Bästa skurken någonsin?

Jag minns inte hanns / dennes namn tyvärr, Men Den stora skurken i Planescape Torment! En sådan djävel för det han/det gjorde med mina älskade partymedlemmar.

Hector Le'mans från Grim Fandango, han är en så perfekt Noir rendering som får Bogart att vrida sig i graven.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sephiroth måste det nog bli.

Medlem

Bob Page från Deus Ex! Förklarar sig självt.


signatur

Imperator

Medlem

Agreed, Hector från Grim Fandango!

Andross från Star Fox-serien är en bra kandidat med!

Medlem

Creeper från Minecraft. För att han alltid kommer upp bakifrån och väser precis innan han spränger upp hela västra fasaden på mitt hus....


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag minns inte hanns / dennes namn tyvärr, Men Den stora skurken i Planescape Torment! En sådan djävel för det han/det gjorde med mina älskade partymedlemmar.

The Transcendent One

http://www.youtube.com/watch?v=k0VvMUD5vBY&NR=1

Fantastisk.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tja, kanske man ska dra in sin egna åsikt här då. Fast än jag tror att ingen kommer att hålla med mig, så tycker jag nog att Metroid Prime (Då han är i sin flytande form) är nog en utav de coolaste skurkarna. Tycker han ser lite läskig ut, om jag skall vara helt ärlig, plus att det är the Metroid Prime! Han som har skapat alla metroider, tror jag...

Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Traveller in time:

Jag minns inte hanns / dennes namn tyvärr, Men Den stora skurken i Planescape Torment! En sådan djävel för det han/det gjorde med mina älskade partymedlemmar.

The Transcended One

http://www.youtube.com/watch?v=k0VvMUD5vBY&NR=1

Fantastisk.

Tack så mycket jag sökte precis upp den infon själv.

Helt Fantastiskt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

SHODAN från System Shock helt klart.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?"

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Giygas

Jag håller med. Giygas är väldigt elak och har en otroligt häftig strid i ett otroligt bra spel!

L32
Medlem
Medlem

Vlad från Magicka.

"I am...
... a Vampire!"
-Vlad.

Medlem
Skrivet av kimza:

Jon Irenicus i Baldurs Gate II.

En av de bästa karaktärerna man stött på.

Skrivet av DonGrif:

Spökena i Pac-Man?

Klassiker, men jag ser hellre Donkey Kong från 80-talet. Han har ju iaf. någon mening med sitt varande.

Skrivet av uberpwnage2.0:

BOWSER!

Absolut en på min personliga topplista.

Mitt egna bidrag:
Dr. Wily (Mega Man 1987)
Efter att hjälpt Dr. Light med att göra hjälprobotar för mänskligheten så får han inte någon cred, blir naturligtvis purken och bestämmer sig för att hämnas på alla! Med ytliga referenser till Albert Einstein och dessutom som inspiratör till senare skurkar (som Dr. "Eggman" Robotnik) förtjänar han en hög plats på listan.
Edit: Tommy_h påminde mig också om att Dr. Wily har en av de bästa signaturerna för en spelkaraktär någonsin!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Alma från FEAR, Bob Page från Deus Ex, Arcturus Mengsk från Starcraft, The Master från Fallout, så många att välja emellan...

Medlem

Sephiroth, FF7 såklart...
eller Dr: Eggman, sonic

Medlem

Frank Horrigan, Fallout 2. BTW! (btw, så kommer namnet ifrån Clint Eastwoods karaktär "Secret Service Agent Frank Horrigan" i filmen "In the line of fire", där klintan är presidentens livvakt, precis som Frank Horrigan är i Fallout 2...)

Medlem

Klogg från The Neverhood!

Medlem

doctor robotnik från sonic serien


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Baldur's Gates "Sarevok Anchev", Bhaalspawn. Mörk, mystisk och kluven. Tycker om tvåan mer måste jag säga, men Jon Irenicus är lite för stereotypiskt ”bad guy” för att inte kännas passé för spelets årgång och är alldeles för statisk som karaktär.

Medlem

Hogger.


signatur

The king stays king.

Medlem

Påven i Medieval 2. Hans enda uppgift är att förpesta spelupplevelsen och om det inte är att vara en skurk så vet jag inte vad som är. :\

Medlem
Medlem
Skrivet av SueySS:

Baldur's Gates "Sarevok Anchev", Bhaalspawn. Mörk, mystisk och kluven. Tycker om tvåan mer måste jag säga, men Jon Irenicus är lite för stereotypiskt ”bad guy” för att inte kännas passé för spelets årgång och är alldeles för statisk som karaktär.

Jag tycker nog tvärtom faktiskt. Sarevok känns ganska passé medan Jon Irenicus är en mix av så många olika känslor och saker att jag vill bara gråta för att han är så jävla bra.


signatur

Have a good time!

Medlem

mecha-hitler helt klart!

Har inte gått igenom hela tråden, men om ingen (mot förmodan) inte redan sagt Kefka så säger jag... KEFKA FINAL FANTASY VI WOOHHO

Medlem

Skulle kunna säga Illidan men de tänker jag nog inte göra. Skulle mer säga Skagzilla (borderlands), kan bero på första gången man träffar på denna sak som sprutar någon vit läskig stråle ur munnen och försöker hoppa på dig. Den blir också värre när du ligger 3 levlar under.

Men tycker faktist Illidan borde vara med på listan


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

LeChuck! (Monkey Island)

Kane (Command and Conquer)

Megatron (transformers: war for cybertron)

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av kimza:

Jon Irenicus i Baldurs Gate II.

En av de bästa karaktärerna man stött på.

Skrivet av DonGrif:

Spökena i Pac-Man?

Klassiker, men jag ser hellre Donkey Kong från 80-talet. Han har ju iaf. någon mening med sitt varande.

Skrivet av uberpwnage2.0:

BOWSER!

Absolut en på min personliga topplista.

Mitt egna bidrag:
Dr. Wily (Mega Man 1987)
Efter att hjälpt Dr. Light med att göra hjälprobotar för mänskligheten så får han inte någon cred, blir naturligtvis purken och bestämmer sig för att hämnas på alla! Med ytliga referenser till Albert Einstein och dessutom som inspiratör till senare skurkar (som Dr. "Eggman" Robotnik) förtjänar han en hög plats på listan.

Hade egentligen inte en aning om varför han var så ond men nu förstår jag honom

Dr Wily, ondska, läskiga ögonbryn och bra smak för musik!
http://www.youtube.com/watch?v=HFKtYCcMWT4

Ögonbryn..
http://www.youtube.com/watch?v=BnrBW9Vzr04

Annars är det väl Shodan!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Reapers i Mass Effect-serien.
De verkar vara otäcka, usch och fy!
Men om jag får bara säga en "skurk" så får det bli den första reapern man stöter på; Sovereign.


signatur

/MJ

Skriv svar