Bästa skurken någonsin?

Medlem

Jokern i Arkham Asylum

Medlem

Den första gomban i Super Mario >=(

Medlem

Kunitoki från The Last Ninja, ett riktigt ärkesvin.
Det anonyma (?) aset i Disposable Hero som i slutet spränger ens hjälte i luften som tack för hjälpen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kefka från FFVI..

Medlem

Kane från C&C serien

Medlem

Orkar trots dålig forum etikett inte läsa igenom hela tråden.

Jag nominerar en av dom skurkar jag har lagt ner mest tid och möda på. Diablo. I Diablo.

Var bara tvungen att nominera bowser också. Även om han var självklar.

Medlem

Mike J - Postal 2: Apocalypse Weekend.

Citat:

I am Mike J, Kosher Mad Cow Zombie, God of Hellfire. All bow down and worship my a** c**k.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

"You exist because we allow it. And you will end because we demand it" - Sovereign (Mass Effect, för er som levt under en sten)

enough said!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Postal Dude från Postal serien... Ingen typisk skurk kanske, men bra på att bryta lagen är han!

Någon mer sadistisk, hänsynslös, sociopatisk och brutalt psykad kille får man ju leta efter!

Medlem

Sephiroth ar latt den mest overskattade och trakigaste skurken som finns...menar ett misslyckat experiment som blir emo?.

Basta skuren lar latt vara antigen
Kain fran Soul reaver eller Sebastian LaCroix fran Vampire the masqurade bloodlines.

Medlem

Måste hålla med första inlägget här, det är givet LeChuck eller GLaDOS!

dzl
Medlem

LeChuck helt klart!

OML
Medlem

Dagoth ur från morrowind är riktigt hemsk och även fast han kanske inte är så "aktiv" så finns han alltid där i bakgrunden och är mystisk och läskig.

Medlem

Ingen ordning
GLaDOS - Portal
LeChuck - Monkey Island
G-Man - Half-life -->
Dr. Wallace Breen - Half-life 2
Jokern - Batman: Arkham Asylum
Bob Page - Deus Ex
Origami Killer - Heavy Rain
Sovereign - Mass Effect

Medlem

Dr Robotnic!

Annars Kane...vem annars?

Medlem

G-Man eller Jokern (Batman)


signatur

You can't win the game...

Medlem

GLaDOS helt klart. Mer diabolisk fiende finns inte, en som hela tiden luras och plågar dig igenom varje pussel.

Sedan har jag klassiska fiender som LeChuck och Kane men de har inte roat och irriterat mig lika mycket som GLaDOS.

I want my freakin' cake! NOW!

Medlem

Sephiroth och GLAdos.

Medlem

Jag är rädd att GlaDOS kommer vinna denna tävling hands down.
Men jag är övertygad om att hon (den?) åker snålskjuts på den enorma hype som finns kring spelet just nu.

Legender som MeChuck, Wily, Irenicus och Sephiroth håller än idag. Skulle GlaDOS göra det?

Missförstå mig inte nu. Jag tycker GlaDOS är en bra spelskurk. Men det blir inte mycket till tävling när någon som är så pass bra nyligen dykt upp igen i ett av de mest populära spelen just nu.

Kommer förmodligen få en del whine angående detta. OCh jag kan ju ha ha fel. GlaDOS kanske är den BÄSTA NÅGONSIN...?

Medlem

Tveklöst Ganon (Ganondorf) från Zelda spelen

Medlem

Sovereign. Läbbig.
Shodan. Eeeek!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag är rädd att GlaDOS kommer vinna denna tävling hands down.
Men jag är övertygad om att hon (den?) åker snålskjuts på den enorma hype som finns kring spelet just nu.

Legender som MeChuck, Wily, Irenicus och Sephiroth håller än idag. Skulle GlaDOS göra det?

Missförstå mig inte nu. Jag tycker GlaDOS är en bra spelskurk. Men det blir inte mycket till tävling när någon som är så pass bra nyligen dykt upp igen i ett av de mest populära spelen just nu.

Kommer förmodligen få en del whine angående detta. OCh jag kan ju ha ha fel. GlaDOS kanske är den BÄSTA NÅGONSIN...?

Det är smaksak såklart. Själv så slog GLAdos igenom stenhårt för mig redan i första spelet och jag tycker att hon är diabolisk. Men sen så sitter hon längst fram i hypetåget också, så hon kommer antagligen att vinna.

Men jag är inte förvånad om GLAdos kommer minnas om 20 år lika väl som de skurkar vi minns idag.

Medlem

Bowser så klart!

Medlem

Säg den som inte blev varken sårad eller eller fick en släng av skrattsjuka av GLaDOS i Portal eller Portal 2. Helt sjukt bra spelskurk.

Annars kan man väl tycka om G-man (eller?), Jokern eller André från Rayman 3. Tycker bara att små onda, svarta hårbollar är lite kul + att jag växte upp med spelet. Finns självklart massor med andra superbra skurkar också...

För övrigt kan jag tycka att man inte behöver vara så orättvis mot GLaDOS. Visst, hon kom faktiskt efter SHODAN och så, men... so what? Gör det henne till en mindre bra skurk, eller? :/

Medlem

Kane hands down...

Medlem

Sephirothe lr Liquid Snake

Medlem

Koopatroopa, såklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag säger Saren från Mass effect. Han är dessutom mångbottnad och inte bara ond som många andra spelskurkar.

Medlem

Glados får portal och portal 2

Medlem

Mecha Hitler i Wolfenstein 3D. Jag menar, det är tidernas ondaste människa med en robot liknande kropp. Med inte en, inte två UTAN FYRA CHAINGUNS. Dessutom byggs spänningen upp hela tiden genom alla bilder som återkommer i hela spelet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Skriv svar