Charlie Sheen angående 9/11 attackerna.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Kan vi inte ta diskussionen om de onda muslimerna, PK-maffian och Leffe GW Persson i en annan tråd...

SNÄÄÄÄÄÄLLLLLLAAAAAAAAAAA???

Konspiration?! Åsiktsförtryck?!

Medlem

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det roliga är det är inte många som tar upp om det hus som innehöll alla skulder o viktiga dokument som usa hade förvarat där, sprängdes 3-5 min innan själva flygattacken o det låg en bit bort från tornen. Enligt vad de säger så var det flygattacken som gjorde det.

Men en sån här diskusion(felstavat?) kan hålla på i evigheter.
Gjort är gjort, går inte att ändra på det. Var det terrorister så kom de undan för de spängde sig,var det Bush o hans "girgihetsparti" så kom de undan.
Rättvisa är nåt som inte syns så ofta.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

Det roliga är det är inte många som tar upp om det hus som innehöll alla skulder o viktiga dokument som usa hade förvarat där, sprängdes 3-5 min innan själva flygattacken o det låg en bit bort från tornen. Enligt vad de säger så var det flygattacken som gjorde det.

Har du någon form av belägg för detta?

Citat:

Men en sån här diskusion(felstavat?)

Det stavas diskussion.

Medlem

en grej som jag undrar lite över..

Dom som tror på den officiella storyn, säger att den är rätt.
och dom som tror på den icke-officiella storyn, säger att dom har rätt...

Vem har rätt?
har alla lika mycket fel? eller har alla lika mycket rätt?

Dom flesta, som tror på den officiella storyn, såg den på tv, tidningen osv...

och dom som tror på den icke- officiella storyn, dom har sökt fakta själva.

så vem ska man tro på?
Tvn eller dig själv..

vem tror du på?

Medlem
Skrivet av St0ned:

en grej som jag undrar lite över..

Dom som tror på den officiella storyn, säger att den är rätt.
och dom som tror på den icke-officiella storyn, säger att dom har rätt...

Vem har rätt?
har alla lika mycket fel? eller har alla lika mycket rätt?

Dom flesta, som tror på den officiella storyn, såg den på tv, tidningen osv...

och dom som tror på den icke- officiella storyn, dom har sökt fakta själva.

så vem ska man tro på?
Tvn eller dig själv..

vem tror du på?

sökt fakta själva.

Sett på en video.

Det är väl ungefär lika mycket "söka fakta själva" som att läsa tidningen om 9/11


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av St0ned:

Dom som tror på den officiella storyn, säger att den är rätt.
och dom som tror på den icke-officiella storyn, säger att dom har rätt...

Skulle den officiella visa sig vara falsk, så talar inget för att den icke-officiella skulle vara sann.

Citat:

Vem har rätt?
har alla lika mycket fel? eller har alla lika mycket rätt?

Nej, någon har fel.

Citat:

Dom flesta, som tror på den officiella storyn, såg den på tv, tidningen osv...

Av den "stora massan" kanske, men inte de som diskuterar det hela, då räcker det inte med att ha sett lite på tv.

Citat:

och dom som tror på den icke- officiella storyn, dom har sökt fakta själva.

Detta är nog ett ganska vanligt missförstånd. Jag skulle snarare säga att de flesta som inte tror den gör det på grund av att de sett Zeitgeist eller Loose Change, något som sedan tydligen kan anses vara att "ha sökt fakta själva". De flesta av alla de påståenden som görs, är i brist på kunskap om hur det verkligen låg till. Flera av de saker konspirationsteoretiker tar upp som "konstiga", blev svarade på redan i den officiella rapporten, något de tydligen inte upptäckt.

Citat:

så vem ska man tro på?
Tvn eller dig själv..

Se det så här: Tills i dag har det inte kommit fram någonting som talar för att konspirationsteoretikerna har rätt. Kommer det fram nya belägg får vi omvärdera det ställningstagandet.

Citat:

vem tror du på?

Den enda sidan som lyckats presentera hållbara belägg.

Medlem

http://www.theskepticsguide.org/ bra podcast som tagit upp dom flesta problemen med 9/11 konspirationen samt "debunkat" en massa annat

Medlem
Skrivet av Chokladkakan:

http://www.theskepticsguide.org/ bra podcast som tagit upp dom flesta problemen med 9/11 konspirationen samt "debunkat" en massa annat

Ja, den är väldigt bra! Fokus ligger dock inte på just 9/11 utan på skepticism och vetenskap överlag.

Medlem

Nu har jag respekt för mannen Charlie.

Tyvärr så finns det många som sväljer allt dagens media pumpar ut.
Det värsta är att nu börjar man etablera hat mot en folk grupp worldwide. Japp jag menar muslimer. Detta kan man utnyttja för en massa olika ändamål.
Bara idag läste jag i Metro en artikel där man konstant använde ordet Islamister när man egentligen menade terrorister eller extremister i kontext till texten.
Jag satt och tänkte på det ordet rätt länge och blev bara mer arg ju mer jag tänkte på det. Själv har jag bott i Sverige i 23 år och visst är jag muslim till namnet men det betyder lika mycket för mig som kristendomen betyder för en svensk.
Hur skulle det kännas om varje negativ artikel i världen där en kristen är involverad börjar med "den kristne mannen/kvinnan dödade ...."
Ja ni förstår vart det leder hoppas jag.

Jag tror verkligen på att USA har en roadmap att smutskasta muslimer för att kunna bekosta alla sina underbara erövringar och projekt.

Men det är skönt att det finns folk som inte är hjärntvättade och kan tänka för sig själva.

Till sist vill jag säga att ni som sätter label på folk är inte bättre än Hitler. Tänk på det nästa gång ni använder order muslimer och Islamister. Man ska inte dra alla över en kam som det heter.

Medlem

^Håller med dig till fullo, även om jag inte har någon respekt för Charlie Sheen.

Och det sista du säger om hitler, det finns faktiskt en lag om det där ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av bjosarn:

http://i51.photobucket.com/albums/f399/myfask/258Troll_spray....

För jag menar, du kan ju inte vara seriös med allt det skitsnacket.

Läs på lite så ser du att allt det jag har sagt är sant. Kanske skulle vara lite effektivare än att direkt anse att det är rent skitsnack eller vad? Typiskt för hjärntvättade människor att totalt ignorera fakta. Du kanske är rädd för att inse att världen inte är så svartvit som den först verkade som barn.

jag antar att du är en hasch tomte för det är oftast dom som skriver/tror på konsperationsteorier
och det är alltid hasch tomtarna som tror att alla utom dom som är hjärntvättade och att det är en handfull med elaka reptilsnubbar i kostym som styr världen.
och det är väll ingen vuxen människa som ser världen som svart vit. men det är väldigt naivt att måla upp en sådan svartvit bild av världens majoritet

Medlem
Skrivet av reza666:

Nu har jag respekt för mannen Charlie.

Tyvärr så finns det många som sväljer allt dagens media pumpar ut.
Det värsta är att nu börjar man etablera hat mot en folk grupp worldwide. Japp jag menar muslimer. Detta kan man utnyttja för en massa olika ändamål.
Bara idag läste jag i Metro en artikel där man konstant använde ordet Islamister när man egentligen menade terrorister eller extremister i kontext till texten.
Jag satt och tänkte på det ordet rätt länge och blev bara mer arg ju mer jag tänkte på det. Själv har jag bott i Sverige i 23 år och visst är jag muslim till namnet men det betyder lika mycket för mig som kristendomen betyder för en svensk.
Hur skulle det kännas om varje negativ artikel i världen där en kristen är involverad börjar med "den kristne mannen/kvinnan dödade ...."
Ja ni förstår vart det leder hoppas jag.

Jag tror verkligen på att USA har en roadmap att smutskasta muslimer för att kunna bekosta alla sina underbara erövringar och projekt.

Men det är skönt att det finns folk som inte är hjärntvättade och kan tänka för sig själva.

Till sist vill jag säga att ni som sätter label på folk är inte bättre än Hitler. Tänk på det nästa gång ni använder order muslimer och Islamister. Man ska inte dra alla över en kam som det heter.

Lung och fin nu.
USA behöver ingen Grand Masterplan för att smutskasta muslimer och dra dem alla över en kam.
Det finns gott om folk både här hemmavid och litevarstans annars som gör ett "utmärkt" jobb med det.....


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av KALASnjikov:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av bjosarn:

http://i51.photobucket.com/albums/f399/myfask/258Troll_spray....

För jag menar, du kan ju inte vara seriös med allt det skitsnacket.

Läs på lite så ser du att allt det jag har sagt är sant. Kanske skulle vara lite effektivare än att direkt anse att det är rent skitsnack eller vad? Typiskt för hjärntvättade människor att totalt ignorera fakta. Du kanske är rädd för att inse att världen inte är så svartvit som den först verkade som barn.

jag antar att du är en hasch tomte för det är oftast dom som skriver/tror på konsperationsteorier
och det är alltid hasch tomtarna som tror att alla utom dom som är hjärntvättade och att det är en handfull med elaka reptilsnubbar i kostym som styr världen.
och det är väll ingen vuxen människa som ser världen som svart vit. men det är väldigt naivt att måla upp en sådan svartvit bild av världens majoritet

Reptilsnubbar?! Du är ju 0 insatt i vad det här handlar om ingen har pratat om reptilmänniskor här förutom Greger då.

De här konspirations teorierna har inget att göra med aliens.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

De här konspirations teorierna har inget att göra med aliens.

Säg det till David Icke.

Medlem

Rymdvarelser samt

Citat:

Icke åkte till Brasilien under 2003 där han provade på en form av växt med hallucinogena effekter. Han påstod att hans intellektuella förståelse ökade markant efter detta, och han sa att han i hans "vision" såg att hela världen var en illusion.

Tror vi lämnar honom utanför detta

Medlem

Intressant att notera hur konspiratorikerna sväljer allt med hull och hår som framläggs via alternativa kanaler utan att kritiskt värdera informationen.
(Och det stavas haschtomte)


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Rymdvarelser samt

Citat:

Icke åkte till Brasilien under 2003 där han provade på en form av växt med hallucinogena effekter. Han påstod att hans intellektuella förståelse ökade markant efter detta, och han sa att han i hans "vision" såg att hela världen var en illusion.

Tror vi lämnar honom utanför detta

det är ju så gott som quantum fysik

nej men jag är intresserad av en släng i den världen, är nyfiken på en öppnad tråd som tar upp det här så man kan börja efterforska. Tyvärr har jag själv inte tid just nu för fördjupningar.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Hardboiled15:

De här konspirations teorierna har inget att göra med aliens.

Säg det till David Icke.

Det är ungefär som att dra upp en massa namn på invandrare som har begått brott i Sverige och sedan säga att det är bevis för att de är onda och vill ta över landet.

Letar man efter de värsta så hittar man de värsta. Du säger att vi konspirations teoretiker bara väljer fakta som passar oss men du kritiker verkar ju göra ett ganska bra jobb själv på det planet också.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det är ungefär som att dra upp en massa namn på invandrare som har begått brott i Sverige och sedan säga att det är bevis för att de är onda och vill ta över landet.

Det var ett skämt som tydligen inte gick fram.

Citat:

Letar man efter de värsta så hittar man de värsta. Du säger att vi konspirations teoretiker bara väljer fakta som passar oss men du kritiker verkar ju göra ett ganska bra jobb själv på det planet också.

Som sagt, ett skämt. Sen kan man ju tillägga att många konspirationsteorier är precis lika idiotiska som hans.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Hardboiled15:

Det är ungefär som att dra upp en massa namn på invandrare som har begått brott i Sverige och sedan säga att det är bevis för att de är onda och vill ta över landet.

Det var ett skämt som tydligen inte gick fram.

Citat:

Letar man efter de värsta så hittar man de värsta. Du säger att vi konspirations teoretiker bara väljer fakta som passar oss men du kritiker verkar ju göra ett ganska bra jobb själv på det planet också.

Som sagt, ett skämt. Sen kan man ju tillägga att många konspirationsteorier är precis lika idiotiska som hans.

K lägg till en smiley nästa gång så att jag ser^^


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av KALASnjikov:

jag antar att du är en hasch tomte för det är oftast dom som skriver/tror på konsperationsteorier
och det är alltid hasch tomtarna som tror att alla utom dom som är hjärntvättade och att det är en handfull med elaka reptilsnubbar i kostym som styr världen.
och det är väll ingen vuxen människa som ser världen som svart vit. men det är väldigt naivt att måla upp en sådan svartvit bild av världens majoritet

Blanda inte in konsumtionen av hasch i det här!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Att dabba runt med eller utan konspirationsteorier leder ingenstans. Detta ärende ligger främst hos jänkarna.

Låt dom hantera skiten!

Fan sånt här tjafs om konspirationsteorier kom ut i dröser efter cirka ett år efter 9.11....nu räcker det! Olika "källor" som peka ut både dittan och dattan. Särskilt jänkarna är förtjusta i konspirationsteorierna så det är inte konstigt att det är nerlusat med tusentals dåliga dokumentärer, uppsatser, artiklar och dyl.

Så....ge upp detta nu....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av drsnap:

Att dabba runt med eller utan konspirationsteorier leder ingenstans.
...
Så....ge upp detta nu....

As long as there is injustice, whenever a Targathian baby cries out, wherever a distress signal sounds among the stars, we'll be there. This fine ship, this fine crew. Never give up... and never surrender.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Citat:

Matt 7:3: Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Haha wtf. Makes no sense. Märker du inte bjälken så gör du ju inte det. Då ser du flisan. xD

Medlem
Skrivet av Turbodog:
Citat:

Matt 7:3: Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Haha wtf. Makes no sense. Märker du inte bjälken så gör du ju inte det. Då ser du flisan. xD

"Varför anmärker du på din broders småfel när det är du som har gjort dom största felen?"

Är alltid enklare att påpeka fel hos andra än att märka fel hos en själv,vi vill ju oftast alltid ha rätt och det kan vara väldigt svårt att erkänna att man faktiskt har haft fel.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Turbodog:
Citat:

Matt 7:3: Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Haha wtf. Makes no sense. Märker du inte bjälken så gör du ju inte det. Då ser du flisan. xD

"Varför anmärker du på din broders småfel när det är du som har gjort dom största felen?"

Är alltid enklare att påpeka fel hos andra än att märka fel hos en själv,vi vill ju oftast alltid ha rätt och det kan vara väldigt svårt att erkänna att man faktiskt har haft fel.

Det gäller ju dock åt båda hållen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tack för att du påpekar det självklara, jag tror inte jag eller någon annan hade förstått det annars.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Tack för att du påpekar det självklara, jag tror inte jag eller någon annan hade förstått det annars.

captain obvious to rescue: nu kikade du allt på nicket när du besvarade på det sättet, de glömde täcka i bibeln denna twist som kallas sarkasm

underbart ordspråk förövrigt.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av edsf:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av edsf:

hur var indikationerna falska

Hittils har inga WMDs hittat.

dom hade bevis på att det fanns, eller påstod att dom hade det?

https://www.youtube.com/embed/f_A77N5WKWM

helt orelaterat klipp, försök igen.

Skrivet av huxflux:
Skrivet av edsf:
Skrivet av huxflux:

lägg av med att slänga ur dig att folk är ointelligenta om de inte håller med dig. Kom med lite argument istället för att försöka trycka ner folk.

mitt inlägg var helt korrekt och hittils har ingen äns försökt säga emot det.
Tycker du det är fel att säga att någon som tror på gud högst troligt är dum och lättlurad?

ja.

Ang ditt sätt att argumentera, jag stör mig väldigt på det eftersom du slänger ur dig att andra är ointelligenta/idioter om de är av en annan åsikt. Det leder till att diskussionen blir personlig istället för saklig. Och för läsaren ger du bara en oseriös bild av dig själv.

det är det inte. det är ett faktum. precis som allt i mitt inlägg du citerade var perfekt. "Kom med lite argument istället för att försöka trycka ner folk."
det var ett argument, vad pratar du om?
du ger en oseriös bild av dig själv som reagerar på minsta sak som kan göra motparten i en diskussion lite ledsen. det är inget dagis. folk som tror på gud är i snitt dummare och mer lättlurade än folk som inte gör det. samma sak med folk som mfc, möjligen i mindre grad.

Skriv svar