Top 3 Bästa spel?

Medlem

Just nu

1. Bioshock Infinite ( storyn och slutet)
2. Tomb Raider (Lara Croft och det filmiska)
3. Bientôt t l'été (Fantastiskt att försvinna iväg i några minuter)

Genom tiderna
1. Max Payne 1,2 (Stämminingen och karaktärerna)
2. Alan Wake (Storyn och karaktärerna)
3. Fahrenheit (Storyn (minus slutet))

Just nu
1 Arma 2 ( Älskar allt man kan göra och alla moddar)
2 lol (Kör det med kompisar och tycker det är riktigt kul)
3 Metro 2033 last light (Jag älskar metro-universumet och är på min andra omgång)

Genom Tiderna

1 Roller coaster Tycoon (Klassiker och är ett av de första spelen jag körde på pc)
2 Sim City 4 (Bygga städer och sen rasera dom med bränder, asteorider och höga skatter= mumma)
3 Un Squadron (Mitt favorit shoot em up genom tiderna)

MEG
Medlem

Mina tre favoritspel idag:

1. Deadly Premonition - Directors Cut, blandningen mellan Silent Hill och Twin Peaks är klockren.
2. GuildWars 2, skönt med ett bra onlinerpg utan månadsavgift där man inte behöver köpa items för riktiga pengar.
3. -

Favoritspel genom tiderna:

1. Halflife 2, så nära någon spelskapare har kommit perfektion
2. Halflife, när det kom så var det unikt och tog ett stort steg i rätt riktning. Flera spel idag kan inte mäta sig med detta (nej jag pratar inte om grafiken)
3. Diablo2, Det bästa dungeon hack spel hittills genom tiderna.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Just nu:
1. Starcraft 2 (Det har tagit spel till en helt ny nivå, nu även som tittarsport)
2. The Walking Dead (Jag är inne på 3:e av 5 delar. Imponerad av manuset.)
3. -

Genom tiderna:
1. Starcraft 2 (Jajamänsan! Det toppar min genom tiderna-lista också.)
2. Diablo 2 (Många roliga minnen med kompisar.)
3. Oblivion (Många roliga minnen för mig själv och i samtal med kompisar.)

Bubblare: Bioshock

Medlem

Favoritspel idag:
1. StarCraft II: Heart of the Swarm
2. Crusader Kings II
3. Civilization V

Favoritspel genom tiderna (idag -- frågar du mig imorgon kanske Mafia, Civilization I eller Dreamfall ligger på tredje plats):
1. Baldur's Gate 2
2. Braid
3. RollerCoaster Tycoon


signatur

Have a good time!

Medlem

Favoritspel dåtid.
1.Jagged alliance 2
2.Elite på commendore 64
3.Warlords

Spel nutid.

1. Allt som spelföretaget Beasheda gör Elders scroll,Fall out mm
2.Counter strike
3.Age of empire2 närsom helst och köra en random

Skribent

Fråga mig igen om en månad och båda listorna kommer förmodligen vara kraftigt förändrade, men here goes:

Just nu:

1. Age of Chivalry – Fortfarande väldigt underhållande att skjuta pilar på folk och känna chattens vrede.
2. Fallout: New Vegas – Påbörjade nyss ett nytt äventyr.
3. Zeno Clash II – Väldigt vackert och trevligt. Läs min recension här.

Genom tiderna:

1. World of Warcraft – Lyckades hålla passionen brinnande i sju år. Världens bästa mmo (tills Wildstar släpps?).
2. Fallout: New Vegas – Valmöjligheterna!
3. The Walking Dead – Vågar berätta en historia om människor och relationer utan att fokusera på döda så många zombier som möjligt.

Det finns så sjukt många spel som förtjänar att nämnas på "genom tiderna"-listan. Ultima Online, Harvest Moon, Little Big Adventure, Monkey Island, Simon the Sorcerer, Day of the Tentacle, Warcraft II, Starcraft, Duke Nukem 3D, Heavy Rain, L.A Noire, Mario Kart Wii och en hel drös med riktigt bra konsolretro. Men de får tyvärr inte plats.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Just nu

1. Dota 2

2. Battlefield 3 PC

3. Guild wars 2

Genom tiderna

1. World of Warcraft: The Burning Crusade PC
Oavsätt vad jag och många andra tycker om wow nu så har jag aldrig haft så kul framför datorn som när jag spelade detta med vänner och familj. Det var så fantastiskt när allt var nytt, det var som att kliva in i en ny värld.

2. Skate 1, 2, 3. (EA SKATE serien). PC
Defenitift det bästa spelet om man ser på gameplayen. styrningen kunde inte varit bättre. Tror dock man måste skata själv för att gilla det...

3. Call Of Duty MW2 PC
Mitt första Call Of Duty. Jädrar vad adrenalinet pumpar när man spelar detta. Lärde mig aldrig att "quickscopa" och testade aldrig att "trickshoota". Jag och brorsan sprang bara runt och samlade killstreaks. fick NUKE 4 ggr tror jag (kändes som jag vann OS). Dock räckte det med att lira ett COD...

Medlem

Såhär ser nog min lista ut. Men den kan ändras ganska snabbt. Brukar göra det.

Mina tre favoritspel idag

#1. Worms: Revolution, Det finns inget som slår att sitta i soffan med några kompisar och mörda varandras maskar.

#2. Hotline Miami, Underbar grafisk stil, blodet, musiken, lite utmaning och Highscore blir en näst intill oslagbar kombo!!

#3. Call of Duty: Black ops 2, Rolig multiplayer, lätt att komma in i, snabbt att starta en match. Perfekt för en man som inte har så många speltimmar om dagen.

Genom tiderna

#1. Portal 2, Mästerverk! Sjukt bra Pussel, snyggt, bre och genomtänkta CO-OP banor, Splitscreen. Väldigt, väldigt, väldigt bra. Det enda dåliga är att man vill ha mer!!!

#2. Driver 2
, Detta spel är nostalgi på hög nivå, i alla fall för mig. åka runt och utforska städerna, rolig story, fokus på bilar och inte våld.

#3. Super Mario Bros
, Ett spel som alltid är kul oavsätt vad. Snabbstartad arcad action. Asnajs!


signatur

I want to play a game.

Medlem

På rak hand så är det nästan omöjligt men efter eftertanke och efter titt i samlingen så blir det:
1. Planescape Torment
2. Mass Effect 2
3. Baldur's Gate

På plats 4-10 är dock ett ännu större problem att kategorisera "bästa spel", kanske lättare om man bryter upp det i genrer.
För tillfället så fyller följande tre spel min tid:

The Elder Scrolls: Skyrim
Deus Ex: Human Revolutiuon
The Witcher 2

Medlem

Just nu:
Far Cry 3
Torchlight 2
Mass Effect 2

Genom tiderna:
Deus Ex
Deus Ex: Human Revolution
Quake 3 Arena


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Bäst just nu:

1. Medieval 2: Total war - För tillfället är det modden Hyrule: total war som gäller.

2. Close combat: Panthers in the fog.

3. Arma 2. (DayZ.)

Genom tiderna:

1. Close combat spelen - Bästa strategispelen som skapats.

2. Warhammer: Dark omen / Warhammer: Shadow of the horned rat.

3. Army men (1, 2, 3, TiS och WaW) - Vem fan har inte älskat att kriga med plastsoldater?

Medlem

Spelas just nu:
Company of Heroes
Lord of the Rings: Online
Age of Empires III (jo, faktiskt!)

Bästa genom tiderna:
StarCraft
Red Alert
Unreal Tournament


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förbehållet att det här ändras hela jävla tiden, här kommer mina på-ett-ungefär-listor.

Just i detta nu:

1. To The Moon
Livsförstörare. TTM är så hjärteskärande, vackert, hemskt och underbart. Varenda sekund är perfekt. Tonen vandrar mellan uppslitande tragedi och urbota tramsig men spelet lyckas ändå hålla nivån i topp hela tiden. Jag fattar fan inte hur de klarade av att få ihop det utan att skapa ett totalt clusterfuck. Spela roll, på något sätt funkar det galant. To The Moon är bäst just nu, och kanske någonsin.

