Charlie Sheen angående 9/11 attackerna.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det är ingen mening att fortsätta diskutera nu kan ni säga att jag är en feg jävel och fira eran seger men jag orkar inte sitta och skriva i den här tråden hela mitt liv. Men ni borde verkligen testa att logga ut från forumet då och då det kanske ger er en ny syn på saker och ting. Men det finns fler teorier också såsom den att USA hade fått förvarningar men helt enkelt lät attacken ske för de ansåg att det var för landets bästa och nu har USA fått en massa ny olja som kommer att vara extremt viktig i deras framtid.

Det brukar ju tyvärr låta så när man inte kan komma med någonting.

Du borde prova att inte tro på allting du läser för en gångs skull.

Och teorier är bara teorier, jag har en teori om att USA hyrde ett gäng skådespelare från indien för att filma deras nya film "plane 13 to 37 from norway" där dom skulle flyga över new york, men skådespelarna var så fulla så dom körde in i tornen istället.

Sedan invaderade man Afghanistan för att man ville kriga där ryssarna krigade, för kriget i afghanistan på 80talet var egentligen bara en tävling mellan sovjet och USA, men sen föll sovjet för dom hade inte råd med allt opium dom köpte därifrån så USA gav upp, men putin (som den sanna KGB-agent han är) sade att USA borde också prova att kriga där, så där har du skälet till invaderingen av Afghanistan.

Irak invaderade man för att George Bush den äldre sade åt sin son att "son, im dissapoint", vilket gjorde att George Bush den yngre invaderade landet så som sin far hade gjort, flera år innan.

Som du nog vet så lyckades Bush med det, så nu är allt frid och fröjd på Bushs ranch.

Afghanistan var en penismätare mellan två länder (USA vann) och Irak berodde på att sonen ville hedra sin fader genom att göra samma sak han hade gjort.

Där har du två vattensäkra teorier, försök motbevisa det HAH


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Bra sagt greger,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Justja ;

Skrivet av Hardboiled15:

Jag bor i Ångermanland och gör inget annat än lirar spel på dagarna.

Vi sitter inne på forumet hela dagen, du sitter och spelar spel hela dagen...

You and I, we're not that different!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nestor som vanligt läser du inte allt det står också så här senare: The term can also refer to a combination of plots by Yousef and Mohammed to take place in January 1995, including a plot to assassinate Pope John Paul II and crash a plane into the CIA headquarters in Fairfax County, Virginia, as well as the airline bombing plot.

Crash a plane into the CIA headquarters och du menar då att USA inte hade någon aning att sånt här kunde hända?

Det är skillnad på följande begrepp:
Planera inför.
Medveten om att det kan hända.
Planerat för att bemöta hotbild.

Förstår du innebörden i skillnaderna på de begreppen?

Skrivet av Hardboiled15:

Det här och din stavning visar ju på hur slarvig du verkar vara.

En lättare form av dyslexi. Skriver jag snabbt så smyger stavvel sig in. Men det visst, vill du sänka dig till den nivån så be my guest.

Skrivet av Hardboiled15:

Jag har läst massor av dina inlägg och du har samma argument i alla de som inte gör si och så är dumma i huvudet enligt dig de som glömmer att ställa om klockan från sommartid är utvecklingsstörda enligt dig men så roligt då. Du verkar också i nästan varje post syfta till folks dåliga kunskaper i kemi och fysik

Om jag ska diskutera te.x månlandningar med folk så förväntar jag mig att de iallfall har ett hum om grundläggande fysikalsika och kemiska begrepp, metoder och teorier.

Skrivet av Hardboiled15:

Sen verkar ju du vara en av de få som vet allt vad Bin Laden fick lära sig av CIA grattis. Hela du stinker av självironi du klagar på att andra människor är dumma i huvudet men själv stavar du som om du precis gått färdigt mellanstadiet. Det du sa om att CIA lärde dem att slås organiserat i grupper tror inte du att den kunskapen var till hjälp i kappningarna?

Det är inte dirket en hemlighet att CIA och andra specialstyrkor inom USAs väpnade styrkor (och många andra länder därtill) bedriver utbildning.
Inte heller är det särskilt hemligt vad man utbildar i. Man kan snarare utgå ifrån att man utbildar dem i de grunder som gör stridande förband stridsdugliga i strid mot en mer kvalificerad motståndare.

Sen kan vilken apa som helst skära halsen av en oförberedd motståndare som saknar medel eller tillvägagångssätt att försvara sig själv.

Skrivet av Hardboiled15:

den kunskapen var till hjälp i kappningarna?

Skrivet av Hardboiled15:

Det här och din stavning visar ju på hur slarvig du verkar vara.

