Lida har jag för mig att jag har sett och ja den är bra, Storm of the century har jag inte sett men den verkar intressant. Andra filmer som bygger på hans böcker och som är sevärda är ju Dramcatchers, Jurtjyrkogården (Pet Sematary), Carrie, Sleepwalkers. Annars tycker jag som sagt Koontz är bättre och även filmatiseringarna på hans böcker, Gömstället (Hideaway) var helt okej men det är sällan jag varit med om att en film är bättre än boken den är baserad på och i jämförelse med den var den inte lika bra.
Traveller in time skrev:
Det där introt gjorde mig störtsugen på att se serien. Tack för tipset, hade aldrig hört talas om den förr

Inget att tacka för, bara kul om något av mina tips uppskattas

.
Var länge sedan jag såg serien eller läste boken men den är väl helt okej, vill minnas att den var ganska lång (3 timmar eller nåt i den stilen) och boken var väl på en sådär 900 sidor. Gillade boken en hel del i början, inte riktigt lika mycket efter att jag läst halva men som helhet så är den helt okej
Edit: Kom visst ihåg fel, enligt Wikpedia ska den vara 366 minuter lång och de håller tydligen på med att göra film/filmer av boken.