Daily Changes 27/9

Medlem
Daily Changes 27/9

Tja!
Jag och några kamrater håller på med ett skol projekt, som innebär att vi ska starta upp en kampanj som gynnar något eller någon.

Vi bestämde oss för att göra en kampanj om att minska avgas utsläppen. Vår idé är att alla under 1dag ska försöka att lämna bilen hemma och ta sig till jobbet/skolan/platsen antingen till fots, cykel m.m eller använda sig utav kollektiv trafik.

Detta är i huvudsak inte för att minska utsläppen för just precis en dag, utan att visa människor att de går att ta sig till platser utan att använda sig utav sin personliga bil.

Det skulle vara riktigt schysst om ni gick in på vårt facebook evenemang ([http://www.facebook.com/events/190402834425908/]) och deltog, eventuellt bjuda in fler vänner så att budskapet förs vidare!

Medlem

Bra tänk, dock Facebook, så det går fetbort (åker iofs kommunalt redan )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tanken är bra. Även om jag skulle vilja åka kollektivt tror jag inte Västtrafik fixar en alldeles egen rutt åt mig och vid den tiden på dygnet jag jobbar. Det blir bilen varesig jag vill eller inte:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

KoP
Medlem

Så.. done! Cyklar till jobbet varje dag då det ligger såpass nära.

1
Skriv svar