dricka på jul ja/nej

Medlem

Väntade tills alla klappar var öppnade och själv julfirandet var slut. Vid 23:00 så blandades den första julgroggen i våran nya sodastreamer samt en julnubbe.

Medlem

Är man med familj gör man vad man vill. Jag skulle inte vilja bli full dock.
Är man inte med familj gör man vad man vill. Jag skulle supa skallen av mig om jag var med kompisar.

Sluta komma med vad som är "ok". Låt folk bestämma över sina egna öden och vad de tycker är kul.

Skrivet av F3D:

Måste inte spela grym med en öl i handen och världens suraste ansiktsuttryck för att passa in i samhället..eller?

Så du tror seriöst att folk dricker för att vara coola och passa in? Du tror att man ser sur ut på fester? Tro mig, så är det bara i 12-15 års-klassen när man inte vet bättre.

Medlem
Skrivet av Slacker:

Så du tror seriöst att folk dricker för att vara coola och passa in? Du tror att man ser sur ut på fester? Tro mig, så är det bara i 12-15 års-klassen när man inte vet bättre.

Idiot! Nu kanske han testar och gå på en fest, för att faktiskt ta reda på saker. Fattar du ens vad tråkigt det kommer bli för dom andra på festen eller?

Edit: kollade tillbaka lite mer nu och läste F3D's inlägg. Och jag vill ändra min åsikt. Slackar du är fan värre än alla jävla kvällstidningar! Quota ens bara halva inlägget!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Ser inte vad den andra delen ens har med saken att göra. Jag kommenterade den biten som jag ville kommentera. Om du vill läsa hela inlägget får du väl fan bläddra tillbaka och läsa det.

Inaktiv
Skrivet av Slacker:

Så du tror seriöst att folk dricker för att vara coola och passa in?

Det är den bilden jag får av sånna personer ja.
Just därför jag anser att det är patetiskt att behöva vara beroende av en dryck för att kunna vara social.
Då har man seriöst något fel i skallen, synd att en större del av världen beter sig på det här viset.
Dom kommer till jobbet/skolan på måndag och lääängtar efter helgen då dom återigen får ta till flaskan. Det är ju allt man hör när folk pratar, "vad gjorde du i helgen" "jag blev så jävla packad" "fan vad det ska krökas i helgen".

Så om jag har fel bild av alkohol så får du gärna ge lite annorlunda exempel

Medlem

Jo, det kan ju vara sant. Men då skulle du festa med mig och mina kompisar så skulle du se skillnaden. Jag kan inte stå för hur resten av världen har kul. Men det är trots allt det. Kul.

Jag bor i en liten stad så jag vet inte rikigt hur det är för er i större places.

Medlem

håller till viss del med dig F3D, SWE folket höll på att supa ihjäl sig på 1850 talet, får hoppas att vi slipper det igen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är väl ändå skillnad på helgalkisar (stereotypen som F3D beskriver) och folk som dricker för att det är just socialt vid väl valda tillfällen eller mer sällan?

Medlem

Dom flesta verkar blanda ihop fulla med att ta nån enstaka öl en jkla skillnad.

Att julen skulle vara alkohol fri just för att det är jul är ju fjantigt,

Sen har jag alltid haft som tradition att gå ut o festa med polarna efter man varit stel o suttit med famlijen par timmar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

På dagen så tycker jag det är självklart att hålla sig nykter (nubben undantaget). Senare på kvällen sen tycker jag inte det spelar någon större roll.
Hos oss har det på senare år blivit en tradtion att kompisgänget samlas hos bror min vid 9-10-tiden för att dricka glögg och lösa världsproblemen.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:
Skrivet av Budolicious:

Måttliga mängder.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tycker att det är ok (ja precis, i måttliga mängder), men det går ju givetvis att fira utan också.
Vill man köra en harcorefylla får man hålla sig till nyår. Fast egentligen borde nog nyår vara den alkoholfria dagen med tanke på hur folk beter sig. Kvartersbomber + sketamycket sprit är ju inte en bra mix det heller.

Inaktiv

fylla ska man undvika oavsett vilken dag det är.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jesus, ni får dricka men gör det inte? Dricka varje dag som om det vore din sista

Men julmust är väll egentligen det givna på julen. Cola är det fan bojkott på....även om cola är godare


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

kan man inte, eh, göra som man vill?

i år söp jag, det hade sin skönhet, förra året gjorde jag det inte, det hade sin skönhet
dagar bestämda av traditioner är för jävla löjliga för att sätta upp massa regler imo


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

japp snaps hör till julen här. några ÖL blev det också. Sen också annandagen blev det några stycken

Medlem

jag dricker när jag får tillfälle, i år blev det tyvärr inte det :/
nästa jul kanske..


signatur

thank you, come again

evh
Medlem

Nubbe till maten är väl det ända. Sen nå bers på kvällsnåret sitter väl aldrig fel. Däremot är det julmusten som förbrukas mest under juletid


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

En äkta svensk julafton i sann Eddie Meduza anda är det enda rätta

http://web.telia.com/~u58113644/Texter/Julesang.txt

Medlem

Själv så tycker jag det är riktigt trevligt att ta några öl och några nubbar till lunchen.. Sen är det paus till alla ungar lagt sig eller det blir kväll. Då kan man plocka fram spriten på riktigt och bli full med familjen.
Bästa julen jag haft var när jag, brorsan och en kusin drack sanslöst mycket på natten och snackade familjehistoria. Skitbra! Stick inte ut på krogen bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Vila i frid

Lagom är alltid bäst. Dricker några öl och några snapsar.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Klart man ska supa! Vad är ni - småungar? Det ska blandas Renat med glögg! Yummay!

Inaktiv

Jag dricker inte, jag satt ändå o spela bf2 förrförra året om jag minns rätt. 8-|


signatur
Medlem

Självklart måttligt. Men i år hade jag lite problem med det eftersom min käre morfar fyllde på nubbe-glaset i ljuset hastighet. De äldre har verkligen en jäkla hastighet.

Sen kan ni nykterister köra er propaganda mot alkohol någon annanstans. Så trött på att ni dra alla som tycker att en pilsner är gott över en och samma kant.

Inaktiv

kan vi inte diskutera uttrycket "dra alla över en kant" lite?
är det bara jag som tycker det känns precis som "bränt barn luktar illa" (bränt barn skyr elden)
...jag har nämligen alltid fått lära mig att "dra alla över en kam" är det rätta..

inte för att det är FEL å säga det andra, men intressant hur många som använder vad

(sorry för en fet jävla trådkapning, men den verkar vara på väg mot döden ändå)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

kan vi inte diskutera uttrycket "dra alla över en kant" lite?
är det bara jag som tycker det känns precis som "bränt barn luktar illa" (bränt barn skyr elden)
...jag har nämligen alltid fått lära mig att "dra alla över en kam" är det rätta..

inte för att det är FEL å säga det andra, men intressant hur många som använder vad

(sorry för en fet jävla trådkapning, men den verkar vara på väg mot döden ändå)

Jag säger nog alla över en kamm,
har diskuterat ämnet med folk rätt många gånger
för att komma fram till vad det engentligen är,
har alldrig fattat vad det ska va =/

Egentligen skulle det kunna vara "kanin",
som använder uttrycket till någon med selektiv hörsel som tycker att det borde vara Kant,
osen passar bollen vidare till nån som tycks sig höra Kam, osen är det bara en enda röra.

Skulle vara skojj o veta vad det var från början


signatur

Det var en gång, och den var grusad.

Medlem

jag har alltid sett det som om människor var hårstrån på guds huvud vettu och han ska inte kamma alla med samma kamm för att vissa behöver tunna kammar, altså gles befolkning vill inte tunna ut mer, medan andra behöver tjocka kammar eller tom borstar för att få kontroll på skiten.
Alla hår är olika helt enkelt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

12
Skriv svar