Forum Spooky´um 2012: The Return of CHKDSK!

Medlem
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Kan du bifoga länken? Det borde funka.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Fanfarer! Om den ligger i ditt eget bildalbum kan du använda [ia] men ska kolla varför [img] inte funkar....


signatur
Medlem

Till er som gillar böcker, kolla upp Nattpatrullen av Sergej Lukjanenko! Har precis läst ut den och jag tyckte väldigt mycket om den, det här är tydligen "THE fantasy book" i Ryssland. Större än både Harry och Ringensagan. Vampyrer!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Kan du bifoga länken? Det borde funka.

Du får ursäkta mig, är inte särskilt datorteknisk men hur menar du med att bifoga länken?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Fanfarer! Om den ligger i ditt eget bildalbum kan du använda [ia] men ska kolla varför [img] inte funkar....

När jag försöker lägga in den i Bildalbum så kommer det upp felmeddelande..


signatur

Everybody needs help.

Medlem

blir att ladda ner en och annan custom story till amnesia !


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Kan du bifoga länken? Det borde funka.

Du får ursäkta mig, är inte särskilt datorteknisk men hur menar du med att bifoga länken?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Apministern:

Försöker lägga in en bild genom kommandot länk

men det funkar inte

Nån som vet något annat sätt? Bortsett från att länka.

PS: 1000:e kommentaren! Hurray!

Fanfarer! Om den ligger i ditt eget bildalbum kan du använda [ia] men ska kolla varför [img] inte funkar....

När jag försöker lägga in den i Bildalbum så kommer det upp felmeddelande..

För stor bild? Brukar vara den vanligaste anledningen!


signatur
Medlem

John Carpenter Filmer gillar jag skarpt. Men jag kan inte se hans läbbiga mer än en gång. The Thing och Hallowen är det läbbigast filmer jag har sett.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Trots att John Carpenters "The fog" är cheesy, så är det något med monster i dimman som får mig att stänga fönstret.
Sen finns ju den moderna versionen från 2005.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Carpenter är "mr.cheese", favvis-filmen från denne regissör är onekligen "Big Trouble In Little China". Att sedan få träffa den onde kejsaren på Sci-Fi mässa (James Hong) - som ockå var med i "Blade Runner", var grymt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är hans filmer Prince of Darkness och In the mouth of madness bra? Skulle vilja se dem.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Min favvo av mr J.C är "Dark Star", så underbart flummig. Med världens bästa Alien scen också!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Min favvo av mr J.C är "Dark Star", så underbart flummig. Med världens bästa Alien scen också!

Har den. Väldigt kul är den. Flummig är bara början.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nu gick det!

Det här är en av de läskigaste varelser jag någonsin mött i ett spel.

De bär namnet Regenerador och man möter dem i Resident evil 4.

Kan ni nämna några andra riktigt läskiga varelser som fått er att hoppa i taket?


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

Jag är hysteriskt rädd för alla fiender/monster som finns under ytan. Vilket är väldigt märkligt eftersom jag älskar att bada/dyka i verkligheten. Mitt starkaste första minne är från #Half-Life, fula fiskarna, och sedan dess får jag verkligen helt ogrundad panik när det måste simmas, den delen i Black Mesa var därför ganska jobbig.


signatur
Medlem

Kanske inte skräckupplevelse, men alltid i filmer eller spel där man är under ytan så brukar jag hålla andan tillsammans med karaktären, väldigt jobbigt om nu karaktären i sig kan andas hur länge som helst. ^^

Små små, små små, skillnader i spel är ofta påtagliga. Jag tyckte aldrig riktigt om Silent Hill 4, men jag blev fan ändå obekväm när kanindockan genom väggen, efter att man kollat på den jättemånga gånger, plötsligt har sitt huvud vänt mot mig. Argh.

Men dockor i sig är inte bra. They shall die. Fick min rädsla när jag som ung spoling skulle vara ensam hemma (i skogen), och såg på Poltergeist mitt i natten. Där finns en clowndocka som hoppar upp under sängen. Det var inte det som var jobbigt, det var att min granne knackade på fönstret samtidigt som clownen hoppade upp.. grannen skulle se om jag var hemma. -_-, jättekonstigt! Dagen därpå fyllde jag år, och då gick jag av nån jävla anledning, en clowndocka i present av några andra. WHYYYYYYYYYYY! Än idag har jag svårt för att öppna garderoben där den är.

Medlem

Trick r Treat är nog min favoritmysfilm och jag brukar slå på den när Oktoberdimman ligger tätt inpå en varje år. Den är så otroligt charmig och har verkligen lyckats fånga stämningen runt Halloween, med allt från pumpor till vampyrer och varulvar i skogssnåren.

Särskilt läskig när den inte, är nog mer åt komedihållet med en del skräckinslag. Hur som helst, en fantastisk stämningsfull Oktober-rulle!

http://www.youtube.com/watch?v=wUqsXvBAqRY

Trailern är dock rätt usel, men kolla in den vettja.

Medlem

måste hålla med om att det läskigaste monstret jag mött ingame nån gång måste vara regenerator från re4 hade man inte tillräckligt med sniper-skott så blevd et minst sagt stressigt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Kimkitten:

Trick r Treat är nog min favoritmysfilm och jag brukar slå på den när Oktoberdimman ligger tätt inpå en varje år. Den är så otroligt charmig och har verkligen lyckats fånga stämningen runt Halloween, med allt från pumpor till vampyrer och varulvar i skogssnåren.

Särskilt läskig när den inte, är nog mer åt komedihållet med en del skräckinslag. Hur som helst, en fantastisk stämningsfull Oktober-rulle!

http://www.youtube.com/watch?v=wUqsXvBAqRY

Trailern är dock rätt usel, men kolla in den vettja.

Min favorit del var Gubben och Trick r Treat demonen i huset.

Skrivet av flamgorilla:

måste hålla med om att det läskigaste monstret jag mött ingame nån gång måste vara regenerator från re4 hade man inte tillräckligt med sniper-skott så blevd et minst sagt stressigt.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Är hans filmer Prince of Darkness och In the mouth of madness bra? Skulle vilja se dem.

In the mouth of madness är en av mina all time favoriter när det gäller skräck. Tycker absolut du borde se den.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

The mist gillar jag skrapt att sätta på ibland, lite cheesy den också men väl så skrämmande! Också skrämmande varelser i dimma!

Medlem
Skrivet av mrmanman:

The mist gillar jag skrapt att sätta på ibland, lite cheesy den också men väl så skrämmande! Också skrämmande varelser i dimma!

Riktigt bra film enligt moi.

Medlem

Spela nu.

Vad?: Source Mod som funnits med ett tag men nu fått en översikt och fler spelare.
Hämta hem gratis här: Hidden-source.com

Många känner nog redan till den här genomtänkta modden, kanske för att den har funnits ett bra tag, eller tack vare den senaste tidens uppmärksamhet den fått från "Lets players" på Youtube. Oavsett om det är en ny bekantskap eller en gammal vän så tycker jag att det förtjänar att nämnas här, för även om det inte är direkt ren skräck utan mer action, så förtjänar det att provas på på grund av den spänning som sätter sig i maggropen när nya spelare först provar på denna Katt och råtta lek. Fast det är snarare Katt och Katt lek, eller Katt och Sabeltandad tiger lek.

Hur fungerar det?

The Hidden är nog det närmsta vi kan komma att efterhärma den panikliknade känsla som Dutch, Poncho eller Billy kände i Rovdjuret. Och den jämförelsen är inte långt ifrån sanningen.

Infinitum Research, ett Umbrella liknande företag som i hemlighet utfört genetiska experiment på människor, vars resultatet slutade i och med Subject 617. Som har brutit sig ut från företagets kontroll, och som nu jagas av I.R.I.S. (The Infinitum Research Intercept Squad).

Såhär långt låter det bekant, experiment på rymmen jagas av tungt beväpnade säkerhetsstyrkor. Det är bättre än vad det låter.

The Hidden kan vara var som helst, kanske bakom den där gråa tunnan? eller på lådan uppe till vänster?, eller bakom dig!

Spelare tar rollen som IRIS agenter och en spelare får rollen som Hidden, detta växlas mellan rundorna, vem som blir the Hidden beror på inställningarna på servern. Vanligtvis är det spelaren som orsakar mest skada på the Hidden som får jaga agenter i nästa runda. Andra servrar har ett rotationsschema så alla får chansen. Eller...om du föredrar den spänning som ges i jakten på The Hidden så kan du kryssa i en liten box som frånsäger dig rollen som monster.

I.R.I.S agenterna har ett antal vapen att välja mellan, med diverse tillbehör som kan hjälpa, Lasersikte, flashlight, sensor minor som varnar om något bryter dess stråle. Vanligast är lasersiktet, då det inte finns något crosshair per default. Den hjälper dig sikta utan att gå in i ironsights, samt...om du vänder dig om och punkten slutar en meter ifrån dig i luften...skjut, skjut nu!..ahm, försent.

