Bästa spelhjälten någonsin?

Ish
Medlem

Bäst på vad?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det är ganska få spelhjältar som har någon egen personlighet att tala om så för mig är det lätt att välja.
Garrett från Thief-serien, vars cyniska kommentarer ger en extra dimension till den redan makalösa atmosfären i världen som Looking glass skapade, är nummer ett.
Max Payne och de film noir-lika sekvenserna han framställdes i är nummer två.

Ero
Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ero:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ero:

Jag håller med min bror, Link är fan "the shit"! Han var den första som dök upp i skallen när jag såg tråden.

På vilket sätt är han "the shit"? Har han ens någonsin sagt något? Han känns lite som Gordon Freeman, Super Mario, m.fl. En motivering hade suttit fin fint!

Att han redan som liten tog sig an ondskan tycker jag är anmärkningsvärt! Han har sett mörkret men kommit ut som en segrare! Att han inte har oneliners tycker jag inte spelar så stor roll (någon som tar Duken på det?)

Finns rätt många karaktärer som gjort detta; så förstår inte varför Link på något sätt skulle vara speciell. Jag älskar spelen men att Link är en intressant karaktär? Mja, vettefan..

Alla tycker vi olika! Jag gillar att styra omkring med Link


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

CONKER!
Vem kan inte identifiera sig med en bakfull ekorre vars flickvän blir kidnappad av galna teddybjörnar skapade av en nazivessla. Jagad av bin och stenbumlingar, hoppar på en blommas jättebröst och slåss mot en Xenomorph. Förutom att man kan blåsa skallen av zombiekaniner eller ekorrar eller vad nu dom var för något...

Annars är det väl dom vanliga som utmärker sig, Link, Samus, Leon S. Kennedy, Chris Redfield, Mario, DK... Är väl dom karaktärerna som faktiskt betytt mest för branchen men om dom är bra i grund och botten är en annan sak...

Nathan Drake och Isaac Clark är bra nykomlingar...

Medlem

Svårt val men flera fängslande karaktärer finns i metal gear serien.
Solid snake och Revolver Ocelot är nog de två spelkaraktärer jag kommer minnas längst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

...annars är ju Assassins Creeds karaktärer också bra. Ezio har väl fått mest plats men Desmond och Altair är också bra.

Någon nämnde John Marston, en ny bra, lite antihjälte dock.

Lester från Another World...?

Medlem

Commandosoldaten från Command & Conquer - originalet.
"I gotta present for ya!" WIN!

Annars är väl Samus Aran från Metroid ballast. Piloten som flög rymdskeppet i Gradius räddade iofs hela universum, om bedrifter räknas.
Annars kommer säkert Shepard att göra det i Mass Effect 3, då är han ju rätt ball också.


signatur

yolo

Medlem

Cloud Strife från Final Fantasy 7. Dock så måste jag säga att om man bara spelat FF 7 så har man missat mycket av Clouds karaktärsutveckling som finns i FF7 Crisis Core och filmen Advent Children.

Medlem

Jag hoppas att Calle tar hjälp av Brain när artikeln ska sammanställas...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Ero:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ero:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ero:

Jag håller med min bror, Link är fan "the shit"! Han var den första som dök upp i skallen när jag såg tråden.

På vilket sätt är han "the shit"? Har han ens någonsin sagt något? Han känns lite som Gordon Freeman, Super Mario, m.fl. En motivering hade suttit fin fint!

Att han redan som liten tog sig an ondskan tycker jag är anmärkningsvärt! Han har sett mörkret men kommit ut som en segrare! Att han inte har oneliners tycker jag inte spelar så stor roll (någon som tar Duken på det?)

Finns rätt många karaktärer som gjort detta; så förstår inte varför Link på något sätt skulle vara speciell. Jag älskar spelen men att Link är en intressant karaktär? Mja, vettefan..

Alla tycker vi olika! Jag gillar att styra omkring med Link

Det är ju tur det!
Ja, jag med!


signatur

Have a good time!

Batman och efter det drottningen i varje schackspel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jack från Call of Cthulhu. Att förstå och följa hans galenskap var det som gjorde spelet intressant. Hans sätt att agera med andra karaktärer kändes trovärdigt (om jag nu inte romantiserar spelet med nostalgiglasögon) och generellt sätt verkade han vara en vanlig kille fast i en extraordinär situation.


signatur

Videomupp

Medlem

Lägger en röst på Max Payne. Mer hårdkokt protagonist är svår att finna. Även om jag är något skeptisk till hans uppenbarelse i den kommande trean


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Brain:

Guybrush Threepwood (Monkey Island) älskar jag dock. Extremt rolig, trevlig och mysig.

Håller med, han är hur skön som helst!

Citat:

Två andra karaktärer jag tänker på är Zoë Castillo från Dreamfall och Cate Archer från NOLF. Dom har både varsin mysig plats i mitt hjärta. Jag var nog lite kär i dom båda när "deras" spel spelades.

Haha, jag blev också kär i Zoë Castillo när jag spelade Dreamfall, för övrigt ett riktigt bra spel!

Jag som spelat en hel del Dragon Age gillar en del av karaktärerna därifrån, t ex Morrigan och Anders (i Origins), men även Alistair som många verkar störa sig på. Ärligt talat gillar jag väldigt många utav Biowares karaktärer, för att inte nämna Shepard i Mass Effect

Medlem

SNAKE i metal gear serien!

Redaktör
Ponny

Kvinna - Jade från Beyond Good & Evil
Man - Tex från, jo, Tex Murphy-spelen


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Guybrush Threepwood - Monkey Island
The Nameless One - Planescape: Torment
The Avatar - alla Ultima utom Ultima IX
Garrett - Thief
Rockford - Boulder Dash

Medlem

Inte Kyle Katarn i alla fall...

Dink Smallwood?

Medlem

Link från Zelda är helt klart min favorit.

Medlem

Isac från dead space lätt

Medlem

HK-47 assassin droid från Star Wars - Knights of the old republic är en personlig favorit helt klart, Bioware är väldigt bra på att skapa intressanta karaktärer. HK-47 är ju en badguy och inte en hjälte dock men helt klart en av de bästa karaktärerna någonsin i ett spel enligt mig. Sedan får jag hålla med många andra att Manny Calavera från Grim Fandango är en av de bästa.

The Nameless One från Planescape Torment är en annan personlig favorit, kanske inte direkt någon hjälte men jag föredrar intressanta karaktärer framför den klassiska actionhjälten. Nu blev jag sugen på att spela Planescape förresten, gamla klassiker med bra story är bättre än det mesta nya som släpps

George Stobbart från Broken Sword serien, en vanlig person som hamnar i ett stort äventyr.

Twinsen, Little big adventure.

Medlem

Ranger q1 ingen tvekan

Medlem

Nej det blir nog Mr G. Threepwood.
alternativt Sam Fisher,


signatur

I have spoken..

Medlem

Plok, för att jag kan. (Men vilket soundtrack!)

http://www.youtube.com/watch?v=PhK8HAflJo0&feature=related


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Gordon Freeman självklart.

Annars Justin ifrån Grandia ett.
En liten pojke som leker äventyr i sin hemstad. Gör fula bus så att inte många gillar han.
Sen åker han på ett riktigt äventyr och klättrar över "End of the World" (En stor mur som tros vara världens ände)
Ramlar ner och äventyret fortsätter.
Slutar med att han räddar hela världen.
Ett måste för FF älskare. Enligt en japansk tidning så hade Grandia allt som inte FF7 hade.

Medlem

Duke Nukem är ju självskriven som den största hjälten någonsin men sen har vi några som inte kommer alltför långt efter!

Domasi "Tommy" Tawodi (Prey)
Kratos (God Of War)
Nathan Drake (Uncharted)
Solid Snake (Metal Gear Solid)
Reverend Ray McCall (Call Of Juarez)
John Marston (Red Dead Redemtion)
Lara Croft (Tomb Rider)
Max Payne (Max Payne)

Finns hur många som helst men dessa kom jag snabbt på!
Går man tillbaka i tiden så finns ju t.ex Giana Sisters och Mario!

Med risk för att bli hatad så säger jag ändå att Gordon Freeman har ingen plats på top 10 listan, tråkigare karaktär får man söka efter!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Dottarn:

Gordon Freeman självklart.

Annars Justin ifrån Grandia ett.
En liten pojke som leker äventyr i sin hemstad. Gör fula bus så att inte många gillar han.
Sen åker han på ett riktigt äventyr och klättrar över "End of the World" (En stor mur som tros vara världens ände)
Ramlar ner och äventyret fortsätter.
Slutar med att han räddar hela världen.
Ett måste för FF älskare. Enligt en japansk tidning så hade Grandia allt som inte FF7 hade.

Hade det spelet! Underbart I tell you!
Dock så har det försvunnit och tanken får mig att lägga mig på golvet och skrika av förtvivlan


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Gordon Freeman, utan att ens behöva tänka.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Nathan Drake +1


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Turok! Han är förmodligen den enda sprattelgubben som någonsin har jagat dinosaurier med pilbåge, vilket är värt en statyett enligt mig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skriv svar