Borgerlig valseger

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av SgtKelly:

Jippi, blått vann....

Nu blir det väl krig mot Norge eller nåt annat lika dumt...

Haha, dagens kommentar.

Word.

Och med tanke på att moderaterna slutligen vill sänka skatterna med 250 miljarder kronor (hur f*n ska de lyckas med det med äran i behåll?) kanske vi får se ännu ett påhittat krig för olja snart...

Vänta... det där var Silent Heroes...

Konspirationsteori på ingång... Någon i moddningsgruppen som gjorde SH har kommit på något. Han kommer bli bortförd av ett gäng skumma moderater i övermorgon och misshandlad tills han inte minns vad han kommit på längre. Sedan dumpas han i en hög på mariatorget, och den här tråden samt alla bevis försvinner plötsligt spårlöst.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

äh, sånt sysslar man inte med i sverige. barbariskt. :<
nä, folkpartisternas 13375qu4D utför en ghosthack, och alla som deltagit i tråden men inte bär sina foliehattar kommer få sin själ utbytt mot en vänsterpartists. ett öde värre än döden! :@


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Ja vad hämskt det är att tro på en idiologi som tycker att man ska bry sig om varandra, hämsk tanke! -.-

Medlem

Får köra socialstyrelsen kurs under de fyra kommande åren: Sköt dig själv och skit i andra.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av prikk:

haha bryr mig inte om om ni kallar mej barnslig nu men..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00....
OHLY ÄGER!
fan glad jag röstade pån

edit: sorry, jag är OLDad såg inte att det redan postats

hon förtjänar mer... tro att man kan sitta och säga vad som helst bara för att man är på tv..


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Flakmonkey
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av prikk:

haha bryr mig inte om om ni kallar mej barnslig nu men..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00....
OHLY ÄGER!
fan glad jag röstade pån

edit: sorry, jag är OLDad såg inte att det redan postats

hon förtjänar mer... tro att man kan sitta och säga vad som helst bara för att man är på tv..

Det som är lustigt där är ju att han ger henne fingret... vem tusan ger fingret till någon numera? När jag såg det så förväntade jag mig nästan att hon skulle göra "spegeln" eller något annat barnsligt ^^

Visst gick hon över gränsen och jag har all förståelse att Ohly blev arg, men av någon anledning känns det otroligt löjligt att ge fingret

Medlem
Skrivet av Nosnos:

När jag såg det så förväntade jag mig nästan att hon skulle göra "spegeln" eller något annat barnsligt

Haha. Kommer ihåg när folk satt i bussen på väg till eller från skolan (mellanstadiet) och gjorte fingret, spegeln, dubbelfingret (som gick igenom spegeln) och så höll det på. Snacka om fånigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

en politiker om någon borde ju använda sig utav verbala "strider" istället för fysiska.

"diskution med knytnävar genomförs av dom som inte har något (vettigt) att säga"

JISSES vad sossarna är dåliga förlorare, har aldrig hört så mycket negativt snack och framförallt bullshit på en förmiddag tidigare...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:

en politiker om någon borde ju använda sig utav verbala "strider" istället för fysiska.

"diskution med knytnävar genomförs av dom som inte har något (vettigt) att säga"

JISSES vad sossarna är dåliga förlorare, har aldrig hört så mycket negativt snack och framförallt bullshit på en förmiddag tidigare...

Läs bara på aftonbladets forum så får du se nägot som är riktigt illa... Är nästan beredd att kalla det som sossarna har lyckats med är något som liknar masspsykos

Medlem
Skrivet av Fardion:

Läs bara på aftonbladets forum så får du se nägot som är riktigt illa... Är nästan beredd att kalla det som sossarna har lyckats med är något som liknar masspsykos

Aftonbladets forum är roligt och skrämmande på samma gång - fullt med människor utan verklighetsförankring.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Fardion:

Läs bara på aftonbladets forum så får du se nägot som är riktigt illa... Är nästan beredd att kalla det som sossarna har lyckats med är något som liknar masspsykos

Aftonbladets forum är roligt och skrämmande på samma gång - fullt med människor utan verklighetsförankring.

Aftonbladets forum är som att onanera med en osthyvel - visst, det är kul men det gör mest ont.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Haha och vart nånstans är det kul?

Medlem

tänkte detsamma, fast alla har väl olika läggning


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av RoGGe och whergenhelmenhjäle...hwermenhjäl..whrangwahhj...äsch ni fattar vem jag menar:

Haha och vart nånstans är det kul?

Allvarligt har jag nog inte ens kollat på detta forum. Jag vill bara vara rolig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

(plockat från ett annat forum)

Tänk er att tio personer går ut varje dag för att äta middag. Notan för de tio tillsammans hamnar på 1000 kr.
Om de delade upp notan på samma sätt som vi betalar skatter, skulle det bli ungefär såhär:

- De första fyra - de fattigaste - skulle inte betala någonting;
- den femte skulle betala 10 kr;
- den sjätte skulle betala 30 kr;
- den sjunde 70 kr;
- den åttonde 120 kr;
- den nionde 180 kr.
- Den tionde personen - den rikaste - skulle betala 590 kr.

De bestämde sig för att betala notan på det viset.
De tio åt middag på restaurangen varje dag och kände sig nöjda med uppgörelsen - tills en dag, då ägaren till restaurangen gav dem rabatt.
"Eftersom ni är så bra kunder," sa han, "ger jag er 200 kr rabatt på era middagar."
Middag för tio skulle då bara kosta 800 kr.

Gruppen ville fortfarande betala middagen på det sätt vi betalar skatter. Så de första fyra påverkades inte, de fick fortsätta äta gratis.
Men hur skulle de andra sex göra - de som betalade?
Hur skulle de dela upp rabatten på 200 kr så att alla skulle få sin "beskärda del"?"

De sex personerna insåg att 200 kr delat med sex blir 33,33 kr.
Men om de drog bort det från varje persons andel skulle den femte och sjätte personen få betalt för att äta.
Restaurangägaren föreslog då att det vore rättvist att reducera varje persons nota ungefär proportionellt, och han satte igång att räkna på de belopp varje person skulle betala.

<>Resultatet blev att även den femte personen fick äta gratis,
- den sjätte fick betala 20 kr,
- den sjunde betalade 50 kr,
- den åttonde 90 kr,
- den nionde 120 kr,
- vilket lämnade den tionde personen med 520 kr istället för tidigare 590.

Alla sex personerna fick lägre pris än tidigare och de fyra första fick fortsätta äta gratis. Men plötsligt utanför restaurangen började personerna jämföra vad de sparat.

"Jag tjänade bara en tia av rabattens 200 kr,"började den sjätte personen.
Han pekade på den tionde: "men han tjänade 70!"
"Precis," sa den femte personen. "jag sparade också bara en tia.
Det är orättvist att han fick sju gånger så mycket som jag!"
"Det är sant!" skrek den sjunde personen. "varför ska han få 70 kr tillbaka När jag bara fick 20? De rika ska alltid få det bättre!"
"Vänta ett tag," skrek de fyra första unisont, "Vi fick ju ingenting alls! Det här systemet utnyttjar de fattiga!"

De nio personerna skällde på den tionde och kallade honom för Dracula då de tyckte att han sög blodet ur de fattiga.

Nästa kväll kom inte han till middagen, skönt tyckte de andra nio, satte sig ner och åt utan honom.
När så notan kom in upptäckte de något viktigt. Det fattades 520 kr.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

haha, orkar inte fundera ut om och var den jämförelsen haltar, men intressant och träffande var den


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av RoGGe och whergenhelmenhjäle...hwermenhjäl..whrangwahhj...äsch ni fattar vem jag menar:

Haha och vart nånstans är det kul?

Allvarligt har jag nog inte ens kollat på detta forum. Jag vill bara vara rolig.

Det stämmer faktiskt ganska bra med osthyveln.

Medlem

Hej då skatter hej då välfärd, hej då Sveriges ekonomi. hej vänster år 2010. Dock var detta ksnke bra, nu kan s tänka över sin politik lite, och göra en comeback 2010. Men för min del kommer det bli fyra jobbiga år, ska ju leva på lärlingslön på 10800 kr i månaden i 3 år....

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Aftonbladets forum är som att onanera med en osthyvel - visst, det är kul men det gör mest ont.

Skrivet av Hwergelmer:

tänkte detsamma, fast alla har väl olika läggning

*Skrattar redlöst, och faller ner från stolen*

Medlem

kom ihåg nu alla.
om de här 4åren visar sig bli jätte bra för swe, rösta borgligt då inästa val.
om allt går åt helvete, rösta på andra sidan då.
jag kommer iallafall inte rösta högern igen om allt går åt helvete vilket jag inte tror, men om, så byter jag, man är väll inte dum?
och ni som skriker RÖTT RÖTT RÖTT, tänk om "allt" blir bättre? då får ni allt börja tänka lite på att rösta på högern nästa gång.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

kom ihåg nu alla.
om de här 4åren visar sig bli jätte bra för swe, rösta borgligt då inästa val.
om allt går åt helvete, rösta på andra sidan då.
jag kommer iallafall inte rösta högern igen om allt går åt helvete vilket jag inte tror, men om, så byter jag, man är väll inte dum?
och ni som skriker RÖTT RÖTT RÖTT, tänk om "allt" blir bättre? då får ni allt börja tänka lite på att rösta på högern nästa gång.

Pressen är enorm. Denna gången kommer det troligtvis enbart vara den mänskliga faktorn som kan sätta käppar i hjulet för borgerligheten. Om två år måste arbetslösheten minska, annars görs sig den svenska populistpöbeln hörd fort.

