Crysis 1 kompatibilitets fel HJÄLP!!!

Medlem
Crysis 1 kompatibilitets fel HJÄLP!!!

Hej!

Vill till och börja med säga att jag registrerade mig nyss och hoppas att jag är i rätt tråd nu.

Som rubriken lyder så har jag problem med mitt Crysis 1 spel, jag har en relativt ny acer aspire V5 med Windows 8, en riktigt bra speldator som jag har en del spel på varav Crysis 1 som jag tycker är kul att köra multi på. Jag installerade spelet och körde några dagar sen rätt som de va funkade det inte och stod att jag ska uppgradera mitt operativsystem osv, eller nedgradera rättare sagt, precis som att datorn skulle förnyats över natten eller så. Har försökt med allt från att installera om, kör som administratör, kört i andra lägen som Windows 7 läge och Vista läge. Sen gav jag upp då inget hjälpte, sen testade jag igen rätt som de va efter någon vecka och då gick det som vanligt så jag blev skitglad för de sen slutade det funka igen, så det kommer och går och nu vill jag gå till botten med detta, har frågat på en hel del forum men får inget svar hoppas det finns någon smartare här inne som kan komma med något förutom att byta grafikkort eller så för de kan omöjligt vara fel på det!

Tack på förhand!

Medlem

Att kalla en Acer aspire v5 för speldator är väl att ta i från tårna.
-Vad jag kan googla fram så är det något mellanting mellan en laptop och en netbook och har en APU (intel HD4000 eller Radeon HD 8210 beroende på modell).
EDIT: det var visst gamla modellen

Med det sagt, det enda jag kan tänka a på är om du har laddaren i eller ej (så den kör på olika strömscheman) men om det skulle påverka så det inte ens går o starta spelet vettifasen, såvidare det inte känner av att allt är nerklockat om du har fel strömschema inställt.
Edit: kolla även att det är inställt att det ska avända grafikkortet och inte köra det på APU:n


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

För mig är det en bra speldator med tanke på vad jag haft förut och att jag blev rekommenderad denna för spel så!
För övrigt tack för svaret ska se efter om det kan ligga något bakom de du säger, yes den kör på olika strömscheman, jag kör hög prestanda på spelen, om de e bra eller inte vettetusan!

Medlem

Jag testade ändra prestanda till strömbaserat läge men hade inget med det att göra, kollade även de där ang grafikkortet och APU men hittade inte de, var går man in i så fall? Men iallafall gick jag in på egenskaper och testade lite saker jag inte gjort förut så gick jag in på säkerhet -> redigera sen under Behörighet för alla programpaket så kryssade jag i Full behörighet och tryckte på verkställ och sen hoppade spelet igång. Jag hoppas det slutar dryga sig nu i framtiden....

Annars återkommer jag hit, bra sida! (Y)

Det låter märkligt att det funkade en gång och sedan inte senare. Det låter som om det är något krux med drivrutiner. "Crysis" kräver inte W8.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, konstigt indeed, körde kanske en timme igår sen kom rutan "Programmet har slutat fungera" upp så de va bara att trycka stäng, spelet startar som de ska nu men stängs ned efter mellan 30-60 min... något frustrerande när man är mitt inne i spelet!

Skrivet av inc_of_nome:

Ja, konstigt indeed, körde kanske en timme igår sen kom rutan "Programmet har slutat fungera" upp så de va bara att trycka stäng, spelet startar som de ska nu men stängs ned efter mellan 30-60 min... något frustrerande när man är mitt inne i spelet!

Du har valt att spela en av de spel som kräver rejäl med hårdvara om man har det på max inställningar. Testa att stänga V-Sync om det finns den möjligheten i menyn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Var hittar jag v-sync alternativet då? Inne på spelet eller egenskaper eller? Spelet verkar funka bra via steam än så länge, inga plötsliga avslut men ibland vill det inte starta, verkar som mitt Crysis spel har lite svårt att bestämma sig hmm.

Medlem
Skrivet av inc_of_nome:

Var hittar jag v-sync alternativet då? Inne på spelet eller egenskaper eller? Spelet verkar funka bra via steam än så länge, inga plötsliga avslut men ibland vill det inte starta, verkar som mitt Crysis spel har lite svårt att bestämma sig hmm.

(((Kör på "Play Crysis 64bit" vanliga "Play Crysis" startar aldrig!)))

Medlem

Har gjort, funkar inte!

Medlem

Nu har spelet inte fungerat igen sen igår morse, kommer avinstallera det nu för jag är så j*vla irriterad! Inget funkar!

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar