Brandmän anfölls i Rosengård

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

Lagen är väl till för att följas av alla och inte bara invandrare eller har jag fel ?

Jo, naturligtsvis är det så, men nu handlade det om vad man skall göra med invandrare som inte följer lagen.

// edit

Invandrare som nyss kommit till landet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av conthox:

Nej. Poängen är att om man kommer till ett nytt land med chansen att skapa ett nytt liv men beter sig som ett svin kan man återvänta till var man kom ifrån. Får man uppehållstillstånd, bidrag, lägenhet osv, så är väl det minsta man kan begära är att de följer lagen.

Lagen är väl till för att följas av alla och inte bara invandrare eller har jag fel ?

Självklart är det så, dock så känner jag mig spottad i ansiktet av sånt här beteende då man har tagit emot dom och placerat dom i en förhoppningsvis bättre miljö än deras hemland.

Medlem

Jo det finns ju tjockskalliga idioter som utnyttjar staten och håller på med dumheter och det är ju helt fel men dessa är ju också en minoritet (som kanske växer ? ) . Så man ska ju inte dömma alla invandrare för vad många andra gör .

Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av CastorFiber:

Personligen ger jag inte mycket för ursäkter i stil med "det finns inga jobb", "vi har ingen ungdomsgård", "mina föräldrar är döda", "jag har sett krig", "jag har inga pengar", "staten bryr sig inte om mig" osv, osv.

Jag skiter i alla dåliga förutsättningar man har, oavsett vem man är, det finns inga ursäkter som rättfärdigar att kasta sten på brandmän eller att råna folk, göra inbrott, anlägga bränder eller vad det nu är man roar sig med.

Sant, skulle man få fast dom ägghuvuden som gör dessa saker, efter att dom har kommit hit från värre misär så är dom otacksamma och bör kastas ut.

Gör man sånna här saker så har man som invandrare förverkat sin rätt till att få vara i sverige. :down::down:

Sant men om en svensk skulle göra så då ? Skulle han också förverkat sin rätt till att vara i Sverige eller skulle det vara helt okej eftersom det är hans hemland ?

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Påminner om en "översättning" som dom i Parlamentet (komediserien inget annat) gjorde på Sharon:

"Det jag har gjort, har jag inte gjort. Och, jag känner på mig att det kommer att hända igen."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

Jo det finns ju tjockskalliga idioter som utnyttjar staten och håller på med dumheter och det är ju helt fel men dessa är ju också en minoritet (som kanske växer ? ) . Så man ska ju inte dömma alla invandrare för vad många andra gör .

Har jag absolut inte gjort, har specifikt spytt galla över bråkmakare bland invandrare. Vet mycket väl att för varje idiot till invandrare man ser på stan så finns det tjugo jättetrevliga och helsköna invandrare.

Man ser dock bara dem som sticker upp med deras idioti, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...

tror att han menar att svensken i den situationen dras med och influeras av invandrarens bristfälliga respekt för det svenska samhället.

Nu tror jag absolut inte att alla invandrare är små terrorister och alla svenskar är änglar, men jag skulle nog tro att invandrare från den icke-västerlänska kulturkretsen har kortare stubin rent generellt.

en teori bara..

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Greger:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...

tror att han menar att svensken i den situationen dras med och influeras av invandrarens bristfälliga respekt för det svenska samhället.

Nu tror jag absolut inte att alla invandrare är små terrorister och alla svenskar är änglar, men jag skulle nog tro att invandrare från den icke-västerlänska kulturkretsen har kortare stubin rent generellt.

en teori bara..

Så även om svensken skulle själv gå och börja förstöra (Nu kan vi säga... ja säg AFA t.ex) så beror det likväl på invandraren?
Om ni inte insett det så är svenska ungar minst lika destruktiva, men folk kanske ser bortom det ("dom är ju bara barn ,låt dom hålla på") för att dom just är svenskar?

Jag har träffat bra många fler svenskar med kort stubin än vad jag har mött invandrare som har haft kort stubin, men rent generellt så är människor idioter så fort dom blir fler än 3 (det gäller som sagt för ALLA människor).

Jag tror helt enkelt att vi kan konstatera att det finns riktiga idioter både hos oss "riktiga" svenskar och hos dom lite nyare svenskarna, frågan är väl snarare varför dessa stenkastande och mordhotande idioter faktiskt gör som dom gör, verkar ju väldigt märkligt att dom måste försöka hävda sig på det sätt dom gör.

Men att generalisera att alla invandrare skulle vara lättare att reta upp och helt enkelt har sämre moral och takt än oss svenskar är enbart löjligt...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Skulle inte kunna säga det bättre själv Greger !

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Greger:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...

tror att han menar att svensken i den situationen dras med och influeras av invandrarens bristfälliga respekt för det svenska samhället.

Nu tror jag absolut inte att alla invandrare är små terrorister och alla svenskar är änglar, men jag skulle nog tro att invandrare från den icke-västerlänska kulturkretsen har kortare stubin rent generellt.

en teori bara..

Så även om svensken skulle själv gå och börja förstöra (Nu kan vi säga... ja säg AFA t.ex) så beror det likväl på invandraren?
Om ni inte insett det så är svenska ungar minst lika destruktiva, men folk kanske ser bortom det ("dom är ju bara barn ,låt dom hålla på") för att dom just är svenskar?

Jag har träffat bra många fler svenskar med kort stubin än vad jag har mött invandrare som har haft kort stubin, men rent generellt så är människor idioter så fort dom blir fler än 3 (det gäller som sagt för ALLA människor).

Jag tror helt enkelt att vi kan konstatera att det finns riktiga idioter både hos oss "riktiga" svenskar och hos dom lite nyare svenskarna, frågan är väl snarare varför dessa stenkastande och mordhotande idioter faktiskt gör som dom gör, verkar ju väldigt märkligt att dom måste försöka hävda sig på det sätt dom gör.

Men att generalisera att alla invandrare skulle vara lättare att reta upp och helt enkelt har sämre moral och takt än oss svenskar är enbart löjligt...

Tror du behöver lära dig skilja på vad jag har sagt och vad jag har förtydligat, jag har aldrig sagt att invandrare har sämre moral än svenskar.. vet inte riktigt vart du fick det ifrån?

jag förtydligade bara vad dofilusåkaffe sade och hans åsikter står för honom.

Och jag pratar endast ur egen erfarenhet då jag personligen uppfattar invandrare som mer aggressivare än de mer "lugna/mesiga" svenskarna. Nu menar jag förstås inte att invandrare går och tuggar fradga och attackerar alla dom ser, absolut inte. Men som sagt, från egen och vänners erfarenhet så brukar invandrare ha kortare stubin än svenskar rent allmänt.

Sen när du säger att vi kan konstatera att det finns idioter på båda "sidorna" är väl ganska självklart, och tror ingen i denna tråd har sagt något annat.

Förövrigt tycker jag att AFA inte kan representera den allmänne svensken då Afa är kommunist/anarkistdrägg och så långt från den svenska "stereotypen" som möjligt.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Tror du behöver lära dig skilja på vad jag har sagt och vad jag har förtydligat, jag har aldrig sagt att invandrare har sämre moral än svenskar.. vet inte riktigt vart du fick det ifrån?

jag förtydligade bara vad dofilusåkaffe sade och hans åsikter står för honom.

Och jag pratar endast ur egen erfarenhet då jag personligen uppfattar invandrare som mer aggressivare än de mer "lugna/mesiga" svenskarna. Nu menar jag förstås inte att invandrare går och tuggar fradga och attackerar alla dom ser, absolut inte. Men som sagt, från egen och vänners erfarenhet så brukar invandrare ha kortare stubin än svenskar rent allmänt.

Sen när du säger att vi kan konstatera att det finns idioter på båda "sidorna" är väl ganska självklart, och tror ingen i denna tråd har sagt något annat.

Förövrigt tycker jag att AFA inte kan representera den allmänne svensken då Afa är kommunist/anarkistdrägg och så långt från den svenska "stereotypen" som möjligt.

Det om moral var inte riktat mot dig, skulle förtydligat det lite

Jo såklart går man alltid ifrån egna erfarenheter, kan förstå att din bild är som den är om du bara har mött uppkäftiga och jävliga invandrare, men man får ändå inte bara komma till slutsatsen att alla invandrare är så "för att dom jag har träffat är så".

Jag själv tycker inte att svenskar (nu pratar jag om min och lite yngre medelåldersgenerationen av svenskar) är sådär "lugna och mesiga" som lite äldre generationer har varit, självklart har vi lugnet kvar, men man kan ändå vara "tuff" om du förstår vad jag menar och ändå bibehålla sitt lugn.

Skrivet av SwedishChaos:

Förövrigt tycker jag att AFA inte kan representera den allmänne svensken då Afa är kommunist/anarkistdrägg och så långt från den svenska "stereotypen" som möjligt.

...Men du tycker att vi kan representera den allmäne invandraren för att en grupp invandrare är stökiga?

Nu börjar vi komma in på generaliseringen igen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Förövrigt tycker jag att AFA inte kan representera den allmänne svensken då Afa är kommunist/anarkistdrägg och så långt från den svenska "stereotypen" som möjligt.

Skrivet av Greger:

...Men du tycker att vi kan representera den allmäne invandraren för att en grupp invandrare är stökiga?

Nu börjar vi komma in på generaliseringen igen

Nej det tycker jag inte vilket jag poängterar klart och tydligt.

Skrivet av SwedishChaos:

Vet mycket väl att för varje idiot till invandrare man ser på stan så finns det tjugo jättetrevliga och helsköna invandrare.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av SwedishChaos:

Förövrigt tycker jag att AFA inte kan representera den allmänne svensken då Afa är kommunist/anarkistdrägg och så långt från den svenska "stereotypen" som möjligt.

Skrivet av Greger:

...Men du tycker att vi kan representera den allmäne invandraren för att en grupp invandrare är stökiga?

Nu börjar vi komma in på generaliseringen igen

Nej det tycker jag inte vilket jag poängterar klart och tydligt.

Skrivet av SwedishChaos:

Vet mycket väl att för varje idiot till invandrare man ser på stan så finns det tjugo jättetrevliga och helsköna invandrare.

Oj då, det senaste märkte jag inte förut, förlåt för det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Vet mycket väl att för varje idiot till invandrare man ser på stan så finns det tjugo jättetrevliga och helsköna invandrare.

[/quote]

sthlm län har 53% av folket utländshärkomst, å vi vet alla vad man tycker om sthmlare :>
dvs, 1mille gånger 20, är mera än vad som finns i swe,

konstigt inlägg det blev. men men.


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av Greger:
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Greger:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...

tror att han menar att svensken i den situationen dras med och influeras av invandrarens bristfälliga respekt för det svenska samhället.

Nu tror jag absolut inte att alla invandrare är små terrorister och alla svenskar är änglar, men jag skulle nog tro att invandrare från den icke-västerlänska kulturkretsen har kortare stubin rent generellt.

en teori bara..

Så även om svensken skulle själv gå och börja förstöra (Nu kan vi säga... ja säg AFA t.ex) så beror det likväl på invandraren?
Om ni inte insett det så är svenska ungar minst lika destruktiva, men folk kanske ser bortom det ("dom är ju bara barn ,låt dom hålla på") för att dom just är svenskar?

Jag har träffat bra många fler svenskar med kort stubin än vad jag har mött invandrare som har haft kort stubin, men rent generellt så är människor idioter så fort dom blir fler än 3 (det gäller som sagt för ALLA människor).

Jag tror helt enkelt att vi kan konstatera att det finns riktiga idioter både hos oss "riktiga" svenskar och hos dom lite nyare svenskarna, frågan är väl snarare varför dessa stenkastande och mordhotande idioter faktiskt gör som dom gör, verkar ju väldigt märkligt att dom måste försöka hävda sig på det sätt dom gör.

