Det första FPS som ni har spelat

Medlem
Medlem

Tror det var Hexxen eller Tekken

Medlem

Wolfenstein 3d var nog mitt första.

Medlem

Dark Forces ::up::


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

det måste ha varit doom (1)


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Tror att det var ett gammalt cowboy spel, namnet började på o tror jag. Man var en sherif kom jag ihåg.

Medlem

Call of duty 2: Big red one (PS2)

Medlem

Jag tror det är Wolfenstein 3d


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av andymikel:

Tror att det var ett gammalt cowboy spel, namnet började på o tror jag. Man var en sherif kom jag ihåg.

Outlaw


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Cod2


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hexxen / heretic / Strife / Duke 3d eller kanske t.o.m Descent om det nu räknas som fps.

Medlem

inte riktigt säker men tror att det var Doom. Men kommer också ihåg att jag brukade spela global operations (har för mig att det heter så)

Medlem

Kommer inte exakt ihåg vilket som var först. Ett säkert kort är nog att säga Doom. Doom 95 kan det ha varit, vill jag minnas. Sedan var nog Duke Nukem 3D inte så långt efteråt. Lite suddigt med kronologin.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Doom
Wolfenstein 3D
Doom 2
Blood.

Är det jag minns att jag hade på min första 386 pc, minns dock inte i vilken ordning. Låg-mellanstadiet.. de var tider de.

Medlem

Doom på en gammal sunkig 386'a utan ljud...

Medlem

Som många andra sagt; Wolfenstein.

Här kommer en liten anekdot:

Ett par dagar efter att jag fått tag på Wolfenstein så installerade jag det på datorn som vi hade i klassrummet och sen satt vi ett gäng smågrabbar och mejade ner nazister varenda rast. Till slut upptäckte dock vår lärare det eftersom att ingen av oss var ute på rasterna längre (ni vet när man gick mellanstadiet var man tvungen att vara utomhus på rasterna) och sprang till rektorn. Sen fick jag en massa skit för det en tid framöver.

Kallades in för ett möte och fick där sitta med mina föräldrar, läraren, rektorn och en kurator medan dom frågade ut mig ifall mina föräldrar någonsin gjort mig illa, ifall jag hade våldsamma tankar, drömmar eller fantasier. Dom tyckte också att jag borde sluta umgås med mina vänner som spelade såna spel och att mina föräldrar borde ta större ansvar och inte låta deras son spela såna motbjudande och fasansfulla spel.

Sen efter mötet när vi var på väg tillbaka till bilen så skakar farsan på huvudet och säger:

"Vilket jävla slöseri med tid. Nej, vad säger du? Nu drar vi hem och spelar lite fler motbjudande och fasansfulla spel!"

Medlem

kan ha varit golden eye till N64.


signatur

Rawr

Medlem

Wolfenstein 3d eller duke nukem

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Doom på en gammal sunkig 386'a utan ljud...

Det måste ha flutit på väldigt o-bra, va?

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Ichinin:

Doom på en gammal sunkig 386'a utan ljud...

Det måste ha flutit på väldigt o-bra, va?

Tja, det gick att spela, men det var inte direkt 60 fps om vi säger så. Installerade Speaker.drv efter ett tag, men fixade en egen PC hemma sedan (brukade lira på jobbet efter arbetstid).

Inaktiv

För mig är det antingen System Shock 2 eller Half-life.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Quake 2 eller Doom 64. Älskar båda spelen än idag.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av erge:

"Vilket jävla slöseri med tid. Nej, vad säger du? Nu drar vi hem och spelar lite fler motbjudande och fasansfulla spel!"


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Måste varit Unreal. ^^


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Medlem

doom1


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Goldeneye 007, som det egentligen heter Crawller, var mitt första FPS också.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Nån av dom första Wolfenstein är nog det första i FPS-väg som jag spelade. Typ Spear of Destiny eller nåt - minns inte riktigt.


signatur
Medlem

Ultimate Doom var först

sedan kom dessa i ordningen som följer
Wolfenstein
Doom 2
Final Doom
Duke Nukem 3D
Quake
Quake 2
Half-life
Quake 3
Aliens versus Predator
Aliens versus Predator 2
Halo
Painkiller
Far Cry
Doom 3
Halo 2
Half Life 2
Halo 3 osv...

Säkert glömt bort minst hälften av de fps jag spelat.

Medlem

suck tänk er om x antal 10tals år då kommer folk på den här frågan säga:

"Quake4"
"COD4"
"Crysis"

framtiden ser mörk ut.


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar