Blev lurad på blocket - fick pengar tillbaks - Tråd finns på Swec

Medlem
Blev lurad på blocket - fick pengar tillbaks - Tråd finns på Swec

Registrerade mig här för att varna folket för en bedragare på blocket. Han lurade mig på 4300kr men jag lyckades få tillbaks mina pengar.

Jag skulle vilja hänga ut honom även här om jag får lov och göra det.
Jag vill inte att någon mer ska bli utsatt.
Eftersom ni har en köp&sälj tråd här så tänkte jag bara gå ut med en varning.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1084243-ble...

Medlem

Jag är säker på att både jag och massa andra på detta forumet kommer ha nytta av detta inlägget!
Tack för du delar med dig!

Medlem

Måste ifrågasätta att gå till polisen en dag efter förutsagd leveransdag? Den kan mycket väl ha varit försenad bara. Känns som att du är väldigt snabb på att ta det värsta för givet. Nu är han ju säkert en bedragare i detta fallet, men tyckte det var lite väl snabbt, bara för att undvika onödiga anmälningar liksom.

I detta fall var det ju dock tydligt en bedragare. Herregud vilken idiot att försöka rädda sig så många gånger, och sen hota med att polisanmäla dig! Dagens garv. Bra att du fick tillbaka pengarna, och tack för varningen!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det finns människor för allt idag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Tycker också att du var lite för snabb med anmälan, posten kan ju framförallt vara väldig seg av sig. Och som någon sa här så kan det blir ett herrans strul med anmälningar hit & dit. Men att han inte svarade på sms & telefon tyder ju självklart på att han försökte bedra dig. Gör man såna här känsliga affärer med mycket pengar så är man självklart beredd på att svara i telefon dagen/dagarna efter.

Jag köper inte varor av privat personer utan att ha testa dom först, man har blivit avtaggad av alla spökhistorier om telefonförsäljning och hemskickade tegelstenar på 80-talet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Måste ifrågasätta att gå till polisen en dag efter förutsagd leveransdag? Den kan mycket väl ha varit försenad bara. Känns som att du är väldigt snabb på att ta det värsta för givet. Nu är han ju säkert en bedragare i detta fallet, men tyckte det var lite väl snabbt, bara för att undvika onödiga anmälningar liksom.

I detta fall var det ju dock tydligt en bedragare. Herregud vilken idiot att försöka rädda sig så många gånger, och sen hota med att polisanmäla dig! Dagens garv. Bra att du fick tillbaka pengarna, och tack för varningen!

Han säger att han skickade den måndag kl 17.00
Alltså borde den åkt iväg tisdag förmiddag och vara framme senast torsdag.
Torsdag efter kl 16 gick jag till polisen.

Medlem

Jag skickar och tar emot mellan 5 och 15 paket i månaden. De kan försenas flera dagar, och det är heller inte ovanligt. Var det ett paket, så tar det generellt sett 3 dagar. Grönpåsar och brev tar 1-2 dagar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Lite överkurs att ringa personens föräldrar, om han inte är myndig borde han inte kunna göra affärer? Dessutom säljer ju MediaMarkt billiga iPhones, dock inte för den summan som du nämnde, men för någon hundralapp mer. Varför utsätta sig själv för det här?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Gomer:
Skrivet av r3lev4nt:

Måste ifrågasätta att gå till polisen en dag efter förutsagd leveransdag? Den kan mycket väl ha varit försenad bara. Känns som att du är väldigt snabb på att ta det värsta för givet. Nu är han ju säkert en bedragare i detta fallet, men tyckte det var lite väl snabbt, bara för att undvika onödiga anmälningar liksom.

I detta fall var det ju dock tydligt en bedragare. Herregud vilken idiot att försöka rädda sig så många gånger, och sen hota med att polisanmäla dig! Dagens garv. Bra att du fick tillbaka pengarna, och tack för varningen!

Han säger att han skickade den måndag kl 17.00
Alltså borde den åkt iväg tisdag förmiddag och vara framme senast torsdag.
Torsdag efter kl 16 gick jag till polisen.

Du har inte sett hur det går till på lagret på såna där ställen xD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag säger som andra; det var väl lite väl tidigt att börja hota med polisanmälan och sedan gå dit så pass tidigt. Men nu hade du ju "tur" att det verkade vara en bedragare. Var glad att du fick tillbaka pengarna till slut, det händer väl i princip aldrig.

Skrivet av mordsint:

Jag säger som andra; det var väl lite väl tidigt att börja hota med polisanmälan och sedan gå dit så pass tidigt. Men nu hade du ju "tur" att det verkade vara en bedragare. Var glad att du fick tillbaka pengarna till slut, det händer väl i princip aldrig.

Detta. Det hjälper dessutom inte att hänga ut killen, knappast som att han är den enda bedragaren här i världen. Vill säga "skyll dig själv" när du betalade innan du fick produkten, för att vara säker ska en affär ske mellan fyra ögon eller t.ex. postförskott eller bussgods, det hjälper LITE i alla fall. Hoppas att du har lärt dig något av detta... För övrigt, varför försökte han blåsa dig på pengar OCH ange sitt riktiga personnummer? Det låter konstigt. Hur som helst, var nöjd med att du fick tillbaka dina pengar.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

1
Skriv svar