CocaCola beroende :(

Medlem

Drick koncentrerad cola som dom kör med på restauranger. I värsta fall dör ni men va faen, ni slipper iaf colaberoendet.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av adeg:

Jag tror att alla utvecklar ett Cola-beroende för eller senare i livet. Mitt varade i 4 år, från 7:an till 1:an på gymnasiet. I två år drog jag ner väldigt mycket på koffeinet för sedan utveckla ett extremt kaffe-beroende i och med högskolestudier. Kaffe is teh shit! Synd bara att magen inte klarar tre koppar innan lunch

Jag har inte Cola beroende och kommer aldrig få det. Det gäller bara att undvika såna skitdrycker som är onyttiga.

Ok, då. Men du är speciell

Medlem

Själv dricker jag coca cola hela tiden, jag dricker det faktiskt nu
Jag dricker det för att det är gott, men får jag huvudvärk och liknande om jag inte dricker det? Nej herregud...

Inaktiv

hur vet du det, om du dricker hela tiden?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

hur vet du det, om du dricker hela tiden?

Såklart finns det inte coca cola hela tiden här hemma, kanske köpt för lite eller druckit allt för snabbt. Brukar vara utan coca cola i 1 vecka då

Jag är sugen på det då, det erkänner jag. Men att jag får huvudvärk och mår dåligt o sånt, det händer inte mig. Dricker bara juice då istället.

Medlem

kanske skulle ta den där 1.5 litarn som står i kylskåpet.. gött sugen efter att ha läst tråden

KoP
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Dricka juice för mycket är ju inte nyttigt heller typ.

back on topic jepp been a cola addict men man ficka pina sig med att inte dricka nått och efter 2veckor så var det borta.

Nu köper jag bara nån 33cl ibland då är det super gott men dricker jag mer så blir jag bara dålig i magen.

kolsyre fri mineralvatten är det jag dricker nu istället mycket godare..

nyttigare att dricka kranvatten än att köpa mineralvatten på pet.

Inaktiv

varför det?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Alltså helt ärligt, jag lever med åsikten att ALLA är beroende av någonting, och det finns mycket värre saker att vara beroende av än koffein.

Gör/Äter/Dricker du får mycket av i princip vad som helst är det farligt på någon nivå. Även träning är farligt om man kör för hårt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Alltså helt ärligt, jag lever med åsikten att ALLA är beroende av någonting, och det finns mycket värre saker att vara beroende av än koffein.

Gör/Äter/Dricker du får mycket av i princip vad som helst är det farligt på någon nivå. Även träning är farligt om man kör för hårt.

Ah, men Cola är farligt i relativt små mängder om man jämför med träning eller potatis. Både rent viktmässigt och ur en diabetikers synvinkel.

Håller man sig till helger tror jag dock att man kan klara sig rätt bra.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Avstängd

Det kan jag hålla med om. Allt är farligt i för stora mängder, men hur stora mängderna måste vara beror på vad det är. Coca-Cola innehåller ju väldigt mycket socker, så det är inte bra att dricka för mycket. Det finns dessutom en hel del annat som inte är nyttigt för kroppen.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det kan jag hålla med om. Allt är farligt i för stora mängder, men hur stora mängderna måste vara beror på vad det är. Coca-Cola innehåller ju väldigt mycket socker, så det är inte bra att dricka för mycket. Det finns dessutom en hel del annat som inte är nyttigt för kroppen.

Light-cola?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Dricker fortfarande men har lyckats få ner kvoten genom att bara köpa burkar istället. Det blir liksom lite svårare att säga bara en burk till. Har man en 1,5L flaska är det bara att hälla upp.

Medlem

Det bevisades ju att det inte är sockret i sig som ger en diabetes, utan övervikten som ofta orsakas av sockret. Så att dricka för mycket cola ger en inte diabetes så länge som man inte blir tjock. ...typ.

Avstängd
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av EliasN:

Det kan jag hålla med om. Allt är farligt i för stora mängder, men hur stora mängderna måste vara beror på vad det är. Coca-Cola innehåller ju väldigt mycket socker, så det är inte bra att dricka för mycket. Det finns dessutom en hel del annat som inte är nyttigt för kroppen.

Light-cola?

Jo, Light innehåller inte lika mycket socker, men det är fortfarande väldigt onyttigt.

Min syster fick diabetes och ingen i släkten som vi känner till har/har haft det. Hon har dessutom inte varit något cola-fan och hon är inte överviktig... väldigt mysko. Läkarna har tagit blodprov på oss andra i familjen för att använda till forskning om diabetes. Hoppas de kommer fram till något intressant.

Inaktiv

Så coca cola light till pizzan eller en vanlig coca cola är saksamma.

Jag har hört att det inte skall hjälpa att dricka drycker med sötningsmedel om man äter fet mat till, kroppen bildar/binder mer fet när äter något sött. Så om det inte kan binda sockret tar kroppen fettet ifrån maten ISTÄLLET.

Man kan äta hur mycket fet mat som helst utan att bli fet, sålänge man inte kombinerar det med kolhydrater (ris/pasta/potatis/mjöl/majs osv)!

blomkål/ broccoli/ tsatsiki tillsammans med fett kött.
Testa det i ett par veckor.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tycker det är så kul att se folk sitta och käka samma snabbmat, fast med mer grönsaker för att det är "Nyttigare".... nej, det är det verkligen INTE, det är lika mycket onyttigt skit man får i sig, och nyttiga saker balanserar inte upp det som folk tror det gör.

Kort sagt, folk är får som följer flocken, vilket gör det till idioter utan gränser. Positivt? Nej, men sant.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

blomkol och broccoli är också kolhydrater. samma gäller tsatsiki och allt annat som innehåller något från växtriket. fettet som finns insprängt i köttet är också kolhydrater.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

fettet som finns insprängt i köttet är också kolhydrater.

Det där har du nog fått om bakfoten. fett och kolhydrater är inte samma sak. De är båda huvudsakliga energiintag för människan, men de har olika energinnehåll och bryts ned på olika sätt i kroppen. Rent kemiskt är det dessutom olika saker...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

njaej, det fettet är bara kolhydrater i largingsform, som väldigt snabbt omvandlas till glycerol.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

dricker man cola stöder man kriget i irak! LAWLZ.

kan inte dricka det längre, mår nästan illa när jag känne den smaken för den har missbrukats så hårt vid blandning med sprit ^^

Skriv svar