Bästa skurken någonsin?

Medlem

Om man får så vill jag lägga till en till bad guy.

Adrian Ripburger - Full throttle,
Att döda en gammal gubbe för att få ett imperium är rätt elakt.

Medlem

Adrian Ripburger (Full Throttle)

Edit: Loading hann före med en sekund

Medlem

Gary Oak i Pokémon-serien.


signatur

Life is pain, Learn to enjoy it.

Medlem
Skrivet av Sernert:

Loghain Mac Tir från #Dragon Age: Origins. Han är en riktig ärkeskurk och det är Simon Templeman som gör rösten!!!

Det patriotiska talet som han rätt så förbannat ger

när man vinner omröstningen i slutet av spelet är rätt slaskigt. Simon Templeman har en bra röst.

Jag nominerar Jack of Blades, det finns ingen sjukare spelskurk! Och givetvis Jack med den mörka rösten i The Lost Chapters.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Shodan från System Shock 2 är solklar favorit. GLaDOS är bara en blek kopia.

Håller med

SHODAN

Medlem
Skrivet av mats:

Reapers i Mass Effect-serien.
De verkar vara otäcka, usch och fy!
Men om jag får bara säga en "skurk" så får det bli den första reapern man stöter på; Sovereign.

Sovereign gav mig rysningar.

Medlem

GLaDOS


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Pac Man Ghosterna eller Psycho Mantis

Medlem

Kane från Command & Conquer såklart.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

1.Dr. Wallace Breen - för att han är inte ond i dess egentliga mening. Han tror att han är på de godas sida och att han hjälper mänskligheten mot ett högre mål. Han är inte galen, utan logisk och metodisk (som den vetenskapsman han är). Vilket gör honom ännu mer skrämmande än de flesta klichéartade skurkarna som bara är onda med - i bästa fall - något vagt motiv om pengar och makt.

"I'd like to take a moment to address you directly, Dr. Freeman.
Yes. I'm talking to you.
The so-called One Free Man. I have a question for you. How could you have thrown it all away? It staggers the mind.
A man of science, with the ability to sway reactionary and fearful minds toward the truth
choosing instead to embark on a path of ignorance and decay. Make no mistake, Dr. Freeman. This is not a scientific revolution you have sparked...this is death and finality.
You have plunged humanity into freefall.
Even if you offered your surrender now, I cannot guarantee that our benefactors would accept it.
At the moment, I fear they have begun to look upon even me with suspicion. So much for serving as humanity's representative.
Help me win back their trust, Dr. Freeman. Surrender while you still can.
Help ensure that humanity's trust in you is not misguided
Do what is right, Dr. Freeman.
Serve mankind."

jag tycker nog ditt exempel med förklaring var det bästa hitills i tråden. Wallace Breen framstår aldrig som riktigt 'ond', men å andra sidan finns det inget ansikte utåt för de onda utomjordingarna tagit över mänskligheten och är de egentliga fienderna. Dr. Breen framstår (försöker iaf ) som en person som vill folkets bästa, fast egentligen är han en förrädare av sin egna ras, sammarbetar med fienden gör han. Synd att man aldrig fick sätta en kula i huvudet på honom : )

Medlem

Det har redan sagts men tåls att säga igen; Diablo från Diablo 1 och 2.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av master_chrille:

"I have a gravely voice with a big foul accent. I have an eye-patch and I wear a nice suit. This means I am leader of bad guys."
Den ryska bossen i Duty Calls. Han var fan läskigt svår!

Ja den parodin är ju bara för skön asså. Visat den för många av mina kompisar hehe dom fick stor leenden på munnarna.

Mina personliga favorita skurkar är ändå Wheatly och GLaDOS från Portal, Portal 2

Skribent
Inaktiv

Vladimir Lem i Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Medlem

Dr Cortez - Crash Bandicoot

Jokern

Ridley - Metroid

ScareCrow


signatur

Everybody needs help.

Medlem

lars ohly och mona sahlin tar nog priset !

Medlem
Skrivet av vuze2143:

lars ohly och mona sahlin tar nog priset !

Är de i ett spel?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

BOWSER!

jupp


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Illidan Stormrage har väl alltid varit ganska hård om han räknas som en "bad guy", just för att han inte är svart på vitt. Förmodligen inte det första namnet som kommer upp, men jag gillade honom. Äntligen en skurk som man kan känna sympati för!

Annars är Glados från Portal väldigt skön, samt Dr. Steinman från Bioshock.
"I want to make them beautiful, but they always turn out wrong! That one: too fat! This one: too tall! This one: Too symetrical!

Kessler från Infamous är också jävligt skön...

Så det finns många, men om jag ska säga en...Illidan Stormrage.

Medlem

Kanske inte den bästa men en av de svårare bossarna man mött. Old King Allant från Demon's Souls
Skulle nog kunna nominera alla jäklar från de spelet

Medlem

"Hail and sacrifice to Diablo - Lord of Terror and destroyer of souls."

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av SueySS:

Baldur's Gates "Sarevok Anchev", Bhaalspawn. Mörk, mystisk och kluven. Tycker om tvåan mer måste jag säga, men Jon Irenicus är lite för stereotypiskt ”bad guy” för att inte kännas passé för spelets årgång och är alldeles för statisk som karaktär.

Jag tycker nog tvärtom faktiskt. Sarevok känns ganska passé medan Jon Irenicus är en mix av så många olika känslor och saker att jag vill bara gråta för att han är så jävla bra.

Jag håller med Brain!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av Havocado:

Ganondorf någon? En ond, grön man som bara gillar att vara ond. Det kallar jag superskurk!

Japp! Ganondorf it is!

Medlem

Dr. Wily > Dr. Robotnik. På alla sätt och vis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dr. Neo från Crash Bandicot!

Medlem

Min röst faller på Jon Irenicus och förklaringarna har redan skrivits. En badass av kaliber.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ganondorf. Han är inte bara ond, han är rejält ful också!

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Shao Kahn !!!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skriv svar