Dark Souls 2 - Vad ska ni spela för build?

Medlem
Dark Souls 2 - Vad ska ni spela för build?

Eftersom Dark Souls 2 finns till både ps3, x360 och PC så kändes det dumt lägga det under Sony-forumet bara för att jag själv har det till ps3, och när det inte fanns nåt "multiplattform" forum så fick det bli allmänt snack, moderatorerna får gärna flytta tråden om de anser den hör hemma nån annanstans

Fick precis hem mitt ex av Dark Souls 2, och längtar efter att få stiga in i spelet och få dö ordentligt. Demon's Souls och Dark Souls var helt klart bland de bästa spelen jag spelat de senaste 10 åren och längtat grymt efter DS2.
Har undvikit googla för mycket på spelet för att undvika spoilers, vill helst uppleva allt själv från början.
Har dock kollat en del på ifall builds liknande de från DS1 funkar i 2an med. Alltid varit en älskare av dex-builds själv och får nog bli en sån nu med... med en stor skillnad från DS1:

DUAL WIELDING!

Ordentlig dual wielding alltså, med ett eget stance där man slår med båda vapnen samtidigt *dreglar*

Så, för mig blir min första karaktär en swordsman, dexterity dual wield build

så.... nu har ps3an uppdaterat systemet färdigt så ... hej då till livet.

Medlem
Medlem

jag börja som Warrior får se vad det leder till senare. Men jag köpte Looking glass armourn igår och han ser riktigt bra ut nu behöver bara nåt brutalt vapen nu så är allt bra

Medlem

Körde igenom som halberd thief i ettan. Får se om det blir något liknande. Dual wield känns som det kan vara något med nu när du skriver det. Tänkte mig något i stil med SAO.

Med tanke på Dark souls, så hoppas jag det kommer lite mer om Deep Down snart.

Medlem

Vet inte om endurance funkar på samma sätt, men jag hade tänkt, en endurance maxad strenght närstrids karaktär, som kan rulla flawless i även dom tyngsta rustningarna.

Gjorde en i demonsouls som kunde rulla även med tower shield och tyngsta rustningen, vägen dit var... ja... lång.

Jag har spelat nu i 2 dagar. Jag kommer ju först och främst utforska alla items igen eftersom det är mycket som är förändrat. Jag kommer ha så lite lvls som möjligt för att inte bli massinvaderad. Det var ju det jobbiga när jag bara lvlade på i Dark Souls på första gubben. Man fick ha sin humanity i snitt 1 minut sen så matades det in Dark phantoms tills man blev av med den. Samtidigt kommer jag mata på med lvls allt efter vad som behövs för att kunna utforska mer items och deras mekanik och balans.
Sen när man börjat bli lite kunnig kommer jag börja satsa mer på renodlade builds. Lär ha en build för varje covanent och samtidigt några forthelulz-builds.

Just nu springer jag runt med longsword och broadsword bara och jämför pros n cons samtidigt som man uppgraderar dem. Har inte kommit så långt än. Massa irl ivägen.

Medlem

Dark Souls 2 är ett underbart spel iaf, det kan jag säga efter att ha spelat några timmar nu
Får bli inhandla det till PC med sen när väl dyker upp där dock, men ps3-versionen funkar finfint den med.
Körde fram till första bossen med en ren dexbuild först men blev sen nyfiken på att testa de nya magierna, så började om men en sorcerer istället och älskar det.

Episk fight med andra bossen nyss, efter 10+ försök kom på att

det var bättre att gå i närstrid även som magiker, bara försöka circla runt, ducka och skjuta magier när tillfälle uppstod, försökte jag hålla avstånd så sket det sig bara med duckandet pga allt bröte i vägen och hans jävla snabba rush-attacker om man stod på fel ställe.

Kan säga att jublade högt när bossfan till slut dog, efter att ha nästan skitit på mig när bossen var så nära döden att det hade räckt med en soul spear till, och då märka att magierna var slut och börja ducka och panikbyta till svärd och hugga ihjäl fanskapet.

1
Skriv svar