CocaCola beroende :(

Medlem

Tyckte väl bara lite att...

Nä nu vill jag inte va med i leken längre.

Medlem

Ca 1.5l i veckan fast då är det lidl-cola. Helt okej faktiskt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Dricker inte cola om det inte är till skräpmat. Juicenarkoman dock


signatur

Videomupp

Medlem

Jag brukade dricka cola så in i helvete men fick aldrig några knepiga symptom om jag slutade. Bästa sättet att sluta någon sorts beroende är att stegvis trappa ner och ALDRIG trappa upp


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dricker inte cola om det inte är till skräpmat. Juicenarkoman dock

helt rätt där - jag har börjat dricka en viss juicedryck med värsta massa fruktkött istället för att dricka cola eller annan läsk

coca-cola är ju inte så snälla mot mark och folk i fattiga länder så man behöver ju inte finansiera dem mer än nödvändigt...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dricker inte cola om det inte är till skräpmat. Juicenarkoman dock

Vad bör han göra då? Äta mer skräpmat?

Håller dock med föregående om att det är bäst att gradvis trappa ned om man har ett beroende, aldrig bra att sluta med saker tvärt för då brukar kroppen säga ifrån.

MFC
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Jag hade också ett problem med Cola-drickande, det handlar bara om att bryta beroendet. Visst kommer du må pyton några dagar, men det går över.

Varje gång du tänker att du måste köpa cola, gör det inte. Tvinga dig själv att bryta mot beroendet och vanan.

japp, håller med. Bästa medicinen är den egna viljan.

Slutade snusa, beslutet att sluta gjordes samma dag och då hade jag snusat i 9 år.. har inte snusat på över 1½ år.

Viljan slår allt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fz skulle fan kunnat tjäna pengar på det här, göra någon dokumentär om coca-colaberoendet som deras medlemmar har :D.

Medlem
Skrivet av the_cru:
Skrivet av WildThing:

Dricker inte cola om det inte är till skräpmat. Juicenarkoman dock

helt rätt där - jag har börjat dricka en viss juicedryck med värsta massa fruktkött istället för att dricka cola eller annan läsk

coca-cola är ju inte så snälla mot mark och folk i fattiga länder så man behöver ju inte finansiera dem mer än nödvändigt...

Jovisst, om det bara var nyttig Juice så Dricker sån här "Glocken Gold" eller vad den nu heter, innehåller väl mer socker än nyttigheter i vilket fall som helst.


signatur

Videomupp

Medlem

jag har gjort framsteg har bara druckit 3st 1.5 liters den senaste veckan


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

wildthing: glocken gold? det är nästan så att jag skulle rekomendera dig att börja med cola istället

meep: grattis, jag har druckit 33cl


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

svensk juice med fruktkött är fina grejer. Hallon-varianten är som att dricka en bit av himlen ju (om man gillar hallon) )


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Otroligt vad vissa spel kan göra... Jag skaffade FFXII förra fredagen, och p.g.a det så dricker jag mindre cola nu. Jag tar mig inte tiden att dricka helt enkelt! XD

Medlem

Jag dricker inte så mycket cola, det brukar röra sig om 1 eller 2
1,5 liters colaflaskor i veckan ungefär.
Men, jag dricker det för att jag tycker det är grymt gott till godis och/eller chips och maten jag brukar äta.
Och, om man inte har problem med något man tycker om, varför sluta? (jag har än så länge inte haft några magproblem iaf)
Men jag dricker mest juice och saft, sån där man blandar till med vatten..
Kaffe dricker jag med, är grymt fast i det träsket..
Té dricker jag alltför sällan, inte så ofta jag som jag igentligen borde iallafall.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

wildthing: glocken gold? det är nästan så att jag skulle rekomendera dig att börja med cola istället

Jo tack, jag vet


signatur

Videomupp

Medlem

Mina unga herrar, ni kommer få diabetes/cancer en vacker dag

Medlem

Har aldrig riktigt kännt problemet, dricker visserligen mycket cola, men samtidigt så känner jag inget större behov eller så om jag inte dricker det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ca 1.5l i veckan fast då är det lidl-cola. Helt okej faktiskt.

Ska jag dricka cola ska det va riktig cola och inte nån tillsatsfylld kopia som påstås vara nyttigare.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Youtube-proffs
Skrivet av Sethernis:

Mina unga herrar, ni kommer få diabetes/cancer en vacker dag

Du kommer nog få cancer med! Äter du kött? då får du troligtvist cancer, äter du chips? cancer. Godis? Cancer.

Man får cancer av allt nu för tiden!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Känner igen mig. Har varit cola beroende tills för bara en vecka sedan. Det är bara att tvinga sig att inte dricka. Sedan drick mycket vatten. Nu när jag dricker cola mår min mage dåligt.


signatur

"http://kevan.org/brain.cgi?Gadher" Gå hit och bli Zombie :)

Medlem
Skrivet av Polish:

Man får cancer av allt nu för tiden!

visst är det konstigt?! med tanke på att allt man tar i är cancerframkallande på något sätt är det ju underligt att inte alla får det före tio års ålder


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Man får nog cancer om man äter/dricker det för mycket

Medlem

Jag hade ett Cola-beroende för ett tag sedan. Drack väl ungefär lika mycket som trådskaparen gjorde.

Det jag gjorde var till att börja med att bara dricka på helger. Fint och enkelt mål.

Efter att ha gått 5 dagar utan Cola så får du som belöning dricka på helgen. Så fort du känner suget är det bara att tänka på belöningen.

Efter ett tag så drar du ner helgdrickandet till 1 flaska 1.5 liter per helgdag.

Efter det så är det upp till dig att utforma en "diet" beroende på hur mycket Cola du anser vara lämpligt. Personligen stannade jag där på max 1.5 liter per helgdag (BARA lördagar och söndagar). Att man dricker lite Cola på helgen anser jag inte göra någon skada.

Nyckeln är att hålla sig till helgen.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag tror att alla utvecklar ett Cola-beroende för eller senare i livet. Mitt varade i 4 år, från 7:an till 1:an på gymnasiet. I två år drog jag ner väldigt mycket på koffeinet för sedan utveckla ett extremt kaffe-beroende i och med högskolestudier. Kaffe is teh shit! Synd bara att magen inte klarar tre koppar innan lunch

Medlem
Skrivet av adeg:

Jag tror att alla utvecklar ett Cola-beroende för eller senare i livet. Mitt varade i 4 år, från 7:an till 1:an på gymnasiet. I två år drog jag ner väldigt mycket på koffeinet för sedan utveckla ett extremt kaffe-beroende i och med högskolestudier. Kaffe is teh shit! Synd bara att magen inte klarar tre koppar innan lunch

Jag har inte Cola beroende och kommer aldrig få det. Det gäller bara att undvika såna skitdrycker som är onyttiga.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Är sjukt kaffe beroende. Dricker 3-4 koppar om dagen

Amatör, det gör jag innan lunch. 8)

Inaktiv

FZ skulle sätta upp Coca Cola adds över hela sidan, hade blivit miljonärer


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

1 glas kaffe räcker på morgonen inget mer!


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Jag har inte druckit Cocacola på över 3 år!

Jag blev allergisk mot något och då fick jag inte dricka läsk innan jag fick veta vad det var jag inte tålde. På den tiden så avvänjde jag mig från läsk så nu förtiden dricker jag bara mineralvatten!

Medlem

Jag har nu lyckats att hålla uppe coladrickandet totalt genom att köpa koffein på apoteket och jag är nu Colafri sedan 13 dagar


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Skriv svar