Det perfekta brottet

Inaktiv

va hette den där filmen med bankrånare som var utklädda till elvis presley kopior ?

Den är några år gammal.
kurt russel var en av rånarna,
har för mig att den var jäkla bra och kul.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

va hette den där filmen med bankrånare som var utklädda till elvis presley kopior ?

Den är några år gammal.
kurt russel var en av rånarna,
har för mig att den var jäkla bra och kul.

3000 miles to graceland - den är bra!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Werzion:

någon som sett Oceans Thirteen än? något att ha?

var på bio och såg den, fruktansvärt dålig, hade inget tempo, saknade glöd, saknade allt. oceans 11 är den bästa i serien.

jag måste hålla med dig... men endå säga att den vart riktigt bra och underhållande

det var en två-tre gånger jag "vaknade till från filmen" och insåg att jag "bara satt i en biosalong" för att tempot i filmen blev så segt och informationslöst... men den vart riktigt bra endå


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

BeW
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Mm, riktigt bra film. Det var länge sen man såg den.

Tack för att du nämde den:) Ska ta och se den igen.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av BangBoomBang:

va hette den där filmen med bankrånare som var utklädda till elvis presley kopior ?

Den är några år gammal.
kurt russel var en av rånarna,
har för mig att den var jäkla bra och kul.

3000 miles to graceland - den är bra!

Jo, håller med om det. Kevin Kostner såg riktigt ball ut i de där polisongerna.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av BangBoomBang:

va hette den där filmen med bankrånare som var utklädda till elvis presley kopior ?

Den är några år gammal.
kurt russel var en av rånarna,
har för mig att den var jäkla bra och kul.

3000 miles to graceland - den är bra!

Jo, håller med om det. Kevin Kostner såg riktigt ball ut i de där polisongerna.

Filmen i all ära men det som fick mig att skratta högst var i eftertexterna där de visar "outtakes" - en scen där någon säger "we got to go back!" så vänder sig Costner om och tittar in i kameran och säger
"We got to go back, alright... back to the future!"

Roligt som en clown!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Läste om en Basiliansk bankrånare som rånade banken och trodde att han genomfört det perfekta rånet då han också stal övervakningskameran.

När han varit hemma i ungefär 40 minuter så stormades huset av tungt beväpnad polis. Polisen hade inte direkt haft några större problem att hitta rånaren då filmen när rånaren stod och skruvade ner kameran satt kvar i videobandspelaren på banken.

Medlem

en verklig rånkupp som var tydligen perfekt måste ju ändå vara dom där nissarna i Brasilien som grävde en tunnel under en bank, (medan dom sålde jorden från en trädgårdsbutik) bröt sej in i bankvalvet och stal en massa pengar utan problem.
har inte hört nånting om dom tagits fast sen dess

edit: vet inte om det är samma person vi pratar om som ovanstående inlägg

Skrivet av priZma:

The Usual Suspects

Helt klart..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

en verklig rånkupp som var tydligen perfekt måste ju ändå vara dom där nissarna i Brasilien som grävde en tunnel under en bank, (medan dom sålde jorden från en trädgårdsbutik) bröt sej in i bankvalvet och stal en massa pengar utan problem.
har inte hört nånting om dom tagits fast sen dess

edit: vet inte om det är samma person vi pratar om som ovanstående inlägg

Jodå, det var några styckna som åkte fast till slut. Dock försvann det mesta av pengarna in till den stora maffian, som polisen inte kan göra så mycket åt.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

hmm, gick det inte nått program om det rånet på discovery för nått år sedan? grymt intresant var det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jopp, såg det för nån månad sedan. Dock missa jag en del av slutet.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Det värsta är att oftas när det gäller rån & knark brott i ex. Argentina & Brasilien så är Polisen med på det.

Det är otänkbart här men en vardag där, det var en gigantiskt bankrån i Bounos Aires - Argentina förlänge sen där rånarna och pengarna försvan spårlöst. Men en utav rånarna trädde framflera år efteråt på sin dödsbädd och berättade att dom tog 25% och polisen 75% som stod och väntade utanför flykt tunneln och samtidigt såg till att inga andra poliser rykte ut.

Korruptionen i dom länderna är så stor att många statstjänstemän vet/bryr sig inte ens vad dom tjänar vit egentligen..

..vi har det nog ganska bra här i Svedala än så länge. (Vi måste bara ta tag i problemet med att 50% utav Sveriges HA medlemmar är förtidspensionerade vid 30-35år ålder, det luktar lite illa.. faktiskt.)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar