Charlie Sheen angående 9/11 attackerna.

Medlem
Skrivet av MFC:

Tja... att putta ut någon från 17:e våningen på FN-skrapan är ju ett sätt... (3:e forskaren som dött på kort tid med anknytning till Iran)

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1224377/Bri...

Citat:

A source close to the family said life had not been easy for Mr Hampton, who was often away from his wife and son.

But the source added that he was ‘not the suicide type’. He said: ‘Tim was rather introverted. He changed his life many times.’

Det där låter ganska mycket som det vanliga snacket bland folk som tar livet av sig.

"Åh, han/hon var verkligen inte någon jag skulle tro ta livet av mig".

Och sen så är dom inte ens säkra hurvida det var ett självmord eller inte, jag kan iofs förstå att du vill tro att det är ett jobb av NWO, men tills bevisen kommer fram så vet man inte.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

... det finns nog inget jag kan ge dig i varken länkform, video eller bild som kan övertyga dig.. inte för att det inte finns, men det räcker bara inte för dig.

Jag har höga krav på belägg, så nej, några videor av det slaget som presenterats i den här tråden kommer inte övertyga mig.

Citat:

EDIT: Jag låter det som kommer utspela sig kommande månaderna tala sitt eget språk. Verkligheten överträffar fiktion heter det.

Du får vara lite mer specifik, annars kan du säga "vad var det jag sa" om precis vad som helst om ett par månader. Här har vi dock ett påstående som går att testa - jag sparar texten och så kollar vi om några månader vad som hänt.

Jag gav källor till mina påståenden om bankerna, det var inga youtubelänkar heller. Men det spelar ingen roll...

Skrivet av Greger:

jag kan iofs förstå att du vill tro att det är ett jobb av NWO, men tills bevisen kommer fram så vet man inte.

"vill" är fel ord... jag VILL inte tro på det men gräver man bara lite så fattar man ju hur allting hänger ihop.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag gav källor till mina påståenden om bankerna, det var inga youtubelänkar heller. Men det spelar ingen roll...

Och jag håller på att gå igenom dem...

MFC
Medlem

För att bekräfta mitt påstående om CIT

CIT files for bankruptcy protection after rescues fail


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om man vill ha lite svar så är det bara att se avsnitt 9 i säsong 10 av South Park.

Det gör allting solklart.

Medlem
Skrivet av MFC:

EDIT: Jag låter det som kommer utspela sig kommande månaderna tala sitt eget språk. Verkligheten överträffar fiktion heter det.

Detta är det första intressanta i denna diskussion!
MFC, Du får jättegärna utveckla detta!!

/Jaws


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

MFC
Medlem
Skrivet av Jaws:
Skrivet av MFC:

EDIT: Jag låter det som kommer utspela sig kommande månaderna tala sitt eget språk. Verkligheten överträffar fiktion heter det.

Detta är det första intressanta i denna diskussion!
MFC, Du får jättegärna utveckla detta!!

/Jaws

http://www.borjelindstrom.se/ladan/varldsspekulationen/deriva...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag hittade videon om brandmännen som förutser att byggnad 7 kommer att rasa. Jag hoppas verkligen att Hardboiled15 kommer att titta på den, för inga konspirationsteoretiker kommer ta med den i sina "dokumentärer".
http://www.youtube.com/watch?v=XImQ6a-VrnA

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Struggle:

Negativ plus Negativ blir Positiv.

-5 + (-5) = 10 ?:heart:

-5+(-5)= -5-5 =-10

Däremot är (-5)*(-2)=10

Det är en konspiration!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Negativ plus Negativ blir Positiv.

Negativ plus positiv blir negativ. (-5)+3= -2

Medlem

Bra men ännu intressantare vore din vidareutveckling...

Hur kommer våra viktigaste valutor bete sej?
Kommer räntenivåerna att hålla sej?
Börsernas reaktion?

Vi har haft en tid av "mycket" pengar och inte helt tillförlitliga börser. Detta har pressat priset på pengar till mkt låga nivåer. Men lånemarknaden hämtar säkerhet i fastigheter. Börserna bygger på företags produktion och förväntningar och är därav mer känsliga men ändå inte utan reell substans.
Valutorna är enligt mej den osäkraste komponenten, Usa trycker nya pengar och Kina undervärderar sin valuta( och får arbetskadenota).

Det säkraste finansiella vaccinet vore en gemensam valuta och vi slipper bli robbade varje gång vi växlar valuta...se spreaden på köp/sälj på dollar/krona. En poäng blir ju att valuta-derivaten görs obsoleta.


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Kanske är det en konspiration att 9/11 faktiskt har hänt och att det finns människor som påstår det?

Medlem

Faktum är att 9/11 aldrig inträffade.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Här är en genomgång av kvällen Kalla Fakta:

http://tankebrott.wordpress.com/2009/11/02/genomgang-kalla-fa...

Åh! Tack för den länken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

MFC
Medlem
Skrivet av Jaws:

Bra men ännu intressantare vore din vidareutveckling...

Hur kommer våra viktigaste valutor bete sej?
Kommer räntenivåerna att hålla sej?
Börsernas reaktion?

Vi har haft en tid av "mycket" pengar och inte helt tillförlitliga börser. Detta har pressat priset på pengar till mkt låga nivåer. Men lånemarknaden hämtar säkerhet i fastigheter. Börserna bygger på företags produktion och förväntningar och är därav mer känsliga men ändå inte utan reell substans.
Valutorna är enligt mej den osäkraste komponenten, Usa trycker nya pengar och Kina undervärderar sin valuta( och får arbetskadenota).

Det säkraste finansiella vaccinet vore en gemensam valuta och vi slipper bli robbade varje gång vi växlar valuta...se spreaden på köp/sälj på dollar/krona. En poäng blir ju att valuta-derivaten görs obsoleta.

Vi kommer att se kraftiga störningar på valutamarknaderna framöver på grund av investerare och spekulanter som flyttar sina tillgångar från en till en annan form vilket avspeglar sig inte minst på den amerikanska dollarn. Den säkraste tillgången tycks vara ädelmetallerna, främst guld men också silver och platina. Vad som än händer så kan ni räkna med mycket högre pris på råvaror framöver.

Hur räntorna kommer att röra sig är helt omöjligt att säga. En sak är säker, de låga räntorna har skapat en bubbla av episka proportioner. Det är modern av alla bubblor. Det kommer räntehöjningar framöver för att stävja inflationen men när de kommer så blir det troligen tvåsiffrigt!

Vad gäller börserna så är det snart dags för en stor korrigering som det kallas. Börserna är övervärderade och de vinster företag gjort är inte baserad på ökad efterfrågan utan på flera faktorer som exempelvis stimulansåtgärderna från olika regeringar, rationaliseringar och neddragningar. När stimulansåtgärderna dras tillbaka ska man se att läget är lika illa om inte värre. Banker och finansinstitut vet om att kreditflödet är illa men så länge de kan få åtnjuta bankgarantier på skattebetalarnas bekostnad så kan de ta risker.

Min åsikt är att vi står inför en långt värre kris NU än i början av förra året. Nu har man dessutom ökat statsskulderna för att "rädda bankerna" men likförbaskat är den globala "kreditskulden" i form av derivat lika stor idag. Du kan inte se det på nyheterna eller i det "vanliga" nyhetsflödet" men kollar man statistiken så ser man att läget är värre. Räcker att se vad denna "uppgång" grundar sig på.. stimulanser och låga räntor, det säger en sak.. BUBBLA!

Till o med svenska riksbanken erkänner att det kan vara en bobubbla men det är viktigare att få igång kreditutgivningen. Problemet är att så länge bankerna inte gör sig av med de kreditförluster de döljer i sitt "alternativa banksystem" eller "skuggbanksystemet" som det kallas så kommer vi ha fortsatta bekymmer.

