Euro VS Svenska kronan

Medlem
Skrivet av Nestor:

Jag tävlar inte.
Du har fortfarande inte presenterat ett enda hållbart argument om VARFÖR Islam är ett hot.
Du kommer med svepande generaliseringar med nationer som skapades för 100-200 år sedan.

Islam är inte demokratiskt,passar inte in i en demokrati.

Skrivet av Nestor:

Du lägger inte heller nån vikt vid att se om det finns samband mellan lokala sedvänjor och styrelseskick.

ointressant i.o.m. att vi pratar om Islam i väst.

Skrivet av Nestor:

Jag tror att du helt enkelt inte klarar av att föra en diskussion när dina argument punkteras.

Sluta bete dig som en barnrumpa...dina argument saknar relevans till en jämförelse med Islam i väst.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Men vad är det i religionen Islam som är farligt?
För du verkar ju ha svårt med att skilja på politiskt och religiös Islam.

Ge mig exempel på en demokrati i valfritt Islam land.

Indonesien, Pakistan och Egypten.

edit: glömde Malaysia.

Medlem

Tycker dessa länder inte har någon bra fungerande demokrati. Pakistan är nästintill ett skämt.

Medlem

Det finns länder i Europa som också har bristfällig demokrati ( Italien t.ex.). Och jag vet inte vad det är med Pakistan som skulle få dig att kalla deras system för ett skämt? Har du några argument?

Medlem

Jag har inte sagt att alla länder i Europa har en fungerande demokrati.

Har inte många argument annat än lästa nyhetsartiklar.
ex.

" När talibanerna stärker sin ställning i Pakistan sker det på bekostnad av landets kvinnor. I Swat har närmare 200 flickskolor sprängts den senaste tiden. Och i Malakand, en region där bland annat Swatdalen ingår, gick regeringen nyligen med på att införa sharialagar i utbyte mot fred med talibanerna. "
källa : http://www.dn.se/nyheter/varlden/flickor-lever-farligt-i-paki...

en annan som tar upp ett antal olika system
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Webbdokumen/35B82A1930870142C1...

Men jag antar att Pakistan är spot on på alla andra punkter...

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Jag har inte sagt att alla länder i Europa har en fungerande demokrati.

Har inte många argument annat än lästa nyhetsartiklar.
ex.

" När talibanerna stärker sin ställning i Pakistan sker det på bekostnad av landets kvinnor. I Swat har närmare 200 flickskolor sprängts den senaste tiden. Och i Malakand, en region där bland annat Swatdalen ingår, gick regeringen nyligen med på att införa sharialagar i utbyte mot fred med talibanerna. "
källa : http://www.dn.se/nyheter/varlden/flickor-lever-farligt-i-paki...

en annan som tar upp ett antal olika system
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Webbdokumen/35B82A1930870142C1...

Men jag antar att Pakistan är spot on på alla andra punkter...

Att kvinnor förtrycks sker i andra länder också, demokrati eller inte. Pakistan är inget praktexempel för demokrati, det håller jag med om.
Den andra länken är skriven 2006, innan militärjuntan avgått, så den är inte "up to date".
Men du får gärna kommentera på de andra länderna jag tar upp i det ursprungliga inlägget.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Islam är inte demokratiskt,passar inte in i en demokrati.

Och du menar att kristendom är demokratiskt?

Skrivet av Nestor:

Du lägger inte heller nån vikt vid att se om det finns samband mellan lokala sedvänjor och styrelseskick.

Skrivet av HollowMan:

ointressant i.o.m. att vi pratar om Islam i väst.

Ja, för alla muslimska församlingar är hard-core fundamentalister som inte vill se annat än våra demokratier brinna...

Skrivet av HollowMan:

Sluta bete dig som en barnrumpa...dina argument saknar relevans till en jämförelse med Islam i väst.

Och du har fortfarande inte förklarat varför Islam inte är kompatibelt med demokrati.

Men visst, de smutsiga saracenska hundarna kanske förtjänar att avrättas. Varenda jävel av dem.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av TobbeW:

Jag har inte sagt att alla länder i Europa har en fungerande demokrati.

Har inte många argument annat än lästa nyhetsartiklar.
ex.

" När talibanerna stärker sin ställning i Pakistan sker det på bekostnad av landets kvinnor. I Swat har närmare 200 flickskolor sprängts den senaste tiden. Och i Malakand, en region där bland annat Swatdalen ingår, gick regeringen nyligen med på att införa sharialagar i utbyte mot fred med talibanerna. "
källa : http://www.dn.se/nyheter/varlden/flickor-lever-farligt-i-paki...

en annan som tar upp ett antal olika system
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Webbdokumen/35B82A1930870142C1...

Men jag antar att Pakistan är spot on på alla andra punkter...

Att kvinnor förtrycks sker i andra länder också, demokrati eller inte. Pakistan är inget praktexempel för demokrati, det håller jag med om.
Den andra länken är skriven 2006, innan militärjuntan avgått, så den är inte "up to date".
Men du får gärna kommentera på de andra länderna jag tar upp i det ursprungliga inlägget.

De andra har jag inga bättre argument mot än att jag anser att de är mindre utvecklade än många andra demokratier.
Jag är verkligen inte påläst inom området, men det är känslan jag har fått.

----

"Och du menar att kristendom är demokratiskt?"

Kristendomen är inte demokratiskt, men som tur är har den vikt sig ner för folket. Kristendomen har knuffats undan från många länders styrelse.

Let's face it, religionen sinkar oss.

Inaktiv

Hehe bra att någon ser klart på kristendomen här Tobbe.

Kristendomen dog under franska revolutionen 1789 när man hög huvuden av Franska kungafamiljen och eftersom kungen var utsedd av gud och hans krafter så man bokstavligen hög av kontakten mellan gud och människor.
och detta hände sedan i hela Europa och anledningen att vi har kvar kungen är dom var smarta och gav upp all sin makt till folket så länge dom fick vara kvar.

NU! Palestina konflikten.

Palestinerna är ett hot mot alla runt om dom för att alla har ignorerat vart dom är just nu, låt mig förklara. Efter andra världskriget tyckte det nybildade FN att man skulle ge någon till judarna som blivit "lite" dåligt behandlade så USA pratade med prinsen/ prinsar om att dom skulle ge sitt land till judarna för att det är det enda land dom kan tänka sig efter det är guds land förlovade land. Palestinerna som bodde där blev ut skickade med våld och deras hus/byar/städer vart jämnade med marken bara för att dom inte skulle ha något att återvända till. så dom fick fly till landsflykt. Islam var inte nöjd med det landet som dom hade så dom började ta land runt om sig dit palestinerna hade flyt. under dom närmaste åren kommer Islam att växa med 4 gånger som FN hade get dom men FN tog tillbaks hälften av detta. nu har Palestinerna blivit utjagad 2 gånger och är i nöd och många är fast i Gaza och andra städer där dom är fångade. Palestina har nu det om hjälp av alla länder i värden och nu finns inget annat en vall en vapen och dom har skapat terrorist organisationer som har värden i sikte, Italien, England Nederländerna, USA och Islam har blandanat blivit attackerad av terror dåd från Palestina. Men dom har även attackerat ekonomiskt för Palestinerna äger fortfarande värdens billigaste olja och gjorde det högsta höjningen av priset någonsin. I Sverige kunde vi bara köpa 4 liter per person och kärnkraft var väldigt nyttigt energi kela.
I dagens läge så håller Islam på att bygga en mur runt landet för den enda meningen en mur har och palestinerna kan inte göra något för att stoppa det när USA stödjer allt Islam gör för det var dom som startade allt i hopa och nu tycker att det är en super ide medan EU/FN inte har någon att göra mot konflikten utom en lösning som handlar om att dela landet i 2 delar men har inte ens blivit talat om på över 2 år nu.

Detta var till alla er som inte vet någon ting om Palestina konflikten och varför den är så farlig och dom mänskliga rättigheterna som blir trampade på och lite om kristendomen.

Om det är felstavat var vänlig att bortse det när jag är Dyslektiker (läs/skriv svårighet) är ni vänliga, -Wurmen.


signatur

New level 17! 10 +Int 6 +Agi 3 +Str ph(level)= x^2+qx-p +Cha

Medlem
Skrivet av Nestor:

Och du menar att kristendom är demokratiskt?

Betydligt fredligare i jämförelse "nutid" för jag hoppas att du lever i nuet.

Skrivet av Nestor:

Ja, för alla muslimska församlingar är hard-core fundamentalister som inte vill se annat än våra demokratier brinna...

Det är dom nog inte,men dom säger inte emot sina galna bröder heller.

Skrivet av HollowMan:

Sluta bete dig som en barnrumpa...dina argument saknar relevans till en jämförelse med Islam i väst.

Skrivet av Nestor:

Och du har fortfarande inte förklarat varför Islam inte är kompatibelt med demokrati.

Men visst, de smutsiga saracenska hundarna kanske förtjänar att avrättas. Varenda jävel av dem.

Varför vill du avrätta dom? Jag vill hellre att dom anpassar sig eller försvinner till ett Islamistiskt styrt land,där dom hör hemma.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Betydligt fredligare i jämförelse "nutid" för jag hoppas att du lever i nuet.

Kul att du utgår från att Islam aldrig kan ändras...

Skrivet av HollowMan:

Det är dom nog inte,men dom säger inte emot sina galna bröder heller.

Ja, för alla muslimer är ju uppenbarligen hjärntvättade och inkapabla att tänka själva...

Skrivet av HollowMan:

Varför vill du avrätta dom? Jag vill hellre att dom anpassar sig eller försvinner till ett Islamistiskt styrt land,där dom hör hemma.

Vaddå?
Jag följer bara ditt exempel. Hot ska man ju undanröja.
På vilket sätt är Islam ett hot mot demokratin?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Vaddå?
Jag följer bara ditt exempel. Hot ska man ju undanröja.
På vilket sätt är Islam ett hot mot demokratin?

Det verkar som att du inte vill läsa vad som skrivs:( Islam är odemokratiskt och tvingar sina troende att följa Koranen och i många fall även att följa sharia lagar.Tycker du att Sverige skall införa sharialagar och anpassa sig till vad Islamister tycker?Varför böjer vi oss i Europa till islamister och deras krav på oss?varför vill dom inte anpassa sig till europeiska kulturer och lagar,varför skall vi i Europa anpassa oss efter deras löjliga krav?Vad är det som är så jätte fint och bra med just Islam? Tycker du att Europa är på rätt väg? Vill du att sådana personer som jag skall halshuggas? vill du stoppa åsiktsfrihet? vill du tillåta tvångsgifte? vill du tillåta halalslakt? skall Hamas få EU bidrag? skall Judar i Europa jagas och utstå dödshot? skall man i huvudtaget ha rätt att kritisera Islam utan att bli mordhotad? Du kanske påstår att det är fredens religon,jag tycker att den hör hemma på medeltiden.

Medlem

Läs mitt svar i nya tråden jag skapade:
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=77464


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

massa text

Du talar fortfarande i dåtid,vi lever i nuet. Du jämför mot saker som vi inte har i Sverige och väldigt lite av i Europa i huvudtaget.Då du inte vill svara på frågor på ett seriöst sett,så kommer jag att ignorera dig i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

massa text

Du talar fortfarande i dåtid,vi lever i nuet. Du jämför mot saker som vi inte har i Sverige och väldigt lite av i Europa i huvudtaget.Då du inte vill svara på frågor på ett seriöst sett,så kommer jag att ignorera dig i fortsättningen.

Fegis. Bemöt istället argumenten då har fått ställda emot dig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

massa text

Du talar fortfarande i dåtid,vi lever i nuet. Du jämför mot saker som vi inte har i Sverige och väldigt lite av i Europa i huvudtaget.Då du inte vill svara på frågor på ett seriöst sett,så kommer jag att ignorera dig i fortsättningen.

Fegis. Bemöt istället argumenten då har fått ställda emot dig.

Men du har ju inga argument.

Medlem

Börja med att behöta detta då...

Du bortser HELT från det faktum att det finns otaliga versioner och tolkningar av Islam, alla skapade av en viss grupp för ett visst syfte. Oftast handlar det om att en grupp vill använda religionen för att säkra sin kontroll över ett område/folk.
Där har du förklaring på att många islamistiska grupperingar hänvisar till religionen när det gäller förbud mot att fritt yttra sig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Skulle inte Islam vs the World hållas i den andra tråden..?

Medlem

Va hände med Euro VS Kronan? Helt plötsligt snackar vi religion och politik. The hell?

Back to topic plaaeeseaese...

Jag står i alla fall för att behålla kronan. Jag gillar verkligen inte EU och dess shannigans. För övrigt så vill jag inte ha en politisk union, fri handel och så vidare sure, men inte fan ska våra lagar stiftas av några som inte ens kan hållas ansvariga.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Va hände med Euro VS Kronan? Helt plötsligt snackar vi religion och politik. The hell?

Back to topic plaaeeseaese...

Jag står i alla fall för att behålla kronan. Jag gillar verkligen inte EU och dess shannigans. För övrigt så vill jag inte ha en politisk union, fri handel och så vidare sure, men inte fan ska våra lagar stiftas av några som inte ens kan hållas ansvariga.

Killen Med Kollen kanske noterade att diskussionen har flyttats till en egen tråd?
Bra att du uppmärksammar detta cirka 11 timmar efter att sista inlägget skrevs:up:


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Njae..nu gör du det lite väl enkelt för dig själv.
Invasion är något man gör med ett politiskt verktyg kallar krigsmakt för att uppnå ett specifikt syfte. Det är inte alls någonstans synonymt med att förena en viss landmassa med sin egen.

Ja, jag förenklade men det gäller även om vi går efter vad du skriver. Byt ut soldater och krigsmateriel mot politiker och partier.

Skrivet av Nestor:

Europa har ju inte varit enat sedan Romarrikets delning.

Glöm inte Tyskland under 40-talet.

Skrivet av Nestor:

Jag säger inte att ett enande kommer vara förevigt. Inget är det. Historien går på många sätt i cykler.

Då är vi överens på en punkt i alla fall.

Skrivet av Nestor:

Vilka är då skillnaderna? Och vad säger att dessa är huggna i sten och aldrig kommer påverkas av varandra?

Om vi bortser från kulturella skillnader (vi antar att de är minimala) och istället ser på individuella åsikter. Det behövs bara två personer för att en konflikt ska uppstå. Ju fler personer desto större blir den risken.

Skrivet av Nestor:

Jag ser inte ett enat Europa som en massiv superstat, utan som en förbundsrepublik där delstaterna har självbestämmande om egna lagar i stor utsträckning. I USA har ju delstaterna relativt stort självbestämmande.
Så även i Tyskland.

Då ser jag inte varför det inte skulle gå att behålla de självständiga nationerna och upprätthålla ett samarbete mellan dem. Effekterna borde bli snarlika och varje land kan ändå behålla sin självständighet.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Ja, jag förenklade men det gäller även om vi går efter vad du skriver. Byt ut soldater och krigsmateriel mot politiker och partier.

Njae. Riktigt så enkelt är det inte. Kriget är snarare en förlängning av "parti&politik-konceptet"

Skrivet av Fairfax:

Glöm inte Tyskland under 40-talet.

Skulle inte vilja kalla det ett "Enat Europa".
Europa under Romarriket var enat.

Skrivet av Fairfax:

Då är vi överens på en punkt i alla fall.

woopi

Skrivet av Fairfax:

Om vi bortser från kulturella skillnader (vi antar att de är minimala) och istället ser på individuella åsikter. Det behövs bara två personer för att en konflikt ska uppstå. Ju fler personer desto större blir den risken.

Och den risken blir ännu större om man fortästter hävda saker som nationaliteter och nationalstater.

Skrivet av Fairfax:

Då ser jag inte varför det inte skulle gå att behålla de självständiga nationerna och upprätthålla ett samarbete mellan dem. Effekterna borde bli snarlika och varje land kan ändå behålla sin självständighet.

Min målbild är USA. 50 stater som är sammanbundna i en union.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

är ni inte lite off topic snart? tror admin får lyfta ut er till en egen tråd

Medlem

Vad är fel med EU?

Jobba utomlands, tex. Min pappa jobbar i England tjänar så jävla mycket mer i England än i Sverige.

Ungdomar som jag, borde vara glada, studera utom lands! Säger inte att det är bättre utbildning utom lands, men Sverige är inte bra in om alla områden.

Har du redan en utbildning? bli inte avundsjuk för att andra kan få en bättre!

Finns såklart massor av bra saker och dåliga med EU. När man är 14 år har min inte upplevt så mycket bra eller dåliga saker med EU.

On topic:

Ja till Euro!

/Flomer


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

jag säger:
sluta jobba utomlands, sluta plugga utomlands.
Gör det i vårat land, sverige, du behövs här, och vi betalar för att du ska plugga här, så utnjytja det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag säger:
sluta jobba utomlands, sluta plugga utomlands.
Gör det i vårat land, sverige, du behövs här, och vi betalar för att du ska plugga här, så utnjytja det

Men om du tjänar mer på vissa ställen utomlands? Varför jobba på ställe (A) om du tjänar mer och trivs på ställe ('B'). Och du kan också få bättre utbildning inom vissa områden?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Folk kan och har utbildats/jobbat utomlands utan att man måste vara medlem i EU.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jo, sant Men blir väll lättare med EU?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

On topic.

Om jag ska var ärlig så vill jag inte ha euro för att jag är lat och inte vill lära mig något nytt. Sen att bli av med svenska kronan är nästan som att bli av med en av dom heligaste sakerna i Sverige. Svenska kronan ligger varmt vid hjärtat.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av MFC:

EU är inte till det bättre, det kommer ni snart se med finanskrisen.

Ja...
Mycket bättre att isolera sig, hålla för öronen, blånda hårt och säga DET FINNS INGEN KRIS!

Ensam är inte stark. Särskilt inte i kristider.

Att inte vara med i EU är inte att isolera sig och blunda för finanskrisen. Märkligt förresten att det går bäst för Kina....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar