FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.

Är det en vettig tanke vi har?

• Ja
    87.5% (7)
  • Nej
    12.5% (1)
Dailychanges
Titel Nykomling
Registrerad 2012-09-04
Inlägg 1

Tja!
Jag och några kamrater håller på med ett skol projekt, som innebär att vi ska starta upp en kampanj som gynnar något eller någon.

Vi bestämde oss för att göra en kampanj om att minska avgas utsläppen. Vår idé är att alla under 1dag ska försöka att lämna bilen hemma och ta sig till jobbet/skolan/platsen antingen till fots, cykel m.m eller använda sig utav kollektiv trafik.

Detta är i huvudsak inte för att minska utsläppen för just precis en dag, utan att visa människor att de går att ta sig till platser utan att använda sig utav sin personliga bil.

Det skulle vara riktigt schysst om ni gick in på vårt facebook evenemang (http://www.facebook.com/events/190402834425908/) och deltog, eventuellt bjuda in fler vänner så att budskapet förs vidare!

LOGGA DAILY CHANGES kopiera.jpg

Zymac
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 263

Bra tänk, dock Facebook, så det går fetbort (åker iofs kommunalt redan :P)

Ariath
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 1 923

Tanken är bra. Även om jag skulle vilja åka kollektivt tror jag inte Västtrafik fixar en alldeles egen rutt åt mig och vid den tiden på dygnet jag jobbar. Det blir bilen varesig jag vill eller inte:)

KoP
KoP
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-08
Inlägg 2 469

Så.. done! Cyklar till jobbet varje dag då det ligger såpass nära. :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 570 medlemmar online. 51 foruminlägg har postats idag.

FZ