EDIT:
Kan tillägga att även centralbankernas och regeringarnas "interventioner" påverkar valutakurserna. Bland annat säljer man ut guldet för att hålla nere priset på guld samt stödköpa amerikanska dollar. Det är mycket som pågår under ytan nu som längre fram kommer skapa en valutakris.

IMF ska sälja ut över 400 ton guld, senaste köparen är Indien som köper 200 ton, http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a_ci2mt_z...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

... det finns nog inget jag kan ge dig i varken länkform, video eller bild som kan övertyga dig.. inte för att det inte finns, men det räcker bara inte för dig.

det finns en anledning för det

Skrivet av MFC:

jag VILL inte tro på det men gräver man bara lite så fattar man ju hur allting hänger ihop.

om "lite" forskning får en att förstå att allt är en konspiration skulle konversations% hos smartare människor än dig som läser om det närma sig 100% och det här fallet skulle vara helt löst för länge sedan.
Acceptera att fallet inte är i närheten av så stor sannolikhet för konspiration som du tror, det är omöjligt att det är i närheten av vad du tror.
Det faktumet att konversations% är långt under 50% är tillräckligt för att du ska ignorera allt vad du tror du har lyckats läsa dig till och lita på att det inte är någon konspiration tills motsatta bevis hittas.
Men du kan inte det, för att du är dum och lättlurad, och förstår dig inte på den här logiken och därmed fortsätter du tro på det du gör.
och hur troligt skulle du säga det är att din gissning om vad som händer om två månader är?

Skrivet av SidPao:
Skrivet av edsf:
Skrivet av båtsman:

Irakkriget kom efter indikationerna (som var falska) om att det fanns kärnvapen.

hur var indikationerna falska

Den amerikanska regeringen gav starka indikationer på att det fanns massförstörelsevapen. Vilket var en av de större anledningarna att anfalla Irak.

Det fanns inga massförstörelsevapen.

Indikationerna var falska.

hur var indikationerna falska

Medlem
Skrivet av edsf:

hur var indikationerna falska

Hittils har inga WMDs hittat.
Ifs ändrar det inget. Irak-kriget är inte det första krig som startas baserat på bad intel.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av edsf:

Men du kan inte det, för att du är dum och lättlurad, och förstår dig inte på den här logiken och därmed fortsätter du tro på det du gör.
och hur troligt skulle du säga det är att din gissning om vad som händer om två månader är?

....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det ska faktiskt bli intressant att se om MFCs profetia slår in i januari.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Det ska faktiskt bli intressant att se om MFCs profetia slår in i januari.

Du får hemskt gärna puckla på mig när tiden passerat o jag har fel..

Denna filmen kan vara intressant att se i sammanhanget..

http://www.apple.com/trailers/independent/collapse/


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Genre:Documentary, Horror

I lol'd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Faktum är att 9/11 aldrig inträffade.

Nej, dom satte ju upp en enorm kuliss i bakgrunden

Medlem
Skrivet av edsf:

om "lite" forskning får en att förstå att allt är en konspiration skulle konversations% hos smartare människor än dig som läser om det närma sig 100% och det här fallet skulle vara helt löst för länge sedan.
Acceptera att fallet inte är i närheten av så stor sannolikhet för konspiration som du tror, det är omöjligt att det är i närheten av vad du tror.
Det faktumet att konversations% är långt under 50% är tillräckligt för att du ska ignorera allt vad du tror du har lyckats läsa dig till och lita på att det inte är någon konspiration tills motsatta bevis hittas.
Men du kan inte det, för att du är dum och lättlurad, och förstår dig inte på den här logiken och därmed fortsätter du tro på det du gör.
och hur troligt skulle du säga det är att din gissning om vad som händer om två månader är?

lägg av med att slänga ur dig att folk är ointelligenta om de inte håller med dig. Kom med lite argument istället för att försöka trycka ner folk.

jag ser inte den finanisiella krisen som en konspiration men det finns allvarliga brister som måste lösas, innan det kan man inte lägga sin fulla tilltro till att regeringar kommer att kunna lösa ut oss från dem.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av edsf:

hur var indikationerna falska

På allvar?

Som sagt, deras intel tog fel på kinapuffar som sitter runt midjan på en terrorist och WMDs.
Medvetet eller omedvetet är svårt att säga... men det har sagt upprepade gånger att kontroll över oljan har varit motivet.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av edsf:

hur var indikationerna falska

På allvar?

Som sagt, deras intel tog fel på kinapuffar som sitter runt midjan på en terrorist och WMDs.
Medvetet eller omedvetet är svårt att säga... men det har sagt upprepade gånger att kontroll över oljan har varit motivet.

Som en liten inflikning har det aldrig bevisats, ej heller har det gett USA större tillgång till billig råolja.
Oljan handlas fortfaradne på oljebörsher till priser som OPEC beslutar om.


signatur

Dryg och bitter.

MFZ
Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av edsf:

hur var indikationerna falska

På allvar?

Som sagt, deras intel tog fel på kinapuffar som sitter runt midjan på en terrorist och WMDs.
Medvetet eller omedvetet är svårt att säga... men det har sagt upprepade gånger att kontroll över oljan har varit motivet.

Som en liten inflikning har det aldrig bevisats, ej heller har det gett USA större tillgång till billig råolja.
Oljan handlas fortfaradne på oljebörsher till priser som OPEC beslutar om.

kriget handlar om annat än tillgången till olja oxo, hur mycket pengar tror du det militärindustriella komplexet tjänar på detta? jag är helt övertygad om att både afghanistan och irak är krig som helt startades pga detta och inkomsterna allt runt omkring genererar.
tex halliburton tjänar en hyffsad hacka på att sälja vapen.. dom tjänar dessutom en grym peng på att bygga upp det som deras vapen har förstört.. win-win.

och som en slump var cheney vd för halliburton ungf upp till en månad innan han klev på som vice president.
förövrigt så betalas mycket av iraks räkningar med olja dessutom.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

För er som fortfarande tror att USA får all sin olja från mellanöstern:
http://www.eia.doe.gov/pub/oil_gas/petroleum/data_publication...

Medlem

Kolla på dokumentären Blood and Oil den gick på tv för ett tag sedan mycket bra dokumentär.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

kriget handlar om annat än tillgången till olja oxo, hur mycket pengar tror du det militärindustriella komplexet tjänar på detta?

Mmm..förjävligt att man kan tjäna pengar på krig.
Varför skulle USA ge sig in på två krig, som kostar dem ofantliga summor varje dag, både i pengar och människoliv för att berika ett antal företag utan att detta uppmärksammas.

Och är det dessutom rimligt att den "maskeraden" kann upprätthållas in under Obamas dagar?

Skrivet av Sheikh Plisken:

jag är helt övertygad om att både afghanistan och irak är krig som helt startades pga detta och inkomsterna allt runt omkring genererar.

Läs ovanstående svar.

Skrivet av Sheikh Plisken:

tex halliburton tjänar en hyffsad hacka på att sälja vapen.. dom tjänar dessutom en grym peng på att bygga upp det som deras vapen har förstört.. win-win.

Visst är det förjävligt att företag tjänar pengar på krig
Saab och Bofors tjänade rejält med pengar på kriget.
Så gjorde även många privatpersoner.

Skrivet av Sheikh Plisken:

och som en slump var cheney vd för halliburton ungf upp till en månad innan han klev på som vice president.
förövrigt så betalas mycket av iraks räkningar med olja dessutom.

Konstigt att man betalar med den enda naturresurs man har som är värd något....jävligt märkligt.
Kunde man inte betalat med sand eller kameler?


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar