Felhörda låtar och annat!

Medlem
Felhörda låtar och annat!

Tänkte vi kunde skriva om när vi hört fel i en låt eller film eftersom det kan bli rätt komiskt.

Själv trodde jag väldigt länge att Kent i låten FF sjöng "En val i sin bur", då de egentligen sjunger "Tellement loin de ce monde".

Trodde nästan hela min uppväxt att Mauro Scocco sjöng "Åh Sara, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet, vi ses där vi levde".

En vän till mig trodde i nästan hela sitt liv att de i den tecknade Robin Hood sa "Mot...kör mot skogen?" istället för "Mot Sherwoodskogen".


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Tänkte vi kunde skriva om när vi hört fel i en låt eller film eftersom det kan bli rätt komiskt.

Själv trodde jag väldigt länge att Kent i låten FF sjöng "En val i sin bur", då de egentligen sjunger "Tellement loin de ce monde".

Trodde nästan hela min uppväxt att Mauro Scocco sjöng "Åh Sara, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet, vi ses där vi levde".

En vän till mig trodde i nästan hela sitt liv att de i den tecknade Robin Hood sa "Mot...kör mot skogen?" istället för "Mot Sherwoodskogen".

Haha den sista är riktigt rolig!

Medlem
Skrivet av redruM:

Tänkte vi kunde skriva om när vi hört fel i en låt eller film eftersom det kan bli rätt komiskt.

Själv trodde jag väldigt länge att Kent i låten FF sjöng "En val i sin bur", då de egentligen sjunger "Tellement loin de ce monde".

Trodde nästan hela min uppväxt att Mauro Scocco sjöng "Åh Sara, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet, vi ses där vi levde".

En vän till mig trodde i nästan hela sitt liv att de i den tecknade Robin Hood sa "Mot...kör mot skogen?" istället för "Mot Sherwoodskogen".

Medlem

Det var inte förens förra året som jag förstod att Boomfunk MCs låt "Freestyler" inte gick "Rakkamakkafån" utan istället "Rock the microphone". En del av min ungdom blev genast förvrängd.


signatur

Videomupp

Medlem

AristoCats - Thomas o'malley..

Trodde ett tag att han sjöng "silvermakaroner" istället för "sill och makaroner"


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av redruM:

En vän till mig trodde i nästan hela sitt liv att de i den tecknade Robin Hood sa "Mot...kör mot skogen?" istället för "Mot Sherwoodskogen".

Det är ju en klassiker, trodde länge det.

Annars så minns jag rent spontant bara UB40s "Can't help (falling in love)" med raderna "Why man sing..." istället för de riktiga "Wise men say...".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hörde på radion en gång när en man ringde in och hade trott att texten gick "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var Afghan".


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Hörde på radion en gång när en man ringde in och hade trott att texten gick "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var Afghan".

Rofl


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av redruM:

Hörde på radion en gång när en man ringde in och hade trott att texten gick "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var Afghan".

Rofl

Var också en herre som var bombsäker på att Erik Amarillo sjöng "Om du tror att jag har farmville, kanske tänder du på det".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Kent - FF, jag trodde de sjöng: ''Där valrossen bor''

KoP
Medlem

Hade en kompis en gång i tiden som trodde att dom sjöng "Din mamma" i Antiloops låt "In my mind". :S

Din mamma?

Medlem

Lena ph, dansa ner i ån... vänn till mig som fick texten förklarad så nyligt som på juldagen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Hade en kompis en gång i tiden som trodde att dom sjöng "Din mamma" i Antiloops låt "In my mind". :S

https://www.youtube.com/embed/IilewRzaQUs

Din mamma?

Klassiker, låten start rockin låter som att de sjunger sparbanken.


signatur

IDKFA

Medlem

En annan klassisk felhörd låt.

Tycker Svenska versioner av utländska låtar är lite roligare. Jag kan inte höra Ryssarnas nationalsång längre efter att jag sett denna:

Medlem

signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av KoP:

Hade en kompis en gång i tiden som trodde att dom sjöng "Din mamma" i Antiloops låt "In my mind". :S

https://www.youtube.com/embed/IilewRzaQUs

Din mamma?

Haha jag trodde att det var "En mamma"!

Edit: Låter som de sjunger "Små negrer i sanden" på skånska i Sunday Bloody Sunday:

Refräng vid 01:10


signatur

Burn in the light.

Medlem

Trodde I Septembers låt "mikrofonkåt" att hon sjöng "det är pitten jag vill åt" först


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det var inte förens förra året som jag förstod att Boomfunk MCs låt "Freestyler" inte gick "Rakkamakkafån" utan istället "Rock the microphone". En del av min ungdom blev genast förvrängd.

Visste inte detta

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

kanske inte riktigt hör fel på så sätt. Men två av mina polare visste inte vad rösten skrek mitt i låten vilket är ´´Mortal Kombat´´ obviously.

Sååå när rösten kom fram så skrek de Bomber och granater! bara för de inte fatta vad rösten egentligen sa :l

I Yngwie Malmsteen klassikern "Disciples of hell", trodde jag en gång att jag kören sjöng: "Björn" istället för "Burn", men det skulle visa sig, har sångaren Jeff Scott Soto sagt - att bandet ville jäklas med Malmsteen så de sjunger "Bög" istället för "Burn".

Det var svenskarna Anders och Jens Johansson som stod för humorn i bandet.

05:12 i klippet. Lite svårt att höra på YouTube, men hörs tydligt på CD.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Säger allt

Medlem

OSTKAKA!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av IceKing:

https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

kanske inte riktigt hör fel på så sätt. Men två av mina polare visste inte vad rösten skrek mitt i låten vilket är ´´Mortal Kombat´´ obviously.

Sååå när rösten kom fram så skrek de Bomber och granater! bara för de inte fatta vad rösten egentligen sa :l

Haha låter lite som om de säger det faktist!

Medlem

Lyssna på vad beni säger vid 2.31.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hade solklart för mig, fram tills typ idag när jag än en gång hörde den på radion, att Bruno Mars i låten Young Girls sjöng "all you dumb white girls, you'll be the death of me" när han egentligen sjunger young, wild girls. Tilläggas bör att jag inte visste vad låten hette...

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av KoP:

Hade en kompis en gång i tiden som trodde att dom sjöng "Din mamma" i Antiloops låt "In my mind". :S

https://www.youtube.com/embed/IilewRzaQUs

Din mamma?

Haha jag trodde att det var "En mamma"!

Edit: Låter som de sjunger "Små negrer i sanden" på skånska i Sunday Bloody Sunday:

https://www.youtube.com/embed/LQZLPV6xcHI

Refräng vid 01:10

U2's Sunday Bloody Sunday är nog det bästa som hänt. En polare som visade mig det hela, och tog ett bra tag innan jag faktiskt fick reda på vad den "riktiga" låten va för nåt.

Eminem - Bad Influence

Trodde som barn att han sjung om vilken svår influensa han hade istället för dåligt inflytande.

Farornas Konung

Hehe, kände en på 80 talet som trodde att The Final Countdown hette The Fire Of Country,..

Medlem

En hårdrockarpolare trodde "It's raining men" var "It's rain in hell"... när han var ung ska väl tilläggas

Medlem

Första gången jag hörde denna så hörde jag Ancient forests of Hell


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar