Bästa storyn i spel

Medlem
Medlem
Inaktiv

FF7 har utan tvekan den bästa storyn enligt mig.

Medlem

Call Of Cthulhu har en grymt bra story. Kan inte annat än hålla med om det.

Av någon anledning så vill jag säga Rainbow Six serien med. Storyn framkommer väll inte så väl som den skulle kunna men helt okej nog om man spelat alla.

Inaktiv

DEUS EX!

Utklassar lätt det mesta som änsålänge har sagts i tråden, och att ingen har nämnt spelet ens!

Morrowinds story också väldigt tung.


signatur
Medlem

Samtidigt som jag gärna vill säga Bioshock eller Half-lifeserien, så vill man ju ändå inte trycka på 'skicka' utan att ha skrivit Warcraft och Starcraft. De båda världarna är ju guld och upptar flera storylines. Tråden har väl bestämts vara strikta storys och inte övertäckande som Warcraft blivit.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Ascendant:

DEUS EX!

Utklassar lätt det mesta som änsålänge har sagts i tråden, och att ingen har nämnt spelet ens!

Absolut.
Samt naturligtvis FF7...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

planescape, finns inget som kommer i närheten av det.

Detta!

Medlem

Mafia så klat och sen får väl Half-Lif 2 komma med också


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Thief-spelen har skön story, speciellt 3an.
Alla ww2-shooters må verka lika i utförande men att smyga på nazister blir aldrig gammalt.

Annars hatar jag spel som försöker ge mig mer story än jag vill ha - jag avskyr att fastna i en 10 minuter lång cut-scene som inte går att klicka bort. Gärna innan en boss eller liknande så man måste se den varje gång man dött...

doom har ju en ganska skön story.
dead rising är ett härligt spel storymässigt, skulle bli en perfekt film.

dead rising är redan en film, ganska snarlik "dawn of the dead"(välj vilken av dom du vill) måste jag säga.

annars drar jag till med warcraft 3, visst en är ganska lik sagan om ringen.
men är nog det ända spelet där jag verkligen har tyckt om karatärerna och faktist pressat en tår.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

12
Skriv svar