Medlem

exakt, pressen är grymt hög. det är mycket de har att leva upp till nu.
om 4år, ändras regerginen igen om folket inte är nöjda, enklare än så är det inte!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Hej då skatter hej då välfärd, hej då Sveriges ekonomi. hej vänster år 2010. Dock var detta ksnke bra, nu kan s tänka över sin politik lite, och göra en comeback 2010. Men för min del kommer det bli fyra jobbiga år, ska ju leva på lärlingslön på 10800 kr i månaden i 3 år....

Vad är det du är lärling som?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Problemet är att de borgerligas politik per definition gör det sämre för några medan det blir bättre för andra.

Visst, arbetslösheten kommer nog gå ner, men med en tillväxt på 4% och dessutom en startposition där arbetslösheten inte sjunkit så snabbt som den gör nu på länge så bör det inte vara så svårt att schabbla till det - vore ett konststycke om den skulle höjas.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hej då skatter hej då välfärd, hej då Sveriges ekonomi. hej vänster år 2010. Dock var detta ksnke bra, nu kan s tänka över sin politik lite, och göra en comeback 2010. Men för min del kommer det bli fyra jobbiga år, ska ju leva på lärlingslön på 10800 kr i månaden i 3 år....

för det första så får du mer än gärna motivera dig och förklara ditt tomma inlägg...

hur kan den borgliga vinsten på endast 36 timmar ha tvingat dig att leva på 10800 kr i månaden i tre år?

är inte så att du tog och fick jobbet under (S) tid vid makten? inte så att deras politik fortfarande gäller?

Alliansens, och framförallt Moderaternas politik bygger på att göra det mer givande att arbete, t.ex. med att minska skattetrycket och skapa mer jobb genom diverse lättningar för både arbetsgivare och arbetstagare. och så har vi alla lösningar för att få det lättare att driva och expandera ett eget företag/småföretag (vilket är ett lands framtid).

vad i deras politik tvingar dig föresten kvar vid läringsjobbet? har dom bestämt att du ska jobba med det du gör, där du gör det och att du måste vara kvar där?

Sossar: ni är fan världens sämsta förlorare! sluta upp med allt jävla bullshit och gnäll!!! på er låter det som alliansen har störtat sverige på under 36 timmar... ni är helt jävla otroliga... (blev utsatt för mitt livs största ordbajskrig av gnäll, ljug och snyftande idag av en drös sossar och vänster-radikala människor...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag kommer då i alla fall in sörja över att vi har fått alliansen som regering i Sverige. Tycker vi behöver någonting nytt. Man hoppas verkligen dom inte sumpar detta det första dom gör nu bara.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hej då skatter hej då välfärd, hej då Sveriges ekonomi. hej vänster år 2010. Dock var detta ksnke bra, nu kan s tänka över sin politik lite, och göra en comeback 2010. Men för min del kommer det bli fyra jobbiga år, ska ju leva på lärlingslön på 10800 kr i månaden i 3 år....

klarar du dig inte på 10800 i månaden så är det fan synd om dig, på många sätt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

klarar du dig inte på 10800 i månaden så är det fan synd om dig, på många sätt.

Nja, 10 800 före skatt är 7128 kr idag, hur mkt det blir sedan vet jag inte men det är ungefär var jag har i studiemedel och det blir inte många hundralappar kvar. Vi får se var det landar, man skall inte dömma ut de blåa på förhand, precis som att man inte skall lova guld och gröna skogar. De har stor press på sig och det kommer ta ett tag innan man märker av maktskiftet.

// edit

Stavfel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

såg precis nyheterna på TV... där dom bl.a. hade ett reportage om (FP)'s stora anhängar-förlust.

av sina lite över 40 mandat så kommer dom endast ha kvar 20 stycken - och på en folkpartist och hela reportaget så lär det som att det var partiets och framförallt Lars fel att nästan hälften var tvugna att lämna sina positioner... va fan? lever dom i en drömvärld, det är ju folkets val i valet som gav detta resultat...

så jävla korkat att försöka få det till Lars och partiets fel, och jag fattar inte hur en folkpartist kan sitta och kritisera Lars för hans glädje över att Alliansen vann... vad gör det om dom haft tredubbla procent om alliansen ändåså inte fått ta över makten?

(nej, jag är inte folkpartist, men stör mig på idioti...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Sossar: ni är fan världens sämsta förlorare! sluta upp med allt jävla bullshit och gnäll!!! på er låter det som alliansen har störtat sverige på under 36 timmar... ni är helt jävla otroliga... (blev utsatt för mitt livs största ordbajskrig av gnäll, ljug och snyftande idag av en drös sossar och vänster-radikala människor...)

No kidding. Varenda vän jag har är vänsterinfluerad. De fortsätter dra skrönan om 91-94. De pratar om en regering som förstörde ekonomin innan den ens tillträdde.

Acceptera förlusten, se det positiva i ett byte, och var hoppfull, om fyra år kan det se annorlunda ut. Njut för stunden av individualism, entreprenörskap, och Babyface som statsminister.

Skriv svar