Comic Con Gamex STHLM - Vilka ska dit och vad ser ni mest fram emot?

Medlem
Comic Con Gamex STHLM - Vilka ska dit och vad ser ni mest fram emot?

Hej!

Jag undrar vilka som ska till Gamex i år och vad ni mest ser fram emot att få spela eller att se?

Personligen så ser jag mest fram emot att få se/spela The Division, Magica 2 och Dragon Age inquisition.

Info om eventet och exempel på vilka aktörer som kommer att närvara där: http://www.comiccon.se/Press/Comic-Con-Gamex-slapper-in-framt...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

https://rebellradion.files.wordpress.com/2014/09/screen-captu...

Hej!

Jag undrar vilka som ska till Gamex i år och vad ni mest ser fram emot att få spela eller att se?

Personligen så ser jag mest fram emot att få se/spela The Division, Magica 2 och Dragon Age inquisition.

Info om eventet och exempel på vilka aktörer som kommer att närvara där: http://www.comiccon.se/Press/Comic-Con-Gamex-slapper-in-framt...

Ska ej gå, verkar så otroligt dåligt planerat och för några veckor sen fanns det inte ens ett program över vad som skulle hända eller vad som skulle finnas där. Var är alla kändisar som tillhör hela Comic-Con grejen?

Medlem

Vi ska dit hela familjen, alla fyra dagarna.. Att det är lite strul i början är inte något som avskräcker oss - det är ofta så första gången man arrangerar något, speciellt när det är i den här storleksordningen. Jag ser fram emot Magica och specialvisningen av Ghostbusters, min sambo är sugen på att prova Dragon Age: Inquisition och köpa serier.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Jag ska inte dit; mitt första (och enda) besök på Gamex för några år sedan visade att det här med spelmässor inte riktigt är min grej. Jag tvivlar på att det blir mer av min grej bara för att fler saker finns på plats, även om jag inte tvivlar på att det blir mycket roligare för folk vars grej det är. Det är rätt ballt att ComicCon har kommit till Sverige, dock. Jag hoppas att det går bra, att många kommer och att namnet kanske kan locka dit ännu flera utvecklare och annat relevant folk än vad "Gamex" gjorde.

Däremot gjorde mitt enda besök att jag sedan dess tycker att Bioware verkar vara ett riktigt schysst gäng utvecklare. Deras visning av Dragon Age 2 den gång jag var där (det var som sagt några år sedan) var riktigt kul att se. Då visade de upp en sekvens som bara lite NDA-munkavlade journalister fått se tidigare, så det kändes som att man verkligen fick se något exklusivt. Nu släpps ju DA:I precis efter mässan, så jag vet inte hur exklusivt det som visas i år kommer att kännas, men det är ju inte Biowares fel direkt. Men jag kommer alltid respektera dem för att de varit där varenda år (tror jag) sedan Gamex startade. Det är deras presentationer som jag alltid tycker det är lite synd att jag inte ser när mitt generella ointresse för mässan gör att jag inte orkar åka dit.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag ska inte dit; mitt första (och enda) besök på Gamex för några år sedan visade att det här med spelmässor inte riktigt är min grej. Jag tvivlar på att det blir mer av min grej bara för att fler saker finns på plats, även om jag inte tvivlar på att det blir mycket roligare för folk vars grej det är. Det är rätt ballt att ComicCon har kommit till Sverige, dock. Jag hoppas att det går bra, att många kommer och att namnet kanske kan locka dit ännu flera utvecklare och annat relevant folk än vad "Gamex" gjorde.

Däremot gjorde mitt enda besök att jag sedan dess tycker att Bioware verkar vara ett riktigt schysst gäng utvecklare. Deras visning av Dragon Age 2 den gång jag var där (det var som sagt några år sedan) var riktigt kul att se. Då visade de upp en sekvens som bara lite NDA-munkavlade journalister fått se tidigare, så det kändes som att man verkligen fick se något exklusivt. Nu släpps ju DA:I precis efter mässan, så jag vet inte hur exklusivt det som visas i år kommer att kännas, men det är ju inte Biowares fel direkt. Men jag kommer alltid respektera dem för att de varit där varenda år (tror jag) sedan Gamex startade. Det är deras presentationer som jag alltid tycker det är lite synd att jag inte ser när mitt generella ointresse för mässan gör att jag inte orkar åka dit.

Ja, jag ska själv dit i år för första gången och kommer enbart att vara där under fredagen med ett VIP pass och det ska bli roligt att själv få uppleva om det är bra eller dåligt. Man har hört mycket om Gamex och nu när comic con också kom dit så tänkte jag att det är väl nu man ska besöka det här eventet. Det ska bli intressant att få se om det kommer att presenteras några speciella spel där i år som ingen tidigare har sett något eller så mycket av. Det spelet som jag på rak arm vet om ska visas för första gången rent gameplay mässigt är Magicka 2 och det lär bli intressant att få se då 1:an var bra.

Det jag hittills vet om eventet i år är att det ska vara en ny host av eventet och att deras listor med utställare växer för varje dag som går närmare själva öppnandet. Gamex ser lovande ut i år och jag hoppas på att jag inte kommer att bli besviken.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Nu har Gamex iaf släppt ett schema över hela eventet för den som är intresserad: http://schema.comiccon.se/


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Jaa, vad ska man säga.. det här blev ju inte så tokigt!

Vi for ner på torsdagen så invigningen kan jag inte säga något om men daamn: fredag, lördag och söndag var det packat med folk, en tokhärlig stämning, massor av överraskningar och saker som definitivt var värda att vänta på..Provade "Dragon Age 3", "Far Cry 4", "The Order 1889" och "Driveclub" bland mycket annat - nu måste jag nästan skaffa en PS4 känner jag.. Nästa år kommer att bli ännu bättre, större och mer legen..

..vänta på det..


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jaa, vad ska man säga.. det här blev ju inte så tokigt!

Vi for ner på torsdagen så invigningen kan jag inte säga något om men daamn: fredag, lördag och söndag var det packat med folk, en tokhärlig stämning, massor av överraskningar och saker som definitivt var värda att vänta på..Provade "Dragon Age 3", "Far Cry 4", "The Order 1889" och "Driveclub" bland mycket annat - nu måste jag nästan skaffa en PS4 känner jag.. Nästa år kommer att bli ännu bättre, större och mer legen..

..vänta på det..

ja, jag vara bara där på fredagen men det var bra enligt mig också. Det fanns både mycket att köpa och att spela. Jag ser också fram emot eventet nästa år och vad jag kunde se så verkar det till och med bli två event nästa år, ett i malmö och ett i kista. Vi får väl se hur det blir med det men det verkar i alla fall lovande. För de som ansåg att det fanns för lite serier där och att fokuset var mer på spel, samt film så stämmer det men det är samma på de andra Comic Con eventen också. Jag såg häromdagen på en intervju med Stan Lee som sa att det är samma sak på Comic Con i San Diego och det får man leva med.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Nästa år har man bokat Älvsjömässan i Stockholm, ett smart val då den tar in mycket mer folk och har större / bättre fördelad golvyta. Bara att boka in datumen och börja fundera på vad man ska klä upp sig till


signatur

War, War never changes...

1
Skriv svar