2. Fez
Jag är så tacksam för att det här spelet existerar. Min ohälsosamma kärlek för Phil Fish åsido så är Fez bara så härligt att lalla runt i. Mer än halva min tid med spelet har bara gått ut på att traska runt planlöst och uppleva omgivningarna. Titta efter djur som rumlar runt i gräset eller försöka tyda skyltar och andra mystiska ledtrådar. Pusslen är alltid kul och precis lagom krävande. Varenda gång jag lyckades gräva fram en väl dold kub kände jag EXAKT som jag gjorde när jag fann en hemlig stjärna i Mario 64. Underbart.

3. Donkey Kong Country 1-3
Med emulatorn i högsta hugg har jag dragit igenom de här fantastiska spelen de senaste veckorna när det inte har varit dags att bygga Billy-hyllor. Jag älskade det första DKC när det begav sig men del 2 och 3 har jag bara stiftat bekantskap med på vuxna dagar. Kul då att bägge är precis lika kul som originalet. Nostalgin och min kärlek till Donkeys första äventyr gör att ettan alltid kommer att vara min bästa vän, men det ändrar inte faktumet att både Diddy och Dixies äventyr också är totala mästerverk.

För alltid:

1. Chrono Trigger.
Klassikern. Ständig etta. Perfektion.

2. Portal
Originalet och fortfarande bäst. Perfekt längd och aldrig en långdragen sekund.

3. Phoenix Wright-serien
Urbota löjligt men samtidigt så vansinnigt fängslande. Väldesignat, välskrivet, smart och roligt.

Medlem

Bäst just nu:

Battlefield 3
Metal Gear Solid 4
Carmageddon (Android)

Bästa genom tiderna:
Final Fantasy VII - behöver man säga något om detta fantastiska spel? (ps1)
Metal Gear Solid (ps1)
Castlevania - Symphony of the Night (ps1)

Nu:

FTL - Faster than light
The Binding of Issac
(Speltorka)

Då:

Total Annihilation (att jag inte sett detta mästerverk på någon lista än tårar mitt öga)
HoMM 2 o 3
Fallout 1-2-3

...och en bunt till

I stort sett allt av Bioware


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Svara bara på bästa någonsin.

1. Resident Evil 4

2.Dragon age: origins

3.Red dead redemtion. (inklusive det superba DLC:t)

Edit: Hotline Miami innehar en självklar 0,5:e plats.

Edit2: suck... på plats 0,01 kommer Kotor.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Bäst just nu:
Starcraft 2, mitt "huvudspel"
League of Legends
Dota2

Jag spelar bara multiplayerspel nu för tiden, kommer inte ens ihåg när jag spelade igenom ett singleplayerspel sist även om jag testat ett flertal på den senaste tiden. League of Legends och dota2 spelas mest av sociala skäl, dvs. spelas uteslutande med kompisar. Diablo III hade kunnat vara på den listan med.

Genom tidera:
Baldur's Gate II
Unreal Tournament 2004
Diablo II

De två första är no-brainers för mig. Diablo II hade lika gärna kunnat vara Quake 2, Quake 3, Tibia, Amnesia och ett flertal snes-spel. Men tog Diablo II för jag har nog aldrig fått så mycket adrenalin/panik av ett spel som när jag som tolvåring för första gången hörde "FEAR ME" och Andariel kommer springande mot mig.

Medlem

Just nu:
Quake Live
Diablo 3

Alltime Hi:
Quake 2 MP
Final Fantasy 7
Baldurs Gate 2

Medlem

Bäst just nu:

Bioshock Infinite
Klassiskt FPS i grunden men med en gripande historia som berör. Snygg och detaljrik värld.

The Walking Dead
Engagerande relationer och svåra beslut som måste tas under tidspress. Dock en aning stereotypiska karaktärer.

Dear Esther
Otroligt vackert på så många plan. Har fångat känslan av en kall skärgårdsö. Men saknar någon form av interaktion. Bara att kunna plocka upp en sten och kasta macka ut i havet skulle vara guld.

Bäst genom tiderna:

Planescape: Torment
Ohotad på tronen sen 1999. Filosofiska utsvängningar i ett unikt och bisarrt universum som vänder upp och ner på tröttsamma klichéer. Det har ett briljant berättande med ett djup och en atmosfär som jag inte har hittat i något annat spel. Inlevelse deluxe!

Fallout
Rå postapokalyptisk framtid ur ett 50-talsperspektiv. Genialiskt! Valmöjligheter som reflekteras och får konsekvenser i spelvärlden.

Grim Fandango
Sköna karaktärer i ett Noirdoftande dödsrike. Grymt soundtrack. Framförallt sjukt roligt.

AW8
Medlem

Bäst just nu:

Crusader Kings II
Gigantiskt strategi-monster proppat med komik och potential för minnesvärda händelser. Just nu är det The Old Gods-vikingaräder och Elder Kings-modden i MP som gäller, växla mellan att offra påven på blotet och erövra Tamriel!

Batman: Arkham City
Underbar atmosfär, rolig combat, bra karaktärer och story. Den definitiva Batman-spelupplevelsen.
Längtar till Arkham Origins.

Star Wars - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
Spelar igenom det för första gången sedan 2010, det har varit saknat!

Bäst genom tiderna:

Grand Theft Auto: San Andreas
Bästa spelet genom tiderna. Iallafall så brukar det låta så mellan mig och min bror. Gigantiskt, hysteriskt roligt, fritt, underbart. Egentligen är GTA IV bättre på nästan alla punkter, många hundra timmar har gått åt för att utforska Liberty City i multiplayer, men den dystopiskt dåliga PC-portningen drar ned betyget.

Star Wars - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
Mitt favorit-RPG genom tiderna - råkar också vara det första. Obsidians story, karaktärer och dialoger är guld. Det har sina problem: animationerna är hemskt föråldrade, crafting av upgrades är roligt men för starkt för att vara balanserat, och vissa områden (Peragus, Nar Shaddaa) skulle verkligen behövts omdesignats på vissa punkter. Men de intelligenta dialogerna är odödliga.

Star Wars - Jedi Knight: Jedi Academy
Roligt gameplay, bra kontroller, roliga banor, lite customization som en bonus. 10 år gammalt och fortfarande bästa Jedi fighting-simulatorn!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Mina tre favoritspel idag:

#1. Warthunder

#2. Homeworld 2

#3. Dawn of war 2

Genom tiderna:

#1. Homeworld

#2. Dawn of war 1

#3. Doom 1

Medlem

Just nu:
1. League of Legends
2. Civ V
Jag har verkligen inte spelat något annat den senaste tiden.. tråkigt nog.

Genom tiderna:
1. Heroes of Might and Magic III
2. Sim City (4)
3. Falloutserien (1-2 och New Vegas i synnerlighet)

Medlem

Mina tre favoritspel idag:

#1. Rising Storm : BANZAI!

#2. Starcraft 2 Heart of the swarm : Spelar inte så mycket men tycker att det är en otroligt rolig esport att titta på!

#3. The Walking dead (storytale) : Den absoluta storyn, jäkla tårar!

Genom tiderna:

#1. Pokemon Red version : Denna otroliga resa!

#2. Metal Gear solid 1 : fyran borde kanske också vara här mene det är tack vare ettan jag älskade denna serien!

#3. Half-life, Opposing Force : Jag var då inte gammal när jag fick detta men jag minns det lika väl när jag kom hem från Semestern med ett nyköpt Half life generation pack och körde opposing force för första gången! Vi kan väl säga så att nätterna blev då inte sig lika efter den kvällen!

Medlem

Just nu:
1:GTA4
2: the walking dead
3: Portal 2

Genom tiderna:
1: FF7
2: UT2k3/4
3 Hearts of iron 2


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ever
Baldur’s gate 1
Broken sword 1
Mirror’s edge 1
Baserat på antal replaythoughs och känslorna de väckor inom mig

Nu
Tomb raider
Bioshock
Slänger in Trackmania också

Mina top 3 favoritspel idag
1. Nioh
2. Mario 3D World
3. Momodora: Reverie Under The Moonlight

Bäst genom tiderna

1. Baldur’s Gate 2
2. Zelda: A Link to the plast
3. Diablo 2: Lord of Destruction


signatur

Se en av de bästa introduktionerna till Jordan Peterson.