Boom. Headshot.
Sen så är det bra med punkter, kommatecken och versal i början av ny mening.

Skrivet av Hardboiled15:

Länkarna till wikipedia var inte tänkt som bevis men däremot som ett bevis på att de han hade i sin regering är bra mycket smartare än vad Bush själv var.

Dum idé av dig då att presentera dem i ett sammanhang som gör dem till bevis.

Skrivet av Hardboiled15:

Jag läste om asymetrisk krigsföring och vadå? En underlägsen fiende som väljer ett annorlunda sätt att föra krig på aka terrorism? News flash?

Som sagt. Läs djupare. Begreppet assymetrisk krigföring är bra mycket djupare än så. Terrorism är bara en delmängd i summan som utgör begreppet assymetrisk krigföring.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Irakkriget kom efter indikationerna (som var falska) om att det fanns kärnvapen.

hur var indikationerna falska

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

så är det aldrig motiverat att ge sig på personen i fråga.

Hela den här tråden är genomsyrad av dålig etikett från båda håll och nu börjar det gå över styr.

Det är ett faktum att han högst troligt antingen låg iq, är lättlurad eller båda.

dålig stämning är nog inget problem.

Medlem
Skrivet av edsf:
Skrivet av båtsman:

Irakkriget kom efter indikationerna (som var falska) om att det fanns kärnvapen.

hur var indikationerna falska

Den amerikanska regeringen gav starka indikationer på att det fanns massförstörelsevapen. Vilket var en av de större anledningarna att anfalla Irak.

Det fanns inga massförstörelsevapen.

Indikationerna var falska.

MFZ
Medlem

usa försäkrade världen om att deras underrättelsetjänst hade säker information om att saddam hade kopplingar till al qaida och att irak dessutom hade köpt uran, sk yellow cake från nån afrikansk nation (som jag nu inte minns vilken).
detta och påståendet att saddam hade nära kontakter med terrorister, och iom detta, den påstådda risken att han skulle förse dessa med dirty nukes, var att usa tyckte dom hade rätt att anfalla irak med en "preemtive strike".

så ni som sitter och säger att irakkriget inte har kopplingar till 911 borde ta detta i åtanke.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av edsf:
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Sacrilege:

Bushs lögner är väl bevis på att någonting inte står rätt till?

Nej?

Hur vet du att han inte menar att han fått se att det hänt? Han behöver inte ha sett själva händelseförloppet utan bara en sändning om att det skett. Sedan är människans minne väldigt dåligt och ingenting att lita på.

Bush överhuvudtaget var väl dålig och inget att lita på.
Undra om verkligen han är så korkad som han ser ut,
alla dessa lustiga grodor som hoppar ur hans mun i en mängd med tal på diverse ställen,
ett klipp som Letterman hade kul med var Bush när han skulle gå ut från ett möte och skulle öppna dörren,
och Bush han drog och drog i dörren men inget hände,

och han stod där med sin fågelholksmin och var helt ställd,
sen så fick nån visa att man skulle trycka på dörren, inte dra för att öppna.
Rätt så kul.
Han har nog en intligens som en möglig zuccini.

japp. Klar indikation på låg iq att inte se vilken typ av dörr det är.
Du borde nog tänka över hur jävla dum i huvudet du själv är. Standard bushkommentar från tomte

Här skulle Båtsmans bibel citat sitta fint.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Här skulle Båtsmans bibel citat sitta fint.

www.skrivihop.se

Also this just in.
Kalla Fakta på TV4 sänder idag ett reportage om den såkallade Sanningsrörelsen, och avhandlar konspirationerna kring 11/9-attentaten.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Also this just in.
Kalla Fakta på TV4 sänder idag ett reportage om den såkallade Sanningsrörelsen, och avhandlar konspirationerna kring 11/9-attentaten.

Blir inte förvånad om det är kasst.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Nestor:

Also this just in.
Kalla Fakta på TV4 sänder idag ett reportage om den såkallade Sanningsrörelsen, och avhandlar konspirationerna kring 11/9-attentaten.

Blir inte förvånad om det är kasst.

Jag behöver mig ett gott skratt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Jag behöver mig ett gott skratt.

Kolla då här: http://vaken.se/

Medlem

Men, hur kan det vara falskt om... dom heter sanningsrörelsen? :crazy:


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Och hur kan några vars hjärna ligger i dvala ha en hemsida som heter "vaken"?

Inaktiv

Har inte följt denna tråd så mycket men idag kl 17.20 på TV4 i Kalla fakta kommer de att handla om vad som egentligen hände i 9/11. Där får ni troligen veta svaret.

Såg just att Nestor hade skrivit samma sak:D

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Nestor:

Jag behöver mig ett gott skratt.

Kolla då här: http://vaken.se/

Känner för att lägga mig ner i fosterställning och gråta efter att ha sett videon på förstasidan...

Medlem
Skrivet av scodriem:

Har inte följt denna tråd så mycket men idag kl 17.20 på TV4 i Kalla fakta kommer de att handla om vad som egentligen hände i 9/11. Där får ni troligen veta svaret.

Nej, det kommer inte handla om vad som egentligen hände, utan om rörelsen som tror att det var en konspiration.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Känner för att lägga mig ner i fosterställning och gråta efter att ha sett videon på förstasidan...

Det är du inte ensam om.

Ungefär så här:

Medlem

Kalla fakta, ikväll 19:20.

Svenskt samhällsprogram från 2009. Avsnitt 6 av 12. Reportrarna Jonas Berg och Aleksandar Vujanovic har granskat världens mest spridda konspirationsteori, den så kallade sanningsrörelsen. De ifrågasätter den officiella förklaring till vem som ligger bakom attackerna i USA den 11 september 2001. Även 01/11.

Programledare: Peter Lindgren.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nu börjar det. Hela 18% under 30år (om jag hörde rätt) tror på konspirationsteorin om att den ameirkanska regeringen var inblandad.

Medlem

Det mest intressanta med såna här rörelser är nog att rena faktafel går hem men när någon gör grundliga undersökningar och kommer till helt andra slutsatser väljer man att ignorera det.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Det mest intressanta med såna här rörelser är nog att rena faktafel går hem men när någon gör grundliga undersökningar och kommer till helt andra slutsatser väljer man att ignorera det.

Allting som talar emot deras åsikter ingår i konspirationen.

Medlem

Och det blev som jag först trodde, reportrarna har struntat fullständigt i att göra efterforskningar och tar bara upp vad konspirationsidioterna tror. De där 18% blev nog över 20% på grund av detta programmet.

edit:
Vadå mysteriet med byggnad 7? Där finns inget jävla mysterium, fråga bara brandmännen på plats som varnade för att tornet snart kommer att kollapsa en timme innan de gjorde det!

MFZ
Medlem

dom menar nog att det är ett mysterium att hela byggnad 7 kollapsar i fritt fall trots att det inte har blivit försvagat av brinnande flygbränsle i x antal timmar, som är anledningen till att dom andra 2 tornen rasar enligt den officiella teorin.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Citat:

In Brief: Neither of the towers fell at so called free fall speed. The surrounding debris fell faster than the towers itself. A huge piece of the core of the north tower can be seen standing for a while after the collapse. This can be confirmed from the collapse videos.

http://www.debunking911.com/freefall.htm
http://www.911myths.com/html/freefall.html

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

dom menar nog att det är ett mysterium att hela byggnad 7 kollapsar i fritt fall trots att det inte har blivit försvagat av brinnande flygbränsle i x antal timmar, som är anledningen till att dom andra 2 tornen rasar enligt den officiella teorin.

Nej, torn 7 brann inte i 2 timmar, det brann i 6. Och innan det träffades byggnaden av tonvis med bråte från norra tornet när planet slog in i det, vilket slet upp ett stor hål i byggnaden.
Tyvärr är youtube nere, så jag kan inte länka till filmen som konspirationsteoretikerna inte vill att du ska se, nämligen att byggnaden rasade gradvis, södra delen först, sen resten av byggnaden.

MFZ
Medlem

i grund och botten så är efterspelet av 911 mer intressant än själva attacken.
jag och förmodligen ingen annan kan vara säker på om huruvida nån i usas ledning visste om att det var någonting på gång eller inte. det finns dock rapporter som säger att dom blev varnade i förtid om att NÅGONTING var på g.

Men som jag sa tidigare, det är ju inte första ggn som en nation använder en fabricerad eller annat tveksamt skäl att starta krig.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

det finns dock rapporter som säger att dom blev varnade i förtid om att NÅGONTING var på g.

Har du länk så vi kan se dem?

Citat:

Men som jag sa tidigare, det är ju inte första ggn som en nation använder en fabricerad eller annat tveksamt skäl att starta krig.

Sant, men det säger ändå ingenting om det här fallet.

MFC
Medlem

Storbanker och mäklare på Wall Street satte vad veckorna innan 9/11 att något skulle hända just den 9/11. SEC som är tänkt att utreda detta har lagt locket på och inget har hittils blivit utrett om detta. Dock kvarstår faktumet.

Ganska intressant att mäklare kan lägga vad på olika saker.. kallas för övrigt "put" inom finansbranchen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar