Medlem
Skrivet av Krayze:

Akon

"Hej jag har världens gangstah attityd men jag sjunger som en liten flicka"

Inte bara för att verka dryg som ja skriver detta utan det hände tillomed här om dagen att jag blev helt förskräckt när en polare berättade för mig att de va Akon som sjöng i en låt som ja va bombsäker att en sångerska framförde.


signatur

I'm the best around...

Medlem

det är din åsikt det:)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Fan vad folk lyssnar på Rock:P

Rock är en stor genere, all rock är inte bra dock bara delen av rock som heter Metal(och undergenerer där) som är bra, allt annat är, tja inte värt att kallas musik(finns undantag, klasisk musik, istrumental, spelmusik och vissa sorters annan rock än Metal kan vara bra.)

Citat:

Tupac "Makavelli"
Bone Thugs n' Harmony
Saian Supa Crew
Akon
Snoop Dogg
Xzibit
Nate dogg
Ice Cube
R.H.C.P(enda undantaget):P

Kolla en lista full med dynga. >: D

Medlem

ReyQune, vänd på de där. Metal är värdelöst och mycket av den "vanliga" rocken är bra


signatur

I'm the best around...

Medlem

vi skulle lista vilka band vi tyckte var bra inte dissa andras smak, skärpning på er.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

ReyQune, vänd på de där. Metal är värdelöst och mycket av den "vanliga" rocken är bra

NAW NOT RLY.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

vi skulle lista vilka band vi tyckte var bra inte dissa andras smak, skärpning på er.

Men hiphopp är ju skit.

Medlem
Skrivet av ReyQune:
Skrivet av Notumforce:

vi skulle lista vilka band vi tyckte var bra inte dissa andras smak, skärpning på er.

Men hiphopp är ju skit.

Ja, precis lika mycket skit som metal, rock, pop och vaggvisor!

Medlem

Ääh alla musikstylar har sina bra och dåliga grupper, bara de att vissa stilar har fler dåliga än andra. Tex då Metal


signatur

I'm the best around...

Medlem

Världens svåraste fråga. Jag har en massa favoriter, några av dem är Mogwai, Godspeed You Black Emperor!, Nick Cave, Leonard Cohen, Neil Young, Sonic Youth, Joy Division.. last.fm säger mer: http://www.last.fm/user/rpdrake

Medlem
Skrivet av andman:

Världens svåraste fråga. Jag har en massa favoriter, några av dem är Mogwai, Godspeed You Black Emperor!, Nick Cave, Leonard Cohen, Neil Young, Sonic Youth, Joy Division.. last.fm säger mer: http://www.last.fm/user/rpdrake

Godspeed You! Black Emperor

Då kan man inte klaga

"the car's on fire and there's no driver at the wheel
and the sewers are all muddied with a thousand lonely suicides
and a dark wind blows

the government is corrupt
and we're on so many drugs
with the radio on and the curtains drawn

we're trapped in the belly of this horrible machine
and the machine is bleeding to death"

Medlem

usha så mycket rock det var här.
här har ni riktigt musik istället

the Knife
utan tvekan mina favoriter, så underbara
blev väldigt överraskad när de nominerades till 6 Grammisar och ännu mer överraskad när de vann alla 6.
Sångerskan Karin Dreijer har en av världens bästa röster, så personlig, så anorlunda och helt underbar.

ojoj, tänka sig att jag hittade deras livespelning hos Luuk, det var första gången jag hörde dem. "Pass this on"

"Marble House" en favorit från senaste skivan

röyksopp
aldrig varigt så nöjd över ett impulsköp.
de gör väldigt underliga och coola videos.
deras första två skivor är helt underbara, däremot är den senaste skivan som kom för ca 3 månader helt förfärlig och bör undvikas som pesten.
förstår fortfarande inte hur de lyckas släppa en skiva utan en enda bra låt.
får hoppas att de tar nya tag

det här är en stor favorit

och här är ett drömsammarbete, karin dreijer som gästsångerska, kan inte bli bättre "What else is there"

imogen heap

en ny upptäckt för mig och jag har fallit pladask för henne. underbar röst och otroligt begåvad musiker (titta bara på detta liveframträdande). håller på att spela in en ny skiva så jag väntar spänt.

goodnight and go samma som över fast bättre ljud

"Hide and Seek" är troligtvis den som flest folk känner igen.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av andman:

Världens svåraste fråga. Jag har en massa favoriter, några av dem är Mogwai, Godspeed You Black Emperor!, Nick Cave, Leonard Cohen, Neil Young, Sonic Youth, Joy Division.. last.fm säger mer: http://www.last.fm/user/rpdrake

Håller klart med om Nick Cave, Leonard Cohen och Joy Division. Sen kollade jag din lastfm-sida och såg även Calexico och 16 Horsepower och The Kinks, de är ju lite favoriter också. Så jag kanske ska kolla upp några av de andra banden du gillar...

Någon dag ska jag se färdigt en viss japansk film.

Medlem
Skrivet av BearClaw:

usha så mycket rock det var här.
här har ni riktigt musik istället

the Knife
utan tvekan mina favoriter, så underbara
blev väldigt överraskad när de nominerades till 6 Grammisar och ännu mer överraskad när de vann alla 6.
Sångerskan Karin Dreijer har en av världens bästa röster, så personlig, så anorlunda och helt underbar.
.

inte hört nån annan än silent shout men den är riktigt bra.

röyksop kan vara rätt ok också.

vi är väl de 2 som lyssnar alternativ musik här..
ingen har iaf kommenterat mina uber alles artister i den här tråden


signatur

thank you, come again

Medlem

Pogues och The Jam har gått varma det senaste halvåret. Flogging Molly lär väl också nämnas, de har ju trots allt blivit förärade en gaddning. Och Madness hittade tillbaka till mitt hjärta med nya singeln "Sorry", helt underbar låt.

I övrigt är jag väldigt svag för polsk Oi och punk, typ Ramzes & The Hooligans, The Gits, The Analogs och Sztorm 68 för att nämna några få.

Medlem
Skrivet av ReyQune:
Skrivet av Krayze:

Fan vad folk lyssnar på Rock:P

Rock är en stor genere, all rock är inte bra dock bara delen av rock som heter Metal(och undergenerer där) som är bra, allt annat är, tja inte värt att kallas musik(finns undantag, klasisk musik, istrumental, spelmusik och vissa sorters annan rock än Metal kan vara bra.)

Citat:

Tupac "Makavelli"
Bone Thugs n' Harmony
Saian Supa Crew
Akon
Snoop Dogg
Xzibit
Nate dogg
Ice Cube
R.H.C.P(enda undantaget):P

Kolla en lista full med dynga. >: D

Säger som Notumforce sa...Man ska inte dissa andras smaker utan man ska skriva ner sina favoritband och jag skrev ner mina, du kanske tog "Fan vad folk lyssnar på Rock:P" meningen presonligt men det var ingen dissande mening. Tycker du att det är det så menade jag inte såra dig eller andra i den här tråden:)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv
Skrivet av misaer:

Pogues och The Jam har gått varma det senaste halvåret. Flogging Molly lär väl också nämnas, de har ju trots allt blivit förärade en gaddning. Och Madness hittade tillbaka till mitt hjärta med nya singeln "Sorry", helt underbar låt.

pogues och flogging molly owns, picca gadden plz (:
det finns en jävla massa folkpunk för den som vill gräva.. mischief brew är min absoluta favorit (zigenarfolkpunk)..

om du gillar flogging molly bör du kolla in Wages of sin, dom är helt okej, och kör väldigt lik stil
..eller lite härlig piratpunk á la Mutiny (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av oleg:

vilka är era favoritband skriv ner dem här:D

mina band är men först kommer
Iron Maiden.
Gamma Ray.
Bruce Dickinson.
Ufo.
Dio.
Edguy.

ajaa kommer inte på några mer men det finns mycket mer

Lyssnar på :

Iron Maiden
Edguy , borde vara mer kända än de är .
Disturbed
De gamla Dio skivorna
Samson , B Dickinson gamla band innan Iron Maiden
AC/DC
Kamelot
Stratovarious
De äldre Metallica skivorna
och en massa andra band .

Synd att de kör samma låtar på radio om och om igen , det spelar ingen roll vilken station man lyssnar på när det gäller bla metal , undrar om de köpt en absolut heavy metal cd som de skickar runt på stationerna , tur att det finns webradio .

Medlem
Skrivet av prikk:

pogues och flogging molly owns, picca gadden plz (:
det finns en jävla massa folkpunk för den som vill gräva.. mischief brew är min absoluta favorit (zigenarfolkpunk)..

om du gillar flogging molly bör du kolla in Wages of sin, dom är helt okej, och kör väldigt lik stil
..eller lite härlig piratpunk á la Mutiny (:

det lilla jag hörde av alla 3 lät helt ok. ska lägga namnet på minnet tills jag inte sitter på en laptop med kassa högtalare dock.

bild ska jag nog lyckas fixa till helgen, har ingen kamera just nu.

pogues spelar i göteborg den 10:e augusti på way out west, tyvärr vet jag inte om ekonomin tillåter att fara.
sen kommer de troligtvis spela i london strax innan jul, de har gjort det de senaste åren, såg dom ifjol och fan vad bra det var. ska dit i år igen om det blir av.

Medlem

GnR!!!!


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

My Chemical Romance

Medlem

BASSHUNTER FTW!!!

Skojjade^^

Nä men, typ Dj tiesto - Dj Dean - Dj Yanny - Tamal "Mig sj då"
Dj E-maxx!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

millencolin
john ossi
The Killers
lasse w
qotsa

Medlem

Metallica <3
Aerosmith

Det är mina favoriter, sen finns det ju lite annat smått och gott... Gillar det mesta.

Medlem

Fall Out Boy
Jacks Mannequin
MEST
Social Distortion
Taking Back Sunday
The Used
Brand New
Senses Fail
Less Than Jake
Devildriver
Otep
Rise Against
Clawfinger
Mustasch

Ojoj, listan kan göras lång -.-

MFC
Medlem

Metallica
Queen
Megadeth
Green Day
Rolling Stones


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fan korn e inte så populärt längre...aja, här e listan:

1:Korn/System of a Down (kan ej bestämma)
2:Limpbizkit
3:Slipknot
4:Rage Against the Machine
5 - 99999:....mer i typ samma still!

Medlem

Finns mycket örongodis, men här är några av favoriterna just nu

Alice Cooper
Mötley Crüe
Madrugada
Ozzy
Dimmu borgir
Gary Moore
Perl Jam
Pantera


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Inaktiv

John Mayer (Trio)
Dave Matthews Band
Pink Floyd
Led Zeppelin
Audioslave
Alter Bridge
Dream Theater
Coldplay
Gorillaz
Radiohead

(Listan ändras ständigt)


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Börjat lyssna en del på kaizers orchestra och måste säga att dom är riktigt jävla bra.. störtskön känsla på låtarna + norsk sångare ger ett satans bra sound. Rekommenderas varmt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Skriv svar