En dålig utekväll

Medlem

Räkna med att bli av med fler tusenlappar om ni inte gör något åt saken.


signatur
Medlem
Skrivet av Lord:

Jag håller faktis med Portion, jag skulle faktis försöka sänka karln. Rätt ska ju vara rätt!

Varför sänka sig till deras nivå? anser det ganska primitivt, om ändå inte barnsligt/djuriskt att lösa konflikter med våld när någon inkränker ditt terretorium.

Tycker att TS och hans vänner gjorde helt rätt, de undkom/startade inte ett slagsmål eller eventuell misshandel.
Ni är flertalet vittnen, är ni ostraffade osv så bör det inte vara något problem att anmäla personen i fråga.
Sen att halmstad är en ganska liten stad stärker ju bara att det kommer märkas när idioten upprepar sitt beteende?

Lycka till och hoppas att idioten åker fast!

Medlem
Skrivet av Crunchy:
Skrivet av Lord:

Jag håller faktis med Portion, jag skulle faktis försöka sänka karln. Rätt ska ju vara rätt!

Varför sänka sig till deras nivå? anser det ganska primitivt, om ändå inte barnsligt/djuriskt att lösa konflikter med våld när någon inkränker ditt terretorium.

Tycker att TS och hans vänner gjorde helt rätt, de undkom/startade inte ett slagsmål eller eventuell misshandel.
Ni är flertalet vittnen, är ni ostraffade osv så bör det inte vara något problem att anmäla personen i fråga.
Sen att halmstad är en ganska liten stad stärker ju bara att det kommer märkas när idioten upprepar sitt beteende?

Lycka till och hoppas att idioten åker fast!

Det är Eschricht och hans umgänges ord mot skinskallarnas ord och det fanns ju inga fler vittnen förutom båda parterna enligt Eschricht så därav inget bevis som är direkt objektivt något som svenska rättsystemet bygger på
så seriöst tror du verkligen polisen kan göra något åt denna situation? Specielt när offret inte ens blev rånad eller direkt utsatt för något brott än ett simpelt hot som han lät sig underkasta sig under

Eschricht testa med polisanmälan och se vad som händer, men jag lovar er att ni ej kommer finna någon lycka tyvärr Utan det ända ni kommer finna är att rättsystemet och lagen är extremt dåligt uppbyggd i sverige plus att ni definetivt lär bli ännu mer förödmjukade

Kul att det fortfarande finns så många människor som är så godtrogna och att allt löser sig bara man håller sig en nivå högre upp än avskummen ! vakna upp människor, ibland får man ta kraft och lösa sina egna problem på sätt som kan vara avskyvärt om man vill få något gjort

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Att du orkar leka språkpolis, väx upp...

Orka leka vigilant, väx upp...

Som sagt. Gå till polisen. Verkar ju vara ett klart fall av utpressning och olaga hot. Säkert av den mildare skalan, men ett brott hur som haver. Tänk på att när du lämnat polisanmälan ta kontakt med försäkringsbolaget.
Det är mitt tips. Betydligt bättre, och säkrare, än att försöka leka Batman.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Neatherblade:

Att du orkar leka språkpolis, väx upp...

Orka leka vigilant, väx upp...

Som sagt. Gå till polisen. Verkar ju vara ett klart fall av utpressning och olaga hot. Säkert av den mildare skalan, men ett brott hur som haver. Tänk på att när du lämnat polisanmälan ta kontakt med försäkringsbolaget.
Det är mitt tips. Betydligt bättre, och säkrare, än att försöka leka Batman.

Som tur är så finns det människor som hellre leker Batman än låter sig bli offer för idioter

jag antar att du är den som hellre blir ett offer Bjosarn men det förvånar mig inte heller

Medlem
Skrivet av Portion:
Skrivet av Crunchy:
Skrivet av Lord:

Jag håller faktis med Portion, jag skulle faktis försöka sänka karln. Rätt ska ju vara rätt!

Varför sänka sig till deras nivå? anser det ganska primitivt, om ändå inte barnsligt/djuriskt att lösa konflikter med våld när någon inkränker ditt terretorium.

Tycker att TS och hans vänner gjorde helt rätt, de undkom/startade inte ett slagsmål eller eventuell misshandel.
Ni är flertalet vittnen, är ni ostraffade osv så bör det inte vara något problem att anmäla personen i fråga.
Sen att halmstad är en ganska liten stad stärker ju bara att det kommer märkas när idioten upprepar sitt beteende?

Lycka till och hoppas att idioten åker fast!

Kul att det fortfarande finns så många människor som är så godtrogna och att allt löser sig bara man håller sig en nivå högre upp än avskummen ! vakna upp människor, ibland får man ta kraft och lösa sina egna problem på sätt som kan vara avskyvärt om man vill få något gjort

Nog löser det mer problem än om man sänker sig till deras nivå, men visst är man redan där så antar jag att man inte behöver försöka höja sig över den sorgsna skaran av machomän.

Medlem
Skrivet av Portion:

Kul att det fortfarande finns så många människor som är så godtrogna och att allt löser sig bara man håller sig en nivå högre upp än avskummen ! vakna upp människor, ibland får man ta kraft och lösa sina egna problem på sätt som kan vara avskyvärt om man vill få något gjort

Med tanke på vad du skriver så antar jag att du inte har några större kunskaper i juridik, och att du således överskattar dina valmöjligheter för sådana situationer.

Om du väljer att "sänka" någon bara för att han säger åt dig att du skall ge honom pengar kommer du att råka ut för ganska ordentliga problem med lagen, om någon väljer att anmäla dig för misshandel.

Enda rätten till våldsutövande du har är den ytterst begränsade nödvärnslagen, vilket jag råder dig att läsa för vad som gäller. Det här är inte USA, där lagarna vad gäller nödvärn är mycket mindre begränsande i våldsutövandet.

Medlem

Men snälla pojkar, rätta mig om jag har fel?

Har trådskaparen och hans umgänge någon laglig chans alls att få tillbaks sina pengar, vad skulle egentligen en polisanmälan göra i denna situation specielt nu när det ej finns vittnen, eller bevis, utan ord mot ord från två olika grupperingar

Och ja jag e macho bara för jag hellre försvarar mig själv !
Några här inne är i alla fall extremt fega och bör också få i sig några droppar macho juice i snarligen framtid

Medlem
Skrivet av Portion:

Har trådskaparen och hans umgänge någon laglig chans alls att få tillbaks sina pengar, vad skulle egentligen en polisanmälan göra i denna situation specielt nu när det ej finns vittnen, eller bevis, utan ord mot ord från två olika grupperingar

Ja, de har laglig chans. Det skulle dessutom inte förvåna mig om polisen redan vet vem individen är. Han verkar ju inte direkt "ny i svängarna". Dessutom är det viktigt med polisanmälan i försäkrings-synpunkt. Det vill säga, för att få tillbaka pengar eller något annat vid stöld måste man först göra en polisanmälan.

Att du sedan tycker att vi som inte satsar på att krossa näsan på någon är fega gör att mina mungipor möter smile-gropen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Rissan: Just därför ska man anmäla.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Låt oss vända på frågan "Ska jag anmäla?": "Varför ska jag inte anmäla?". Allvarligt, finns det någon vettig anledning allt till att inte göra det? Ni har ju inte direkt något att förlora på det.

Härom månaden anmälde jag en person i Stockholm som hade använt mitt personnummer för att skaffa två abonnemang hos Tele2.

I en sådan situation hade jag bett till Gud och sett vad som hade hänt. Skön att inte vara utelämnad.

Skrivet av bjosarn:

Neatherblade: Tuff kille. Det heter dessutom "honom".

Jag tror att Neatherblade är fullt medveten om att det heter honom, men det beror på vars man kommer ifrån (märk väl: "vars" och inte "var"). Jag säger ofta han istället för honom, då det är en del av min dialekt.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Portion:

Har trådskaparen och hans umgänge någon laglig chans alls att få tillbaks sina pengar, vad skulle egentligen en polisanmälan göra i denna situation specielt nu när det ej finns vittnen, eller bevis, utan ord mot ord från två olika grupperingar

Ja, de har laglig chans. Det skulle dessutom inte förvåna mig om polisen redan vet vem individen är. Han verkar ju inte direkt "ny i svängarna". Dessutom är det viktigt med polisanmälan i försäkrings-synpunkt. Det vill säga, för att få tillbaka pengar eller något annat vid stöld måste man först göra en polisanmälan.

Att du sedan tycker att vi som inte satsar på att krossa näsan på någon är fega gör att mina mungipor möter smile-gropen.

Visst fan ska man polisanmäla om man råkat ut för ett brott, det jag försöker påpeka just i denna situation, är hur mycket kommer det hjälpa med enbart det? och hade dem inte mått bättre och kanske klarat sig undan denna situation med pengar i behåll om dem agerat annorlunda?
I alla fall fått skryta lite att dem stått emot ett gäng rå nazister. i mina ögon hade grabbarna i alla fall fått en stor klapp på axeln istället för sympati att dem råkat ut för ett brott

Så bör väl folk också veta att försäkringskassan inte betalar ut ett skit utan någon sorts bevis att offret råkat ut för ett brott.. vilket det är ej finns just i denna situation..
Så vad kan en polisanmälan göra? ja den hjälper väl polisen med att få bukt med lite mörkertal gällande diverse brott statistik, men offret lär ju knappast få någon rättvisa just i detta fall från rättsväsandet

Eller vad för chans har dem Bjosarn, kan du utveckla det lite mer?

Nu orkar jag inte omformulera vartenda inlägg jag gjort i denna tråd.. då allt i slutändan ändå blir samma sak, och jag återigen visar att jag är en macho rambo Batman person utan hjärnceller och några andra här inne.. inte är det så Jag kan bara önska lycka till offret och hans umgänge och hoppas dem får någon sorts rättvisa, och nästa gång dem hamnar i en liknande situation så hoppas jag dem väljer att stå upp för sig själva istället för underkasta sig till hotelser, Tro mig ni lär må så otroligt mycket bättre på det sättet.

Ja du Bjosarn, du verkar ju hellre vilja få din näsa krossad av en gärningsman än att krossa hans i självförsvar, Det bevisar i alla fall vad du är för typ av människa i mina ögon, feg skulle inte vara mitt ord av val.. idiotiskt passar nog bättre?

Medlem

För våld föder ju inte mer våld.
Eller vänta nu...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

För våld föder ju inte mer våld.
Eller vänta nu...

Folk här verkar inte fatta skillnaden på använda våld i försvars syfte och att attackera folk oprovocerat. vad händer om du blir slagen, slår du inte tillbaks utan låter du attackeraren slå dig tills du ej lever längre.. eller vänta nu.. man betalar dem pengar så går dem iväg istället

Så brukar man ju också säga att ''allt löser sig med lite våld.. ''

Medlem

Det finns bra sätt, det finns dåliga, och så finns det här:

Citat:

Utanför en nattklubb, Stockholm

Det står några i kö för att komma in och ett sällskap står och röker. En kille, som uppenbarligen tillhör den rökande gruppen, kommer runt hörnet med snabba steg.
Killen: Danne! För fan! Ge mig en cigg, jag måste ha en cigg nu! Det var en kille som försökte råna mig nyss!
Gruppen drar dramatiskt efter andan och Danne fipplar fram en cigarett.
Killen: Ja, jag gick ut för att pissa då det var jättelång kö inne men eftersom jag skulle tillbaka igen så lämnade jag jackan i garderoben. När jag har hittat en avskild plats kommer det fram en kille och börjar vifta med en kniv och ska ha min mobil och plånbok. Vad gör jag då? Jo, jag slår ut med armarna och halvskriker:
"Vafan! Det här är helt otroligt. Jag blev precis rånad för tio minuter sen. Killen tog allt, mobil, plånbok, busskort och till och med min jacka! Ser du inte det, jag har ju bara t-shirt på mig? Och nu kommer EN TILL och ska ha mina grejer. Jag orkar inte mer!".
Han blev så paff att han bara vände på klacken och gick därifrån.
Alla som står utomhus, till och med dörrvakten, ger killen en applåd.

http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/det-var-svarare-att-varja...

Medlem

Eftersom det inte var jag som blev "rånad" så är det inte upp till mig att anmäla. Min polare, som blev av med pengarna, vill inte göra en anmälan och det respekterar jag även om jag själv hade anmält honom.

Jag har faktiskt kontaktat en polis i Halmstad som min bror känner väl sedan tidigare och berättat om händelsen och vad killen påstod att han hette. Denna polis var faktiskt vänlig nog att kolla upp honom.
Tyvärr fann man inget på någon med det namnet som personen påstod att han hade.

Har försökt kolla upp honom på facebook, där han påstod att han fanns, utan resultat, så jag antar att han inte sa sitt riktiga namn, vilket låter ganska troligt.

Ang. möjligheten om att vi hade kunnat misshandla dem: Den möjligheten fanns, men vi tog den inte. Dels för att vi inte riktigt visste vad som pågick mellan min kompis och nazisten och var dem var under tiden de var borta och när de kom tillbaka verkade allt vara lugnt. Hade vi alltså slagit de som höll kvar oss andra så vet vi ju inte alls vad som hade kunnat hända med han som blev av med pengarna då han var helt själv med denna idioten. Jag tror ärligt att jag hellre förlorar lite av min "ära" (vilket jag inte känner att jag gjorde) än vetskapen om att en av mina bästa polare blivit misshandlad eller värre pga. att vi andra ville ta oss ur vår egen situation.

Youtube-proffs

Got damn, jag är borta i några månader och hela forumet bråkar. Fock.

Lösningen på situationen är. Ta reda på vad killen är för typ, fråga dig själv, är det lönt att polisanmälla eller kommer konsekvenserna bli för stora?

Visst ska man aldrig visa böjja sig för sådana här avskum, men ibland kan det räcka med tusen kronor för att slippa massa besvär.

Det här med våld dock, attackerar personen i fråga dig, så gör allt för att slå tillbaka, alternativt springa.

Halmstad är en liten stad som sagt, chansen att möta på kräken kommer ju bara växa för var dag som går.

Knepig situation det där, nu kommer chefen och kollar mig över axeln.

"Vad är FZ?".

To be continued...


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

...nu kommer chefen och kollar mig över axeln.

"Vad är FZ?".

To be continued...

Vad är det för chef? Råna honom!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Polisanmäl idioten visst känns det lite läskigt att göra det, när han verkar lite farlig? Men vad fan, man är inte lika stor efter att polisen snackat med en, det förstör mer för han än vad han tror.

Fortsätter efter det, får han antagligen ett besöksförbud om din kompis ber om det och fortsätter han efter det får han fängelse eller stora böter, tro mig jag vet. Ni var ju fan fasen två stycken som det hela, räcker mer än väl som vittne skulle jag tro.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Portion:
Skrivet av Greger:

För våld föder ju inte mer våld.
Eller vänta nu...

Folk här verkar inte fatta skillnaden på använda våld i försvars syfte och att attackera folk oprovocerat. vad händer om du blir slagen, slår du inte tillbaks utan låter du attackeraren slå dig tills du ej lever längre.. eller vänta nu.. man betalar dem pengar så går dem iväg istället

Så brukar man ju också säga att ''allt löser sig med lite våld.. ''

Självförsvar är ju verkligen att knäcka "fiendens" näsa Om nu det skulle bli bråk mellan dem och TS vän skulle brytit hans näsa så skulle det varit värre för TS vän än fienden..
Tror inte precis fienden tar självmord för en bryten näsa..

(Men om nu TSvännen skulle bråka med fienden och brytit näsan.. så skulle väl fienden vilja ha revanch)

Oh hell yea, Jag är duktig på att stava. Har säkert många fler stavfel också

Medlem

En fundering. Om man anmäler någon, finns anmälan kvar i "systemet" även om personen inte blir dömd?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

En fundering. Om man anmäler någon, finns anmälan kvar i "systemet" även om personen inte blir dömd?

Ja det skulle jag tro, det är nog ingenting som är tillgängligt för gemene man men alla anmälningar lär väl bokföras?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Rissan:

En fundering. Om man anmäler någon, finns anmälan kvar i "systemet" även om personen inte blir dömd?

Ja det skulle jag tro, det är nog ingenting som är tillgängligt för gemene man men alla anmälningar lär väl bokföras?

Ja det tycker man ju att dom borde sparas. Och det gör som säkert.

Och då kan det ju vara bra att anmäla även om man är osäker på utgången för det kan ju kanske hjälpa polisen och andra offer i framtiden att sätta dit idioterna.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Som jag diskuterade med portion, så tycker jag inte hans lösning är bra tack vare konsekvenserna som kan uppstå. Men jag tycker också inte att lösning många av er andra förespråkar att bara betala killen och leva med det är bra heller. Killen har gjort sig själv till ett offer genom att inte ens anmäla till polisen, vilket bidrar till att han inte ens kan få ut några pengar på försäkringar.

Tror en hel del här inne på båda sidor skulle behöva gå en självförsvarskurs för kvinnor. Nej, jag säger inte detta för att förlöjliga någon utan att jag vet att många av dessa arbetar bra med självförsvar i "förebyggande" syfte. Istället för att göra sig till ett offer så börja prata högt om hur killen försöker råna dig eller varför inte skrika det, är jävla tveksam till att han står kvar utanför en fullsatt krog kö efter det.

Använd överfallslarm, bara ha det i fickan o aktivera det. Ingen kommer veta att det är ditt och jag är nästan säker på att 98% av personerna som står omkring kommer kolla och att 99% av förövarna springer iväg eller går iväg från platsen. Tycker både macho stilen och göra-sig-till-offer stilen är fel, men det är mina 2 cent.

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Räkna med att bli av med fler tusenlappar om ni inte gör något åt saken.

Så sant. Oavsett om man inte gillar att slåss så borde man stå på sig. Tycker din polare borde skaffa sig ett par bollar. No offense.

Medlem

Hur kunde ni låta killen dra bort eran kompis?
Hur många var ni och hur många var dom? Jag skulle aldrig låta någon göra så mot mig eller en vän, han kunde ju ha huggit en kniv i honom eller misshandlat honom utan att ni visste:/


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Ni kunde ju lagt benen på ryggen? Alternativt ringt till polisen.

Medlem

Jahopp. Här bor man i Halmstad och är god vän med flera skinnskallar

Nej, men. Det var fruktansvärt dåligt gjort av honom. Sådana personer borde ju få någon slags uppläxning, och då menar jag inte våld. Våld föder våld. Gå till polisen om det.
Men vart var ni när ni var ute?


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Många machokillar samlade i en och samma tråd.
Detta är anledningen till att jag undviker krogen som pesten, för mkt låtsasgangsters som skall hävda sig ute.

Bästa du/ni kan göra är att släppa det, och kanske dela på 1000:- "boten" mellan kompisgänget.

lite halvt inskränkt och ignorant much?:up:

123
Skriv svar