Charlie Sheen angående 9/11 attackerna.

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Margy:

Angående detta som konspirationsfolk ofta säger att byggnader inte kan rasa som de gjorde 9/11. Detta är exempel på en rivningsteknik där man helt enkelt trycker sönder ett våningsplan eller två i mitten med hydraulik och sedan låter toppen av byggnaden göra resten:

http://www.youtube.com/watch?v=NwFHEoiUZ7o

Det konstigaste är ju att itne ett utan två torn blri träffadep å mitten från sidan, och trillar rakt ner, borde inte överdelen välta åt ett håll tyckerman?

så gör det när jag hugger ner ett träd i.a.f.

wtf

Skrivet av båtsman:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Anyway, tillbaka till motivet:
Vad uppnåde Bin Laden egentligen med attacken, på vilket sätt har det gagnat honom eller hans sak nu? ...finns det något han lyckades "uppnå" ifrån hans synvinkel som egentligen kom fram i denna attack annat än att han lyckades ta en massa människoliv?

Hela västvärlden sitter skräckslagna? Har du inte märkt någon skillnad efter 11 september? Övervakning, tuffare kontroller vid flygplan.

Det var ett rejält slag mot USAs ekonomiska hjärta. Det har blivit smått ikoniskt. USA förstod att de inte var säkra, utan att man kunde nå dem så långt som på hemmaplan. De lyckades nog med mer än de hoppats på.

Det hände en j-kla massa efter 9/11 som knappast gagnade Bin Laden och hans polare mycket och om dom nu var så smarta att planera detta dåd varför förutsåg dom inte konsekvenserna som är ju lika förmånliga för dom som att hugga av sig händerna?

Hmm ett gäng lagar skrevs om i USA i ett nafs och Homeland security fick väl makt/rättigheter som skulle skrämma vilket europeiskt land som helst utan ens en invändning ifrån senaten.. Terrorist vågen bara plöjde igenom all röd tejp som vatten och USA invaderade ett land baserat på ..ja vad då?
Bush som var på väg ut som en gaggande galning som fått landet in i en depression och nu helt plötsligt en frälsare som jagade tras skallar var som helst och låste in dom i koncentrationsläger liknande former på Cuba långt ifrån allt och alla. Hadde inte kalla fakta kommit på dom på Bromma så hadde ingen vetat att USA kidnappar folk mot deras och ländernas lag och flyger dom till tortyr spa's runt om i världen allt rättfardigas genom att man tror att han är "Terrorist", så frågan man kan ställa där är också vad händer bakom kulisserna som vi inte vet om?

Så, ja.. Bin Laden har ju fått fram ett budskap iallafall och kanske var det att visa omvärlden USA's andra sida.. denna apparat som helt plötsligt verkligen visar att dom styr och ställer med övriga länder som deras marionetter och gör saker obehindrat som vi bara sätt några andra stater göra förut men det slutade också i världskrig. Så om det var hans mål att få fram en ökad medvetenhet och tom. med hat för få mer anhängare så har han ju faktiskt lyckats.

Skrivet av båtsman:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

..människoliv? hmm skulle det inte varit simplare tex: att ge alla involverade sk. kapare bomber på magen och spränga sig själv på sårbara platser istället? ..mycket mer männsko offer mindre planering enklare uppdrag mindre sannolikhet att det inte skulle lyckas osv osv..

Men inte på långa vägar lika symboliskt.

Symboliskt för mig hade varit Vita Huset eller Parlamentet, eller tom. Vatikanen. WC tornen hade väl inte en sån status för att vara ärliga förens efter dådet, och vilka läskiga och värdlsomfattande effekter hade det egentligen ekonomiskt.. ?

Hade dom Bin Laden gjort som "vanligt" och sprängt ~30 stycken självmordsbombare och bilbomber runt om i USA på central stationer fotbollsarenor och kyrkor så hade verkligen total anarki brytit ut i USA alla skulle låsa in sig och skjuta Araber genom vardagsrums fönstren.. inga skulle våga gå ut eftersom förtroendet för säkerheten skulle vara noll. USA skulle verlkigen drabbas utav en ekonomisk kollaps och konsekvenserna skulle vara ödestigra för nuvarande regering. .


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av SorbP:

så gör det när jag hugger ner ett träd i.a.f.

Du kan inte jämföra träd med en byggnad som denna på något sätt. Uppbyggnaden är helt annorlunda, ett träd är solitt, huset är i stort sett tomt på insidan. När de bärande elementen rasar åker huset med. Man kan även se på filmer att överdelarna lutar åt olika håll, så rakt ned faller det inte. Hade det fallit rakt åt sidan, då hade något varit skumt.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Det hände en j-kla massa efter 9/11 som knappast gagnade Bin Laden och hans polare mycket och om dom nu var så smarta att planera detta dåd varför förutsåg dom inte konsekvenserna som är ju lika förmånliga för dom som att hugga av sig händerna?

Det är en sak att planera ett dåd, ett annat att förutse vad det kommer innebära. Det blev ju kaos, USA blev rädda och började skjuta hejvilt, Förtroendet för USA sjönk som en sten efter två misslyckade krig.

Citat:

Hmm ett gäng lagar skrevs om i USA i ett nafs och Homeland security fick väl makt/rättigheter som skulle skrämma vilket europeiskt land som helst utan ens en invändning ifrån senaten.. Terrorist vågen bara plöjde igenom all röd tejp som vatten och USA invaderade ett land baserat på ..ja vad då?

De fick i alla fall tillstånd av FN, så någon grund får man hoppas att de hade.

Citat:

Bush som var på väg ut som en gaggande galning som fått landet in i en depression och nu helt plötsligt en frälsare som jagade tras skallar var som helst och låste in dom i koncentrationsläger liknande former på Cuba långt ifrån allt och alla.

USAs ekonomi var väldigt bra innan Bush började kriga. De har förlorat oerhörda summor på att föra två krig.

Citat:

Hadde inte kalla fakta kommit på dom på Bromma så hadde ingen vetat att USA kidnappar folk mot deras och ländernas lag och flyger dom till tortyr spa's runt om i världen allt rättfardigas genom att man tror att han är "Terrorist", så frågan man kan ställa där är också vad händer bakom kulisserna som vi inte vet om?

USA blev skiträdda, detta om något är väl ett lyckat mål för terroristerna?

Citat:

Så om det var hans mål att få fram en ökad medvetenhet och tom. med hat för få mer anhängare så har han ju faktiskt lyckats.

Det är nog bara han själv som vet, men det är inte säkert att han gör. Man vet aldrig, det är inte alltid lätt att förutse hur folk kommer reagera.

Citat:

Symboliskt för mig hade varit Vita Huset eller Parlamentet, eller tom. Vatikanen. WC tornen hade väl inte en sån status för att vara ärliga förens efter dådet, och vilka läskiga och värdlsomfattande effekter hade det egentligen ekonomiskt.. ?

WTC var symbolen för USAs ekonomi, det om något är ett stort mål. Det plan som störtade utan att ha träffat ett mål var troligtvis på väg till Vita huset.

Citat:

Hade dom Bin Laden gjort som "vanligt" och sprängt ~30 stycken självmordsbombare och bilbomber runt om i USA på central stationer fotbollsarenor och kyrkor så hade verkligen total anarki brytit ut i USA alla skulle låsa in sig och skjuta Araber genom vardagsrums fönstren.. inga skulle våga gå ut eftersom förtroendet för säkerheten skulle vara noll. USA skulle verlkigen drabbas utav en ekonomisk kollaps och konsekvenserna skulle vara ödestigra för nuvarande regering. .

Där drar du reaktionerna alldeles för långt. Det skulle bli lokal panik, många skulle hålla sig inne ett tag. Det skulle bli en jakt på fler och så vidare. Men inte så som du säger.

Medlem

bin ladin & co är ett litet gäng som kände för att jävlas med världens mäktigaste land med rätt så små medel. Han valde i mitt tycke rätt mål, hela världen såg det här och de flesta av oss minns fortfarande händelsen och vad de gjorde den dagen etc. Han bevisade faktiskt på det sättet att man kan skada hela västvärlden, inte bara genom bomber, men genom att skapa skräck och rädsla i oss.
Man skulle nästan kunna dra en paralell till svininfluensan med det här. Den dödar några av oss, men vi är alla medvetna om dess faror och är extra försiktiga med att inte bli smittade. Passande nog är den bara en liten terrorist i förhållande till våra kroppar


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Det hände en j-kla massa efter 9/11 som knappast gagnade Bin Laden och hans polare mycket och om dom nu var så smarta att planera detta dåd varför förutsåg dom inte konsekvenserna som är ju lika förmånliga för dom som att hugga av sig händerna?

Terrorist hatar land, frihet är deras främsta tecken.

Hur skadar man ett land som står för frihet?

Man genomför terroristdåd som tar bort frihet.

Goal Achieved.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det roliga med konspirationsteoretiker är att de är extremt källkritiska mot den officiella sidan, men saknar all förmåga till duglig källkritik när det gäller den egna teorin.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad uppnåde Bin Laden egentligen med attacken, på vilket sätt har det gagnat honom eller hans sak nu? ...finns det något han lyckades "uppnå" ifrån hans synvinkel som egentligen kom fram i denna attack annat än att han lyckades ta en massa människoliv?

Hur ofta är det som terrorister gör/har gjort något som egentligen gagnar den egna sidan?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad uppnåde Bin Laden egentligen med attacken, på vilket sätt har det gagnat honom eller hans sak nu? ...finns det något han lyckades "uppnå" ifrån hans synvinkel som egentligen kom fram i denna attack annat än att han lyckades ta en massa människoliv?

Hur ofta är det som terrorister gör/har gjort något som egentligen gagnar den egna sidan?

Tja, vissa så kallade terroristorganisationer verkar ju ha lyckats rätt hyfsat. Motståndsrörelsen i Tjetjenien till exempel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur ofta är det som terrorister gör/har gjort något som egentligen gagnar den egna sidan?

Sen så beror det ju också helt på vad för mål man egentligen har, terrorister har ju som mål att sprida terror, och dom lyckades ju jävligt bra med det i USA och resten av västvärlden.

Hur många tror t.ex nu att muslimer försöker ta över europa nu liksom? (Svar : Jävligt många, utan någon egentlig grund också)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Margy:

Hur ofta är det som terrorister gör/har gjort något som egentligen gagnar den egna sidan?

Tja, vissa så kallade terroristorganisationer verkar ju ha lyckats rätt hyfsat. Motståndsrörelsen i Tjetjenien till exempel.

Ja, men blir förhållandena bättre i Tjetjenien av att man genomför terrorattacker? De flesta terrorister lyckas väl mest med att motståndarna (vilka de än må vara) tar i ännu mer?

Medlem
Skrivet av Greger:

Sen så beror det ju också helt på vad för mål man egentligen har, terrorister har ju som mål att sprida terror, och dom lyckades ju jävligt bra med det i USA och resten av västvärlden.

Japp det har dom lyckats med.

Skrivet av Greger:

Hur många tror t.ex nu att muslimer försöker ta över europa nu liksom? (Svar : Jävligt många, utan någon egentlig grund också)

Vadå utan grund?

Medlem

Vi vet ju alla att _alla_muslimer styrs av ett "Hivemind" att ta över alla områden de kan...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Vi vet ju alla att _alla_muslimer styrs av ett "Hivemind" att ta över alla områden de kan...

Jasså?

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Vadå utan grund?

Man ser att invandringen ökar >
Invandrarna är från länder som är muslimska >
Man märker att dessa invandrare i regel föder mer barn än dom som har bott i landet några generationer >
Det är en invasion av muslimer som har som enda mål att ta över europa.

Ungefär så.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Vadå utan grund?

Man ser att invandringen ökar >
Invandrarna är från länder som är muslimska >
Man märker att dessa invandrare i regel föder mer barn än dom som har bott i landet några generationer >
Det är en invasion av muslimer som har som enda mål att ta över europa.

Ungefär så.

Det är allvarliga och aktuella saker du nämner och antagligen ser du dom som rena skämtet,men jag menar att dessa sakerna du tar upp är ett hot på riktigt.

Medlem

Är en svensk som konverterar till Islam ett hot då?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Är en svensk som konverterar till Islam ett hot då?

Konvertiter är enligt mig vilsna och sinnesslöa människor som saknar en egen uppfattning om någonting,det gör dom ganska ofarliga tycker jag.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Konvertiter är enligt mig vilsna och sinnesslöa människor som saknar en egen uppfattning om någonting,det gör dom ganska ofarliga tycker jag.

Tycker du likadant när de konverterar till andra religioner än islam?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Tycker du likadant när de konverterar till andra religioner än islam?

Japp...fast jag hyser stor respekt för dom som lämnar hela skiten,och som inte låter sig hjärntvättas längre.

edit: Skulle vara roligt om du själv sa vart du står i denna frågan?

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Japp...fast jag hyser stor respekt för dom som lämnar hela skiten,och som inte låter sig hjärntvättas längre.

Japp, det är ofta inte någon lätt uppgift.

Citat:

edit: Skulle vara roligt om du själv sa vart du står i denna frågan?

Jag tycker religion är en kvarleva från tider då vi inte visste bättre och den är överlag inkonsekvent. Jag har själv ingen tror och har, vad jag kommer ihåg, aldrig haft det.

Vill folk ha en personlig tro är det inget jag kan göra åt, annat än kanske diskutera med dem varför de tror som de gör. Om någon konverterar av egen vilja är de fria att göra det, det går dock att diskutera om så någonsin är fallet.

När religionen börjar inkräkta på andras liv och religiösa försöker konvertera andra eller tvingar på dem sin egen uppfattning, då är det fel och det bör motarbetas.

Medlem
Skrivet av båtsman:

När religionen börjar inkräkta på andras liv och religiösa försöker konvertera andra eller tvingar på dem sin egen uppfattning, då är det fel och det bör motarbetas.

Håller med.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Vadå utan grund?

Man ser att invandringen ökar >
Invandrarna är från länder som är muslimska >
Man märker att dessa invandrare i regel föder mer barn än dom som har bott i landet några generationer >
Det är en invasion av muslimer som har som enda mål att ta över europa.

Ungefär så.

Det är allvarliga och aktuella saker du nämner och antagligen ser du dom som rena skämtet,men jag menar att dessa sakerna du tar upp är ett hot på riktigt.

Ja och hur mycket grund har du för det du tror?

Ett/flera youtubeklipp med Pat Condell räknas inte.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Ja och hur mycket grund har du för det du tror?

Väldigt solida och 100% sanna,vad har du själv som motbevisar det hela?

Skrivet av Greger:

Ett/flera youtubeklipp med Pat Condell räknas inte.

Jasså..avgör du det? Handlar inte om youtube och Pat enbart,det finns ofantliga mängder av bevis att det stämmer...frågan blir då hur ni så konsekvent kan förneka det hela när ni inte visar ett uns av bevis för motsatsen.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Jasså..avgör du det? Handlar inte om youtube och Pat enbart,det finns ofantliga mängder av bevis att det stämmer...frågan blir då hur ni så konsekvent kan förneka det hela när ni inte visar ett uns av bevis för motsatsen.

Den som påstår belägger. Om det finns ofantliga bevis, visa dem.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av HollowMan:

Jasså..avgör du det? Handlar inte om youtube och Pat enbart,det finns ofantliga mängder av bevis att det stämmer...frågan blir då hur ni så konsekvent kan förneka det hela när ni inte visar ett uns av bevis för motsatsen.

Den som påstår belägger. Om det finns ofantliga bevis, visa dem.

Har gjort det säkert hundratals ggr redan,men tyvärr har inte andra sidan bevisat något som styrker deras argument.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Har gjort det säkert hundratals ggr redan,men tyvärr har inte andra sidan bevisat något som styrker deras argument.

Måste jag ha missat, länka gärna till de relevanta inläggen.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Väldigt solida och 100% sanna,vad har du själv som motbevisar det hela?

Nej men vad trevligt, då kan du visa dom.
Hur ska jag kunna motbevisa dina bevis om jag inte ens vet vad det är för bevis?

Skrivet av HollowMan:

Jasså..avgör du det? Handlar inte om youtube och Pat enbart,det finns ofantliga mängder av bevis att det stämmer...frågan blir då hur ni så konsekvent kan förneka det hela när ni inte visar ett uns av bevis för motsatsen.

Jag har inte sett några bevis alls för att det skulle stämma, dom enda "bevis" jag har sett är youtubevideos där folk har visat hur sverige strider, län för län (det börjar längst nere i skåne och sen så, uh, tar muslimerna över sverige län för län, en stridsmetod som inte har använts av _någon_ sen tidigt 1600tal, och filmer där dom visar massa karikatyrbilder på muslimer).

Jag hade trott på det om jag hade sett några bevis, men eftersom det inte finns några bevis för att det sker så utgår jag från att det inte är sant.

Skrivet av HollowMan:

Har gjort det säkert hundratals ggr redan,men tyvärr har inte andra sidan bevisat något som styrker deras argument.

Om det nu finns tusentals med bevis för det så bör du med andra ord inte ha några problem alls med att redovisa dom.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av HollowMan:

Har gjort det säkert hundratals ggr redan,men tyvärr har inte andra sidan bevisat något som styrker deras argument.

Måste jag ha missat, länka gärna till de relevanta inläggen.

Har du missat det så får du nog leta bättre,tänker inte posta samma saker 1000ggr för att du enbart skall påstå att man aldrig visat något.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Har du missat det så får du nog leta bättre,tänker inte posta samma saker 1000ggr för att du enbart skall påstå att man aldrig visat något.

Att säga att du postat det 1000 gånger hjälper inte om ingen sett det, du påstår, du visar att det stämmer. Så länka gärna till inläggen med de relevanta källorna.

Lite svårt för mig att gå igenom alla dina inlägg utan att veta vad jag ska leta efter.

Skriv svar