Ditt bästa aprilskämt

Skägg.
10 Chambers
Ditt bästa aprilskämt

Aprilskämt finns det ju alla sorter av, från lågvattenmärken till saker du verkligen torskar på och säga vad man vill om lurendrejeriet, det är ofantligt skoj att verkligen lyckas föra någon bakom ljuset, om än bara för en dag. Vilket är ditt mest lyckade aprilskämt genom tiderna?


signatur
Medlem

Jag hatar verkligen 1:a April. Hela grejen med aprilskämt är något som borde förkastas av alla medborgare i staten.
I mitt snart 25-åriga liv har jag nog bara varit med om ett enda riktigt bra skämt. Göteborgsposten (tror jag) annonserade ut gratis cyklar (gamla från försvaret tror jag) på ett torg i Göteborg, och uppmanade människor att ta sig det. Det fanns 200 st och först till kvarn.

Många begav sig till torget för att endast se en cykel stå där med skylten "APRIL APRIL!". Många flinade medan de knöt näven i fickan, utan en! Min hjälpte. Gick fram till cykeln, slängde skylten på marken, och cyklade iväg.
HJÄLTE!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Första april är trams, håller med Bjosarn. Ser ingen poäng med att varken luras eller bli lurad.

Värsta "aprilskämtet" någonsin var när den alldeles utmärkta spelsajten GIA lade ner just den första april.

Först svar till bjosarn's inlägg:

Jobbade extra på en krog under Gymnasietiden, Jag var "The Kid" så att säga, och en av kockarna var speciellt drivande och var på en med ord som "skynda, fan du jobbar som en fjortis" och var på en hela tiden.
Så man blev slagpåse för att jag var ny och den yngsta i gänget. Efter några dagar var jag så trött på den jäkelns torra humor, så jag gjorde detta:
Vi hade glömt att tina kyckling filéer ur frysen och fick snabb tina genom att lägga de vakum packade "blocken" med kykling i en stor Hobart(blandar)bunke och fyllde på med vatten.
Senare när "HAN" kom in för kvällspasset, stod jag själv i beredningsköket i källaren, han kom och drog iväg en usel pik, sen frågade han vad som var i bunken med vatten, han sa " Är det här sockerlagen till i kväll?", jag svarade medvetet "jag tror det". Han doppade en sked i bunken och med orden "Du gjorde väll rätt mängd va", trots att det var flera liter i bunken.

När han slurpat i sig hela skeden med "Kycklingvatten" svarade jag, " nej vänta, vi tinade ju kyckling i den bunken, Sockerlagen är här borta". Han blev vit och sa, "du vet att jag kan bli djävligt sjuk!", Senare när alla satt på lunchrasten och snackade, var han som förbytt. Han var fan trevlig som omväxling, alla garvade och plötsligt var jag en i gänget.
Att det var den första April kan ha satt tvivel i hanns huvud till en början men, efter att jag "gett tillbaka" för allt tidigare, så blev det genast bättre och jag blev accepterad.

Så kanske inte tekniskt sett ett April skämt men, ingen blev sjuk och det blev bättre därefter. "Vi garvar fortfarande åt det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bästa i dag som jag sett är Prisjakts. Titta på priserna på spelen:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487328

Medlem
Skrivet av musse1:

Bästa i dag som jag sett är Prisjakts. Titta på priserna på spelen:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487328

Såg den också idag, blev lite förvånad


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ofta dom gjorde 5 videos för detta skämtet?! hahaha, grymt kul men ändå


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Håller med, sjukt bra!

Aprilskämt åsido, GW2 ser så galet suveränt ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av musse1:

Bästa i dag som jag sett är Prisjakts. Titta på priserna på spelen:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487328

Är detta ens lagligt?
Helt underbart aprilskämt.. undrar dock om företagen de arbetar med blev lika glada?


signatur

Have a good time!

Medlem

Haha...Guild Wars 2:s aprilskämt var riktigt skönt, i klass med blizzards tidigare skämt.
Apropå Blizzard...är ganska säker på att detta är ett aprilskämt;) eller vad säger ni?

[http://us.blizzard.com/en-us/games/console/]


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Medlem
Medlem

signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av musse1:

Bästa i dag som jag sett är Prisjakts. Titta på priserna på spelen:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487328

Klicka gärna på länken till the pirate bay. Den var lite mer kul.

Ditt besök har registreras av Prisjakts samarbetspartner Anti Piracy Registry International Ltd.

I väntan på att Riksdagen ska anta det Europeiska Datalagringsdirektivet går Prisjakt före och låter Anti Piracy Registry International Ltd. (baserat på brittiska Cayman-öarna där lagring personuppgifter är tillåtet) spara uppgifter om potentiella fildelare. Företagets affärsmodell bygger på att man agerar underleverantör av dessa uppgifter till nationella anti-piratbyråer vilka i sällsynta fall inleder processer mot fildelare.

Företaget samlar in miljontals identiteter varje dag, så risken att just du åtalas är försvinnande liten.

Klicka här för att gå vidare till butiken, eller här om du har några kommentarer.

Kan väl hoppas att det är ett skämt iaf.

MFC
Medlem

Apropå aprilskämt och kärnkraftsolyckor........

Jag minns en sydskånsk tidning som på slutet av 80-talet skrev om en kärnkraftsolycka i Tyskland just den 1a april och att evakuering påbörjats. 10000-tals skåningar hade redan börjat evakueras.... hur man kan klassa sådana aprilskämt som acceptabla vet jag ej men jag minns den väl.

För övrigt...

Skrivet av bjosarn:

Jag hatar verkligen 1:a April. Hela grejen med aprilskämt är något som borde förkastas av alla medborgare i staten.

+1x10^1000


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ett känt aprilskämt är väl det man drog i USA på tidigt 40-tal. Där man på radion gick ut att en invasion av jorden var påbörjad och utomjordingarna var här. Det blev hysteri, upplopp och anarki eftersom alla tog det 100% seriöst.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag hatar verkligen 1:a April. Hela grejen med aprilskämt är något som borde förkastas av alla medborgare i staten.
I mitt snart 25-åriga liv har jag nog bara varit med om ett enda riktigt bra skämt. Göteborgsposten (tror jag) annonserade ut gratis cyklar (gamla från försvaret tror jag) på ett torg i Göteborg, och uppmanade människor att ta sig det. Det fanns 200 st och först till kvarn.

Många begav sig till torget för att endast se en cykel stå där med skylten "APRIL APRIL!". Många flinade medan de knöt näven i fickan, utan en! Min hjälpte. Gick fram till cykeln, slängde skylten på marken, och cyklade iväg.
HJÄLTE!

vad var så bra med det skämtet?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ett känt aprilskämt är väl det man drog i USA på tidigt 40-tal. Där man på radion gick ut att en invasion av jorden var påbörjad och utomjordingarna var här. Det blev hysteri, upplopp och anarki eftersom alla tog det 100% seriöst.

Är det Orson Welles radioteaterversion av Världarnas krig du tänker på? Det var inget Aprilskämt, men en hel del trodde på det.

Medlem
Skrivet av Necarus:
Skrivet av Fargo:

Ett känt aprilskämt är väl det man drog i USA på tidigt 40-tal. Där man på radion gick ut att en invasion av jorden var påbörjad och utomjordingarna var här. Det blev hysteri, upplopp och anarki eftersom alla tog det 100% seriöst.

Är det Orson Welles radioteaterversion av Världarnas krig du tänker på? Det var inget Aprilskämt, men en hel del trodde på det.

Så var det ja. Jasså det var det inte? Något jag hade för mig då.

Medlem

Tanten lurade i mej att hon var gravid, fick bild via mms med + grav test på.
(hon fick tag den på nätet) jag gick FETT på den.
Har redan ett underbart barn, det får räcka just nu


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tanten lurade i mej att hon var gravid, fick bild via mms med + grav test på.
(hon fick tag den på nätet) jag gick FETT på den.
Har redan ett underbart barn, det får räcka just nu

Brutalt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av IceMan:

Tanten lurade i mej att hon var gravid, fick bild via mms med + grav test på.
(hon fick tag den på nätet) jag gick FETT på den.
Har redan ett underbart barn, det får räcka just nu

Brutalt!

Haha, verkligen


signatur
1
Skriv svar