Bästa spelhjälten någonsin?

Medlem

Shepard, Mass Effect.

Skrivet av Fuskobot:

Haggard från bf bc

Medlem

Om vi pratar spelhjälte skulle jag säga Revan (Kotor) som mer eller mindre räddade en hel galax, eller Commander Shepard (ME). Fast Shepard har inte räddat någon galax... än...

Medlem
Medlem

Ratchet (Ratchet & Clank)
Guybrush (Monkey Island)
Solid Snake (Metal Gear Solid)
Companion Cube (Portal)

Medlem

Female Commander Shepard helt klart, som paragon är hon varm, uppoffrande och STENHÅRD!

Alis Landale från Phantasy Star 1 är en mycket bra ung hjältinna utan divalater eller tonårsattityd.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Eddie Riggs - För humorn.

Medlem
Skrivet av Brain:

I respektives spel sker ju också absolut noll karaktärsutveckling; det räcker med någon minut för att bli Freeman expert.

Exakt. Att ens skapa en personlig relation till en sådan karaktär (vilket behövs?) är i princip omöjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är som tokig i alla de gamla goda peka klicka spelen från sent 90-tal och bakåt, så mina favoriter är som följande:

Bernard, (Day Of The Tentacle): Mästarnas mästerverk och nördarnas nr1.
Bernard och två nötter till kompisar som måste rädda världen från en lila tentakel. handligen görs bäst genom att se introt ifrån spelet.
Mitt absoluta favorit spel och karaktär (Bernard). Humorn är alltid av hög kvalitet, story som är simpel men ändå en av de bästa jag stött på.

Rincewind, (Discworld): Att Rincewind är kantrad av humor precis som Guybrush från Monkey island är det inget snack om, och att Erik Idle från Monty Python gör rösten till Rincewind gör att jag personligen tycker att humorn lyfts ännu mer (dialekten). charmig, humor och bra karaktär.

Guybrush Threepwood: Ingen beskrivning behövs skulle jag tro. Gör det lätt och återanvänder charmig, humor och bra karaktär.

Ben, (Full Throttle): En riktig badass från 95, peka klicka spelens Duke Nukem ^^
Humor, badass biker och allmänt en skön lirare.

Commander Boston Low, (The Dig): Bra Voiced av Robert Patrick i brist på ett bra svenskt ord och djupet i storyn gör att man i min mening tar in handlingen och känslan för spel och karaktär.

Sam, Max (Sam n Max): Som alla andra Lucas Art spel förutom The Dig är även dessa präglade med humor rakt igenom och ett bättre radarpar är svårt att hitta. Två privat dektektiver som gör allt som krävs för att få skurkarna på fall.

Medlem
Skrivet av Mac DeDu:

Mästertjuven Garrett från Thief serien.

Han är huvudkaraktären i det bästa spelet som någonsin har gjorts, behövs det någon mer motivering;)

Han var den jag tänkte på när jag såg trådtiteln Underbar cynisk karaktär som bara tänker på sig själv men räddar ändå världen i förbifarten. Bästa anti-hjälten någonsin.

En annan storfavorit som också är en anti-hjälte är Mint från Threads of Fate. En komisk figur som letar efter kraftfulla magiska föremål så hon kan ta över världen, men det slutar såklart med att hon räddar världen också.

Men hela spelhistorien består ju av många bra spelkaraktärer, så som Samus Aran (innan Other M), Guybrush Threepwood, Twinsen, Cate Archer, Ryo Hazuki, The Nameless One, Jade, Kazuma Kiryu osv. För att inte tala om alla karaktärer från diverse JRPGs från 90-talet.

Skrivet av bjosarn:

Jag har svårt att motivera varför karaktärer som Master Chief och Duke Nukem skulle kunna vara de bästa spelhjältarna. Såpass platta karaktärer kan jag personligen inte falla för, och inte heller kalla hjältar.
Men innan jag blir överröst av "ÅH DU SKA ALLTID HÅLLA PÅ" så vill jag klargöra att jag respekterar valen som människor gör, men jag håller inte alltid med.

Edit: Däremot kommer jag inte bli ett dugg förvånad om flera av dessa platta karaktärer kommer pryda listan (Gordon Freeman, Master Chief, Duke Nukem, osv).

Håller med, speciellt Gordon Freeman är utan någon som helst personlighet.

Medlem

MANNY CALAVERA <3


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Eller Alleria windrunner från dota : >


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Commander Shepard - Mass Effect 1&2
Master Chief - Halo 1-3
Jim Raynor - Starcraft 1&2

Medlem

Även jag lägger min röst på Guybrush Threepwood.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Guybrush Threepwood från Monkey Island toppar nog min lista.
Simon The Sorcerer är hyfsat bortglömd.. killen kunde förvara en hel stege i sin hatt!

Hur man fick följa hans utveckling och mentala kolapps i wc3 gör att jag även vill ha med Arthas Menethil.

Sen eftersom jag älskar Street fighter slänger jag in Guile i mixen
"Go Home and Be a Family Man"

Medlem

Guybrush Threepwood, the mighty pirate. Han vill väl men det går kanske inte alltid riktigt som han hade tänkt. Rolig filur på galna äventyr.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Max Payne > All.. Längtar till trean och hoppas på något bra

Medlem

Mig själv i Minecraft, tänk allt jag varit med om...

Medlem
Medlem
OML
Medlem

Jag kom och tänka på Alice i American Mcgee's Alice. Hennes konversationer är grymma och jag gillar hur de har gjort den här mörka sidan av henne, ex att hon sitter på ett mentalsjukhus.

Medlem

allt annat än Gordon Freeman, ALLT ANNAT fan Sonic är mer hjälte än han

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag fick en idé om att skapa en artikel om de X bästa spelhjältarna någonsin. Jag behöver därför din hjälp att nominera din favoritprotagonist, antingen med bara namn och spelhänvisning men gärna med en liten motivering.

Isaac Clarke.
Dead space.
Motovering: Han är anti-hjälten nummer ett, en vanlig dag på jobbet går fetsnett.. vad gör han? Sliter upp ett gammal gruvarbetar redskap och börjar kötta deformerade zombier till höger och vänster, utan att ens börja svettas. Han gör allt folk ber honom om utan att säga ett knyst. Och til på köpet är han helt störd i hjärnan.

Isaac for teh win!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sam Fisher
Snake


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Den bästa framtida hjälten lär iallafall vara Mr. T i hans kommande spel där han skjuter folk i djungeln! I pity the fool who doesn't buy that game!

Medlem

Klaymen - The Neverhood

Han är bara... alldelles.. alldelles... alldelles undebar.

Medlem

Lätt Shepard i Mass Effect 1 o 2 eller Artyom i Metro 2033

Medlem

blackthorne behöver nog inte ens kommentera varför! hjätarnas hjälte


signatur

Godspeed

Medlem

Abe!

Medlem

Hail to the king Baby! Duke forever!

Medlem

Sam Fisher. En riktigt badass typ, men han har alltid hjärtat på rätt ställe.

Skriv svar