Medlem

Spelas mest just nu:

Battletech

Divinity Original Sin II

Cities Skylines

Genom tiderna:

Xcom Enemy Within (Ja, ettan, gillar den bättre än tvåan faktiskt)

Civilization II måste nämnas här. Spelade det ruskigt mycket.

Ufo Enemy Unknown Spelet som startade Xcom genren.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Vet inte om jag kan göra en lista över "just nu" men genom tiderna är lätt:

1: Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Musiken, berättelsen, karaktärerna, överlevnadsfaktorn, stealthmekaniken… Vet inte vad jag gillar bäst men spelet men jag fullständigt älskar det. Mitt första MGS-spel, minns hur jag bytte in Pokemon Platnium på Games i Eskilstuna och börja bläddra i de begagnade PS2-spelen. Visste inget om serien mer än att den var populär men plocka upp spelet, lite av en plikt för bekanta mig med konsolens bibliotek. Spelet gick direkt till topp av min lista som innan dess hade toppats av...

2: Final Fantasy VI
Ännu ett spel som jag plocka upp utan att ha en aning om vad det handla om. Vid den här tiden fanns det en kille som sålde begandade spel i stånd på Fristadstorget i Eskilstuna. Jag stod och bläddra som jag tror var Final Fantasy Origins till PS1. Jag hade inga pengar med mig så jag kunde inte ploka upp spelet då. Däremot så åker vi in dan där på och jag tar med mig pengarna som jag har sparat. Var på morsan motsätter sig att jag jag handlar i från killen på torget. Inne på Åhlens hittar jag dock Final Fantasy VI och får köpa det i stället. Spelet faller mig direkt i smaken. Trots att det är tidigt 2000-tal och PS2 var säkert ute så hade jag och mina vänner precis upptäkt A Link to the Past samt så var Oracle-serien och Pokemon oerhört populärt så jag föll hejdlöst för 16bits-estitiken och musiken.

Ser att jag skriver men det är så det är med FFVI, mycket historia. Jag minns hur jag satt fast på Vargas då jag fatta hur man använde Sabins attacker. Kanske 1-2år innan jag upptäkte att det fanns en hotline man kunde ringa. Hur jag använde samma hotline när jag fastnade vid Curley, Larry and Moe (som jag inser nu är döpta efter The three Stoogies) som ska dödas i rätt ordning. Hur jag slutligen fastna vid slutet och skivan repades sönder. Hur jag suktade över ett ex av GBA-utgåvan av spelet. Vilket jag köpte över Blocket, som sedan helt klart visa sig vara en självklar piratkopia men som jag likt väl klarade spelet på, ca 5-10 efter att jag köpte spelet för första gången.

Och då har jag inte ens gått in på alla detaljer som gör spelet underbart.

3: Civilization V
Okej, inte lika mycket story som dom tidigare titlarna, men jag har varit ett fan av Civ-serien sen min 13de födelsedag. Då jag fick trean. Men det är just femman som är bäst just nu, kan kanske passeras av CivVI om man släpper en vettig expasion till samt prickar rätt med med valet av Civs och ledare. Några saker som gjorde femman så bra: Man kunde inte stapla units, städerna kunde försvara sig själva, civilizationerna kändes mer skilda från varandra med egna egenskaper och units/buildings, hur sista expansionen revolutionerade end game, att äntligen kunna spela som Sverige, Boudicca, samt allmänt vackert och välljudande. Föredrar faktiskt stillbilderna man får för varje underverk man bygger före de små videor man fick i CivIV och nu mera i CivVI.

Lite andra titlar som hör till favoriterna:

-Final Fantasy VII/IX/XII

-Resident Evil Remake/Resident Evil 2/Darkside Chronicles

-The Legend of Zelda: A Link to the Past/Oracle of Ages/Twilligt Princess

-Heroes of Might and Magic 3

-Pokemon SoulSilver

-Bioshock Infinite

-Doom 1/2


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

123
Skriv svar