Men att generalisera att alla invandrare skulle vara lättare att reta upp och helt enkelt har sämre moral och takt än oss svenskar är enbart löjligt...

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

AFA är ju iofs i en klass för sig men pack som pack. Nu menade jag ju i en perfekt värld där AFA inte skulle finnas. Där skulle en vanlig "svenne" aldrig få för sig att kasta sten mot samhällets beskyddare.


signatur
Medlem
Skrivet av IceMan:

helt cp att folk ger sig på brandkåren.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta in armèn, och varje jävel som bråkar kommer få sitta läääääänge bakom lås å bom.

Eller så skulle man kunna skjuta dem på en gång så slipper man alla kostnader...:D


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

.

Du säger att svenskar anammar till invadrarnas förakt för samhället. Man väljer väl ändå sin egen väg att gå eller ? Ett exempel , om dem som bor våningen under mig är knarklangare , ska jag också bli det då just för att "det är coolt" ?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Greger:
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Greger:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du det där faller pladask direkt, vet du varför? En svensk unge skulle aldrig göra en sådan grej hälften av dom drömmer om att bli brandmän den andra hälften polis. En svensk har även mer respekt för annans egendom.
Finns iofs en och annan som inte gör det men oftast är det då så att han är hiphopare och uppväxt med invandrare plus att han/hon inte fått någon uppfostran.

Så om det är en invandrare, så beror det på att han/hon är våldsam, medans om det är en svensk så händer det inte, och om det händer så är det invandrarens fel? Jösses...

tror att han menar att svensken i den situationen dras med och influeras av invandrarens bristfälliga respekt för det svenska samhället.

Nu tror jag absolut inte att alla invandrare är små terrorister och alla svenskar är änglar, men jag skulle nog tro att invandrare från den icke-västerlänska kulturkretsen har kortare stubin rent generellt.

en teori bara..

Så även om svensken skulle själv gå och börja förstöra (Nu kan vi säga... ja säg AFA t.ex) så beror det likväl på invandraren?
Om ni inte insett det så är svenska ungar minst lika destruktiva, men folk kanske ser bortom det ("dom är ju bara barn ,låt dom hålla på") för att dom just är svenskar?

Jag har träffat bra många fler svenskar med kort stubin än vad jag har mött invandrare som har haft kort stubin, men rent generellt så är människor idioter så fort dom blir fler än 3 (det gäller som sagt för ALLA människor).

Jag tror helt enkelt att vi kan konstatera att det finns riktiga idioter både hos oss "riktiga" svenskar och hos dom lite nyare svenskarna, frågan är väl snarare varför dessa stenkastande och mordhotande idioter faktiskt gör som dom gör, verkar ju väldigt märkligt att dom måste försöka hävda sig på det sätt dom gör.

Men att generalisera att alla invandrare skulle vara lättare att reta upp och helt enkelt har sämre moral och takt än oss svenskar är enbart löjligt...

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

AFA är ju iofs i en klass för sig men pack som pack. Nu menade jag ju i en perfekt värld där AFA inte skulle finnas. Där skulle en vanlig "svenne" aldrig få för sig att kasta sten mot samhällets beskyddare.

Hehe, jag gör nog det ^^
Ja, som du säger så är det ett grupp-beteende, kom ihåg vad jag sa om människor i grupp.

Och nej jag känner inga som kastar sten på brandmännen, det är idiotiskt och så hänger man inte med omogna idioter.

I en perfekt värld så skulle inte någon människa få för sig att kasta sten på någon, vare sig det skulle vara AFA, punkare eller invandrare


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

.

Du säger att svenskar anammar till invadrarnas förakt för samhället. Man väljer väl ändå sin egen väg att gå eller ? Ett exempel , om dem som bor våningen under mig är knarklangare , ska jag också bli det då just för att "det är coolt" ?

Inte just du kanske men många skulle det tyvärr.

Tillgänglighet och förutsättningar är två viktiga ord.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Tragiskt. Ge brandmännen där vapen och rätten och försvara sig.

Brandyxa


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av Puttrich:
Skrivet av CastorFiber:

Tragiskt. Ge brandmännen där vapen och rätten och försvara sig.

Brandyxa

Brandyxa och vattenslang


signatur

You can't win the game...

Medlem

Har bott där, och måste säga att Ramels väg (just där de med brandkåren hände) de där är en sån jävla skithåla.. och för de har hela Rosengård fått skit för, which I couldn't care less about för hatar Rosengård så innerligt =). De kallar svenskar för rasister, men jag är blond och blå ögd och när jag bodde där och gick i dem skolorna så ska jag säga er är de någon som är rasist så är det dem. Jag förstår varje de finns sverigedemokrater.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Fattar inte hur många kan försvara idioterna i rosengård. Hur många, jag säger igen. HUR MÅNGA BYER/STÄDER VÄGRAR BRANDKÅREN KOMMA TILL?? HUR MÅNGA BYER/STÄDER BEHÖVER POLISESKORT?????

Va? Jag hörde inte?? Nä just de, INGA!

Som en annan sa tidigare i tråden, om dom nu kommer hit och får hjälp me bidrag, bostad mm från att ha varit i krig osv då ska dom vara glada att dom slipper skiten?? Men nejdå vi fortsätter och skapa skit o elände, dom behöver duktig hjälp och vill dom inte ha det heller så kan dom åka hem och fortsätta med sin skit där hemma!!

Säger det igen, tror ni verkligen att om vi själva hade varit i krig och fått åka iväg till ex spanien där vi nu har en hel del svenskar. Tror ni att vi hade betett oss likadant??

Det är deras jvl religion och föräldrarnas dåliga sätt att uppfostra ungarna på, dom bryr sig inte för fem öre utan ungarna får göra vad dom vill när dom är ute. Och skulle dom hitta på något stort som dom får skit för så kommer deras "goa" föräldrar och tar dom till försvar till varje pris oavsett vad som hänt.

Nä sluta att försvara dom. Jag känner jättemånga med utländsk härkomst som jag är bra vän med men det finns likamånga om inte fler som bara håller på med skit och så är det vare sig ni vill tro det eller inte.

Jag har varit utomlands på flertalet ställen utom iran/irak och området runtomkring. Varför inte där? Jaaaa den frågan behöver knappast ett svar.

Sri lanka har haft krig lite till och från (singaleser och talibaner) som har lite problem sins emellan men inte fan är där såna jätteproblem som andra ställen.

Medlem

Massa mungdomar som går i gäng som håller på med såna här saker det ända man kan säga är att de verkligen behöver gå till socialen


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av cammo:

Det är väl bara att dom slutar åka dit.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1362843.svd

Och lämna tusentals människor utan hjälp från brandkåren för att vissa idioter kastar sten?

Nej, polisskydd låter väl rimligt.

håller helt med dig "hindutimes" coolt det hade varit om det var glassbilen de trakaserade i stället nej åter till allvaret. några få ska inte få förstöra för tusentals, borde avskräcka med polis, men dock så skulle det göra utryckningen långsamare =/ då det är två faktorer som måste hålla tiden..

Inaktiv
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

.

Du säger att svenskar anammar till invadrarnas förakt för samhället. Man väljer väl ändå sin egen väg att gå eller ? Ett exempel , om dem som bor våningen under mig är knarklangare , ska jag också bli det då just för att "det är coolt" ?

Det är en ganska dålig jämförelse. Jag är uppväxt i en av Göteborgs värsta förorter och JA svenskar som växer upp där tillsammans med invandrare med en tuffare mentalitet påverkas av detta och anammar ungefär en liknande mentalitet nog lite av en överlevnadsinstinkt imo. Det är en stor skillnad på en svensk från Biskopsgården och en svensk från Askim (finare område i GBG) så JA det är så. Sen om invandraren hoppar från en bro så tror jag inte att svensken skulle göra det NEJ, så din jämförelse faller tyvärr ganska platt. Oftast så är den äldre genarationen av invandrare ganska tacksamma för att ha fått komma till sverige men det är tyvärr oftast deras barn som beter sig som små otacksamma svin och det skyller jag på föräldrarna som i genomsnitt visar mindre intressen för sina barn än vad svensken gör. Ni kanske har läst i tidningarna att vi har mycket gäng här i Göteborg och det är väldigt sant, mestadels 15-20 åriga springpojkar med invandrarbakgrund, ger man sig på en av dom så kan jag lova att du och din familj kommer bli trakasserad för livet å polisen kan inte göra ett skit förrän du kommer ner till stationen med en kniv eller ett skott i dig om du ens överlever, så det där med att gå ut å försöka skrämma någon det funkar tyvärr inte längre kanske för 20 år sen när jag växte upp men inte längre tyvärr. Jag ser tyvärr ingen annan lösning på problemen än att utvisa dom ganska omgående oavsett ålder, blir föräldrarna oroliga så får dom väl åka med tyvärr, det är nog det enda som hade kunna få dessa ointresserade föräldrar att kanske börja intressera sig för vad deras småbarn gör ute på nätterna. Kidsen idag skrattar åt svenska straff, dom tar konsekvenserna med en nypa salt å när dom har tagit sitt straff utan att tjalla på någon så har dom bara ännu mer street cred när dom kommer tillbaka ut på gatorna. Tro mig jag har funderat på detta grundligt ur alla aspekter å utvisning är det bästa sättet. Göteborg börjar balla ur det är skottlossningar var å varannan dag å tyvärr så är det i stort sett bara invandrare som ligger bakom detta. Det är bara å kolla vilka som är med i gäng å går runt med sina support tröjor visserligen så finns det en å annan svensk men han är till 110% uppväxt i en förort tillsammans med invandrare. Såg ni uppdrag granskning när dom intervjuade han ledaren för OG? Jag har ingen kommentar ni får fundera lite på det själva. Har funderat lite på hur poliserna tänker när dom gång på gång får åka ut till dessa sinnesjuka områden man måste ju ändå bli lite ANTI!!! Jag sliter i alla fall röven av mig för att min son ska slippa växa upp i dessa områden, precis som jag sa till en kompis häromdagen så är det som att spela på lotteri genom att uppfostra sin unge i ett sånt område det kan gå hur fan som helst. Är man från ett sånt område å säger t.ex att man ska bli advokat eller läkare så kommer alla bara skratta åt dig å trycka ner dig tills du inte tror på det själv så funkar det tyvärr. Kan hålla på hur länge som helst å jag har en jävla massa sjuka historier på hög för jag har bott i ett av sveriges mest kriminella områden i 28år och jag har själv betett mig som ett litet svin å suttit häktad tills jag insåg att jag ville få ut lite mer av mitt liv så jag vet vad jag pratar om. Men tiderna har förändrats det har blivit mycket värre precis som min gamla gymplärare sa efter att jag träffade han efter ett antal år så var vi jävliga fasst på ett mer ärligt sätt än vad dagens ungdomar är så ja det krävs tyvärr hårdare tag idag å kommer man som flykting så ska man bara hålla sig jääävligt lung imo.

Skrivet av MillionStylez:

Du säger att svenskar anammar till invadrarnas förakt för samhället. Man väljer väl ändå sin egen väg att gå eller ? Ett exempel , om dem som bor våningen under mig är knarklangare , ska jag också bli det då just för att "det är coolt" ?

Det är en ganska dålig jämförelse. Jag är uppväxt i en av Göteborgs värsta förorter och JA svenskar som växer upp där tillsammans med invandrare med en tuffare mentalitet påverkas av detta och anammar ungefär en liknande mentalitet nog lite av en överlevnadsinstinkt imo. Det är en stor skillnad på en svensk från Biskopsgården och en svensk från Askim (finare område i GBG) så JA det är så. Sen om invandraren hoppar från en bro så tror jag inte att svensken skulle göra det NEJ, så din jämförelse faller tyvärr ganska platt. Oftast så är den äldre genarationen av invandrare ganska tacksamma för att ha fått komma till sverige men det är tyvärr oftast deras barn som beter sig som små otacksamma svin och det skyller jag på föräldrarna som i genomsnitt visar mindre intressen för sina barn än vad svensken gör. Ni kanske har läst i tidningarna att vi har mycket gäng här i Göteborg och det är väldigt sant, mestadels 15-20 åriga springpojkar med invandrarbakgrund, ger man sig på en av dom så kan jag lova att du och din familj kommer bli trakasserad för livet å polisen kan inte göra ett skit förrän du kommer ner till stationen med en kniv eller ett skott i dig om du ens överlever, så det där med att gå ut å försöka skrämma någon det funkar tyvärr inte längre kanske för 20 år sen när jag växte upp men inte längre tyvärr. Jag ser tyvärr ingen annan lösning på problemen än att utvisa dom ganska omgående oavsett ålder, blir föräldrarna oroliga så får dom väl åka med tyvärr, det är nog det enda som hade kunna få dessa ointresserade föräldrar att kanske börja intressera sig för vad deras småbarn gör ute på nätterna. Kidsen idag skrattar åt svenska straff, dom tar konsekvenserna med en nypa salt å när dom har tagit sitt straff utan att tjalla på någon så har dom bara ännu mer street cred när dom kommer tillbaka ut på gatorna. Tro mig jag har funderat på detta grundligt ur alla aspekter å utvisning är det bästa sättet. Göteborg börjar balla ur det är skottlossningar var å varannan dag å tyvärr så är det i stort sett bara invandrare som ligger bakom detta. Det är bara å kolla vilka som är med i gäng å går runt med sina support tröjor visserligen så finns det en å annan svensk men han är till 110% uppväxt i en förort tillsammans med invandrare. Såg ni uppdrag granskning när dom intervjuade han ledaren för OG? Jag har ingen kommentar ni får fundera lite på det själva. Har funderat lite på hur poliserna tänker när dom gång på gång får åka ut till dessa sinnesjuka områden man måste ju ändå bli lite ANTI!!! Jag sliter i alla fall röven av mig för att min son ska slippa växa upp i dessa områden, precis som jag sa till en kompis häromdagen så är det som att spela på lotteri genom att uppfostra sin unge i ett sånt område det kan gå hur fan som helst. Är man från ett sånt område å säger t.ex att man ska bli advokat eller läkare så kommer alla bara skratta åt dig å trycka ner dig tills du inte tror på det själv så funkar det tyvärr. Kan hålla på hur länge som helst å jag har en jävla massa sjuka historier på hög för jag har bott i ett av sveriges mest kriminella områden i 28år och jag har själv betett mig som ett litet svin å suttit häktad tills jag insåg att jag ville få ut lite mer av mitt liv så jag vet vad jag pratar om. Men tiderna har förändrats det har blivit mycket värre precis som min gamla gymplärare sa efter att jag träffade han efter ett antal år så var vi jävliga fasst på ett mer ärligt sätt än vad dagens ungdomar är så ja det krävs tyvärr hårdare tag idag å kommer man som flykting så ska man bara hålla sig jääävligt lung imo.[/quote]

Bra skrivet, finns inte mycket mer att säga mer än att du har så himla rätt. Har försökt skriva detta några gånger men har blivit uppjagad och frustrerad så det inte gått att skriva. Skönt att se att man inte är den enda som har sett hur det är.

Nu gäller det bara att hitta en permanent lösning på problemet.


signatur
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Du missförstår mig hela tiden. Jag sade att svenskar som umgås med invandrare i ghetton anammar deras förakt för samhället fast de inte har en egentlig anledning till det, de gör det för att "det är coolt".
När svenskar som inte bor i ghetton aldrig skulle få för sig att slänga sten på brandmän. Om du vet några så skulle jag bli väldigt förvånad.

.

Du säger att svenskar anammar till invadrarnas förakt för samhället. Man väljer väl ändå sin egen väg att gå eller ? Ett exempel , om dem som bor våningen under mig är knarklangare , ska jag också bli det då just för att "det är coolt" ?

Det är en ganska dålig jämförelse. Jag är uppväxt i en av Göteborgs värsta förorter och JA svenskar som växer upp där tillsammans med invandrare med en tuffare mentalitet påverkas av detta och anammar ungefär en liknande mentalitet nog lite av en överlevnadsinstinkt imo. Det är en stor skillnad på en svensk från Biskopsgården och en svensk från Askim (finare område i GBG) så JA det är så. Sen om invandraren hoppar från en bro så tror jag inte att svensken skulle göra det NEJ, så din jämförelse faller tyvärr ganska platt. Oftast så är den äldre genarationen av invandrare ganska tacksamma för att ha fått komma till sverige men det är tyvärr oftast deras barn som beter sig som små otacksamma svin och det skyller jag på föräldrarna som i genomsnitt visar mindre intressen för sina barn än vad svensken gör. Ni kanske har läst i tidningarna att vi har mycket gäng här i Göteborg och det är väldigt sant, mestadels 15-20 åriga springpojkar med invandrarbakgrund, ger man sig på en av dom så kan jag lova att du och din familj kommer bli trakasserad för livet å polisen kan inte göra ett skit förrän du kommer ner till stationen med en kniv eller ett skott i dig om du ens överlever, så det där med att gå ut å försöka skrämma någon det funkar tyvärr inte längre kanske för 20 år sen när jag växte upp men inte längre tyvärr. Jag ser tyvärr ingen annan lösning på problemen än att utvisa dom ganska omgående oavsett ålder, blir föräldrarna oroliga så får dom väl åka med tyvärr, det är nog det enda som hade kunna få dessa ointresserade föräldrar att kanske börja intressera sig för vad deras småbarn gör ute på nätterna. Kidsen idag skrattar åt svenska straff, dom tar konsekvenserna med en nypa salt å när dom har tagit sitt straff utan att tjalla på någon så har dom bara ännu mer street cred när dom kommer tillbaka ut på gatorna. Tro mig jag har funderat på detta grundligt ur alla aspekter å utvisning är det bästa sättet. Göteborg börjar balla ur det är skottlossningar var å varannan dag å tyvärr så är det i stort sett bara invandrare som ligger bakom detta. Det är bara å kolla vilka som är med i gäng å går runt med sina support tröjor visserligen så finns det en å annan svensk men han är till 110% uppväxt i en förort tillsammans med invandrare. Såg ni uppdrag granskning när dom intervjuade han ledaren för OG? Jag har ingen kommentar ni får fundera lite på det själva. Har funderat lite på hur poliserna tänker när dom gång på gång får åka ut till dessa sinnesjuka områden man måste ju ändå bli lite ANTI!!! Jag sliter i alla fall röven av mig för att min son ska slippa växa upp i dessa områden, precis som jag sa till en kompis häromdagen så är det som att spela på lotteri genom att uppfostra sin unge i ett sånt område det kan gå hur fan som helst. Är man från ett sånt område å säger t.ex att man ska bli advokat eller läkare så kommer alla bara skratta åt dig å trycka ner dig tills du inte tror på det själv så funkar det tyvärr. Kan hålla på hur länge som helst å jag har en jävla massa sjuka historier på hög för jag har bott i ett av sveriges mest kriminella områden i 28år och jag har själv betett mig som ett litet svin å suttit häktad tills jag insåg att jag ville få ut lite mer av mitt liv så jag vet vad jag pratar om. Men tiderna har förändrats det har blivit mycket värre precis som min gamla gymplärare sa efter att jag träffade han efter ett antal år så var vi jävliga fasst på ett mer ärligt sätt än vad dagens ungdomar är så ja det krävs tyvärr hårdare tag idag å kommer man som flykting så ska man bara hålla sig jääävligt lung imo.

Bra skrivet, finns inte mycket mer att säga mer än att du har så himla rätt. Har försökt skriva detta några gånger men har blivit uppjagad och frustrerad så det inte gått att skriva. Skönt att se att man inte är den enda som har sett hur det är.

Nu gäller det bara att hitta en permanent lösning på problemet.


signatur
Skriv svar