hela jävla spelet. Tråkigaste karaktären i ett spel någonsin.

Medlem

Efter att ha hittat honom för första gången i något av tillhörande spel gick jag aldrig på ett uppdrag utan min main bro.
http://media.giantbomb.com/uploads/8/80491/1264677-mass_effect_2_garrus_by_axep_h2_large.jpg
Eller en av världens roligaste och ondskefullaste kommentatorer till allt jag gör.
http://www.freewebs.com/uyo-cloudscape/HK-47.jpg
Eller rangern med ett slag för mycket i skallen och hans dödliga partner.
http://images.wikia.com/forgottenrealms/images/4/49/Minsc_-_Baldur%27s_Gate_2.jpg

Jag antar att man inte kan bara nominera hela bunten i alla Bioware spel?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

COMPANION CUBE!

Medlem

Lustigt att ingen nominerar 'DU'... Vad är skillnaden på 'dig' som håller i player 2 kontrollen o alla random sidekicks i alla spel. När 'du' gör fel så kan man straffa dig med ett välriktat slag på överarmen.
Så jag nominerar 'dig' (battletoads, street of rage, contra mm)

Medlem

HK-47, Minsc (+ Boo) och Companion Cube.

...och för jösse namn, Alistar i Dragon Age: Origins! Oj, vilken bromance vi hade.

Medlem

Jag skulle skriva Bombshell från Duke Nukem Forever. Hon har aldrig egentligen varit med i något av spelen. Bara skymtats i någon trailer. Trots det har hon lyckats bli fruktansvärt omtalad, trots att hon aldrig har existerat. Då är man en riktigt mäktig sidekick


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Glottis såklart (Grim Fandango). En demon från de sju helvetena som i spelet går igenom samtliga känsloregister och bygger egna hotrods.

Eller Morte (Planescape: Torment). En svävande, tjattrande dödskalle med nattsvart humor.

Annars: Jack (Mass Effect 2). Bubblare kanske, men ändå.

Glottis är ju ett självklart val


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Skribent

Jacob i GTA4.

Medlem

Bästa polarn i Codename: Outbreak

Det görs alldeles för få spel som man kan spela kampanj tillsammans med polare i!!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Medlem

Gäller det bara spel? Isåfall Tails ifrån Sonic The Hedgehog 2.

MFZ
Medlem

Morte i "Planescape Torment".


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Bull i Jagged Alliance 2. Han har så sköna kommentarer som när han blåser väck skallen med nån bössa "You looks better without head anyway" eller vad han nu säger


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Jag nominerar även "Uncle Pey'j" från "Beyond Good & Evil".

http://media.giantbomb.com/uploads/0/5278/479017-peyj5_super.jpg


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem

Butlern i Tomb Raider 2.
Max ifrån Sam and Max
och såklart Ralph ifrån Mafia (1). Den stammande bilmekanikern.

Medlem

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

"The sign painter" ifrån World of Goo.

Medlem

Måste hålla med om Tali från Mass effect och Max i Sam and Max. Annars har vi Lawerne och Hoagie (stavning?) från Day of the tentacle. Och sen alla Claptraps i hela Borderlands.

Luigi, Dog från Duck Hunt och Dog från Half-Life 2

Medlem

Jag lägger min röst på Cpt. John Price - Call of duty!! Redan från det allra första Call Of Duty var han med!! http://www.youtube.com/watch?v=gGLIFO4z9z8

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av HardRenaLine:

Ishi från Bulletstorm om man måste ta nån som inte redan är skriven

Du måste skämta. Ishi förstörde hela Bulletstorm med sitt grinande genom hela jävla spelet. Tråkigaste karaktären i ett spel någonsin.

han kändes bara som ett forumtroll för mig, så jag bara skrattade, fast han var helt värdelös när det kom till att ta död på fienden...

Medlem

Valfri Monkey Island figur =D

Medlem

Med underbara repliker som:

"Translation: 98% probability that members of the miniature organic's tribe are being held by Sand People, master. Doubtless he wishes assistance. ... Translation: 2% probability that the miniature organic is simply looking for trouble and needs to be blasted. That may be wishful thinking on my part, master"

och:

"Answer: Assassination protocols? As in the premeditated killing of another for personal or economic gain? Surely master is joking with his humble, peace-loving droid. I exist only to serve and learn how to serve meatbags."

HK-47 Självklart!
Shale är också bra, han har en liknande attityd som HK-47.

Pidgeoncrap.

Medlem
Medlem

Navi!!

Ocraina Of Time nuff said!

Medlem
Skrivet av kebbe:

HK-47!

Instämmer.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Garrus o HK-47 känns som bra kandidater.

Medlem

Den allvetande Deckard Cain.

Skriv svar