Som The Hidden har du enbart en kniv och tre shockgranater. Men till detta så är The Hidden Osynlig!. Han kan även hoppa åtskilda meter åt gången, likt en tiger som dyker på sitt byte. Han har även tillgång till en one hit kill attack, känd som Pigstick!. Denna varierar även den från server till server om den skall tillåtas. Han kan även klinga fast och hänga på väggar, har en röntgenblick så han vet vara spelarna är. Han rör sig extra snabbt och är övermänskligt stark.
Han är däremot ömtålig, har inget kroppspansar, utan går ner på korta skurar av kulor. Därför måste spelaren tänka på hur agenterna skall bemötas vid varje hörn.

Banorna varierar, från toppen av ett höghus till kontorskomplex till kloaker. De är alla precis lagom små för att det skall kännas tight och för att matcherna inte skall pågå för länge.
Och vissa banor har ventiler som spyr ut varm luft som skapar ett blur i luften, samma blur som, om än så mycket starkare, visuellt avslöjar the hidden. Många gånger har jag gått runt ett hörn för att i panik öppna eld rakt ut i intet i tron av att the hidden stod framför mig.

En äldre variant av modden, här ser vi tydligt konturerna av The Hidden, men i den senaste versionen syns det inte lika tydligt, mer som varm luft som stiger från en eld, då vet ni vad jag menar.

Det finns en timer som bestämmer hur länge omgångarna pågår, och om tiden går ut innan the hidden hinner ta ut alla agenter så vinner IRIS. Detta gör att den som spelar The Hidden måste vara aggressiv och inte enbart gömma sig.
Agenterna i sin tur gör bäst i att inte klunga ihop sig och campa i ett hörn, då The Hidden har granater som tvingar spelarna att skingra sig. Även om timern sätter press så kan ronderna pågå i allt från fem minuter till bara tjugo sekunder. Så det blir inte enformigt. Den agent som blir dödad av the hidden kan passivt se genom övervakningskameror hur det går för resten av teamet, eller genom ögonen på en annan spelare.
Själv föredrar jag att se ur kamerornas perspektiv, jag sitter där likt besättningen på Nostromo och ser Alien komma närmare deras kapten, "Där! Han är bakom dig! Uppe på balkongen, BAKOM DIG!..."The Hidden Wins".

Jag rekommenderar The Hidden, även om den inte är skräck per se, så är det spännande som få spel lyckas förmedla. Och det är gratis, fungerar via Steam, beroendeframkallande gameplay.

Vad vi vet:

  • En osynlig dödlig fiende och flera beväpnade män.

  • Tight gameplay som orsakar en behaglig grop i magen.

  • Varierande svårighetsgrad på kartorna

  • Körs via Steam

  • Gratis!

  • Ute nu

Sett från The Hiddens perspektiv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det här låter väldigt intressant Tack för tipset.

PS: Jag älskar hur man kunde hänga upp kroppar i taket!


signatur

Everybody needs help.

Idag ska jag tvätta strumpor. Det är riktigt hemskt. Tyck synd om mig! Grouphug!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

Idag ska jag tvätta strumpor. Det är riktigt hemskt. Tyck synd om mig! Grouphug!

Inte tubsockorna! För gudskelov Walter inte tubsockorna! Du inser inte faran!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av walter_iego:

Idag ska jag tvätta strumpor. Det är riktigt hemskt. Tyck synd om mig! Grouphug!

Inte tubsockorna! För gudskelov Walter inte tubsockorna! Du inser inte faran!

Jag vet, de är grymma. But somebody has to do it...

Idag blir det "Far Cry - Instincts", det är skrämmande hur bra Ai det spelet har.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillade Resident Evil 6. Som skräckspel så är det inget vidare att hänga i granen, men jag gillade aktion sekvenserna.

Dock så har spelet vissa irritationsmoment.

Medlem

Kommande filmtips:
- Sinister

Fick 4/5 från MovieZine och verkar riktigt lovande. Just nu ser det inte ut som att filmen kommer visas på biografer i Sverige, men jag ska kontakta SF angående detta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vilka skulle ni vilja påstå är de mest mästerligt utförda skräckspelen till ps3? Jag sitter här med Siren: Blood Curse och det är i ärlighetens namn inte perfekt, även om det har en del utmärkta stunder. Är Dead Space 2 värt att satsa på, har spelat ettan och tyckte det var riktigt bra ibland, även om det kändes en aning utdraget. Jag vänder mig nu till er, skräckmästare för hjälp!

PS. Har skaffat mig en provmånad på Netflix idag och tänkte utnyttja det till att se Halloween från 1978, kan tänka mig att den faller väl i smaken hos många här i Spooky'um!

Skriv svar