Enkätundersökning om datorberoende

Medlem
Enkätundersökning om datorberoende

Hej!

Jag och en klasskompis till mig fick för några veckor sedan en uppgift att göra en statistikrapport i Matematik A.
Uppgiften gick ut på att ta ett ämne som man tyckte var intressant och sedan göra en enkät om det, som andra personer sedan skulle besvara och på så sätt ta fram själva statistiken.

Ämnet vi har valt är datorberoende och vilka kan detta bättre än FZ?

Det enda du behöver göra att gå in på denna länk och besvara 7-8 väldigt enkla frågor!

Enkäten:
[https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDc3UVRYTFM1...]

Observera att era svar endast kommer att användas till detta skolarbete.

Tack för din medverkan!
Mvh Johan & Erika

Medlem

Done. Lycka till!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Samma här. Kände mig för gammal för att svara om man ser till frågorna dock:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem

done.
dock så pluggar man ju själv inte längre^^

lycka till

Medlem

Bra frågor, lycka till!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Done. Lycka till!

Medlem

Jag och Erika tackar så mycket för eran medverkan <3

Medlem

Jag ställer mig lite fundersam till vad ni egentligen försöker undersöka... Jag svarade på frågorna, och fick kryssa i ganska många timmar framför datorn. Av dessa timmar är minst 50 % tid då jag gör skolarbete. Skriver hemtentor, inlämningsuppgifter, gör reaserch etc.

Jag misstänker dessutom att jag inte är ensam om detta, och om ni vill dra paralleller mellan tid vid datorn och studieresultat tror jag ni måste specificera vilken aktivitet vid datorn ni åsyftar. Annars får ni statistik som inte svarar på era forskningsfrågor.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag är nog datorberoende... men vafan gör man när det är kallt ute...

Medlem

Jag fyllde i det här men kändes som det hela var "dimmigt".

Ex. Jag valde att kryssa i att jag var datorberoende, men endast av anledning att jag skulle inte klara av att fortsätta det liv jag har idag utan en dator, hence att jag är beroende av en dator.
Det är inte vad ni syftar på kanske, men helt ärligt tror jag inte man kan bli "beroende" (Så som man blir av droger/alkohol) då man inte får samma tillfredställelse av en dator.

Oh well, lycka till.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Jag har definitivt en tendens att bli beroende av datorn och spelandet under vissa perioder, ibland kan jag sitta helt instängd framför datorn och skita i mer viktigare saker

Vissa perioder orkar jag knappt sitta framför en dator.
Det är som en ond cirkel, det positiva är väl att jag nu mera är medveten om mitt beteende

Jag har insett att tiden jag spenderat framför datorn har hindrat mig uppnå andra mer viktigare mål under mitt liv.
Typ jag vet att om jag slänger datorn och börjar fokusera mer på att ta tag i saker så hade min livskvalité ökat markant, ändå vill jag inte direkt sluta sitta och spela spel så fort jag får chansen

Äh får se, tror faktiskt jag får ta tag i det här snart


signatur

Suup homie

Inaktiv

Om man nu ska basera datorberoende på tid framför datorn så är ju varenda en som jobbar på kontor datorberoende. Dels för att det innebär för de flesta +8 timmar om dagen framför datorn och utan datorn så kan dom inte göra sitt jobb.

Jag är absolut datorberoende i så fall.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Att man skulle prestera sämre som en direkt anknytning till datoranvändning finner jag vara en ytterst förhastad slutsats. Jag tror snarare att det finns betydligt mer kartlagda orsaker till att färre klarar gymnasiebehörigheten som exempel. Bl.a. är det väldigt väl dokumenterat att psykisk hälsa påverkar studieresultat i allra högsta grad - där barnpsykologer har pekat på de allt större klasser och mindre resurser och lärare per elev inverkar negativt.

Att vissa väljer att surfa nätet eller spela WOW istället för att plugga någon timme i veckan tror jag är ett mycket mindre problem just för frågeställningen - men det är bara min teori.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

För mycket teori, klart man har olika perioder...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Jag var påväg att delta, men det känns som att frågorna inte riktigt är så relevanta för mig som inte går i skolan längre, så jag vill inte sabba din undersökning genom att svara ändå.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar