Det första FPS som ni har spelat

Medlem

Wolfenstein 3D, på min första 386:a.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Wolfenstein 3D

Medlem
Medlem

det var nog goldeneye tror jag, kommer inte ihåg det var så länge sen

Medlem

Doom, eller möjligtvis Wolfenstein 3D ^^

Jag och en polare köpte ärtpistoler och krigade i köket, hösten 1983...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:

Åh... Marathon! Detta fantastiska mac-spel gjort av studion ni antagligen trodde slog igenom med Halo.

Marathon var låååååååångt före sin tid. Det hade till och med multiplayer!

#Doom, som kom ett år tidigare och hade multiplayer, räknas inte? Lite typiskt en Apple-produkt att hyllas som "nyskapande" när de inte är först *host* videosamtal *host*


signatur
Medlem

Wolfenstein 3D. Det var riktigt längesen

Medlem

För mig vart det DOOM.

Medlem

Mitt första nostalgiska spelminne var utan tvekan när jag sprang runt med min barbarian i Diablo 2, tillsammans med min morbror. På den tiden var det något var det häftigaste spelet jag någonsin spelat.

Medlem

För min del var det medal of honor allied assault

Medlem

Doom..


signatur

//Peace out

Medlem

Unreal var nog det första jag spelade. Episkt och läskigt var det

Medlem

Wolf 3D hos någon morbror som hade dator. Lyckan var total när man fick spela. Annars var det Doom när vi fick våran första dator hemma. Jag fick tjata på mamma att jag skulle få spela det


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Goldeneye på N64 eller PerfectDark.. Gamla favoriter.. Expansion Pack behövde man till PD. Nostalgi <3


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Doom, Heretic, Hexen, Shadow Warrior och Wolf 3D. Var så länge sedan, kommer inte ihåg exakt. Många var ju shareware-versionerna (förutom Shadow Warrior <3).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Första jag kommer ihåg är wolfenstein 3d men det är fan knappt det. Räknar Quake 1 som det första fps som jag verkligen spelade.

Wolfenstein 3d.

var något spel innan det men tror inte den räknas som äkta fps.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det första jag lirade var Doom 95, dock var det såpass läskigt så jag vågade sällan spela det i över en timme.

Medlem

Doom 1 för min del. För scrollande P.O.W för Amiga kan ju knappast räknas som FPS


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Mitt första FPS var James Bond: Nightfire fick det samtidigt som jag fick mitt PlayStation 2, julen 2002, underbara tider

Medlem

Wolfenstein 3D.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Tänkt efter noga ... tror det var antingen Quake, Unreal, något Delta Force spel eller Goldeneye på N64... skulle tro på Unreal då jag fick med det till ett av mina första grafikkort.


signatur

Have a good time!

Medlem

Wolfenstein 3d


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Avundas verkligen alla dessa 80-talister som fått uppleva spel så som vi 90-talister aldrig kommer få

Höjden på mitt nostalgiande är ett knappt minne där jag satt hemma hos grannen och spela nån demo på halflife.

Minns även nått spel där man börjar i nått slott där tyskar torterar folk med elektriska stolar. Sen kommer man till en stad där man hittar en kyrkogård och då spårar hela spelet med att man hamnar i underjorden och börjar skjuta spöken och monster. Har fått för mig att det är wolfenstein men vet inte riktigt. Kan nån bekräfta?

Medlem

Doom tror jag rätt säkert, kan lika väl vara wolfenstein, men tror jag bara spelat det genom doom (påskägget)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av CseRoQ:

Battlefield 1942

Samma

Medlem

Duke nukem 3D!
Kanske Inte det bästa spelet för en 7 åring

Inaktiv

Doom, sharewareversionen som jag installerade från disketter. Vilka minnen

Medlem

Wolfenstein 3D på min kusins gamla burk, som förresten hade en Turbo-knapp.

Detta följt av Doom och Quake, vad jag minns. Och naturligtvis Duke 3D när det var som nyast, som då var det snyggaste spelet jag sett.

Fuck yeah generation Wolfenstein, kommer facepalma gott när någon skriver "HL2" som sitt första fps.

Skriv svar