Finns det något förstapersonspel där man bygger sin egna by?

Medlem
Finns det något förstapersonspel där man bygger sin egna by?

Tja! Skulle behöva er hjälp lite. Letar efter ett förstapersonspel, gärna med vikingatema, där man byggger upp sin egna by och köttar rivaler. Inte hittat något sånt så jag tänkte att jag frågar er. Till PC eller Xbox 360 ska det vara, helst något modernare. Ni behöver inte nämna Oblivion eller Skyrim då det inte är riktigt det jag söker.

Det låter som ett riktigt kul koncept. Tyvärr känner jag inte till några sådana spel, men är också intresseradav att veta om det finns.

Minecraft med textur mod? kanske inte, man köttar inte rivaler där.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av aokigahara:

Tja! Skulle behöva er hjälp lite. Letar efter ett förstapersonspel, gärna med vikingatema, där man byggger upp sin egna by och köttar rivaler. Inte hittat något sånt så jag tänkte att jag frågar er. Till PC eller Xbox 360 ska det vara, helst något modernare. Ni behöver inte nämna Oblivion eller Skyrim då det inte är riktigt det jag söker.

Vad kul! Jag har också vart på jakt på ett liknande spel. Det slog mig när jag lirade minecraft här om dagen, jag skulle vilja ha ett spel i första person när man ska ut och leta resurser, träd, järn osv. För att sedan bygga en bas och få bygga upp försvar typ vakt torn m.m vet inte om det finns något sånt spel faktiskt. Det ska ju helst vara i en stor öppen värld och så måste man se till att vara väl förberedd när man ska bege sig ut på upptäcktsfärd efter nya ting!

Medlem

Ja, något minecraft-liknande spel men med målet att ta över byar, samla värdefulla saker och öka invånarna i byn är det jag söker. Lite som en salig blandning av age of empires och skyrim, i förstaperson, eller tredjeperson. Synd att det inte verkar finnas dock.

Medlem

Låter lite som Mount & Blade fast i förstapersonsvy istället för tredjepersonsvy.

Tror helt ärligt att det inte existerar något spel som exakt följer den mallen du nämner.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Kolla upp: http://www.theguild2.com

Är nog inte exakt det du letar efter men liknande?

Medlem

www.wurmonline.com

En stor värld där alla spelare samlas. Var kanske en 7-8 år sedan jag spelade det men det påminner en del om det du beskriver. Dock så är det väldigt tidskrävande att samla resurser och dylikt. Vill minnas att man slet för att få tag i järn för att göra spikar för att få ihop ett hus.. väldigt roligt om man är ett gäng!

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av aokigahara:

Tja! Skulle behöva er hjälp lite. Letar efter ett förstapersonspel, gärna med vikingatema, där man byggger upp sin egna by och köttar rivaler. Inte hittat något sånt så jag tänkte att jag frågar er. Till PC eller Xbox 360 ska det vara, helst något modernare. Ni behöver inte nämna Oblivion eller Skyrim då det inte är riktigt det jag söker.

Vad kul! Jag har också vart på jakt på ett liknande spel. Det slog mig när jag lirade minecraft här om dagen, jag skulle vilja ha ett spel i första person när man ska ut och leta resurser, träd, järn osv. För att sedan bygga en bas och få bygga upp försvar typ vakt torn m.m vet inte om det finns något sånt spel faktiskt. Det ska ju helst vara i en stor öppen värld och så måste man se till att vara väl förberedd när man ska bege sig ut på upptäcktsfärd efter nya ting!

Något som påminner om detta är "The War Z".

Ett nytt överlevnadsspel spel i en öppen värld, med zombies.

Man ska enligt utvecklarna strax efter lanseringen ( som sker nu i oktober) kunna bygga egna "strongholds" som man kan förvara sina saker i.

Och andra spelare kommer troligtvis försöka ta över ens "by" och saker.

/spelaren123

Medlem

Savage: The Battle for Newerth och Savage 2

är spel som är i 3:de o första person och man kan köra commander o ge ut ordrar och bygga eller springa runt o samla resurser eller slakta andra. fast inte så stora kartor sen vet jag inte hur aktiv savage 2 är nu för tiden.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Avstängd

Vad jag vet är Settlers närmast, men det är ju tyvärr inte förstapersonsvy...
http://www.youtube.com/watch?v=c7oirnOzAcc

Medlem
Skrivet av spelaren123:

Något som påminner om detta är "The War Z".

Ett nytt överlevnadsspel spel i en öppen värld, med zombies.

Man ska enligt utvecklarna strax efter lanseringen ( som sker nu i oktober) kunna bygga egna "strongholds" som man kan förvara sina saker i.

Och andra spelare kommer troligtvis försöka ta över ens "by" och saker.

/spelaren123

Nja, The War Z har nog inte mycket gemensamt med hans tankar. Man bygger heller inte strongholds. Strongholds är de servrar man hyr för att ha privat, eller om man så vill, öppet, med sin clan eller sina polare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar