Forum Spooky'um 2011. Den officiella Oktober tråden.

Kallt. Kallt och mörkt. Vad finns det inte att älska med det? Tell you what... Kanske en chans till att vinna en box med 4 filmer i sig piggar upp dina kvällar. Dags för tävling #2.

Så vad väntar du på?

Förenklad förklaring:
Så här ska ditt mejl se ut.
och inget annat. Jag öppnar och rättar endast ett mejl från samma användare, så det är ingen ide att spamma.

Exempel:
______________________
Till: spookyum@fz.se
ämne: Critters

Traveller in time

1). 2
2). 2
3). 1
4). X
5). X
______________________

Vinnaren kontaktas via PM och nämns här i tråden.
Någon dag därefter kan vinnaren förvänta sig att hitta ett packet från redaktionen i sin brevlåda/inkast.

Tro inte att det är över ifall du inte vann denna gång


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Vaknade med ett oförklarligt leende idag, Kanske för att polaren fyller år och det blir paartayy ikväll. Den som läst förra årets spooky'um inlägg om detta vet att det alltid blir i Månadens tema när den personen skall firas. Kanske berättar om det imorgon, ger er lite idéer till er egna fest.

Just nu studsar jag runt i rummet, och i nostalgins goda sällskap diggar jag för fullt till den tid då film och hip-hop var genuint bra.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Kallt. Kallt och mörkt. Vad finns det inte att älska med det? Tell you what... Kanske en chans till att vinna en box med 4 filmer i sig piggar upp dina kvällar. Dags för tävling #2.

http://i867.photobucket.com/albums/ab238/Traveller_in_time/Ha...

https://www.youtube.com/embed/3VkxRD3s5_I

Så vad väntar du på?

Förenklad förklaring:
Så här ska ditt mejl se ut.
och inget annat. Jag öppnar och rättar endast ett mejl från samma användare, så det är ingen ide att spamma.

Exempel:
______________________
Till: spookyum@fz.se
ämne: Critters

Traveller in time

1). 2
2). 2
3). 1
4). X
5). X
______________________

Vinnaren kontaktas via PM och nämns här i tråden.
Någon dag därefter kan vinnaren förvänta sig att hitta ett packet från redaktionen i sin brevlåda/inkast.

Tro inte att det är över ifall du inte vann denna gång

vad hände här då?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

roligt roligt... svaren är inskickade

Tävlings bump.

Söndag kl 18.00. Deadline.

Övrigt så rekommenderar jag "Children of the Corn". Filmen som besvarar frågan varför barn är onda. Öppningen får fortfarande min mage att skruva på sig. (Vem F** tyckte det var en bra ide att skapa en cirkelsåg för köksbruk!)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Double Fine's Halloween saga "Costume Quest" finns nu på Steam för 13.99€.
Tillägget "Grubbins on ice" följer snällt med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tyvärr verkar Costume Quest bara vara en lång rad quick time events. Men de som gillar sådant får väldigt trevligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag rekommenderar starkt varulvsfilmen "Dog Soldiers"

Veckans tävling är över, Och det onda håret skall tvättas av den onda tvålen.
Grattis till Evilsoap som med en stor skål chips och adekvat med dricka, nu skall få uppleva ett av de märkligaste kulturfenomen som 80-talet har efterlämnat.

Så inga sura miner från er som ställde upp men inte gick i mål denna gång. För snart kommer det ännu en chans att dra hem rena Drömvinsten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Grattis Evilsoap!

Ja då hoppar väll jag in och slänger iväg en rekomendation på den underbara filmen "The Gate".

Som "The Goonies" fast med stop-motion Demoner


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Svårt att se? Ctrl+scroll.

Sugen än??
Se här!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Trevligt! Nu får man ju bara hoppas på vinst.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Ska man skicka in på mejl eller på PM?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Mejl.

spookyum@fz.se
ämne: Freddy.

Dina svar + ditt medlemsnamn.
Ex:

Traveller in time

1) 2
2) X
etc..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Älskart!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Kul att du tycker det. "Fat boys" finns med bland det rika extra materialet bland en hel del andra godsaker.

Det är svårt att förstå jusst hur stort Elm Street filmerna var inom Amerikansk fandom.

Skulle ju aldrig hända idag....eller?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Kul att du tycker det. "Fat boys" finns med bland det rika extra materialet bland en hel del andra godsaker.

Det är svårt att förstå jusst hur stort Elm Street filmerna var inom Amerikansk fandom.

https://www.youtube.com/embed/-56CNh5S7GU

Skulle ju aldrig hända idag....eller?

Gammal goding. Så grymt skön

Medlem

Som av en ren händelse kommer jag imorgon att hålla i en lektion på engelska med temat Halloween i skolan. Förvänta er ren och skär skräck hos de stackars barnen!

Wot? Coolt

Hur ska det gå till? har du audiovisuella medel till hjälp?
Blev sjukt nyfiken, du bara måste berätta hur det gick sen.

Har iförsig tipsat om det här tidigare, men...Minns ni alla tecknade serier som hade läskiga teman som var riktade till barn. Mighty Max var en av mina favoriter. Minns leksakerna och har några kvar i lådan här

Grymt rolig tittning en seg och mörk kväll


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Tävlings bump.
Lördag kl 18.00. är deadline för de som vill få chansen att vinna Freddy's kultförklarade filmer.
Give it a go
(Fz behöver en Smiley med Kreuger handske).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Steams halloween rea är i full gång, sväng över och se om det är något som stryker er medhårs.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Steams halloween rea är i full gång, sväng över och se om det är något som stryker er medhårs.

Amnesia för 3 euro, men så av nån anledning så kan ju inte jag köpa grejer på steam. Credit card declined. AARHG

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tävlings bump.
Lördag kl 18.00. är deadline för de som vill få chansen att vinna Freddy's kultförklarade filmer.
Give it a go
(Fz behöver en Smiley med Kreuger handske).

doh missade


signatur

thank you, come again

FZ medlemmen stjärnsoldat kommer få tänka om en eller två gånger innan han bestämmer sig för att gå och lägga sig om kvällarna. För nu kommer de sju originella Elm Street filmerna att förgylla dennes kommande helg.
Jag tycker vi alla säger grattis till stjärnsoldat och önskar honom en god-natts-sömn...
Grattis!

***
Detta var den sista tävlingen i årets Spookyum! Och för att kunna förbättra och utveckla festiviteten till nästa år, ber jag om era synpunkter och förslag. "Hur kan vi alla göra detta bättre till nästa år?". Så skriv gärna vad ni tyckte om årets experiment med tävlingarna, och som sagts, hur kan vi göra detta bättre?. För återkommer gör Spookyum, inte för att det är helt slut än...
***

Nu avslutar vi Elm Street tävlingen med DOKKEN (många av er kunde det rätta svaret )
Vi är alla Dream Warriors!

Who were those guys? FZ Forum posse! såklart.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skulle vara kul att höra från våra tre vinnare och höra era synpunkter på filmerna ni vann. Tremors, Critters collection och Elm Street Collection. inget tvång eller så...vore bara kul att höra


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sjukt avundsjuk på stjärnsoldat. Min tanke var ju att delta men det kommer så mycket annat under helgen. Sjukt besviken på mig själv att jag inte gjorde det under veckan istället.

Satsar på nästa, så länge det är en film jag vill ha!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar