Bästa spelhjälten någonsin?

Medlem

Mario!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Max Payne sympatiserade jag mest för.
Domasi "Tommy" Tawodi - Prey. Skön Karaktär
Duke Nukem - Need I say more?
Men Ska man nämna några mindre mainstream så gillade jag faktiskt Abe från Oddworld, Alucard från Castlevania.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Mac DeDu:

Får inte heller glömma Kain och Raziel från Legacy of Kain:D

https://www.youtube.com/embed/H7eOTHIV8y4

Tack! Väntade på att någon skulle lyfta fram dom.
Kanske något komplicerad frklaring till varför de ska vara hjältar, men nog fan så awesome Kain är.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Master Chief
John Shepard
Link från ocarina of time
War från Darksiders
Duke
Dante från DMC

Inte nödvändigt vis i den ordningen dock... ^^

Skägg.
10 Chambers

Ni har till midnatt på er att nominera, imorgon ska det skrivas!


signatur
Medlem

John Shepard!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Chuck Rock från spelet med samma namn. Han har sin egen metod för att döda dinosaurier.

Pac man - Tufft gjort av en ost att jaga spöken. (Märkligt nog tycks osten i fråga också gilla att äta ost, men ni gillade ju komplexa personligheter.)

Eller för den yngre generationen:

Kratos. Visst,

han slutar sin karriär med att mer eller mindre utlösa något som inte är så långt ifrån att vara en extinction event, men när själva gudarna bråkar med en så får man bli lite arg.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni har till midnatt på er att nominera, imorgon ska det skrivas!

Då slänger jag in mitt trumfkort:

Chell från Portal.
Man vet ingenting om henne, och det AI:n försöker lura i henne kanske bara är för att bryta ner henne? Men hon lyckas ta sig ut, lyckas hitta kakan, och besegra AI:n. Tuff, målmedveten och smart!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MilleX:

John Shepard!

Jane Shepard är bättre;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Travis Touchdown!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni har till midnatt på er att nominera, imorgon ska det skrivas!

Då slänger jag in mitt trumfkort:

Chell från Portal.
Man vet ingenting om henne, och det AI:n försöker lura i henne kanske bara är för att bryta ner henne? Men hon lyckas ta sig ut, lyckas hitta kakan, och besegra AI:n. Tuff, målmedveten och smart!

Jag satt också och tänkte på henne, men jag kom inte på vad hon hette, sen glömde jag bort det helt

Tack för påminnelsen!

Medlem

Simon the Sorcerer har också sjukt go personlighet (De tidiga spelen)
Kane i de äldre C&C är ju också trevlig, han har dock legat av sig med tiden.
Och självklart Conker ifrån den gamla N64 klassikern.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nu är det väl försent men jag tycker att Thomas "Tommy" Angelo från Mafia: The City of Lost Heaven är värd en nominering. Otroligt intressant karaktärsutveckling! Från att vara en niceguy till att bli badass till att sedan ångra allt han gjort. Andra bullar än i Mafia 2 det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bruden123:

Nu är det väl försent men jag tycker att Thomas "Tommy" Angelo från Mafia: The City of Lost Heaven är värd en nominering. Otroligt intressant karaktärsutveckling! Från att vara en niceguy till att bli badass till att sedan ångra allt han gjort. Andra bullar än i Mafia 2 det.

Eftersom han redan är nominerad är han med på listan!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bruden123:

Nu är det väl försent men jag tycker att Thomas "Tommy" Angelo från Mafia: The City of Lost Heaven är värd en nominering. Otroligt intressant karaktärsutveckling! Från att vara en niceguy till att bli badass till att sedan ångra allt han gjort. Andra bullar än i Mafia 2 det.

Eftersom han redan är nominerad är han med på listan!

Härligt!

Triangeln, (rymdskeppet i Asteroids).
Everyday man i sann bemärkelse. Saknar nationalitet och räddar besättning och troligen jorden från ankomande asteroider. Hjälte!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Nu har jag gått igenom tråden tre gånger, får det till totalt 110 kandidater. Puh!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag gått igenom tråden tre gånger, får det till totalt 110 kandidater. Puh!

Lägg till sju, så har du svaret

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har jag gått igenom tråden tre gånger, får det till totalt 110 kandidater. Puh!

Lägg till sju, så har du svaret

Sluta retas!


signatur
Medlem

har ja missat eller så är det ingen som har skrivit det

Navi från Legend of Zelda

Medlem

Kan jag nominera min aimbot?


signatur
Skriv svar